Missähän luuraa akku?
Missähän luuraa akku?
No niin pakkaset tuli ja iloisena webasto päälle ja kas, Mersu ilmoittaa jotain akusta ja ettei lämmitintä voi käyttää, webasto kävi kyllä jonkin aikaa. Etsin akkua paksista enkä löytänyt, auto on 2011 212 korinen farmari 220 CDI. Kun se akku löytyy niin onko mitään ihmeellistä sen vaihtamisen suhteen eli onko näyttö täynnä hälyjä, pitääkö viedä piuhan päähän vikanollaukseen ja niin pois päin.
Re: Missähän luuraa akku?
Ettei olis vänkärinpuolella takapenkin alla?
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: Missähän luuraa akku?
En osaa kommentoida ko. auton akun paikkaa mutta itsellä GLK:ssa herjaa aika herkästi akun jännitettä ja heittää Webaston varmuuden vuoksi pois päältä. Olenkin nyt ottanut tavaksi välillä ladata akku akkulaturilla. Ainakin GLK:ssa lataaminen on helppoa, konehuoneessa on läpän alla plusnapa ja miinukseen oma "tappi" näkösällä.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14
Re: Missähän luuraa akku?
No perinteisessä paikassa se on konetilassa. Tai sielä nurkkapoterossa. Avaimet pois virtalukosta, ovet kiinni ja odottelet vähän aikaa. Sitten vaan vaihdat akun.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Missähän luuraa akku?
Mun mielestä tuossa on akku takluukussa siellä pohjan luukun alla. En tosin ole varma.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Missähän luuraa akku?
Ainakin sedanissa on konehuoneessa apumiehen puolellaja .Start ja stop pikku akku peräkontissa.
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Re: Missähän luuraa akku?
Jee nyt on akku vaihdettu ja sieltähän se konehuoneesta löytyi. Yksi korjaamo sanoi akun olevan AGM jolle olisi tullut hintaa rapiat 300 euroa.
No menin kuitenkin paikalliseen akkukeskukseen joka otti kotelon auki ja kas siellä oli ihan normaali 95 Vartan akku Mersun leimoilla.
Sitten laitettiin uusi vastaava paikalleen joka kustanti 140 egee, saa nyt sitten nähdä kestääkä tuo. Kuuluikohan näissä nyt sitten kummanlainen akku olla?
No menin kuitenkin paikalliseen akkukeskukseen joka otti kotelon auki ja kas siellä oli ihan normaali 95 Vartan akku Mersun leimoilla.
Sitten laitettiin uusi vastaava paikalleen joka kustanti 140 egee, saa nyt sitten nähdä kestääkä tuo. Kuuluikohan näissä nyt sitten kummanlainen akku olla?
Re: Missähän luuraa akku?
Mistä noin kalliita akkuja saa? Hiljattain ostin Vitoon 95Ah Vartan AGM-akun, maksoi kotiin tuotuna 199EUR (http://www.tarvikkeet.fi/tuote/8141/agm ... ynamic-agm" onclick="window.open(this.href);return false;)Juippi200 kirjoitti:Yksi korjaamo sanoi akun olevan AGM jolle olisi tullut hintaa rapiat 300 euroa.
Re: Missähän luuraa akku?
Eilen Veholta alkuperäinen 95Ah Varta AGM 335€ pelkkä akku. Autossa ollut akku oli tismalleen samanlainen mutta orkkis, eli vuodelta 2012.
Alkuperäinen herjaili jo kesällä lopun alkua ja nyt talvella ei ole Webasto pysynyt yli 5 minuuttia päällä vaikka autossa on kiinteä ylläpitolaturi ollut monena yönä käytössä. Myöskin työmatkaa tulee reilu 50 km ajettua päivässä.
Nyt jaksaa taas Webasto pyöriä!
Alkuperäinen herjaili jo kesällä lopun alkua ja nyt talvella ei ole Webasto pysynyt yli 5 minuuttia päällä vaikka autossa on kiinteä ylläpitolaturi ollut monena yönä käytössä. Myöskin työmatkaa tulee reilu 50 km ajettua päivässä.
Nyt jaksaa taas Webasto pyöriä!
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: Missähän luuraa akku?
Siis kolmen vuoden ikäinen akku finaalissa? Meillä on kaikissa aina ollut alkuperäiset akut, nyt vanhin 2006 vuodelta ja viimeksi ainakin webasto toimi.
Re: Missähän luuraa akku?
Sain takuuseen uuden akun viikkoa ennen 2v takuun loppumista.
Alle 2 v akun kesto! En tiedä minkä merkkinen tuli tilalle mutta laskun näin 445€ testauksineen ja vaihtoineen ...
Alle 2 v akun kesto! En tiedä minkä merkkinen tuli tilalle mutta laskun näin 445€ testauksineen ja vaihtoineen ...
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Re: Missähän luuraa akku?
2005 Vitoon vaihdoin (melko varmasti) alkuperäisen uuteen viime kuussa. 2006 s211:een ei (melko varmasti) vaihdettu akkua kertaakaan ennen kuin myin sen marraskuussa. Aika hurjilta tosiaan kuulostaa paitsi nuo akkujen hinnat myös kestoiät.DBFI kirjoitti:Siis kolmen vuoden ikäinen akku finaalissa? Meillä on kaikissa aina ollut alkuperäiset akut, nyt vanhin 2006 vuodelta ja viimeksi ainakin webasto toimi.
Re: Missähän luuraa akku?
Tänään kun ajelin ja kuuntelin radiota. Niin joku akku spesialisti väitti, että tänä päivänä akut kestää max 5v. Jos ei ylläpitolaturilla kerran viikkoon talvella.tj86430 kirjoitti:2005 Vitoon vaihdoin (melko varmasti) alkuperäisen uuteen viime kuussa. 2006 s211:een ei (melko varmasti) vaihdettu akkua kertaakaan ennen kuin myin sen marraskuussa. Aika hurjilta tosiaan kuulostaa paitsi nuo akkujen hinnat myös kestoiät.DBFI kirjoitti:Siis kolmen vuoden ikäinen akku finaalissa? Meillä on kaikissa aina ollut alkuperäiset akut, nyt vanhin 2006 vuodelta ja viimeksi ainakin webasto toimi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Missähän luuraa akku?
Tämä oli itsellenikin ensimmäinen akun vaihto koko ikänä mihinkään autoon. Olisiko edellinen omistaja sitten webastolla ja start&stopilla tuota jotenkin kurittanut niin, ettei edes kesällä latautunut kunnolla. Tänään testasin ihan huvikseen ja annoin olla webaston tunnin päällä auton ollesssa katoksessaan. Ei mitään ongelmaa ja nyt näyttäisi myös ylläpitolataus sekä auton oma lataus taas toimivan niin kuin pitää.DBFI kirjoitti:Siis kolmen vuoden ikäinen akku finaalissa? Meillä on kaikissa aina ollut alkuperäiset akut, nyt vanhin 2006 vuodelta ja viimeksi ainakin webasto toimi.
Oli muuten Veholla koko halli täynnä akun vaihtoon tulleita autoja. Ilmeisesti vaihtoivat juuri akkua myös facelift W212 -taksiin kun oma autoni ajettiin ulos.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Re: Missähän luuraa akku?
Ei ole minulla auttanut akun lataaminen ylläpitolaturilla, latasin ylläpitolaturilla melkein vuorokauden, sen jälkeen reilu 200 km ajoa ja aamulla Webasto herjasi liian alhaisesta jännitteestä. Käyntiin lähti kyllä iloisesti.
Kävin Veholla kysymässä apuja mutta reilun 2 viikon jono edes vikakoodien tsekkaukseen. Työnjohtajalta kyselin mikä voisi olla vikana ja väitti että on ollut useampia tapauksia että joku osa mikä testaa jännitteen riittävyyttä on ollut sökö. Auto alle 2 vuotta vanha, eli myös akku, saa nähdä missä on vika kun saa auto pajalle.
Kävin Veholla kysymässä apuja mutta reilun 2 viikon jono edes vikakoodien tsekkaukseen. Työnjohtajalta kyselin mikä voisi olla vikana ja väitti että on ollut useampia tapauksia että joku osa mikä testaa jännitteen riittävyyttä on ollut sökö. Auto alle 2 vuotta vanha, eli myös akku, saa nähdä missä on vika kun saa auto pajalle.
C 220 CDI '15, GLK 350 CDI´14