
Sprintterin 312 D piristäminen
Sprintterin 312 D piristäminen
Pystyykö ahtopainetta säätämään kotikonstein tosta pakusta? Turbo on joku garret, hukkaportista en tiedä) Vuosimalli -98 

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Re: Sprintterin 312 D piristäminen
Teho tulee syöttöä lisäämällä, ei pelkällä ahtopaineella. Pelkkä puristettu ilma ei anna tehoa. Kun saat syöttöä lisää siten, että pukkaa mustaa ahtojen ollessa 'tapissa', ja ahdot rajoittuvat hukkaportin mukaisesti voi ahtoa koittaa nostaa. Mikäli ahdin on hiukankin tämännäköinen niin tuota kellon tankoa kireämmälle.vesqju kirjoitti:Pystyykö ahtopainetta säätämään kotikonstein tosta pakusta? Turbo on joku garret, hukkaportista en tiedä) Vuosimalli -98

Siinä kannattaa olla ahtomittari sitten käytössä.
Toisaalta kellolle menevää painettakin voi laskea sopivalla 'turboruuvilla'.
Lisää tietoa: www.skg.fi
sehän se garretin gt20... juu tankoa pidentämällä paineet nousee.. mutta tuo turbo ei kyllä riitä mihinkään suurensuuriin tehon lisäyksiin.. meillä ralli porukan sprintterissä on pelkästään tuning box:in teho"lastu" ja kyllä meno maistuu 2500kiloinen umpitrailerikin perässä... ei olla ainakaan vielä paineisiin kajottu...
ei taida sprintterin pumpusta kotikonstein saada mitään irti koska on sähköohjattu pumppu...

Mika.T kirjoitti:sehän se garretin gt20... juu tankoa pidentämällä paineet nousee.. mutta tuo turbo ei kyllä riitä mihinkään suurensuuriin tehon lisäyksiin.. meillä ralli porukan sprintterissä on pelkästään tuning box:in teho"lastu" ja kyllä meno maistuu 2500kiloinen umpitrailerikin perässä... ei olla ainakaan vielä paineisiin kajottu...ei taida sprintterin pumpusta kotikonstein saada mitään irti koska on sähköohjattu pumppu...
sitä tankoa todellakin pitää lyhentää jos meinaa paineita nostaa!
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Tulevaisuuden Bussikuski
Eikös tuosta sähköpumpun "huijaamisesta" ollut juttua palstalla, joten haku päälle. Helpompaa se sähköpumpun manipulointi ainakin minulle on kuin mekaanisen.Mika.T kirjoitti:sehän se garretin gt20... juu tankoa pidentämällä paineet nousee.. mutta tuo turbo ei kyllä riitä mihinkään suurensuuriin tehon lisäyksiin.. meillä ralli porukan sprintterissä on pelkästään tuning box:in teho"lastu" ja kyllä meno maistuu 2500kiloinen umpitrailerikin perässä... ei olla ainakaan vielä paineisiin kajottu...ei taida sprintterin pumpusta kotikonstein saada mitään irti koska on sähköohjattu pumppu...
Voisin heittää hatusta että tangon mutteria 5 mm kireämmälle...mutta juu mittarilla tarkistaa hän asian.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Siis ruuvaamme tankoa Lyhemmäksi ja katotaan kuinka käy..
Kiitoksia.......


Kiitoksia.......

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
...ja ennenkaikkea syöttöä suuremmalleVesqju kirjoitti:Siis ruuvaamme tankoa Lyhemmäksi ja katotaan kuinka käy..![]()
![]()
Kiitoksia.......

Lisää tietoa: www.skg.fi
No, saapiko sitä syöttöä säädettyä itse 

S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on