Antakaapas vinkkejä. Yksirivisellä nokkaketjulla oleva M102 menee jumiin. Nokkaketju vaihdettu joitain satoja kilometrejä sitten. Epäilin kiristäjää, jota ei olisi täysin purettu. Purin ja kokosin uudestaan. Starttasi, meinasi käynnistyä, mutta sammui, eikä jaksa startilla enää pyöriä.
Mikä voi pistää koneen jumiin, jos ei liian kireä ketju?
Voiko kiristin olla vioittunut?
W123 M102 jumissa
W123 M102 jumissa
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: W123 M102 jumissa
Kumpi M102 versio kyseessä 200 kaasari vai 230E ruiskuversio
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: W123 M102 jumissa
Tää on ruisku.
Purin jälleen kiristäjän ja kasasin, jonka jälkeen kone käynnistyi ehkä 10 sek ajaksi hiipuen eikä enää jaksanut pyöriä startilla. Ei myöskään apuvirralla.
Kone ollut osin purettuna, joten sytytyskin voi olla himppasen pielessä, eikä jaksa siksi käydä kunnolla (tai vanhat bensat ja mitä lie kahden vuoden seisonnan tuotoksia). Mutta joka tapauksessa startilla ei oo iloisesti pyörinyt vaan nihkeää on pyörintä ollut.
Voiko ketju olla yhden lenkin liian lyhyt? Ohjurit asennettu väärin? Ihan kuin ketju kiristyis liikaa.
Purin jälleen kiristäjän ja kasasin, jonka jälkeen kone käynnistyi ehkä 10 sek ajaksi hiipuen eikä enää jaksanut pyöriä startilla. Ei myöskään apuvirralla.
Kone ollut osin purettuna, joten sytytyskin voi olla himppasen pielessä, eikä jaksa siksi käydä kunnolla (tai vanhat bensat ja mitä lie kahden vuoden seisonnan tuotoksia). Mutta joka tapauksessa startilla ei oo iloisesti pyörinyt vaan nihkeää on pyörintä ollut.
Voiko ketju olla yhden lenkin liian lyhyt? Ohjurit asennettu väärin? Ihan kuin ketju kiristyis liikaa.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: W123 M102 jumissa
Ruuvasit kiristimen osa kerrallaan paikalleen ? Sen purkaminenhan ei auta jos sen käsissä taas kasaa, tuli vaan mieleen kun luin.
wiimax.fi
Re: W123 M102 jumissa
Juu, ei se vika siellä kiristimessä ollu. Nyt on pata aivan jumissa. Ketju löysällä (kiristin irti), tulpat irti ja silti sitä ei pysty kampuran päästä pyörittää edes jatkovarrella.
Kone oli osin palasina, myös alakerta auki, kun tätä jumia oli etsitty aiemminkin. Ei se sieltä sillon paljastunut ja epäily jäi kiristimeen. Väärä diagnoosi.
Kone oli osin palasina, myös alakerta auki, kun tätä jumia oli etsitty aiemminkin. Ei se sieltä sillon paljastunut ja epäily jäi kiristimeen. Väärä diagnoosi.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: W123 M102 jumissa
Kai sä ton mielenkiinnon vuoksi purat atomeiksi että selvii syy?Sami H. kirjoitti:Juu, ei se vika siellä kiristimessä ollu. Nyt on pata aivan jumissa. Ketju löysällä (kiristin irti), tulpat irti ja silti sitä ei pysty kampuran päästä pyörittää edes jatkovarrella.
Kone oli osin palasina, myös alakerta auki, kun tätä jumia oli etsitty aiemminkin. Ei se sieltä sillon paljastunut ja epäily jäi kiristimeen. Väärä diagnoosi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W123 M102 jumissa
Tiiä häntä. Verkon painoksi Saimaaseen...
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Re: W123 M102 jumissa
Laita myös tarinaa ja kuvia kyseisestä autosta Nämä W123 230E mallit ovat sitä katoavaa luonnonvaraa..
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976