Auto lähti heti kylmiltään käyntiin hyvin ja mitään epämääräisiä rohinoita tai muutakaan normaalista dieselin kylmäkäynnistysäänistä poikkeavaa ei koneesta kuulunut poislukien tyhjäkäynnillä tasainen pieni nirskuminen ("nirsk"..."nirsk"..."nirsk"), joka kuuluu varmaankin kiilahihnasta kun tuollainen kumimainen ääni oli. Samainen nirskuminen oli eräässä toisessa vm 2010 E200 cdi mesessä jota kävin veholla katsomassa joten tuo on varmaankin ihan normaali ääni ja se kuuluu vaan jos seisoo auton etupuolella sen käydessä tyhjäkäyntiä. Myöskään tuosta vehon myynnissä olevasta autosta ei löytynyt merkintää ketjun tai kiristimen vaihdosta. Ajelemassa kävin tuolla kanssa sen noin 100km lenkin ja toimi kaikinpuolin tosi hyvin tuo laitos eikä muuta kuin jonkun diskanttikaiuttimen kosketushäiriö osunut vikasiivilään, välillä kun ajoi töyssyyn niin korkeat äänet hiljeni radiota kuunnellessa kuskin puolella ja kun ajoi seuraavaan töyssyyn niin tuli korkeat äänet taas normaalisti kuskin puolellekkin.

Eli jos oletetaan että tuo auto olisi alkuperäisellä ketjulla ja kiristimellä varustettu niin voiko kiristimen ja ketjun vaihtoon menemistä odottaa jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa vai onkohan tuo jakopääongelma ehditty noihin jo korjata tehtaalla? Ei olisi kiva jos tuollaisen auton hankkisi jossain kohtaa ja sitten puolenvuoden päästä todetaan että jakopää pitää rempata...
