W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Moro, olisko kellään arvauksia mistä kannattaisi vikaa lähteä hakemaan?
Kyseessä W210 200CDI vm-2000, automaattilaatikolla ja ajettuna 396tkm.
Nyt alkoi väyrynen tekemään ihmellisiä elektronisen puolen sekoiluja liittyen käynnistykseen ja muutamiin sähkölaitteisiin. Virta-avain on tämä tällainen elektroninen, eli ei ole stilettiavain.
Kaukosäädin toimii moitteitta ja aukaisee keskuslukituksen normaalisti ja kaikki vilkut välähtää tällöin kuten pitääkin, sekä peräluukun aukaisukin toimii normaalisti kaukosta. Kun avaimen laittaa virtalukkoon, se pitää normaalin rattilukon vapautusäänen. Tässä kohtaa alkaakin se sekoilu sitten, eli:
Kun avainta vääntää seuraavaan pykälään missä radion ja muiden laitteiden pitäisi mennä päälle, niin srs-valo ei syty, vaan näkyy erittäin himmeänä ja välähtelee. Kun kääntää siitä seuraavalle pykälälle niin syttyy kaikki valot ja hehku toimii normaalisti. Auto starttaa kuten pitääkin, eli ei pitäisi kai olla virtalukossa vikaa, MUTTA:
Kun auto on käynnissä syttyy SRS-valo päälle ja sen valo "heittelehtii" välillä kirkkaammaksi ja välillä himmeemmäksi mutta ei sammu ollenkaan. Tämän lisäksi kun nyt kerran auto on käynnissä ja pitäisi lähteä ajamaan, niin huomasin tällaiset viat:
-Vilkut ei toimi, tai toimii mutta väärinpäin, eli kun pistän vilkun vasemmalle--> se vilkuttaa oikealle, ja sama toistepäinkin.
-Tämän lisäksi kun yritän laittaa pyyhkijöitä päälle, niin srs-valo alkaa vilkkumaan ja samaan aikaan pitää relemäistä naksuttelua virtalukon vierestä, eikä pyyhkijät siis toimi ollenkaan.
-Kun koittaa pitkiä valoja laittaa päälle, niin silloinn vaihtuu ajotietokoneessa näyttöruutu, joka normaalisti pitäisi vaihtua kai pelkästään ratissa olevista nuolista.
-Kokeilin myös äänimerkkiä joka mukavasti jumitti pariksi minuutiksi soimaan ja voi sitä riemua aamulla kerrostalon parkkipaikalla.
Itse olen ensikertalainen mersun omistaja ja vanha volvo harrastaja jossa ei sähköjä ollut juuri mitään, ja siitä syystä tämä nyt vähän ihmetyttääkin. Moottori toimii muutoin helkkarin komeesti ja muutoinkin alkaa toi Mclarenin lippalakki houkuttelemaan ajo-ominaisuuksien puolesta mutta tällaiset sähköhärpäkkeet aina pilaa mielenkiinnon.
Ensiviikoksi varattu aika lukijalle jollekin vanhalle mersukonkarille ylöjärvelle, joten toivottavasti siitä jotain selvää saavat. Veholle en missään nimessä mene ellei ole aivan pakko, kun tuntuu juttujen perusteella siltä että kun ovesta astuu sisään niin lompakko jo tyhjeni.
Akku on irroitettu jo kertaalleen mutta ei jelpannut asiaan ollenkaan.
Avaimeen on patterit vaihettu- ei vaikutusta.
Avaimen valo katsottu kännykän läpi ja toimii.
Avain heiluu virtalukossa jonkinverran, mutta ei tuntuisi olevan vaikutusta vikaan.
Sulakkeet katsottu läpi sieltä akun vierestä takapenkin alta, sekä silmämääräisesti konehuoneen puolelta siitä kuskin edestä, myös nuo tuolla kuskin oven puolella kojelaudan sivussa.
Toivon mukaan löytyisi jonkinmoista vinkkiä mitä kannattaa lähtee ettimään, ja kerron tottakai täällä mikä syyksi paljastui niin siitä voi jollekin kanssa jelppiä olla kun näistä foorumeista aina hyviä neuvoja löytyy.
Kyseessä W210 200CDI vm-2000, automaattilaatikolla ja ajettuna 396tkm.
Nyt alkoi väyrynen tekemään ihmellisiä elektronisen puolen sekoiluja liittyen käynnistykseen ja muutamiin sähkölaitteisiin. Virta-avain on tämä tällainen elektroninen, eli ei ole stilettiavain.
Kaukosäädin toimii moitteitta ja aukaisee keskuslukituksen normaalisti ja kaikki vilkut välähtää tällöin kuten pitääkin, sekä peräluukun aukaisukin toimii normaalisti kaukosta. Kun avaimen laittaa virtalukkoon, se pitää normaalin rattilukon vapautusäänen. Tässä kohtaa alkaakin se sekoilu sitten, eli:
Kun avainta vääntää seuraavaan pykälään missä radion ja muiden laitteiden pitäisi mennä päälle, niin srs-valo ei syty, vaan näkyy erittäin himmeänä ja välähtelee. Kun kääntää siitä seuraavalle pykälälle niin syttyy kaikki valot ja hehku toimii normaalisti. Auto starttaa kuten pitääkin, eli ei pitäisi kai olla virtalukossa vikaa, MUTTA:
Kun auto on käynnissä syttyy SRS-valo päälle ja sen valo "heittelehtii" välillä kirkkaammaksi ja välillä himmeemmäksi mutta ei sammu ollenkaan. Tämän lisäksi kun nyt kerran auto on käynnissä ja pitäisi lähteä ajamaan, niin huomasin tällaiset viat:
-Vilkut ei toimi, tai toimii mutta väärinpäin, eli kun pistän vilkun vasemmalle--> se vilkuttaa oikealle, ja sama toistepäinkin.
-Tämän lisäksi kun yritän laittaa pyyhkijöitä päälle, niin srs-valo alkaa vilkkumaan ja samaan aikaan pitää relemäistä naksuttelua virtalukon vierestä, eikä pyyhkijät siis toimi ollenkaan.
-Kun koittaa pitkiä valoja laittaa päälle, niin silloinn vaihtuu ajotietokoneessa näyttöruutu, joka normaalisti pitäisi vaihtua kai pelkästään ratissa olevista nuolista.
-Kokeilin myös äänimerkkiä joka mukavasti jumitti pariksi minuutiksi soimaan ja voi sitä riemua aamulla kerrostalon parkkipaikalla.
Itse olen ensikertalainen mersun omistaja ja vanha volvo harrastaja jossa ei sähköjä ollut juuri mitään, ja siitä syystä tämä nyt vähän ihmetyttääkin. Moottori toimii muutoin helkkarin komeesti ja muutoinkin alkaa toi Mclarenin lippalakki houkuttelemaan ajo-ominaisuuksien puolesta mutta tällaiset sähköhärpäkkeet aina pilaa mielenkiinnon.
Ensiviikoksi varattu aika lukijalle jollekin vanhalle mersukonkarille ylöjärvelle, joten toivottavasti siitä jotain selvää saavat. Veholle en missään nimessä mene ellei ole aivan pakko, kun tuntuu juttujen perusteella siltä että kun ovesta astuu sisään niin lompakko jo tyhjeni.
Akku on irroitettu jo kertaalleen mutta ei jelpannut asiaan ollenkaan.
Avaimeen on patterit vaihettu- ei vaikutusta.
Avaimen valo katsottu kännykän läpi ja toimii.
Avain heiluu virtalukossa jonkinverran, mutta ei tuntuisi olevan vaikutusta vikaan.
Sulakkeet katsottu läpi sieltä akun vierestä takapenkin alta, sekä silmämääräisesti konehuoneen puolelta siitä kuskin edestä, myös nuo tuolla kuskin oven puolella kojelaudan sivussa.
Toivon mukaan löytyisi jonkinmoista vinkkiä mitä kannattaa lähtee ettimään, ja kerron tottakai täällä mikä syyksi paljastui niin siitä voi jollekin kanssa jelppiä olla kun näistä foorumeista aina hyviä neuvoja löytyy.
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Maadoitus vika jossakin. Tai akun jännite romahtaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Veikkaan että rattiakselissa oleva johtokierukka/rattiputken vieressä olevat johdot vois aiheuttaa tälläistä. Testeriin (mersun omaan eli stariin)
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Tuota johtokierukkaa lueskelinkin jo aiemmin ja voi olla se siitä johtuisi, toivottavasti koska sehän ei mikään arvokas homma pitäisi olla. Testeriin pitäisi ensiviikolla päästä ajeleen jollei tulee vettä taivaantäydeltä ko kohtalaisen veemäistä ajella ilman pyyhkijöitä pidemmän matkaa.multiviri kirjoitti:Veikkaan että rattiakselissa oleva johtokierukka/rattiputken vieressä olevat johdot vois aiheuttaa tälläistä. Testeriin (mersun omaan eli stariin)
En tiedä onko tähän vikaan liittyvää, mutta sellaasen laitoin kanssa merkille tuossa hiukan ennenkuin tämä spektaakkeli alkoi että tuuletin, eli siis sisäpuhallin heittelehti minne sattui, välillä puhalsi lujempaa ja välillä hiljempaa ja kun laittoi ilmastoinnin päälle niin meni melkein kokonaan mykäksi toi puhallus, erikoinen ominaisuus tämäkin. Meneekös tuo virta puhaltimelle virtalukosta?
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Akku on kunnossa ja mitattiin ne tänään työmaalla trukkihuollon kaveri kanssa, mutta sekin veikkasi jonkinmoista maadotusvikaa kun tekee yhden vivun takaa noin pirusti erilaisia vikoja, eli meneekö noi kaikki laitteet jonkin yhden releen tai sulakeboksin takaa?arska10 kirjoitti:Maadoitus vika jossakin. Tai akun jännite romahtaa.
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Etu samin takana on nuo.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Pitääkin toi nyt aukaista uudelleen ja kattoo ne kunnolla läpi. Siellä näytti olevan releitäkin sen ruuvarilla avattavan kannen alla joka on siis tämmän klipseillä kiinnitetyn rasian vieressä, katson nekin läpi.arska10 kirjoitti:Etu samin takana on nuo.
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
EtusSAMin syöttökaapeli tulee akulta ja jossain kuskin istuimen paikkeilla on jatkos mistä joskus on ruvennut rakoilemaan virransyöttö...
maadoitukset kanattaa tosiaan katella mistä vana löytää, metsästys on kyllä vaikeaa jos jostain on hapettunut ja saa maalenkkejä aikaiseksi mikä sekoittaa muun sydeemin...
maadoitukset kanattaa tosiaan katella mistä vana löytää, metsästys on kyllä vaikeaa jos jostain on hapettunut ja saa maalenkkejä aikaiseksi mikä sekoittaa muun sydeemin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Akun irrotelu vika päällä ei yleensä vaikuta muuta kuin lisää onkelmia
Mökkillä
'
'
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Nonnin, tuli käytyä starilla lukasemassa koodit ja mitään ei löytynyt, eli ei tuohon vikaan mitään viittaavaa. Senverran 40 vuotta mersuja korjaillu mekaanikko sanoi ettei tällaista tapausta vielä ole vastaantullut. Löysi sellaisen "konstin" että saa pyyhkijät ja vilkut toimimaan että kun laittaa auton käyntiin (missä ei siis ongelmaa) niin kääntää pyyhkijät nopeimmalle ja samalla painaen heilutta virta-avainta virtalukossa niin oikean kohdan löytyessä säkällä tuo vika kuittaantuu ja kaikki pelaa normaalisti, siis niinkauan kuin avain tuosta oikeasta kohdasta irtaantuu. Kokeilin myös toisella avaimella niin saman jutun tekee. Eli kaikenkaikkiaan voisiko olla virtalukossa vika kun avainta heiluttamalla "korjaantuu"?multiviri kirjoitti:Veikkaan että rattiakselissa oleva johtokierukka/rattiputken vieressä olevat johdot vois aiheuttaa tälläistä. Testeriin (mersun omaan eli stariin)
olin yhteydessä vekatronicsiin vaasaan ja he ilmoittivat että voivat tuon katsoa että onnistuuko ja arvio oli 350-450 eeroa, mikä tietysti on paljon halvempi kun kysyin vehosta asiaa myös ja ilmoittivat arvioksi 1300-1600 euroa. Huhhuh mikä paikka tuo veho on.
Löytyisikö keneltäkään ideaa ja tietoa miten tuollainen virtalukko on yhdistetty ja onko sielä jotain "piuhaa" mikä voisi vain olla löysällä kun kerran avainta heiluttamalla jotenkin toimii?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
kimblemon kirjoitti:Nonnin, tuli käytyä starilla lukasemassa koodit ja mitään ei löytynyt, eli ei tuohon vikaan mitään viittaavaa. Senverran 40 vuotta mersuja korjaillu mekaanikko sanoi ettei tällaista tapausta vielä ole vastaantullut. Löysi sellaisen "konstin" että saa pyyhkijät ja vilkut toimimaan että kun laittaa auton käyntiin (missä ei siis ongelmaa) niin kääntää pyyhkijät nopeimmalle ja samalla painaen heilutta virta-avainta virtalukossa niin oikean kohdan löytyessä säkällä tuo vika kuittaantuu ja kaikki pelaa normaalisti, siis niinkauan kuin avain tuosta oikeasta kohdasta irtaantuu. Kokeilin myös toisella avaimella niin saman jutun tekee. Eli kaikenkaikkiaan voisiko olla virtalukossa vika kun avainta heiluttamalla "korjaantuu"?multiviri kirjoitti:Veikkaan että rattiakselissa oleva johtokierukka/rattiputken vieressä olevat johdot vois aiheuttaa tälläistä. Testeriin (mersun omaan eli stariin)
olin yhteydessä vekatronicsiin vaasaan ja he ilmoittivat että voivat tuon katsoa että onnistuuko ja arvio oli 350-450 eeroa, mikä tietysti on paljon halvempi kun kysyin vehosta asiaa myös ja ilmoittivat arvioksi 1300-1600 euroa. Huhhuh mikä paikka tuo veho on.
Löytyisikö keneltäkään ideaa ja tietoa miten tuollainen virtalukko on yhdistetty ja onko sielä jotain "piuhaa" mikä voisi vain olla löysällä kun kerran avainta heiluttamalla jotenkin toimii?
Eikös se 40 vuotta mersuja korjaillut kertonut
(tosin ko mallinen virtalukko systeemihän on ollut käytössä vähemmän aikaa)
Mökkillä
'
'
Re: W210 SRS-valo palaa ja elektroniikka sekoilee
Sanoivatko Vehollakin että "voivat katsoa onnistuuko"kimblemon kirjoitti:olin yhteydessä vekatronicsiin vaasaan ja he ilmoittivat että voivat tuon katsoa että onnistuuko ja arvio oli 350-450 eeroa, mikä tietysti on paljon halvempi kun kysyin vehosta asiaa myös ja ilmoittivat arvioksi 1300-1600 euroa. Huhhuh mikä paikka tuo veho on
wiimax.fi