2010vm W212 E200 cdi onko jo uusi jakopää?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
DiisseliKiisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37

2010vm W212 E200 cdi onko jo uusi jakopää?

Viesti Kirjoittaja DiisseliKiisseli »

Eli kävin kattomassa tuollaista alle 170tkm ajettua W212 joka oli otettu käyttöön 2009 vuoden lopulla, eli taitaa mennä 2010 vuosimallille. Auto oli kaikin puolin miellyttävä, mutta kun kyselin huoltokirjasta myyjältä että löytyykö jakopään ketjun ja/tai kiristimen vaihdoista merkintää niin hänen mukaan huoltokirjassa ei sellaista merkintää ollut. Kuitenkin olen saanut sellaisen käsityksen että näissä alkupään W212 200 cdi koneissa tuota kiristimen aiheuttamaa venymistä olisi ollut, mutta onko tuota ennenaikaista venymistä noissa 2009 vuoden lopulla käyttöönotetuissa ollut vielä vai onkohan ne ehditty kasaamaan uudella kiristimellä nuo koneet? Meinaan mitään kolkotusta tai muutakaan ääntä mikä ketjuun vittaisi ei tuo laitos pitänyt. Auto oli alunperin tuotu Suomeen Saksasta käytettynä vuonna 2010, joten käytännössä suomiauto kyseessä.

Auto lähti heti kylmiltään käyntiin hyvin ja mitään epämääräisiä rohinoita tai muutakaan normaalista dieselin kylmäkäynnistysäänistä poikkeavaa ei koneesta kuulunut poislukien tyhjäkäynnillä tasainen pieni nirskuminen ("nirsk"..."nirsk"..."nirsk"), joka kuuluu varmaankin kiilahihnasta kun tuollainen kumimainen ääni oli. Samainen nirskuminen oli eräässä toisessa vm 2010 E200 cdi mesessä jota kävin veholla katsomassa joten tuo on varmaankin ihan normaali ääni ja se kuuluu vaan jos seisoo auton etupuolella sen käydessä tyhjäkäyntiä. Myöskään tuosta vehon myynnissä olevasta autosta ei löytynyt merkintää ketjun tai kiristimen vaihdosta. Ajelemassa kävin tuolla kanssa sen noin 100km lenkin ja toimi kaikinpuolin tosi hyvin tuo laitos eikä muuta kuin jonkun diskanttikaiuttimen kosketushäiriö osunut vikasiivilään, välillä kun ajoi töyssyyn niin korkeat äänet hiljeni radiota kuunnellessa kuskin puolella ja kun ajoi seuraavaan töyssyyn niin tuli korkeat äänet taas normaalisti kuskin puolellekkin. :roll:

Eli jos oletetaan että tuo auto olisi alkuperäisellä ketjulla ja kiristimellä varustettu niin voiko kiristimen ja ketjun vaihtoon menemistä odottaa jossain vaiheessa lähitulevaisuudessa vai onkohan tuo jakopääongelma ehditty noihin jo korjata tehtaalla? Ei olisi kiva jos tuollaisen auton hankkisi jossain kohtaa ja sitten puolenvuoden päästä todetaan että jakopää pitää rempata... :eh:
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Vastaa Viestiin