Vertailin volvo uutta muotoulua kyllä siitä tulee väkisinkin mieleen japanilaisten kopiointia.Hyvin tylsää ja nopesti ajan syömää.Hyvä että mb uskaltaa lähteä erinlaisille poluille muotoilun suhteen.
Siksi varmaan MB on pysynyt omana itsenään, että ollaan oltu vähän omantien kulkija. Tehty vuosien mittaan monia kulutusta ja aikaa kestäviä malleja. Ei olla ajauduttu kaikenmaailman Geelyjen omistukseen.
En ole kyllä montaa rumempaa autoa nähnyt, kuin Volvo S 90 takavalovirityksineen. Tiistaina saadaan Eemeli pihalle C mallin viereen. Ei niitä kyllä erota toisistaan muusta kuin peräluukun merkinnöistä, mutta se ei minua haittaa. Värikin molemmissa sama.
Volvot taisi loppua 700 sarjaan. 850 vielä yritettiin tehdä, mutta mokattiin sijoittamalla veto väärään päähän autoa. Loppu on sitten pelkkää alamäkeä Itseasiassa aika kaukaa haettua edes vertailla Mercedestä ja geelyvolvoja
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
No tiedä sitten, mutta ei tuo Daimlerin toimintakaan hääppöistä ole: Renaultin kopio mersun merkeillä(se pikku paku, mikä lie nimeltään) ja tuleva lava"hilux" Nissanin suora sisar.
Ja ne Rellun koneet pikkumersuissa.
Näin eilen ekaa kertaa uuden Eemelin (jopa pariin eri otteeseen) ja se näytti hienolta edestä ja sivulta, joista sen jotenkin kokonsa puolesta tunnistaa E-sarjalaiseksi, mutta takaa katsottaessa luulin C-Mersuksi. Mielestäni kuitenkin S90 on edelleen paljon hienompi kuin uusi E-Mersu. Uusi Volvo on pitkään aikaan auto, joka jollain tavalla sytyttää. Josko sitä joskus pääsisi koeajamaan molempia niin voisi verrata myös muuten kuin ulkonäön perusteella.
Edit: En pysty ottamaan kantaa kumpi autoista on oikeasti parempi, mutta on hiukan kornia huudella Volvoa kiinalaiseksi rimpulaksi vaikka omistus kiinalaisilla onkin. Samalla kuitenkin unohdetaan, että Mersu tekee ja myy autoja, joissa on jumalauta Renun kone! Tämä jälkimmäinen tapaus on minusta täysin brändin kuraamista sekä kuluttajien aliarvioimista, kun taas ensin mainitussa tapauksessa kyse on siitä, että kiinalaiset ovat avanneet lompakkonsa äärimmilleen, jotta skandinaavialainen suunnittelu, design ja tuotanto tuottaisi Geelylle mahdollisimman paljon rahaa.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Volvolla on ollut renun ja pösön konetta vuosikymmeniä käytössä. Alkaa volvon muotoilu jo lähestyä nykyaikaa, kun pääsee ilmanvastuskertoimellaan jo eemelin vuoden 1985 tasolle. Samoihin suoritusarvoihin tarvii kymmeniä lisähevosia ja se näkyy kulutuksessa. Toki jokainen ostaa, mikä hyvälle tuntuu.
monsteri kirjoitti:Volvolla on ollut renun ja pösön konetta vuosikymmeniä käytössä. Alkaa volvon muotoilu jo lähestyä nykyaikaa, kun pääsee ilmanvastuskertoimellaan jo eemelin vuoden 1985 tasolle. Samoihin suoritusarvoihin tarvii kymmeniä lisähevosia ja se näkyy kulutuksessa. Toki jokainen ostaa, mikä hyvälle tuntuu.
Ja Volvolla on ollut myös Fordin sekä Volkkarin dieseleitä.
Mersu lienee profiloitunut hieman paremmaksi autoksi ja sen takia noi ranskalaisten koneet on mielestäni kunnon pyllistys asiakkaita kohtaan. Volvo lienee hamuamassa samoille premium-markkinoille ja uskon sen onnistuvan siinä S90 kanssa.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
monsteri kirjoitti:Volvolla on ollut renun ja pösön konetta vuosikymmeniä käytössä.
Nyt ollaan jo ihan OT:ssa, mutta PRV V6 taisi kuitenkin olla ihan yhteinen tuotos noilta kolmelta aikanaan, eikä mikään renulta ostettu valmis konsruktio, ja oliko peräti niin, että ehti Volvon keulille ensimmäisenä...
monsteri kirjoitti:Volvolla on ollut renun ja pösön konetta vuosikymmeniä käytössä.
Nyt ollaan jo ihan OT:ssa, mutta PRV V6 taisi kuitenkin olla ihan yhteinen tuotos noilta kolmelta aikanaan, eikä mikään renulta ostettu valmis konsruktio, ja oliko peräti niin, että ehti Volvon keulille ensimmäisenä...
Tais olla yhteinen tekele. Meillä oli aikoinaan tuollainen kone Volvo 264:en keulalla ja melkoinen hasardi se oli vaikka sillä ajettiinkin 400tkm. Oliko näin, että se kone oli muunnelma 4 sylinteristä eli lisättynä kahdella pytyllä ja vesikierto tms. jäänyt hiukan "vajaaksi"?
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Ei kun käsittääkseni energiakriisi sotki suuremmatkin suunnitelmat ja siitä alkuperäisideasta pätkittiin pari sylinteriä pois...
Mutta se sitten tästä ja palattaneen asiaankin.
Mersulasit silmillä tai ei, mutta todettava on, että tuo S213 miellyttää kyllä pragmaattista katselukulmaa edelleen. Hyvä näin. Ehkä tuommoisen joku päivä voi laahata sitten sopivasti käytettynä tontille...
Juu, PRV 6 oli yhteistyömoottori. Itselläkin käväisi 264 malli. 1990 luvulla 440 ja 460 volvoissa oli renaultin koneita ja taisi rellun diesel olla vielä v 40 mallissakin, puhumattakaan 1,6 Peugeot dieseleistä.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Bercedes Menz kirjoitti:Näin eilen ekaa kertaa uuden Eemelin (jopa pariin eri otteeseen) ja se näytti hienolta edestä ja sivulta, joista sen jotenkin kokonsa puolesta tunnistaa E-sarjalaiseksi, mutta takaa katsottaessa luulin C-Mersuksi. Mielestäni kuitenkin S90 on edelleen paljon hienompi kuin uusi E-Mersu. Uusi Volvo on pitkään aikaan auto, joka jollain tavalla sytyttää. Josko sitä joskus pääsisi koeajamaan molempia niin voisi verrata myös muuten kuin ulkonäön perusteella.
Edit: En pysty ottamaan kantaa kumpi autoista on oikeasti parempi, mutta on hiukan kornia huudella Volvoa kiinalaiseksi rimpulaksi vaikka omistus kiinalaisilla onkin. Samalla kuitenkin unohdetaan, että Mersu tekee ja myy autoja, joissa on jumalauta Renun kone! Tämä jälkimmäinen tapaus on minusta täysin brändin kuraamista sekä kuluttajien aliarvioimista, kun taas ensin mainitussa tapauksessa kyse on siitä, että kiinalaiset ovat avanneet lompakkonsa äärimmilleen, jotta skandinaavialainen suunnittelu, design ja tuotanto tuottaisi Geelylle mahdollisimman paljon rahaa.
edit kohdassa repesin täysillä.
Mb vs volvo, kyllä...volvo on oma mallinsa volvon mallistossa eikä kokokopio muista malleista.
Mitä noista mallisarjoista nyt sanoisi, en ole kyllä pitkiin aikoihin monenkaan autovalmistajan eri kokoluokkia enää erottanut toisistaan, bemarillakin kaikki näyttää samalta niin nepä keksi alkaa tehdä noita pikkuperheen helvetinkoneita B jotain....mitä lie elämäntapa-autoja. Noo nyt ne rakentaa niihin samoihin kikottimiin kolmepyttyistä klipon konetta ahtimella...kuulostaa ihan joltain agrekaatilta, phyi.
Volvo on kyllä livenä tämän hetken paras luomus hintaluokassaan.
Volvot XC90, S90 ja V90 kootaan tietääkseni vain Ruotsissa. Ne on myös suunniteltu siellä. Kiinasta tulee vain rahat.
Edellistä mersun E-sarjaa tehtiin mm. Egyptissä, Meksikossa, Turkissa, Intiassa, Kiinassa ja Thaimaassa.
Vielä myynnissä olevaa BMW 5-sarjaa tehdään Egyptissä, Mexicossa, Thaimaassa, Kiinassa, Venäjällä, Malesiassa, Intiassa ja Indonesiassa.
Audi A6 tehdään mm. Intiassa ja Kiinassa.
Mainittakoon vielä, että perheessä on ollut vain ainoastaan Saksalaisia autoja, eikä muita ole ennen näitä uusia Volvoja edes mietitty. Tai jos on niin, niin pelkkä istuminen sisälle johonkin Lexuksen tai Jaguarin muoviohjaamoon on karkoittanut meidät nopeasti.
Tällä hetkellä perheessä on ajossa BMW 5-sarja ja uusi mersun C-sarja.
C-sarjassa muuten kaikki kohdallaan, mutta laatuvirheitä on ollut paljon. Myös kitinöitä, räminöitä ja helinöitä sisällä riittää. Bemareissa noihinkin asioihin on kiinnitetty paljon enemmän huomiota, ainakin 5-sarjassa näin.
Niin ja perheen mersu on aito saksalainen, ei Etelä-Afrikassa tehty, kuten tällä hetkellä Suomessa myytävät ovat. Silti laatu on mitä on.
Volvo V90 lähes kaikilla varusteilla saapuu lokakuussa. Sitten tietty nähdään se laatu vasta oikeasti. Hinta oli samoilla varusteilla selkeästi mersua edullisempi ja laatuvaikutelma täysin samalla tasolla uuden E-sarjan kanssa (uskomatonta mutta totta)
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Voi voi, Kinukit tekee Volvon osia lapsityövoimalla ja sit jotkut uskoo niiden olevan Ruotsalaisia! Juu rahat tulevat Kiinasta....Mitä yleensäkin täälä pitää jauhaa jostain kinukki Volvoista? Edelleenkin ihan Korealaisten kanssa samaa halpiskamaa.
ennentauti kirjoitti:Voi voi, Kinukit tekee Volvon osia lapsityövoimalla ja sit jotkut uskoo niiden olevan Ruotsalaisia! Juu rahat tulevat Kiinasta....Mitä yleensäkin täälä pitää jauhaa jostain kinukki Volvoista? Edelleenkin ihan Korealaisten kanssa samaa halpiskamaa.
Oletko noin vajaa kun jatkat noita samoja naurettavia argumentteja vai piruiletko vain? Veikkaan ensimmäistä.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Edellä mainituista poikkeavat Volvot tehdään tietääkseni Belgiassa. Kaikki takavetoiset Mersun mallit Suomen markkinoilla on tehty Saksassa. Nelivetoiset tehdään (kai edelleenkin?) Itävallassa Magna Steyrin tehtaalla ja katumaasturit Jenkeissä. A-sarja Uudessakaupungissa.
Laaksonen kirjoitti:Edellä mainituista poikkeavat Volvot tehdään tietääkseni Belgiassa. Kaikki takavetoiset Mersun mallit Suomen markkinoilla on tehty Saksassa. Nelivetoiset tehdään (kai edelleenkin?) Itävallassa Magna Steyrin tehtaalla ja katumaasturit Jenkeissä. A-sarja Uudessakaupungissa.
Kaikki muut paitsi edellämainitut ovat niitä vanhoja Volvoja joita en ikinä olisi ostanut. Uudet Volvot on ihan eri kaliberin autoja.
Käsittääkseni Euroopassa myytävät C-sarjan sedanit tehdään kaikki nykyään Etelä-Afrikassa. Farkut tehdään edelleen Saksassa. En ole kyllä mistään lukenut, että mitään mallia nykyistä C-sarjaa tehtäisiin Itävallassa.
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
el_ucca kirjoitti:
Käsittääkseni Euroopassa myytävät C-sarjan sedanit tehdään kaikki nykyään Etelä-Afrikassa. Farkut tehdään edelleen Saksassa.
Daimler kirjoitti:...Mercedes-Benz plant in Bremen...Eight different models are being assembled here at the moment: The Saloon, Estate and Coupé of the C-Class, the Coupé and Cabriolet of the E-Class, the SUV GLC as well as the two Roadsters SLC and SL. https://www.daimler.com/career/job-sear ... -5095.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En ole kyllä mistään lukenut, että mitään mallia nykyistä C-sarjaa tehtäisiin Itävallassa.
Wikipedia kirjoitti:Magna Steyr developed Mercedes-Benz's "4Matic" four-wheel drive (4wd) system, and assembles all E-Class 4Matic models https://en.wikipedia.org/wiki/Magna_Steyr" onclick="window.open(this.href);return false;
-No, C-sarjan 4Matic-farkkuja näköjään EI tehdä Itävallassa, kuten E-sarjalaiset.
el_ucca kirjoitti:
Käsittääkseni Euroopassa myytävät C-sarjan sedanit tehdään kaikki nykyään Etelä-Afrikassa. Farkut tehdään edelleen Saksassa.
Daimler kirjoitti:...Mercedes-Benz plant in Bremen...Eight different models are being assembled here at the moment: The Saloon, Estate and Coupé of the C-Class, the Coupé and Cabriolet of the E-Class, the SUV GLC as well as the two Roadsters SLC and SL. https://www.daimler.com/career/job-sear ... -5095.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En ole kyllä mistään lukenut, että mitään mallia nykyistä C-sarjaa tehtäisiin Itävallassa.
Wikipedia kirjoitti:Magna Steyr developed Mercedes-Benz's "4Matic" four-wheel drive (4wd) system, and assembles all E-Class 4Matic models https://en.wikipedia.org/wiki/Magna_Steyr" onclick="window.open(this.href);return false;
-No, C-sarjan 4Matic-farkkuja näköjään EI tehdä Itävallassa, kuten E-sarjalaiset.
Saksan tehtaalla tehdään edelleen jotain C-sarjan sedan-malleja mm. AMG-mallit, mutta ainakin Suomessa myytävät perussedanit tehdään tietojeni mukaan Etelä-Afrikassa. En tosin löydä virallista linkkiä tuohon, mutta siitä on ollut puhetta useilla forumeilla.
Ajovalo.netin arvosteluja ja listoja oli kiva lukea aikaisemmin, mutta harmillisesti koeajoraportteja perusteluineen ei ole ilmestynyt aikoihin ja saitti on muutenkin ollut aika kuollut.
Oli kyllä hieno saitti. mm. nämä paremmusjärjestykset oli mielenkiintoista lukea, vaikka ovatkin ilmeisesti vain yhden ihmisen mielipide? http://www.ajovalo.net/parhaat92d.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
MB W205 C200 AMG Line 2015, BMW 530e M-Sport 2018, BMW 520d xDrive Luxury Line 2018
Voisko modet muokata tuon otsikon vastaamaan ketjun aihetta? Sen perusteella saa virheellisen käsityksen, että tässä topicissa keskusteltaisiin w213-mersuista. Aiheena on kuitenkin Volvot. Seriously, painukaa ny jo wittuun niiden volvojenne kans. Ei vois vähempää kiinnostaa mikkään saatanan volvot.