Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Nyt mahtuu :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Menihän se :think:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Kardaani lyhennettiin, tasapainoitettiin, laitettiin uusi ristikkonivel ja kannatinlaakeri :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Sähköikkunoiden releet löytyivät mittariston takaa. Toisen releen takia ei pelannut kummatkaan etuikkunat. Releet vaihtuivat uusiin lattajalkaisiin ja taas pelaa lasit :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Viime syksynä tuli hommattua varsinainen käyttöauto. S202 C280 V6 Sport
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Röntän hifipuolen päivitystä. :)
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Jarruremonttia välillä käyttöromuun :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Auto pelannut moitteetta ja kilometrejä kertyy melkoista vauhtia. :D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

W123 sen vapari Om602 nen haaveissa turbottaa jahka kesä koittaa. :P Aluksi vakiopalikoilla :wink:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Suunnitelmat 123:sen suhteen näyttää tutulta :)

Todennäköisesti joudut tekemään käyrän tuohon turbon ja pakosarjan väliin, koska 123:ssa tulee se jousen torni vastaan. Imusarjan putkikaan ei silloin enää osu kohdalleen ja öljyn paluuputkea joutuu myös vähän muokkaamaan. Voin ottaa kuvan tuosta omasta systeemistä jos kiinnostaa.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Kyllä kiinnostaisi kovasti niin tietää varautua ja suunnitella palikkaa välihin. :) Alipainejuttuja pitäisi vielä itse tutkia, että saisi laatikon sekä lämpö ja economy mittarin toimimaan niin kuin kuuluu. :)
Eetyzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 381
Liittynyt: Ti 15.04.2008 16:16

Viesti Kirjoittaja Eetyzk »

-
Viimeksi muokannut Eetyzk, Ti 21.02.2017 23:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tällainen kokoonpano on toistaiseksi kun ei ole vielä cuuleria. 602 turbon vakiopakosarja ja 300 turbon vakioahdin. Turbon ja pakosarjan välissä on 90asteen käyrä, suoraan ei mahdu paikalleen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Käyrällä sait ilmeisesti myös muutettua laippakokoa niin sait Om603 sen vakioahtimen kiinni? :) Ei pöllömmän näköinen viritys noinkaan :) Milläs syöttöpumpulla tämä yksilö on ?
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1584
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Käyrässä on tosiaan toisessa päässä t25 ja toisessa t3 laippa.
Syöttöpumppu on toistaiseksi vielä säädetty vakiopumppu mutta yksi itsetehty 6mm elementeillä oleva olisi säätöä ja asennusta vaille odottamassa.
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Om602 Turbon ahdin on alipaineohjatulla kellolla. Osaisiko joku tätä palstaa lukeva kertoa kuinka ja mistä tuo kello saa alipainetta.? Tuleeko letku suoraan alipainepumpulta vai kuinka? Minkälaisiin paineisiin tuo vakio ahdin on tuolla orkkis kellolla mahdollisesti säädetty ja olisiko järkevämpää korvata ns ylipainetoimisella kellolla? :) Kaikki neuvot otetaan vastaan, itse kun en ole ennemmin näiden turbojuttujen kanssa pelannut. :problem:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5246
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja S202 »

Alipainepumpulta tulee alipaine ja sellaisen venttiilin kautta, joka avaa linjan kun ahtopaine nousee määrättyyn arvoon. Tuollalailla siitä portin ohjauksesta saa tarkemman, ja uudemmissa sitä voi sitten ohjailla miten tykkää sillä alipaineella ja venttiilillä. Vaihdat ylipainetoimisen kellon tilalle.
S124 300TE
S211 E500
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Rönttä sai tänään ensi näyttämällä piiitkän leiman joten bensa V6 sen kestotesti jatkuu. Kilometrejä kertynyt tällä hetkellä noin 419tkm. :D
Asiasta toiseen! Projekti W123 sella tuli ajettua reilu 40km lenkki. 722.3 laatikko pukkaa vaihtamaan pykälää niin että niskat meinaa katketa. Olisiko vaihdon pehmittämiseen olemassa minkälaisia konsteja? Alipainetta loota saa ja Mobilin Atf 220 on laatikossa oikea määrä.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Painetta pienemmälle?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: MB W123 250TD Ja MB S202 C280 V6

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Pitänee kokeilla säädellä loodan paineita varovaasesti jahka saa tuon keksinnön joskus ajohon :)
Vastaa Viestiin