W124 etujarrupalojen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mviiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 16.09.2003 13:23
Paikkakunta: Haukipudas

W124 etujarrupalojen vaihto

Viesti Kirjoittaja mviiri »

Kuinkas se etupäähän vaihdetaan nuo jarrupalat ? Systeemi on erilainen kuin takana. Pitääkö löysätä 19mm pultit ylä- ja alapäästä vai miten se tapahtuu ? Pitääkö ottaa koko satula irti ? Ainakin nuo 19mm pultit tuntui olevan niin tiukassa, etten saanut auki.
CLA 250e
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Pultit irti ja satula käteen.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

Eihän siinä tartte mitään työkaluja
ne tapit vaan pois vaikka sormilla lähtee niin sitten palat lähtee pois
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
mviiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 16.09.2003 13:23
Paikkakunta: Haukipudas

jarruista

Viesti Kirjoittaja mviiri »

Takajarruissa oli tapit, jotka sai lyömällä pois, mutta edessä ei vastaavia. Sain satulan irti, mutta uudet palat niin paksut ettei mene paikoilleen. Mäntäkin tuntuu olevan jumissa :cry: Ei hyvä.
CLA 250e
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1603
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: jarruista

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

mviiri kirjoitti:Takajarruissa oli tapit, jotka sai lyömällä pois, mutta edessä ei vastaavia. Sain satulan irti, mutta uudet palat niin paksut ettei mene paikoilleen. Mäntäkin tuntuu olevan jumissa :cry: Ei hyvä.
Jos mäntä jumii, niin avaa jarrunestesäiliön korkki. Systeemissä saattaa olla liikaa nestettä, eikä se pääse purkautumaan mihinkään. Auttoi eräässä tapauksessa.

Toisaalta olisi välillä hyvä purkaa nuo männät pois ja herkistellä systeemiä.
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Re: jarruista

Viesti Kirjoittaja Petri K »

mviiri kirjoitti:Takajarruissa oli tapit, jotka sai lyömällä pois, mutta edessä ei vastaavia. Sain satulan irti, mutta uudet palat niin paksut ettei mene paikoilleen. Mäntäkin tuntuu olevan jumissa :cry: Ei hyvä.
Voi olla hyvä idea ostaa kumisarja ja pumpata mäntä ulos puhdistusta varten.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18110
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kannattaa sitten kaivella huolellisesti puhtaaksi sylinterissä se ura, mihin tiiviste tulee.
wiimax.fi
jone2
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 128
Liittynyt: Ke 01.09.2004 14:33

Re: jarruista

Viesti Kirjoittaja jone2 »

[quote="mviiri"]Takajarruissa oli tapit, jotka sai lyömällä pois, mutta edessä ei vastaavia. Sain satulan irti, mutta uudet palat niin paksut ettei mene paikoilleen. Mäntäkin tuntuu olevan jumissa :cry: Ei hyvä.[/quote]



Moi !

Eikö nuo ole kippimallia nuo satulat, eli alapultti irti ja kääntää ylös niin palat tippuu käsiin....

Ennen uusien laittoa kannattaa tyhjentää tuota jarrunestesäiliötä vaikka jollain ruutalla ettei tule sotkua. Sitten vaan väännät mäntää esim vasaran puuvarrella sisään, vaatii HIDASTA VOIMAA, varo tiivisteitä kun painat. Turha rapata tiiviseitä jos siellä litkut on pysyneet aikaisemmin sisällä, eikä vuotoja näy.

Palojen jättöreunaan kuparitahnaa, ettei kitise....

t jone
Avatar
arzi
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 194
Liittynyt: Ke 22.10.2003 23:21
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arzi »

24 valve versiossa taitaa saitten olla erilainen systeemi kun palat lähtee ihan vaan ne tapit irroittamalla
[url=http://helium.wakkanet.fi/~w126/tahtiklubi/tahti/galleria/tuning/arzi/arzi.html]M-B 300CEA-24v-90[/url]
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

jone2 kirjoitti: Eikö nuo ole kippimallia nuo satulat, eli alapultti irti ja kääntää ylös niin palat tippuu käsiin....
Lenkit 13 ja 15, alapultti auki ja paketti ylös. Näin ainakin W201:ssä homma toimii.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Vastaa Viestiin