Elikkäs auto on w124 200E ja siinä on ilmennyt sellaista oiretta että todennäköisesti kannentiiviste on menossa kun vähän turpauttaa valkosta sekä myös rakkine on alkanut keräämään öljyä jäähytysnesteen sekaan mutta ei tee painetta ainakaan huomattavasti eli neste ei kupli vaikka ihan kunnolla kaasuttaakin ja erikoisinta tässä on se että nestettä eikä öljyä ole huomattavasti hävinnyt ja nestettä ei oo päässy moottoriöljyn sekaan vaan ainoastaan toisinpäin
Joten sellaista läksin kysymään viisaammilta kun en ole näitten kanssa hirmuisesti pelannut ni että kannattaako jo hommata suosiolla jostain ehjä kansi vai onks siellä joku tiiviste mistä pääsis öljyä nesteen sekaan että selviäisi pelkällä oikasulla ja tiivistesarjan vaiholla eli kansi ei olis halki? Ja sitten jos olette sitä mieltä että ehjää kantta vaan ni käykös tohon 2 litrasee 2.3 kansi? Isommat imuventtiilit siinä taitaa olla mutta mites muuten? Ja saa tarjotella ehjiä kansia tänneppäin . Ja kiitoksia vastauksista jo etukäteen
W124 200e kansi asiaa?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: W124 200e kansi asiaa?
2.3ses o isommat imuventtiilit ja isompi poraus. toimii sellasenansa mutta kannattaa laskia seetille asti nii ei jää lohkon ja kannenväliin puraus erosta johtuvaa pykälää ja jos kantta laskoo seetille asti nii saat kaivaa senjälkeen mäntiin tilaa venttiileille
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: W124 200e kansi asiaa?
ja jos päätät laittaa 2.3sen kannen laskematta niin sitte 2.3sen kannentiiviste
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: W124 200e kansi asiaa?
Kiitoksia selvennyksestä että kansissa on enemmänkin eroa . Eli siis mielellään iha 2 litrase kansi sais olla
Re: W124 200e kansi asiaa?
Vie kansi koneistamoon tarkistettavaksi. Omassa M102-koineessa aikoinaan tehtiin kannen plaanaus, venttiilien hionta ja ohjurien kumien vaihto. Hintataso oli vajaa 10 vuotta sitten noin 250 euroa. Uuden kannentiivisteen kera kone oli kuin uusi sen jälkeen. Vaihtamalla kuluneen kannen tilalle toinen kulunut kansi et pääse samanlaiseen tulokseen.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020