CLK 430:een lisää paukkuja

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Atatyrk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 28.09.2015 16:55

CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja Atatyrk »

Hei!

Ostin tuossa kuukausi sitten vm. 1999 CLK 430:n. Nyt hulluus vaatisi lisätoimia. Eli tarkoitus olisi saada pristystä /ahdinta /turboa??? peliin. Olisiko teillä konkareilla ideoita moiseen piristämiseen? Itse olen täysi amatööri mersujen suhteen, mutta kuten sanottu, "ruokahalu kasvaa syödessä".
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja tomant »

Toistaiseksi noin uutta autoa ei ole voinut ahtaa tielikkennekäyttöön, joten tällä palstalla ei vielä löydy siitä tetoa. Jos auto ei ole Euro3-päästöluokassa, voi 1.10.2015 alkaen muukoksia tehdä Trafin uuden ohjeen mukaan ottaen huomioon paino/teho -suhteen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Helpommalla taitaa päästä kun vaihtaa keulalle 500 ee-mallin tai 55 amg:n moottorin.
Saman ikäisissä malleissa on sama m113 perusmoottori.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja RH »

Viissatasen laittamisessa nyt ei ainakaan järkeä ole. Joku kymmenen lisänewtonia vääntöä ja 27 nimellishevosvoimaa ei käytännössä suuria elämyksiä lisää tuo, ainakaan työmäärään nähden. Itsellä kokemusta E430 S210 farkusta ja E500 S211 maticcifarkusta, niin em. oli kyllä käytännössä pirteämpi ja kiukkuisempi liikkumaan. Toki painoeroakin on joku 150kg vanhemman yksilön hyväksi.
Miten olisi, jos ottaisi tähtäimeen alkuperäisen clk 55 amg:n?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Yleensä ne haaveet kaatuu kun kuulee hinnan mitä homma tulee maksamaan, varsinkin jos ei ole itsellä mahdollisuutta tehdä kaikkea. Helpoin ja varmaan jopa halvin keino on vaihtaa suoraan se AMG:n motti sinne.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jos mitään merkittäviä muutoksia haluaa niin hintalappu kohoaa suuremmaksi kuin koko auton hinta.

Jos väkisin pitää lisää tehoja niin sitten kuten aikaisemmat kommentoijat maininneet: 55 AMG kone jostain. 6 tonnilla saa Saksata koko auton (+ verot). Vaparien virittäminen on jokseenkin kallis harrastus. :lol:
Atatyrk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 28.09.2015 16:55

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja Atatyrk »

Juu , nyt kun oon vähän katellut lisä infoa, niin täytyy tunnustaa, et tällä rahalla tämä kulkee ihan riittävästi. Kiitos kuitenkin kaikille :)
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja Make »

Tommonen paketti, niin luulis ehtivän. http://catalog.kleemann.dk/catalog/4305 ... r-kit-113/" onclick="window.open(this.href);return false;
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja noroljan »

En jaksa uudelleen kirjoittaa asiaa, mutta tuota Euro3 juttua mietin tuolla:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3#p1107143" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
Hokke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 777
Liittynyt: Pe 25.06.2004 11:53
Paikkakunta: Espoonlahti

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja Hokke »

muistan joskus lukeneeni jenkkifoorumilta että tuohon lohkoon menee e55 amg sisäkalut ja elektroniikka.
//// AMG Owners Club Finland
S203 C30 CDI AMG -03
EX W203 220 CDI -00
EX S202 kompura -98
edin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 105
Liittynyt: To 16.10.2014 13:12
Paikkakunta: Helsinki

Re: CLK 430:een lisää paukkuja

Viesti Kirjoittaja edin »

Kokeile alkuun 0-100 testiä. Voihan se olla että autossa on jotai vikaa ja siksi tuntuu nuhasemmalta mitkä onkaan. Tietysti riippuu mitä autoja on ollu aikasemmin mutta ite en ole tehoihin kerenny puolessa vuodessa juurikaan kyllästymään. Ja sitten jos kyllästyy niin ottaa hetkeks jonkun +9 sekunnin auton käyttöön.
Auto:w208 CLK430 -99
pärrät: KTM 950 SM ja kawasaki klr 650
Vastaa Viestiin