w210 e270cdi vesilaturin laakerit
w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Eli väyrysen vesilaturi sanoi sopimuksen irti laakerien osalta. Akselilla välystä noin 5mm. Tutkiskelin laakerien vaihtoa foorumilta ja ilmeisesti ihan simppeli homma. Laturihan on 190a, mutta kysymys kuuluukin onko noita latureita sekä boscheja että delphejä? Ilmeisesti delphin latureihin ainakin vaihdettu hiiliä ja laakereita, mutta onko boscheihin? Lähipäivinä kun pääsen autoa laittamaan, selviää, että onko autossa delphin vai boschin laturi.
Jos jollain tietoa saako molempiin laakerit vaihdettua yhtä simppelisti niin tämä tieto olisi kiva. Tietenkin ohjeet hommaan olisi myös tervetulleita.
Jos jollain tietoa saako molempiin laakerit vaihdettua yhtä simppelisti niin tämä tieto olisi kiva. Tietenkin ohjeet hommaan olisi myös tervetulleita.
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Hei, ite vaihdoin S210 320cdi -01 Delphin vesilaturin laakerit ja hiilet varalta. Lähtötilanne oli sutannut torx laturin akselin nokassa vapaakytkimen irroitustaistelussa. Ei siinä mitään, alakautta pois ja laturi osiksi. Huomioita omasta remontista. Etulaakeri oli puristettu/prässätty etukanteen kiinni. Akselia irrottaessani kannesta/laakerista, lohkesi kannesta laakerin kokoinen rengas irti. Laakeri jäi akseliin. Ei se mitään, uusi laakeri liimalla kiinni kanteen ja ohan tuo akseli pysynyt linjassa jo lähes satatuhatta km. Tasannon laakeriliikkeessä oli juuri oikeat laakerit, mutta oikeita hiiliä en saanut paikkakunnan varaosaliikkeistä. Lähinnä olivat jonkun Lucaksen hiilet, joissa oli sattumoisin lähes samanlaiset kytkentälipareet kuin Delphissä. Yksi reikä piti porata lipareeseen. Muuta huomioitavaa, turboputki kannataa kiinnittää huolella, ettei posaha moottoritien rampissa kiihdytettäessä irti. Vastaus ei nyt ihan osunut kohdalleen, sillä en tiedä eroja mahdolliseen Boschiin.
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Hiilet voi viilalla muotoilla todella helposti käypäiseksi kunhan vaikka liiton tai johto lähtee oikeasta paikasta....aika vaikeaa joskus löytää just samanlaiset.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Nojoo nyt laturi irrotettu ja Delphin 190a laturihan sielä oli. Homma ei ollutkaan niin helppo kuin kuvittelin. Hihnapyörän puoleinen laakeri näytti toimivan ihan normaalisti, mutta ilmeisesti joskus hetkellisesti jurrannut kiinni, jonka seurauksena laturin akseli ohentunut n. 17mm -> n. 15mm. Onkohan tähän nyt mitään ratkaisua kellään..? Koitin äkkiseltään kysellä Lakeuden hydrolta kyseisillä mitoilla laakeria mutta eipä löytynyt. Laturihan on muuten täysin toimiva mutta akseli on nyt kaventunut. Saisikohan sitä akselia millään tavoin kiinnitettyä laakeriin... Esim kemiallinen metalli tms?
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Täyte hitsaa ja sorvaa tasaiseksiJimH kirjoitti:Nojoo nyt laturi irrotettu ja Delphin 190a laturihan sielä oli. Homma ei ollutkaan niin helppo kuin kuvittelin. Hihnapyörän puoleinen laakeri näytti toimivan ihan normaalisti, mutta ilmeisesti joskus hetkellisesti jurrannut kiinni, jonka seurauksena laturin akseli ohentunut n. 17mm -> n. 15mm. Onkohan tähän nyt mitään ratkaisua kellään..? Koitin äkkiseltään kysellä Lakeuden hydrolta kyseisillä mitoilla laakeria mutta eipä löytynyt. Laturihan on muuten täysin toimiva mutta akseli on nyt kaventunut. Saisikohan sitä akselia millään tavoin kiinnitettyä laakeriin... Esim kemiallinen metalli tms?
tai sitten sorvaa tasiseksi niin että siihen saa rst pellistä sopivan suikaleen/halakstun putken sopivalla seinämällä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Sorvaa ensin tiettyyn seuraavaan mittaan ja toivoo etttä löytyy sinne noin 15mm oleva laakeri sisäkoolista ja orkkis ulkokoolista.
Mikään liima tai kemiallinen mmetalli ei siellä pysy...hitsaaminenkin täytöllä on vaarana staattorin ja käämilankojen vioittuminen....tai lämpö vääntää koko laitoksen.
Mikään liima tai kemiallinen mmetalli ei siellä pysy...hitsaaminenkin täytöllä on vaarana staattorin ja käämilankojen vioittuminen....tai lämpö vääntää koko laitoksen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
ja seuraavaan kokoon sorvausksen kohdalla sitten toivooatlas kirjoitti:Sorvaa ensin tiettyyn seuraavaan mittaan ja toivoo etttä löytyy sinne noin 15mm oleva laakeri sisäkoolista ja orkkis ulkokoolista.
Mikään liima tai kemiallinen mmetalli ei siellä pysy...hitsaaminenkin täytöllä on vaarana staattorin ja käämilankojen vioittuminen....tai lämpö vääntää koko laitoksen.
että kohta mihin hihnapyörä tulee ei tarvitse sorvata
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Tai sitten tekee niinkö minä että tilaa saksasta kunnostetun alle 200e,vanhasta ois saanu vielä jonku kympin panttia jos ois viihtiny lähettää takasin.
Star
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Minä annan äänen hitsaukselle ja sorvaukselle. Muuten, ne Lucaksen hiilet olivat juuri oikeankokoiset ja oikean näköiset lipareetkin. Ainoastaan kohdistukseen liittyvä reikä puuttui. Heititkö Jonttu vanhan laturin romikseen? Voisin hakea sen varalle..
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
En heittäny,se muuten saattas jostaki tallin perältä löytyäkkin vieläKorjaaja kirjoitti: Heititkö Jonttu vanhan laturin romikseen? Voisin hakea sen varalle..
Star
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Yhdyn täysin turbon putken kiinnitykseen.
Multa löytyy yksi muutaman vuoden vanha 190 a laturi.
Välillä vilkutti latausvaloa. Jännite oli kuitenkin ok.
Sen saa 50 e
Multa löytyy yksi muutaman vuoden vanha 190 a laturi.
Välillä vilkutti latausvaloa. Jännite oli kuitenkin ok.
Sen saa 50 e
203 cdi
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
123 200 d mr
+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua
w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Oli kiire saada ajoon, niin kävin purkuautosta 100€ hakemassa ehjän laturin. Jos ja kun jaksaa niin voisihan tuota vanhaa koittaa saada korjattua
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 E200CDI aut. Avantgarde -11
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
S124 300TE-24 -92
ex. S204 C200CDI aut. Avantgarde -08
ex. W123 300D aut. -82
ex. S203 C320CDI aut. Avantgarde -05
ex. W116 280S aut. -76
ex. S203 C220CDI aut. Avantgarde -05
ex. C208 CLK320 aut. Elegance -00
ex. S210 E270CDI man. Elegance -01
Re: w210 e270cdi vesilaturin laakerit
Laakeri taisi jäädä etukanteen? Miten se on oikein kiinni siinä? Voitko ottaa ja liittää kuvan siitä? Tuon roottorin akselin saa hitsattua ja sorvattua helposti. Näkyy liukurenkaatkin olevan hyväsä kunnossa.