w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Moro !
Tämä kiesin kanssa on tullut touhuiltua aikalailla viimeaikoina.
Ongelmana on ollut aika ajoin ettei tunnu oikein tapahtuvan mitään kun kaasua paineskelee ja pakoputkesta tupruaa toisinaan sakeaa mustaa savua.
Noin vuosi sitten tähän vaivaan vaihdoin ilmamassa mittarin/anturin ja ongelma katosi...sitten juuri ennen katsastusta alkoi ahistamaan jälleen ja litkua tankkiin että jos katalysaattori oli tukossa, samalla EGR puhdistus ja meni päästömittaksista läpi...sitten on ajeltu (mamma) muutamia tuhansia (5-10 K km) kun alkoi syömään öljyä ja kulutus nousi lähelle 10 l /100 km. Huomasin sitten että ,ahtopuolelle tulee öljyä ja katselin turbon , selkeästi välystä oli havaittavissa ja varmaankin jotkut tiivisteet falskasivat.
Tästä sitten uusi turbo tilaukseen ja se on nyt vaihdettu. Nyt menohaluja olisi kummasti uuden turbon ansiosta, mutta jokin vielä ahistaa...MIKÄ ?
Onko noi ilmamassa mittarit sellaisia että niitä pitää alvariinsa vaihtaa? Otin mittarin piuhan irti, ehkäpä hiukan auttoi kulkemiseen, mutta ei sellaisena kulje kuin pitäisi.
Voisiko olla niin että se auton alla oleva pienempi katalysaattori olisi tukossa? Isompaa "avarsin kun vaihdoin turbon , se ei pitäisi enään kakistaa...
Stari ei herjaa mitään vikaa...
En vilä luovuta, mutta kohta lähtee verkon painoksi jos ei vikaa löydy.
Olisiko ehdotuksia mitä seuraavaksi?
T:-Osku-
Tämä kiesin kanssa on tullut touhuiltua aikalailla viimeaikoina.
Ongelmana on ollut aika ajoin ettei tunnu oikein tapahtuvan mitään kun kaasua paineskelee ja pakoputkesta tupruaa toisinaan sakeaa mustaa savua.
Noin vuosi sitten tähän vaivaan vaihdoin ilmamassa mittarin/anturin ja ongelma katosi...sitten juuri ennen katsastusta alkoi ahistamaan jälleen ja litkua tankkiin että jos katalysaattori oli tukossa, samalla EGR puhdistus ja meni päästömittaksista läpi...sitten on ajeltu (mamma) muutamia tuhansia (5-10 K km) kun alkoi syömään öljyä ja kulutus nousi lähelle 10 l /100 km. Huomasin sitten että ,ahtopuolelle tulee öljyä ja katselin turbon , selkeästi välystä oli havaittavissa ja varmaankin jotkut tiivisteet falskasivat.
Tästä sitten uusi turbo tilaukseen ja se on nyt vaihdettu. Nyt menohaluja olisi kummasti uuden turbon ansiosta, mutta jokin vielä ahistaa...MIKÄ ?
Onko noi ilmamassa mittarit sellaisia että niitä pitää alvariinsa vaihtaa? Otin mittarin piuhan irti, ehkäpä hiukan auttoi kulkemiseen, mutta ei sellaisena kulje kuin pitäisi.
Voisiko olla niin että se auton alla oleva pienempi katalysaattori olisi tukossa? Isompaa "avarsin kun vaihdoin turbon , se ei pitäisi enään kakistaa...
Stari ei herjaa mitään vikaa...
En vilä luovuta, mutta kohta lähtee verkon painoksi jos ei vikaa löydy.
Olisiko ehdotuksia mitä seuraavaksi?
T:-Osku-
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Morjens!
Ei ihmeemmin taida olla tälläisiä ongelmia muilla, mutta aikoinaan näkyy viestiketjuja lueskellen jotain vastaavaa löytyvän...en oikein löytänyt mistään viestistä koskaan miten olivat ongelmansa lopulta ratkaisseet.
Monessa viestissä on kehoitettu avaamaan imusarjan läpät , se on sellainen toimenpide mitä en ole vielä itse tehnyt. Pitänee alkaa tuohon projektiin, Olisiko jollain selkeät ohjeet mitä kannattaa purkaa ensin että ei turhaan revi kaikkia piuhoja veke...? En ole koskaan imusarjoja aukonut tälläisestä.
Tänään ajellessani huomasin ettei kiesin lämmöt nouse kuin jonnekin 50-60 C:n vaiheille normaali ajossa, mielestäni aikoinaan se on viipottanut siellä 80C viivan lähettyvillä. Olisiko tämä jonkinlainen viittaus tuohon tukkoisuuteen vai vain termostaatin toimimattomuuteen?
-Osku-
Ei ihmeemmin taida olla tälläisiä ongelmia muilla, mutta aikoinaan näkyy viestiketjuja lueskellen jotain vastaavaa löytyvän...en oikein löytänyt mistään viestistä koskaan miten olivat ongelmansa lopulta ratkaisseet.
Monessa viestissä on kehoitettu avaamaan imusarjan läpät , se on sellainen toimenpide mitä en ole vielä itse tehnyt. Pitänee alkaa tuohon projektiin, Olisiko jollain selkeät ohjeet mitä kannattaa purkaa ensin että ei turhaan revi kaikkia piuhoja veke...? En ole koskaan imusarjoja aukonut tälläisestä.
Tänään ajellessani huomasin ettei kiesin lämmöt nouse kuin jonnekin 50-60 C:n vaiheille normaali ajossa, mielestäni aikoinaan se on viipottanut siellä 80C viivan lähettyvillä. Olisiko tämä jonkinlainen viittaus tuohon tukkoisuuteen vai vain termostaatin toimimattomuuteen?
-Osku-
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Termari sökö. Ainakin hitupönttö menee tukkoon jos termari rikki. Voisko kattikin mennä samasta syystä?
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
vähän vaikeeta varmaan kommentoida kun ei oikein tiedä mikä on 'ahistaminen'.
Termari varmasti vaihtoon mutta ei menohaluihin vaikuta.
En heti usko imusarjan läppiin (nyt kuitenkin vikatilaan vissiin ei mene ja kiertää yli 3000), kato kuitenkin liikkuuko yhdystanko. Musta savu vois olla ihan ahtojen karkailua tai ainakin liian vähäistä ilmaa, tarkista starilla egr:n toiminta ja turbon testaus (voi koittaa vaihtaa niiden alipainesäätimetkin keskenään).
Jos turbo lotrannut öljyä voi MAF olla kyllä likainen. Taas starissa on testi. Kuulerikin on voinu tukkeentua, mitsä ahtolämmöt näyttää? Katti/putki voi olla tukossa pidempää ne pitää tarkistaa mekaanisesti, samoin ahtojen tiiveys jos epäilyttää. Mitäs puristuspaineet, vai joko öljyn kulutus loppui turbon vaihdolla?
Termari varmasti vaihtoon mutta ei menohaluihin vaikuta.
En heti usko imusarjan läppiin (nyt kuitenkin vikatilaan vissiin ei mene ja kiertää yli 3000), kato kuitenkin liikkuuko yhdystanko. Musta savu vois olla ihan ahtojen karkailua tai ainakin liian vähäistä ilmaa, tarkista starilla egr:n toiminta ja turbon testaus (voi koittaa vaihtaa niiden alipainesäätimetkin keskenään).
Jos turbo lotrannut öljyä voi MAF olla kyllä likainen. Taas starissa on testi. Kuulerikin on voinu tukkeentua, mitsä ahtolämmöt näyttää? Katti/putki voi olla tukossa pidempää ne pitää tarkistaa mekaanisesti, samoin ahtojen tiiveys jos epäilyttää. Mitäs puristuspaineet, vai joko öljyn kulutus loppui turbon vaihdolla?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Morjens !
"Ahistamisella" halusin kertoa, että kaasua saa polkea mutta ei tunnu tapahtuvan muuta kuin suhinaa ja selkeästi turbo ahtaa enemmän muttei auto ota kierroksia. Kolmen tonnin yli en ole ajamalla saanut kierroksia nostettua, tuntuu että alkaa jotenkin itsellä usko loppua että joku paikka halkeaa jos kaasua pitää pohjassa kokoajan. Mustaa tupruttaa putkesta tuolloin.
Ja nyt näyttää siltä ettei lämmöt nouse tuon n.60 C yläpuolelle ajaessa. Annoin seistä käynnissä kotipihalla, silloin lämpeni paikaallaan ollessa 80 C:n paikkeille ...tuossa meni ainakin puoli tuontia. Turbon vaihdon jälkeen dieselin kulutus pieneni selvästi ja oletettavasti myös öljyn kuutuskin, sitä näkee vasta myöhemmin kun sain turbon vaidettua muutama päivä sitten.
-Osku-
"Ahistamisella" halusin kertoa, että kaasua saa polkea mutta ei tunnu tapahtuvan muuta kuin suhinaa ja selkeästi turbo ahtaa enemmän muttei auto ota kierroksia. Kolmen tonnin yli en ole ajamalla saanut kierroksia nostettua, tuntuu että alkaa jotenkin itsellä usko loppua että joku paikka halkeaa jos kaasua pitää pohjassa kokoajan. Mustaa tupruttaa putkesta tuolloin.
Ja nyt näyttää siltä ettei lämmöt nouse tuon n.60 C yläpuolelle ajaessa. Annoin seistä käynnissä kotipihalla, silloin lämpeni paikaallaan ollessa 80 C:n paikkeille ...tuossa meni ainakin puoli tuontia. Turbon vaihdon jälkeen dieselin kulutus pieneni selvästi ja oletettavasti myös öljyn kuutuskin, sitä näkee vasta myöhemmin kun sain turbon vaidettua muutama päivä sitten.
-Osku-
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Suhinaa? No se viittaa kovasti ahtovuotoon.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Ennen turbon vaihtoa oli suhinaa paljon , nyt uuden turbon kanssa ehkäpä se on "mouruamista" ennemin kuin suhinaa...
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Kysymys ; läppien yhdystangon liikkuminen...ei tuonne ainakaan sormia saa jos haluaisi kokeilla liikkumista. Millä testailisi tuota parhaiten ?
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Starilla voi ohjata, tietää varmasti että pitäisi liikkua. Muutoinkin läppien pitäisi liikahtaa kun antaa kierroksia, koneen lämmöllä oli kyllä jotain osuutta jos en ihan väärin muista kun joskus väykyn läppiä ihmettelin...
metallisesta imusarjasta en muista, muovisarjassa anakin näkee etummaisen imukanavan alta pilkistävän linkun, samoin jostain imukanavien välistä sen yhdystangon. 'Hammaslääkärin peili' voi auttaa.
metallisesta imusarjasta en muista, muovisarjassa anakin näkee etummaisen imukanavan alta pilkistävän linkun, samoin jostain imukanavien välistä sen yhdystangon. 'Hammaslääkärin peili' voi auttaa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Morjens!
Kiitos vinkeistä.
No niin, tänään aamulla vaihdoin alipainesäätimet keskenään (ahtimen ohjaus ja egr). Lähdin ajelemaan ja heti tuntui meno aivan toisenlaiselta.
Eli ainakin tuon 50 km työmatkan ajettuani tuntuu siltä että ollaan menossa oikeaan suuntaan ja moottoritie nopeuksillakin voi vielä kiihdytellä (kun aiemmin tuntui aivan mahdottomalta ).
Onko se nyt niin, että tuo egr:n alipainesäädin vaikuttaa imusarjan läppien toimintaan myös?
Sitten kysymys: Termari pitää vaihtaa, näytää olevan sellainen juttu mitä myydään ns. valmiina pakettina, saako sen paketin sisällä olevan termostaatin vaihdettu, kyllähän tuo nykyinen kotelo on vielä käyttökelpoisen näköinen. Jos saa niin mikä termostaatti siihen sopisi heittämällä?
-Osku-
Kiitos vinkeistä.
No niin, tänään aamulla vaihdoin alipainesäätimet keskenään (ahtimen ohjaus ja egr). Lähdin ajelemaan ja heti tuntui meno aivan toisenlaiselta.
Eli ainakin tuon 50 km työmatkan ajettuani tuntuu siltä että ollaan menossa oikeaan suuntaan ja moottoritie nopeuksillakin voi vielä kiihdytellä (kun aiemmin tuntui aivan mahdottomalta ).
Onko se nyt niin, että tuo egr:n alipainesäädin vaikuttaa imusarjan läppien toimintaan myös?
Sitten kysymys: Termari pitää vaihtaa, näytää olevan sellainen juttu mitä myydään ns. valmiina pakettina, saako sen paketin sisällä olevan termostaatin vaihdettu, kyllähän tuo nykyinen kotelo on vielä käyttökelpoisen näköinen. Jos saa niin mikä termostaatti siihen sopisi heittämällä?
-Osku-
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Vielä lisäkysymys.
Lueskelin tuossa että mahdollisesti autossa on kaksi termostaattia, toineen siinä koneen kyljessä kiinni ja toinen pikkusyyrin yhteydessä.
Eli on varmaankin näin että molemmat kattaisi vaihtaa samalla ? kö?
Lueskelin tuossa että mahdollisesti autossa on kaksi termostaattia, toineen siinä koneen kyljessä kiinni ja toinen pikkusyyrin yhteydessä.
Eli on varmaankin näin että molemmat kattaisi vaihtaa samalla ? kö?
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Morjens, nyt ajelin takaisin kotio saman matkan ja taas oli tukkoisen oloinen...on nämä henkimaailman vehkeitä
Ilmeisesti tuo toinen noista alipaine säätimistä on sökö osittai (toimii toisinaan) tai sitten noi läpät ei aukea kunnolla siellä imusarjassa.
Lämmöt koneessa nousee maksimissaan +60 C:n paikkeille ajaessa.
Termarin laitoin tilauseen , mutta sitä pikku termaria polttoaineen esilämmitykseen en löytänyt mistään viel.
Ilmeisesti tuo toinen noista alipaine säätimistä on sökö osittai (toimii toisinaan) tai sitten noi läpät ei aukea kunnolla siellä imusarjassa.
Lämmöt koneessa nousee maksimissaan +60 C:n paikkeille ajaessa.
Termarin laitoin tilauseen , mutta sitä pikku termaria polttoaineen esilämmitykseen en löytänyt mistään viel.
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Ööö ei, se egr mokkula ohjaa vissiin vaan egrräää, varmista muuten että se egr sulkeutuu varmasti. Jos taas ei muisti ihan petä niin alkupään CDIssä läppiäkin ohjattiin alipaineella joten jos siellä imusarjan alla möllöttää samanlainen alipainekello kuin turbolla, se on läppien ohjain (en ole varma onko sillä oma ohjain, luulisin). Muutoin läpät ohjataan sähkömoottorilla. Alipainevuotokin voi aiheuttaa epätoimintoa kyeisissä laitteissa.
Pikkutermaria ei läheskään aina ole, pikkukenno jos löytyy niin on termarikin. Mesen puolella on hyviä kuvia.
putsaa se maffi, ja tee stari testit, mene läpi ahtoputket ja katso ettei kuuleirn pääty ole revennyt. Vieläkö suhisee?
Pikkutermaria ei läheskään aina ole, pikkukenno jos löytyy niin on termarikin. Mesen puolella on hyviä kuvia.
putsaa se maffi, ja tee stari testit, mene läpi ahtoputket ja katso ettei kuuleirn pääty ole revennyt. Vieläkö suhisee?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Moro , kyllä siellä taitaa samanlaine alipaine mokkula olla tuolla imusarjan alapuolella jonne menee putki tuolta alipaine säätimeltä, samalta menee myös egr:lle. Tässä mallissa on myös tuo pienempi kenno lisänä ja siinä kennossa kiinni on termostaatti, soittelin varaosaliikkeitä lävitte ja tuntuu olevan tilaustavaraa tuo pienempi termari ja toimitusaika kaksi viikkoa...mistähän asti ne noita tilailee
Jostain lueskelin että nuo imusarjanläpät voisi lukita auki asentoon, onkohan jollakin tietoa miten se tapahtuisi ilman että tarvitsee imusarjaa ottaa pois? Tässä mallissa on siis alumiini imusarja.
Kertoisitko vielä missä tilanteessa egr läpän tulisi olla suljettuna?
Jostain lueskelin että nuo imusarjanläpät voisi lukita auki asentoon, onkohan jollakin tietoa miten se tapahtuisi ilman että tarvitsee imusarjaa ottaa pois? Tässä mallissa on siis alumiini imusarja.
Kertoisitko vielä missä tilanteessa egr läpän tulisi olla suljettuna?
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
OK, eli ohjataan samalla ohjeella... yleensä egr on käytössä osakaasulla (samalla varmaan läppiä kuristetaan jotta saadaan kakkailma sekoittumaan) ja vermeet suljetaan kun kierrokset ja/tai kuorma lisääntyy. Ohjelmointigurut voivat varmaan kertoa tarkemmin millaisia karttoja sähköohjatuissa käytetään...
Sähkökäyttöisellä läpät voi jumittaa jos käyttötanko on irroitettu, nyt alipainetoimisen disabloinnista en tiedä onnistuuko ihan nyppäämällä letku irti... olennaistahan on että läpät ovat vielä kiinni käyttöakselissa, monasti jos läpät ovat jumineet ne ovat edelleen jumissa ja käyttötanko irtoaa, yhdystanko saa heilua mitenpaljon haluaa mutta ilmaa ei saada läpi tapeeksi.
Sähkökäyttöisellä läpät voi jumittaa jos käyttötanko on irroitettu, nyt alipainetoimisen disabloinnista en tiedä onnistuuko ihan nyppäämällä letku irti... olennaistahan on että läpät ovat vielä kiinni käyttöakselissa, monasti jos läpät ovat jumineet ne ovat edelleen jumissa ja käyttötanko irtoaa, yhdystanko saa heilua mitenpaljon haluaa mutta ilmaa ei saada läpi tapeeksi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Moro
Kävin kalastelemassa uusia termareita, sen pienemmän syylärin termostaatin löytämisen kanssa meni tovi ja minun onnella sain kaikenlisäksi w203 termarin jossa muovikotelon kiinnikkeet ovat erinlaiset ...eli otin siitä sisuskalut ja sain sen asennettua. Nyt on molemmat termostaatit vaihdettu , mutta koneen lämmöt ei nouse aikaisempaa korkeammalle...ehkä sen viisarin verran, mutta matkaa on reilusti sinne 80C:n viivalle. Ajoin n. 100 KM ja reiluilla kierroksilla. Mikä tuossa nyt voisi olla syynä? Uudet termostaatit vialliset?
Huomenna olisi tarkoitus aloittaa imusarjan irroitus ja sen jälkeen puhdistus. Tarkoituksena ottaa sitten ne läpät pois myös. Oliko niin että sinne sitten pulttit läppien akselin reikiin tukkeeksi ?
Suhinoita ei koneesta kuulu ajaessa mutta sellainen kuminauhamaisen laiska se on ja ei kiva ajettava johtuen tehottomuudesta.
Kävin kalastelemassa uusia termareita, sen pienemmän syylärin termostaatin löytämisen kanssa meni tovi ja minun onnella sain kaikenlisäksi w203 termarin jossa muovikotelon kiinnikkeet ovat erinlaiset ...eli otin siitä sisuskalut ja sain sen asennettua. Nyt on molemmat termostaatit vaihdettu , mutta koneen lämmöt ei nouse aikaisempaa korkeammalle...ehkä sen viisarin verran, mutta matkaa on reilusti sinne 80C:n viivalle. Ajoin n. 100 KM ja reiluilla kierroksilla. Mikä tuossa nyt voisi olla syynä? Uudet termostaatit vialliset?
Huomenna olisi tarkoitus aloittaa imusarjan irroitus ja sen jälkeen puhdistus. Tarkoituksena ottaa sitten ne läpät pois myös. Oliko niin että sinne sitten pulttit läppien akselin reikiin tukkeeksi ?
Suhinoita ei koneesta kuulu ajaessa mutta sellainen kuminauhamaisen laiska se on ja ei kiva ajettava johtuen tehottomuudesta.
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Akselien tukkeeksi isolla kierre tapilla kierteet ja hydrauli umpi tulppa liimalla kiinni....käytä vaikka jossakin pajassa missä tekee pohjat tapilla kierteet.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Morjens
Nyt on egr ja imusarja puhdistettu, läpät poistettu ja siltä osin luulisi olevan ilmankierto vapaampaa. Oli ne karstaset muttei tukossa ja läpät oli vielä toimintakuntoiset, mutta nyt niitä ei ole siellä likaantumassa.
Tuliko koneeseen lisää poweria, no eipä juuri
Huomenna sitten sen keskimmäisen katin kanssa touhuamaan, se taitaa olla koko asian ydin tässä kiesissä.
Nyt on egr ja imusarja puhdistettu, läpät poistettu ja siltä osin luulisi olevan ilmankierto vapaampaa. Oli ne karstaset muttei tukossa ja läpät oli vielä toimintakuntoiset, mutta nyt niitä ei ole siellä likaantumassa.
Tuliko koneeseen lisää poweria, no eipä juuri
Huomenna sitten sen keskimmäisen katin kanssa touhuamaan, se taitaa olla koko asian ydin tässä kiesissä.
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Eikö se oo helppoo todentaa, irroittaa putken etummaisen katin takaa ja heittää koelenkin... (huolehtii tietty että pysyy kaikki vermeet auton alla mukana).
Oliko se MAFfi nyt tsekattu ettei ole likainen vanhan turbpn jäljiltä?
Oliko se MAFfi nyt tsekattu ettei ole likainen vanhan turbpn jäljiltä?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Ilmamassa mittarin putsasin paripäivää sitten ja ei mainittavaa vaikutusta asiaan...voihan se olla viallinen, se on noin vajaan vuoden vanha.
Jep, keskimmäinen kattin putki pitääkin ottaa irti siitä etummaisen katin alamutkan liitimestä ja eipä sinne auton alle muuta jääkkään...ei viitti jättää peräpään pönttöä sinne yksikseen heilumaan. Luulisi sillä jo helpottava vaikutus olevan...
Jep, keskimmäinen kattin putki pitääkin ottaa irti siitä etummaisen katin alamutkan liitimestä ja eipä sinne auton alle muuta jääkkään...ei viitti jättää peräpään pönttöä sinne yksikseen heilumaan. Luulisi sillä jo helpottava vaikutus olevan...
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Eikö ois ollu helepoin käyä staarilla kahtoon mikä sielä on? Ihan turhaa värkkäämistä tuommonen.
Star
Re: w202 200Cdi vm98 ahistaa jälleen
Moro!
Niin, tuossa ensimmäisessä viestissäni kerroin ettei Star herjannut autoni kohdalla mitään vikaa.
Tänään on tuo keskimmäinen kat tyhjennetty ja auto toimii kuin uusi, tehot ovat palanneet ennalleen eikä juurikaan tupsauttele savua.
Hakkasin katin rautatangolla palasiksi sekä kaivoin sieltä vielä ne villat veke...se on nyt tyhjä. Mielestäni äänimaailma ei muuttunut miksikään, mutta vaste kaasuun on aivan uuden auton veroinen.
Tämä ongelma on tämän auton osalta käsitelty ja ajo jatkuu.
-Osku-
Niin, tuossa ensimmäisessä viestissäni kerroin ettei Star herjannut autoni kohdalla mitään vikaa.
Tänään on tuo keskimmäinen kat tyhjennetty ja auto toimii kuin uusi, tehot ovat palanneet ennalleen eikä juurikaan tupsauttele savua.
Hakkasin katin rautatangolla palasiksi sekä kaivoin sieltä vielä ne villat veke...se on nyt tyhjä. Mielestäni äänimaailma ei muuttunut miksikään, mutta vaste kaasuun on aivan uuden auton veroinen.
Tämä ongelma on tämän auton osalta käsitelty ja ajo jatkuu.
-Osku-