W221 vs. W212
Re: W221 vs. W212
Onko tuo nyt lyhyt auto? Siinä tapauksessa taitaa nahkapenkit, 386 puhelinvarustus, webasto ja KG olla lisävarusteita. Ei edes navia ole. Taitaa olla ihan perusjakkarat, pelkkä ristiseläntuki ilmapussukoilla?
Tuon ikäisessä mersussa (korimallissa) puhelin toimii sen keskikonsolissa olevan liittimen kautta. Siihen saa bluetooth adapterin jolloin normaalit handsfree toiminnot pelaa.
Kyllähän ne pulluraiset renkaat täristää jos auto on pitkään ollut parkissa mutta voihan siellä muutakin epätasapainoa olla.
Tuon ikäisessä mersussa (korimallissa) puhelin toimii sen keskikonsolissa olevan liittimen kautta. Siihen saa bluetooth adapterin jolloin normaalit handsfree toiminnot pelaa.
Kyllähän ne pulluraiset renkaat täristää jos auto on pitkään ollut parkissa mutta voihan siellä muutakin epätasapainoa olla.
Re: W221 vs. W212
Osta ennemmin varusteltu yksilö.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 92
- Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
- Paikkakunta: Espoo
Re: W221 vs. W212
No nyt sitten haksahdin pällistelemään tommosten bensa-ässien kuvia. Hyvältähän ne näyttää. Jonkin verran kulunkia tulee enemmän bensavehkeellä, kun kilsoja tullee se 20tkm vuodessa. Mutta kyllähän siitä mielellään maksaa. Nyt kun noita kattelee, niin hinnatkin on vähän edullisempia (ilmeisesti kansa ei halua "isoa" bensakonetta...). Ja varusteita löytyy ihan eri tavalla; ilmastoituja penkkejä, imuovia, peruutuskameroita yms...
Täytyy käydä koeistumassa.
Täytyy käydä koeistumassa.
Re: W221 vs. W212
Ajettava kilometrimäärä vaikuttaa luultavasti myös jonkin verran tuohon päätökseen jos hakee taloudellisia perusteluja, varsinkin bensakoneisten osalta.
Satuin eilispäivänä kaivelemaan spritmonitor.de:n tilastoja ja sieltä löytyi tällaisia keskikulutuksia:
tyyppi / keskiarvo / ajomäärällä painotettu keskiarvo
E200 sedan CDI A (2010) - 6,3 - 6,7
E300 Hybrid (2012-13) - 6,0 - 6,6
S320 (-2010) - 8,9 - 8,6
S350 (2010-) - 7,7 - 8,0
Eli näyttää siltä että neloskoneisten W212-koristen kulutus ei käytännössä ole paljon muuttunut vaikka CO2-arvot on pudonneet 145 -> 109 g/km. Voi olla tosin että tuossa E300H tilastossa suuri osa on farmareita.
W221 vie sukupolvesta riippuen 1,5 - 2 l/100 km enemmän kun W212
Bensakoneisille en laskenut painotettua keskiarvoa, mutta S500 (2006-12) keskiarvo on 11,9
Satuin eilispäivänä kaivelemaan spritmonitor.de:n tilastoja ja sieltä löytyi tällaisia keskikulutuksia:
tyyppi / keskiarvo / ajomäärällä painotettu keskiarvo
E200 sedan CDI A (2010) - 6,3 - 6,7
E300 Hybrid (2012-13) - 6,0 - 6,6
S320 (-2010) - 8,9 - 8,6
S350 (2010-) - 7,7 - 8,0
Eli näyttää siltä että neloskoneisten W212-koristen kulutus ei käytännössä ole paljon muuttunut vaikka CO2-arvot on pudonneet 145 -> 109 g/km. Voi olla tosin että tuossa E300H tilastossa suuri osa on farmareita.
W221 vie sukupolvesta riippuen 1,5 - 2 l/100 km enemmän kun W212
Bensakoneisille en laskenut painotettua keskiarvoa, mutta S500 (2006-12) keskiarvo on 11,9
Re: W221 vs. W212
W221 S500 oman kokemuksen mukaan vie 8,5l/100km. Kitkarenkailla.jysi kirjoitti:Ajettava kilometrimäärä vaikuttaa luultavasti myös jonkin verran tuohon päätökseen jos hakee taloudellisia perusteluja, varsinkin bensakoneisten osalta.
Satuin eilispäivänä kaivelemaan spritmonitor.de:n tilastoja ja sieltä löytyi tällaisia keskikulutuksia:
tyyppi / keskiarvo / ajomäärällä painotettu keskiarvo
E200 sedan CDI A (2010) - 6,3 - 6,7
E300 Hybrid (2012-13) - 6,0 - 6,6
S320 (-2010) - 8,9 - 8,6
S350 (2010-) - 7,7 - 8,0
Eli näyttää siltä että neloskoneisten W212-koristen kulutus ei käytännössä ole paljon muuttunut vaikka CO2-arvot on pudonneet 145 -> 109 g/km. Voi olla tosin että tuossa E300H tilastossa suuri osa on farmareita.
W221 vie sukupolvesta riippuen 1,5 - 2 l/100 km enemmän kun W212
Bensakoneisille en laskenut painotettua keskiarvoa, mutta S500 (2006-12) keskiarvo on 11,9
Kesällä Saksassa tuli ajeltua ympäri maata noin 3000km. Nopeus 0-250km/h välillä. Keskikulutus oli 8,7l/100km.
Mun mielestä taloudellinen moottorin koko huomioiden.
100km/h ja kierrokset 1400rpm.
Re: W221 vs. W212
Todellista kulutusta vai ajotietokoneen ilmoittamaa?Jartza77 kirjoitti: W221 S500 oman kokemuksen mukaan vie 8,5l/100km. Kitkarenkailla.
Kesällä Saksassa tuli ajeltua ympäri maata noin 3000km. Nopeus 0-250km/h välillä. Keskikulutus oli 8,7l/100km.
Mun mielestä taloudellinen moottorin koko huomioiden.
Noissahan voi olla heittoa aika laillakin...
Re: W221 vs. W212
Alle 10 litran en kyllä ole koskaan noilla ässillä mitkä allekirjoituksessa on päässyt... Jos pientä (todellista) kulutusta haetaan ehkä joku muu auto sitten... Toki vanhempiahan nuo omat onkin, ilmeisesti tekniikka on aikalailla harpannut...?
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: W221 vs. W212
Todellista. Tankin kun ajaa yhteen menoon niin helppo laskea.RH kirjoitti:Todellista kulutusta vai ajotietokoneen ilmoittamaa?Jartza77 kirjoitti: W221 S500 oman kokemuksen mukaan vie 8,5l/100km. Kitkarenkailla.
Kesällä Saksassa tuli ajeltua ympäri maata noin 3000km. Nopeus 0-250km/h välillä. Keskikulutus oli 8,7l/100km.
Mun mielestä taloudellinen moottorin koko huomioiden.
Noissahan voi olla heittoa aika laillakin...
Kierrokset nousee harvoin yli 2000rpm. Eihän se silloin saa paljoa viedä.
Kaupunki pyöritys on eri asia.
Re: W221 vs. W212
Tosi pienellä menee. Oman S211 E500 koko viime vuoden mitattu keskikulutus oli 13,3. Toki kärrykin roikkui perässä ajoittain, ja ajot oli aika pieniä. Kuitenkin pienin mitattu kulutus oli saman päivän aikana lasten kanssa suoritettu rauhallisesti ajettu kesäretki tasan kympin kulutuksella.Jartza77 kirjoitti:Todellista. Tankin kun ajaa yhteen menoon niin helppo laskea.RH kirjoitti:Todellista kulutusta vai ajotietokoneen ilmoittamaa?Jartza77 kirjoitti: W221 S500 oman kokemuksen mukaan vie 8,5l/100km. Kitkarenkailla.
Kesällä Saksassa tuli ajeltua ympäri maata noin 3000km. Nopeus 0-250km/h välillä. Keskikulutus oli 8,7l/100km.
Mun mielestä taloudellinen moottorin koko huomioiden.
Noissahan voi olla heittoa aika laillakin...
Kierrokset nousee harvoin yli 2000rpm. Eihän se silloin saa paljoa viedä.
Kaupunki pyöritys on eri asia.
Re: W221 vs. W212
Kai tässä mun autossa on jotain vikaa kun ei bensa maistu.RH kirjoitti:Tosi pienellä menee. Oman S211 E500 koko viime vuoden mitattu keskikulutus oli 13,3. Toki kärrykin roikkui perässä ajoittain, ja ajot oli aika pieniä. Kuitenkin pienin mitattu kulutus oli saman päivän aikana lasten kanssa suoritettu rauhallisesti ajettu kesäretki tasan kympin kulutuksella.Jartza77 kirjoitti:Todellista. Tankin kun ajaa yhteen menoon niin helppo laskea.RH kirjoitti:Todellista kulutusta vai ajotietokoneen ilmoittamaa?Jartza77 kirjoitti: W221 S500 oman kokemuksen mukaan vie 8,5l/100km. Kitkarenkailla.
Kesällä Saksassa tuli ajeltua ympäri maata noin 3000km. Nopeus 0-250km/h välillä. Keskikulutus oli 8,7l/100km.
Mun mielestä taloudellinen moottorin koko huomioiden.
Noissahan voi olla heittoa aika laillakin...
Kierrokset nousee harvoin yli 2000rpm. Eihän se silloin saa paljoa viedä.
Kaupunki pyöritys on eri asia.
Vaikka aivan sama mitä kuluttaa. Pelkät äänet on jo niin muhkeat että siitä jo maksaa extraa.
Re: W221 vs. W212
voisko ~80hp tehoero ässän hyväksi selittää ? kerran eikös sulla rh ollu prefassu ?
Re: W221 vs. W212
Onhan tuo mahdollnen mutta ei ehkä tyypillinen kulutus?Jartza77 kirjoitti:Todellista. Tankin kun ajaa yhteen menoon niin helppo laskea.Jartza77 kirjoitti: W221 S500 oman kokemuksen mukaan vie 8,5l/100km. Kitkarenkailla.
Kesällä Saksassa tuli ajeltua ympäri maata noin 3000km. Nopeus 0-250km/h välillä. Keskikulutus oli 8,7l/100km.
Mun mielestä taloudellinen moottorin koko huomioiden.
Kierrokset nousee harvoin yli 2000rpm. Eihän se silloin saa paljoa viedä.
Kaupunki pyöritys on eri asia.
Tuo pienimpään keskikulutukseen (9,7) päässyt kaveri on päässyt 99 934 km koeajollaan 4 tankillista 139:stä alle 8,5 litran.
http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/541114.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W221 vs. W212
Juu, totta. Mutta tuo uudempi kone on muistini mukaan kyllä ainakin virallisten päästö- ja kulutusnormien mukaan se janoisempi yksilö. Ja mitä itse noista yleensä tiedän, niin sitä todellisempi se kulutus-/päästöarvo on, mitä kauemmas vuosituhannen vaihdetta kohti mennään. Eli, mitä uudempi, sitä "valheellisempi" yleensä.epk kirjoitti:voisko ~80hp tehoero ässän hyväksi selittää ? kerran eikös sulla rh ollu prefassu ?
Ja sitten tietty 4matikki tekee kyllä oman lisänsä tuohon kulutukseen.