Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Ensimmäistä mersua ostamassa siltä osin vinkkejä kaipaan.
Onko mitkä mersun mallit n.s huollettomia/luotettavampia?
Cdi koneista puhutaan on ollu suutin ongelmia,tokiha ei voi yleistää ei varmaa kaikista cdi suuttimet mene.
Koskeeko nää suutin ongelmat muita malleja.
Hakusessa farkku diesel alle 4000e joten en odottakkaan että sillä priimaa saa ja tiedän ton hintaluokan autot voi olla hyviä tai huonoja mutta onko mitkä mallit pääsääntöisesti huollettomia autoja?
Autoa etsin vain pitkää työmatkaa varten joten vauhtihirmua en tarvitse vaan suht luotettava peli hakusessa.
Ajan v. N. 30tkm joten onko kulutuksissa eroja eri mallien välillä
Iso kiitos.
Onko mitkä mersun mallit n.s huollettomia/luotettavampia?
Cdi koneista puhutaan on ollu suutin ongelmia,tokiha ei voi yleistää ei varmaa kaikista cdi suuttimet mene.
Koskeeko nää suutin ongelmat muita malleja.
Hakusessa farkku diesel alle 4000e joten en odottakkaan että sillä priimaa saa ja tiedän ton hintaluokan autot voi olla hyviä tai huonoja mutta onko mitkä mallit pääsääntöisesti huollettomia autoja?
Autoa etsin vain pitkää työmatkaa varten joten vauhtihirmua en tarvitse vaan suht luotettava peli hakusessa.
Ajan v. N. 30tkm joten onko kulutuksissa eroja eri mallien välillä
Iso kiitos.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 72
- Liittynyt: Su 02.10.2016 12:37
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Suuttimet ovat loppuviimeeksi kulutusosia cdi koneissa mutta kyllä niillä pitkälle ajaa. Nuo suutinongelmat joihin viittasit olivat ehken noissa alkupään pietsosuuttimissa joita löyty W212 220 cdi ja 250 cdi koneista tietääkseni mutta niihinkin on varmaan kaikkiin jo vaihdettu suuttimet joissa tiivistys on toteutettu luotettavammin. Olen saanut noista CDI koneista itse myös todella luotettavan kuvan ainakin näiden kohdalla joista nuo pienet lastentaudit on saatu jo parannettua pois.
Nykyinen kulkine: W219 CLS320 CDI vuosimalli 2007
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Tuolla hinnalla etsisin vanhemmalla tekniikalla varustettuja Mersuja, jos sen pitää juuri Mersu olla. Joku tämäntyyppinen voisi mahtua tuohon n. 4000€UR budjettiin:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/8528652" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/250/8528652" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Moi.
Unohtu sanoa että ilmastoitua pitää olla muuten vanhemman mesen ottaisin.
Mut kiitos vinkistä kuitenkin.
Kyllä mersu on seuraava autoni malli vaan vielä vähä hakusessa.
Unohtu sanoa että ilmastoitua pitää olla muuten vanhemman mesen ottaisin.
Mut kiitos vinkistä kuitenkin.
Kyllä mersu on seuraava autoni malli vaan vielä vähä hakusessa.
- terasjussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
- Paikkakunta: Lapinkylä
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
124:nen. Ehdottomasti, saa myös ilmastoinnilla. Helppoa ja halpaa huoltoa.
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
202nen cdillä, 4ke saa huippuyksilön kun ajan kanssa etsii. Toinen tietty olis 400-500tkm ajettu helvetin hyvin huollettu 211 tai 203 facelift. 124nen, hehheh.
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Komppaan epk:ta. Hyvä korinen 202 kohtuu kilsoilla antaa nyt hyvän hinta auto suhteen. 210 on yleensä enemmän ruosteinen. Tai tosiaan 203 mutta sekin kannattaa tarkistaa huolella ettei ole läpimätä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
203 eli c 2001->. Mieluiten facelift (kirkkaat etuvalot, uudempi mittaristo...). Facelift cdi lämpiää pakkasillakin hyvin ja on matkassa taloudellinen. Ite ajanut nyt 50tkm ja koneeseen vaihdettu pari vuotavaa suuttimen alusrikkaa ja turbo jumivan johdinsiivikon takia(ja virityksen). Autolla ajettu nyt 540tkm.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/8536269" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä siistin näköinen.
Siinä siistin näköinen.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Jos ottaa ne Mersu-lasit pois silmiltä ja unohtaa 25-vuotiaat autot niin halvemmalla saa tällaisen "205:n tekniikalla" olevan: http://www.nettiauto.com/renault/laguna/8231173" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai kilpailijalta: http://www.nettiauto.com/citroen/c4/8331281" onclick="window.open(this.href);return false;
No, ehkä aiheen vierestä jo. Pahoittelut.
Tai kilpailijalta: http://www.nettiauto.com/citroen/c4/8331281" onclick="window.open(this.href);return false;
No, ehkä aiheen vierestä jo. Pahoittelut.
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Itsehän ajelen 110 km päivässä työmatkaa tällä hetkellä S202 cdi:llä, syksystä saakka on toiminut ihan hyvin. Saattaa johtua osittain siitä että tulee pidettyä kunnossa, mikä taas ei erityisen huoletonta ole.antsa77 kirjoitti:Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Koskaan ei tiedä kun näillä cdiromuilla lähtee, että lähteekö vai joutuuko soittamaan taksin.
Jos oikeasti huolettoman haluaa ja se on tärkein asia niin etsii hyvän 124:n.
wiimax.fi
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Otsikos haetaan huoletonta mersua ja täällä ehdotellaan Cdi mersua .
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Offtopic : 1.9tdi 3b tai bg passat manuaali halpa hankkia ja halpa ajaa. Erittäin luotettava eikä pahemmin ruostu.
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
kokeile w124 vs cdi mersua millaisia ne on itsellesi ajoltaan ja moottorin käytökseltään.
Siis kaikkein halvin jos itse osaa laittaa autoa jollain tapaa on lankku....voimaa ja vääntöä taas cdi.
Siis kaikkein halvin jos itse osaa laittaa autoa jollain tapaa on lankku....voimaa ja vääntöä taas cdi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2359
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Ääni tuolle W124:lle.dealer kirjoitti:Itsehän ajelen 110 km päivässä työmatkaa tällä hetkellä S202 cdi:llä, syksystä saakka on toiminut ihan hyvin. Saattaa johtua osittain siitä että tulee pidettyä kunnossa, mikä taas ei erityisen huoletonta ole.antsa77 kirjoitti:Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Koskaan ei tiedä kun näillä cdiromuilla lähtee, että lähteekö vai joutuuko soittamaan taksin.
Jos oikeasti huolettoman haluaa ja se on tärkein asia niin etsii hyvän 124:n.
Yhdellä inttikaverilla on 200D ja se toimii vuodesta toiseen jokseenkin perushuolloilla. Suurin remontti viimeisen 4 vuoden aikana on ollut vuotava pakoputki ja yksi raidetangonpää.
Kilometreistä ei ole varmuutta koska mittaria on melko varmasti ruuvattu mutta nyt siinä lukee 900 000km -jotakin.
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Juup, suosittelen kyllä sit melkee 123sta, vielä vähemmän liikkuvia osia, eikä edes bägejä häiritsemässä mahdollista kolaria.
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Toki uudemmalla on parempi ja miellyttävämpi ajella mutta jos puhutaan käyttökuluista ja luotettavuudesta niin w124...ei kahta sanaa.epk kirjoitti:Juup, suosittelen kyllä sit melkee 123sta, vielä vähemmän liikkuvia osia, eikä edes bägejä häiritsemässä mahdollista kolaria.
Itsekin tykkään ajella toisena autona lankulla kun ei tartte rassailla ja vie aina perille.
Monesti vaan auton hankinta perustuu sen kuluihin ja näinäpäivinä kun verotetaan paljon on se ainut vaihtoehto..täälläkin joku kertoi vaimon kanssa tehneen järkipäätöksen kun uudempi ostettu mersu oli rajusti kalliimpi ylläpitää niin siirtyivät lankkuun.
Tieten jos on vara niin minäkin ajaisin aika rajusti uudemmalla mutta minkäs teet..toi 4000e kun laittaa hyvään lankkuun niin kestää pidempään tai yleensä pidempään kun w202 joka on toyota maisempi kaikin puolin.
Cdi koneinenkin pitäisi saada järki kilometreillä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
On varmasti luotettavampi ja halvempi huoltaa 124nen en sitä kiellä, mutta 202sen huoltaminen ei oo mitenkään päin kallista, osat puoli ilmaisia, purku osaa navetat väärällään.
124 250dllä ja bägeillä, sellainen olis tietty hyvä kombo kaikinpuolin jos sattuu tonnilla parilla hyvän löytää
124 250dllä ja bägeillä, sellainen olis tietty hyvä kombo kaikinpuolin jos sattuu tonnilla parilla hyvän löytää
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Olen kohta neljänneksen elämästäni ajanut 124lla. En voi kuvitellakaan huolto/korjausvapaampaa autoa. En ole joutunut maksamaan valohoidoista koska kaikki huollot ja korjaukset olen tehnyt itse ja teen niinkauan kun auto minulla on. No naftaa tietysti menee enemmän kuin uudemmissa mutta talvella myös lämpö riittää. Siis kun haettiin huoletonta autoa niin 124 on juuri sitä. Mallista voi sitten olla montaa mieltä,itse en vieläkään ole tottunut peräpään muotoiluun,mielessä on edelleen 123:n peräpää... Ja 123:ssa oli,ainakin minulla,huomattavasti enemmän murheita. Ja suht. vähän ajettuja 124sia löytyy lähes pilkkahintaan.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
-
- Mersumies
- Viestit: 2781
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Unohda cdi:t
Unohda ahtimet tai kompressorit
Ainoastaan vapaastihengittävä bensa ja niistäkin unohda v6
Jäljelle jää siis W126 500 SE/SEL, koska V8 on Mersuun paras moottori ja w126 paras malli. Kuluttaa vähemmän kuin uskoisi, ja pienen eron kulutuksessa säästää takaisin kun ei ole cdisuutinjakoketjupaskaromujen korjaus/huoltokuluja!
esim. tällainen http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false; onpas muuten näiden hinnat pompannut saksassa no elämä on
Unohda ahtimet tai kompressorit
Ainoastaan vapaastihengittävä bensa ja niistäkin unohda v6
Jäljelle jää siis W126 500 SE/SEL, koska V8 on Mersuun paras moottori ja w126 paras malli. Kuluttaa vähemmän kuin uskoisi, ja pienen eron kulutuksessa säästää takaisin kun ei ole cdisuutinjakoketjupaskaromujen korjaus/huoltokuluja!
esim. tällainen http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false; onpas muuten näiden hinnat pompannut saksassa no elämä on
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Mielipiteitä taitaa olla yhtä monia kuin autojakin. Sanonpa omani, kyllä hyvä 124 dieseli on vain hyvä ja luotettava. Lujakin. Kunhan hyvän jaksaa etsiä.
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Itse olen aina huoltanut uusilla osilla. Tahtoo olla purkuautojen suodattimet sen verran huonossa kunnossa.epk kirjoitti:On varmasti luotettavampi ja halvempi huoltaa 124nen en sitä kiellä, mutta 202sen huoltaminen ei oo mitenkään päin kallista, osat puoli ilmaisia, purku osaa navetat väärällään.
Muttajoo, ei ole 202 osat kalliita jos korjaamaan joutuu, uudetkaan jos ajatellaan kulutusosia ja tavallisia vikapaikkoja. Jos on itsellä mahdollisuus tehdä korjaukset ja Star käytössä niin pärjäähän sitä minkä vaan mersun kanssa kohtuullisen hyvin.
wiimax.fi
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
kulutusosia meinasin ja lähinnä kun niistä kalliista osista joku nyt kuitenkin haluu hirvitellä , niin virtalukot avaimet ecut jne saa edukkaasti käytettynä ettei tarvii sitä 2ke veholle kantaa.
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Ite voisin sanoa senverran että oma w210 200cdi aikoinaan joka mulla oli 9vuotta oli helvetin vähävikainen ja huoleton vehje, lukuunottamatta sitä ruostumista mitä tietysti tuli vastaan melkein 300tkm kun sillä päästeli..
W210 E320cdi
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Tästäpä tuli Mieleeni... Jonkun verran huvitti tai oikeastaan enemmän hämmästytti, kun selailin tässä ihan juuri jotakin jenkkiläistä ja toisaalta australialaista mersupalstaa ja molemmissa useampi käyttäjä ihan tosissaan hehkutti sen puolesta, että W124:n kolariturvallisuus on uudempia Mersuja parempi, koska ne on tehty paremmasta teräksestä / muutenkin silloin vielä autot tehtiin lujemmiksi. Eikä siellä oikein kukaan edes yrittänyt olla eri mieltä asiasta. Itse olen vahvasti eri mieltä heidän kanssaan. On päivänselvää, että kun laskentatekniikat, analysointimenetelmät ja materiaalitekniikka ovat kehittyneet huimaa vauhtia samalla kun autojen (julkinen) kolaritestaaminen on huomattavasti lisääntynyt, niin kyllä ihan satavarmasti esim. jo kymmenen vuotta vanhojen Mersujen kolariturvallisuus on aivan eri tasolla kuin W124:n ja nykymersut ovat vielä monta askelta edellä niihin kymmenvuotiaisiin verrattuna.epk kirjoitti:Juup, suosittelen kyllä sit melkee 123sta, vielä vähemmän liikkuvia osia, eikä edes bägejä häiritsemässä mahdollista kolaria.
Siispä tän topicin aiheeseen - auto kannattaa valita sen mukaan, mikä on oma painotus turvallisuudelle, polttoaineenkulutukselle, muulle nykyaikaisuudelle, korjauksen helppoudelle jne. Ja kylläpä silläkin taitaa olla merkitystä, että meinaako itse huoltaa ja korjata autoaan ja millaiset välineet siihen touhuun on käytössä.
Jos haluaa itse perustyökaluja käyttäen huoltaa ja korjata ja on valmis hyväksymään heikomman turvallisuuden ja isomman kulutuksen ja muutenkin vanhemmalta tuntuvan tekniikan, niin hyvä W124 on hyvä vaihtoehto. Se on aika kiva huoltaa ja hyvä yksilö on luotettava. Ikäisekseen se on ajettavuudeltaan oikein mainio ja suorituskyvyltään dieselit, varsinkin turbottomat häviävät kirkkaasti mille tahansa CDI:lle.
Jos taas tykkää liikkua turvallisemmin ja nykyaikaisemmin, niin sitten kannattaa miettiä muita tässä ketjussa esitettyjä vaihtoehtoja, niitä kun on aika montaakin erilaista tässä esitetty. Turvallisuudesta vielä, niin varsinkin noissa 211- ja 203- aikakauden Mersuissa on jo vakiona varsin paljon aktiivisen turvallisuuden tekniikkaa ja sitä myöden niillä pitäisi olla paremmat mahdollisuudet alun perinkin olla päätymättä siihen kolariin, jossa auton törmäysominaisuuksia tarvitaan. Itselleni turvallisuusaihepiiri on ainoa syy, miksi kaipaisin alleni jotakin uudempaa kuin noi W124:t, joilla tällä hetkellä päivittäisajoni hoidan. Tulis siinä samalla monta muutakin asiaa nykyaikaisemmalle tasolle, jos uudempaan Mersuun vaihtaisi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Kolari testissä voi miettiä miten smart tai w124 käy samanlaisessa testissä....toki turvatyynyt on ok jotka tulivat -93 jälkeen kaikkiin.
Kuitenkin mb oli edellä kävijä turvallisuudessa jo tuo,loin kun lankku suunniteltiin ja tietotekniikkaahan käytettiin jo mersussa suunnitteluun täysin..oliko ensimmäinen missä sitä käytettiin moottorin ja korin suhteen.
Luulen että sivutörmäys varusteet on muuttuneet tuosta ajasta...mutta youtuben tai wikin kautta sen tietäisi varmaksi.
Lapset kyydissä,vaimo ajaa sillä on tosiaan paljon merkitystä..itsehän sitä on maailman paras kuski ettei mitään satu ja muidenkin vahingot hoituu kaasun käytöllä,ja nopeilla korjausliikkeillä
Kuitenkin mb oli edellä kävijä turvallisuudessa jo tuo,loin kun lankku suunniteltiin ja tietotekniikkaahan käytettiin jo mersussa suunnitteluun täysin..oliko ensimmäinen missä sitä käytettiin moottorin ja korin suhteen.
Luulen että sivutörmäys varusteet on muuttuneet tuosta ajasta...mutta youtuben tai wikin kautta sen tietäisi varmaksi.
Lapset kyydissä,vaimo ajaa sillä on tosiaan paljon merkitystä..itsehän sitä on maailman paras kuski ettei mitään satu ja muidenkin vahingot hoituu kaasun käytöllä,ja nopeilla korjausliikkeillä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Onhan uudempi auto aina turvallisempi. Vanhemmissa mersuissa turvallisuuteen alkaa vaikuttamaan korin kunto, helmojen ruostevauriot vaikuttavat varsinkin "small overlap" tyyppisessä kolarissa ja suorassa sivutörmäyksessä.
ESP, BAS, ABS, SRS ovat kivoja kirjaimia ääritilanteissa. Kohta kyllä joku tulee kertomaan kuinka ei edes huoli autoa joissa on yksikin edellä mainituista
Varmasti vähävikaisin on w124, tahtoo vaan oikeasti hyväkubtoiset lankut olla nykyään jo harvassa tai ainakin hinnoissaan. 20 vuotta sitten viimeinen kuitenkin tullut tehtaalta ulos.
ESP, BAS, ABS, SRS ovat kivoja kirjaimia ääritilanteissa. Kohta kyllä joku tulee kertomaan kuinka ei edes huoli autoa joissa on yksikin edellä mainituista
Varmasti vähävikaisin on w124, tahtoo vaan oikeasti hyväkubtoiset lankut olla nykyään jo harvassa tai ainakin hinnoissaan. 20 vuotta sitten viimeinen kuitenkin tullut tehtaalta ulos.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Jos huolettoman auton haluaa, on väärällä foorumilla..
Ei muutako vanha hiace alle.
Ei muutako vanha hiace alle.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
No jos ajatellaan, että vuoden 1997 W202 on parempi kolaritestissä kuin W124 (ei välttämättä ole, mutta tuskin se W202 uudempana Mersuna ainakaan juuri huonompi on kuin W124), niin kolaritestissä Smart pesee W124:n, varsinkin vanhemman turvatyynyttömän, mennen tullen. Tämä ajatuksenjuoksuni perustuu siihen, että se -97 W202 on testattu EuroNCAP -testissä, samoin kuin ekan sukupolven Smart. Smart sai paremmat pisteet kuin W202 sekä keula- että sivutörmäystesteissä ja uudemmat Smartit saivat vielä parempia pisteitä myöhemmin. Noissa testeissä sekä W202:ssa että Smartissa on sivuturvatyynyt, joita W124:ään ei ole koskaan ollut tarjolla edes.atlas kirjoitti:Kolari testissä voi miettiä miten smart tai w124 käy samanlaisessa testissä....
http://euroncap.blob.core.windows.net/m ... 3stars.pdf
http://euroncap.blob.core.windows.net/m ... 2stars.pdf
Tuo siis testidataa. Käytännön kolaritilanteet ovat toinen juttu silloin, kun kiinteän esteen sijasta törmäillään toisiin ajoneuvoihin. Silloin auton massalla on tietysti vaikutusta, ja tässä isompi massa on W124:n puolella (Smart 880kg vs. W124 1280...1710kg wikipedian perusteella).
Kyllä, totta kai tietotekniikkaa käytettiin W124:n suunnittelussa, mutta kun juuri nuo materiaalien ja lujuuksien ja rakenteiden mallintamistekniikat ja koneiden laskentatehot ovat siitä ajasta kehittyneet todella merkittävästi, niin samalla on ollut mahdollisuus kehittää autojen turvallisuutta varsin oleellisesti. Mersu oli silloin kärkikaartissa ja on ollut sitä varmasti aika lailla koko ajan, jolloin voidaan aika hyvällä syyllä olettaa, että tavanomaisesti uudempi Mersu on turvallisuudeltaan parempi kuin vanhempi. Tosin esim. Folksamin tiettyjen vuosien todellisista tapahtuneista kolareista tehdyissä tutkimuksissa oli joskus jopa sellainen tulos, että on todennäköisempää loukkaantua kolarissa, jos on W124:ssä kuin W123:ssa.atlas kirjoitti:Kuitenkin mb oli edellä kävijä turvallisuudessa jo tuo,loin kun lankku suunniteltiin ja tietotekniikkaahan käytettiin jo mersussa suunnitteluun täysin..oliko ensimmäinen missä sitä käytettiin moottorin ja korin suhteen.
Juu ovat muuttuneet, ja paljon. Kuten edellä totesinkin, niin W124:ään ei esim. koskaan saanut sivuturvatyynyjä, jotka taas tuossa EuroNCAPin testissä W202:ssa olivat jo vakiona. Ja ylipäätään se sivutörmäyssuojaus on oleellisesti kehittynyt W124:n ajoista. En ole ihan 100% varma, mutta eikös vielä W124:ssäkin ollut niin, että jenkkimalleissa oli paitsi paremmat pehmusteet kojelaudan alla, niin nissä oli myös ne ovien sisällä olevat törmäyssuojapalkit, joita euromalleissa jostain syystä ei lainkaan ollut.atlas kirjoitti:Luulen että sivutörmäys varusteet on muuttuneet tuosta ajasta...mutta youtuben tai wikin kautta sen tietäisi varmaksi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Huoleton mersu työmatka ajoon vinkkejä?
Kannattaa katsoa youtubesta noita kolaritestejä, karisee uskomukset vanhojen volvojen uskomattomasta turvallisuudesta
80-luvun autot menee niissä joissain törmäystesteissä kelvottomaan kuntoon, mm. katto notkahtaa siinä missä 2000 luvun vastaavat uudemmat mallit vielä haetaan avk:lta ja korjataan ajoon.
80-luvun autot menee niissä joissain törmäystesteissä kelvottomaan kuntoon, mm. katto notkahtaa siinä missä 2000 luvun vastaavat uudemmat mallit vielä haetaan avk:lta ja korjataan ajoon.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500