c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Laitetaanhan varoitusta tännekin kun tuolla jenkkipuolella asiaa jo käsitelty.

mbworldissa myydään parannettua/tehokkaampaa välijäähdytintä, joka ei kuulemma hajoa kuten vakio ja on tehokkaampi. Ja paskat. Yhtään virtausmittausta tai ennen/jälkeen mittausta ei ole tuotteesta näkynyt. Lisäksi erään käyttäjän mukaan (ostanut tuotteen) ei sovi suoraan vaan pitää hioa. WTF! Pari kuvaa on olemassa jostain jigistä, jossa tuotetta hitsataan. Siinä kaikki.

Edelleenkin ainoa firma jenkeistä, jossa tuote ja toimitus on pitänyt kutinsa on NeedsWings. Muita kannattaa hieman varauksella katsella.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Laitetaanhan varoitusta tännekin kun tuolla jenkkipuolella asiaa jo käsitelty.

mbworldissa myydään parannettua/tehokkaampaa välijäähdytintä, joka ei kuulemma hajoa kuten vakio ja on tehokkaampi. Ja paskat. Yhtään virtausmittausta tai ennen/jälkeen mittausta ei ole tuotteesta näkynyt. Lisäksi erään käyttäjän mukaan (ostanut tuotteen) ei sovi suoraan vaan pitää hioa. WTF! Pari kuvaa on olemassa jostain jigistä, jossa tuotetta hitsataan. Siinä kaikki.

Edelleenkin ainoa firma jenkeistä, jossa tuote ja toimitus on pitänyt kutinsa on NeedsWings. Muita kannattaa hieman varauksella katsella.
Ja samaan hengenvetoon että venkoilevat vastaamasta suoriin kysymyksiin ja tässä yhdessä tapauksessa eivät vaivautuneet kommunikoimaan ensinkään kun tuote ei sopinut paikoilleen. Ja kun kehuvat ettei tuo ala vuotamaan kuin vakio, niin en menisi vannomaan, sen verran lasten hitsaamilta saumat näyttää eikä minkään ammattilaisen hitsaamilta. Itsehän olen ihan yhtä huono hitsaamaan alumiinia niin helppo tunnistaa :lol:

Needwingsiltä on kyllä kaikki pelannut, pitäisi taas tilailla uusi hihna sieltä kun suomesta ei moista saa. Autoakin vaivaa sellaiset synnytystuskat, että lähden viikonlopuksi rentoutumaan lomareissulle ja unohdan koko romun hetkeksi. Ensi viikolla sitten ihmettelemään lisää mikä sitä vaivaa(no tiedänhän minä, taas amerikkalainen laatutuote :lol: mutta jos sen osasen sais suomalaisissa käsissä toimimaan)
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Minulla on alkanut kampiakselin pyörästä lähteä se vulkanoitu pehmeä tärinänvaimennin pullistumaan ulospäin eli auton keulaa kohti. Koitin tuossa jenkkipuolelta katsella ja sitä on muillakin tapahtunut. Siellä oli jotain korjaushommiakin ko. asialle tehty. Onko täällä joku korjaillut omaansa?

Onkos täällä jollakin lähtenyt se tärinänvaimennin (vain mikä viralliselta nimeltä onkaan) irtoamaan? Tuskin siinä mitään vaarallista tapahtuu vaikka ajelee edelleen? Hullun näköinen se kampiakselin pyörä on, kun yhdestä kohtaa on tärinänvaimennin pullahtanut 4mm ulos, näyttää että olisi epäkesko tuo kampiakselin pyörä. Onhan se hieman epätasapainossa, mutta eipä tuo kovin paljoa epätasapainoa massassa tee.


Uusi maksaisi veholla vähän yli 300€. Tästä päästäänkin toiseen asiaan... Jos sinne vaihtaisikin jonkun vähän suuremman kampiakselin pyörän esim. Needwingsiltä ASP:n 178mm pyörän apurillineen, niin mihin asti nuo vakio suuttimet riittävät? Mulla on nyt 65mm kompuranrulla paikalla ja säädöt tehty sille 395hv (pensapumppuna Walbro 255). Tuo isompi kampiakselin pyörä nostaisi tehot ehkä 420-430hv tienoille.
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tuota kampuran pyörää saa tarvikkeenakin, ei oo pakko ostaa tiskiltä. Ja kyllähän noita on näissä mennyt, eli ihan kuluvia osia.

Suuttimien riittävyys näkyy duty cyclestä. Jos kaipaa isommat niin mulla on pykälää suuremmat juuri myynnissä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jukikyy kirjoitti:Minulla on alkanut kampiakselin pyörästä lähteä se vulkanoitu pehmeä tärinänvaimennin pullistumaan ulospäin eli auton keulaa kohti. Koitin tuossa jenkkipuolelta katsella ja sitä on muillakin tapahtunut
Minulla vaihdettu. Juurikin tuon pullistumisen takia, eli kuluvaa tavaraa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Suuttimille karkea laskukaava normibensalla: 400cc = 400hv, 500cc = 500hv jne. Vakio suuttimet taisi olla jotain 400cc, mitkä kutistuvat isommalla ahdolla jos bensanpaineita ei ole nostettu.

Itsellä on nyt kiinni 720cc ja yhdet 550cc on ylimääräisenä.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:jos bensanpaineita ei ole nostettu.
Mikähän tuo vakiopaine lie kun mulla on 3,9 - 4,1 mittarin mukaan. Jonkin verran voi olla mittariheittoa ja osaltaan vaikuttaa pienoinen vuoto mikä tuli aiheutettua pumppua vaihtaessa. Korjataan kun keritään. Tämän takia mulla ei esim. käynnistyksen yhteydessä pysy paineet korkealla vaan pitää odottaa, että mittari herää (avain asentoon 1) ja sitten asentoon 2, jolloin pumppu käy ja paineet nousee ja voi laittaa käyntiin.

Paineen heiluntaa ei ollut dynossa, joten ainetta saa tarpeeksi. Mulla on sähköinen mittari kopissa, joten näkee koko ajan miten se käyttäytyy.

Eilen sain omankin rotjan herätetty talviunilta. Seuraavaksi uudet katit paikoilleen, uudet lambdat ja katsastukseen. Sen jälkeen katit pois ja putkisto auki, josko ne vanhat katin palaset sieltä löytyisi tukkeena, joka selittäisi tuon puuttuvan pollemäärän.
Viimeksi muokannut amgenter, Ke 08.04.2015 08:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Vakiopaine on sen 3,9 - 4,0bar.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Pansu kirjoitti:Joo jotkut jenkit horisi ettei nää toimi meidän autoissa..

Toinen reijistä oli kulunut ainakin enemmän kuin toinen, näki silmällä. Laitoin hydrauliikka liimaa pumpulipuikolla ensin reijän reunoille, niin että pinta vain kostui ja sama homma itse venttiilin päähän. Eli varovasti, ettei oo joka paikassa :D
Samalla laitoin uuden kybin ja uudet o-renkaat kolmeen vaihtosolenoidiin, sekä uudet Fuchs 134 öljyt. Laatikko tuntuu nyt paljon paremmalle ja toivon mukaan pysyy sellaisena.

Minähän aiemmin shimmasin jo kaikki venttiilikoneiston jouset ja laitoin transgon shiftkitin.
Onko mittoja ylhäällä tuosta transgon kitistä lähinä siitä isomasta ventiilistä paksumman ja ohueman pään halkaisija
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

CDI203 kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Joo jotkut jenkit horisi ettei nää toimi meidän autoissa..

Toinen reijistä oli kulunut ainakin enemmän kuin toinen, näki silmällä. Laitoin hydrauliikka liimaa pumpulipuikolla ensin reijän reunoille, niin että pinta vain kostui ja sama homma itse venttiilin päähän. Eli varovasti, ettei oo joka paikassa :D
Samalla laitoin uuden kybin ja uudet o-renkaat kolmeen vaihtosolenoidiin, sekä uudet Fuchs 134 öljyt. Laatikko tuntuu nyt paljon paremmalle ja toivon mukaan pysyy sellaisena.

Minähän aiemmin shimmasin jo kaikki venttiilikoneiston jouset ja laitoin transgon shiftkitin.
Onko mittoja ylhäällä tuosta transgon kitistä lähinä siitä isomasta ventiilistä paksumman ja ohueman pään halkaisija
Ei tullu mittailtuu paprulle ylös, mutta kaikki meni ihan suoraan vakioiden paikalle.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Tuosta kampipyörästä / hihnapyörästä, niin Swag ja Vaico merkkistä löytyy. Taitaa olla sama kumman laittaa?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Jukikyy kirjoitti:Tuosta kampipyörästä / hihnapyörästä, niin Swag ja Vaico merkkistä löytyy. Taitaa olla sama kumman laittaa?
Itselle ainakin Vaico tunnetumpi merkki, mutta tuskin noilla hirveesti eroa on.
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Pansu kirjoitti:
Jukikyy kirjoitti:Tuosta kampipyörästä / hihnapyörästä, niin Swag ja Vaico merkkistä löytyy. Taitaa olla sama kumman laittaa?
Itselle ainakin Vaico tunnetumpi merkki, mutta tuskin noilla hirveesti eroa on.

Noissa on erona se, että Vaicossa on 5 kiilaa ja Swagissa 6 kiilaa, tarkoittanee ilmeisesti niiden "puolien" määrää pyörän navasta ulkokehään.

http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... yoera.html
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
Jukikyy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: Su 23.12.2007 14:19

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Jukikyy »

Jukikyy kirjoitti:
Pansu kirjoitti:
Jukikyy kirjoitti:Tuosta kampipyörästä / hihnapyörästä, niin Swag ja Vaico merkkistä löytyy. Taitaa olla sama kumman laittaa?
Itselle ainakin Vaico tunnetumpi merkki, mutta tuskin noilla hirveesti eroa on.

Noissa on erona se, että Vaicossa on 5 kiilaa ja Swagissa 6 kiilaa, tarkoittanee ilmeisesti niiden "puolien" määrää pyörän navasta ulkokehään.

http://www.topautoosat.fi/auto-merkki/v ... yoera.html

Tuo ei sitten ollut sopiva osa eli käy perus 6 syl. Mersuun, mutta ei C32 malliin, jossa on leveämpi moniurahihna. Kovin myyjä kyllä väittää osan sopivan myös C32 malliin, mutta ei sovi. Sain osan palautettua pienen väännön jälkeen ilman kuluja, hyvä niin.

Nyt on mielessä vahvistunut edelleen ajatus ASP:n 178mm kampiakselin pyörän vaihdosta apurullineen Need Wingsiltä.

Täällä, kun viisaampia ja muutoksia tehneitä on enemmän, niin meneekö tuo ihan pug and play asennuksena vaikka kompressorin pyörä on jo pienempi eli 65mm? Ei tarvitse alkaa kikkailemaan moniurahihnan kanssa ja muuttamaan sen reittiä tms?
Nykyisiä autoja C32 AMG vm. 2003 (395hv ja 518nm) (harrasteauto)
Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2019
Jaguar X-type Estate 3.0 AWD AUT. vm. 2008 (talviauto/2-auto)
Ex. autoja mm. Volvo S60 T5 vm. 2001 (0-200km/h alle 20s) + VW Golf V Variant 2.0TDI sportline vm. 2008 + Audi A4 Avant 2.0TDI vm. 2010 + Skoda Octavia III Combi RS TDI DSG vm. 2014
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Jukikyy kirjoitti:Täällä, kun viisaampia ja muutoksia tehneitä on enemmän, niin meneekö tuo ihan pug and play asennuksena vaikka kompressorin pyörä on jo pienempi eli 65mm? Ei tarvitse alkaa kikkailemaan moniurahihnan kanssa ja muuttamaan sen reittiä tms?
Aika monet vaihtaa laittaa tuon ns. Pulley Saver Kitin lähinnä sen ahtimen vieressä olevan pikkurullan eliminoinniksi, koska se käy kovimmilla kierroksilla. Toiset taas vannoo, että pakollinen kun hihna luistaa.

Oma 62 millinen ahtimen rulla ei ole luistanut kertaakaan kun kiristin on hyvä ja toimiva. Se hyvä puoli tuosta muutetusta reitistä on, että ahtimen öljyt saa vaihdettu sen jälkeen niin, että ei tarvitse mitään ottaa irti. Yksi ja sama miten se hihna siellä kulkee, jos joku laakeri hirttää kiinni ja ampuu ulos niin samanlaista jälkeä oli pulley saver kittiä tai ei.

Pansulla varmaan parempi tieto tuosta hihnan pituudesta kun on "stacked" kokoonpano.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Paha sanoa mitään, kun itsellä kaikki rullat eri kokoisia, eikä ole enää vakio hihnakaan. Ja eikös toi pulley saver muuta juurikin linjan, lisää yhdem isomman rullan jos hihna tuntuu jäävän löysälle, mutta tuskin tarvetta.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Päivitystä omalta osalta. Vappupäivä tuli auton putkiston kimpussa temmellettyä. Nyt uudet irrotettavat etupäät katalysaattoreilla varustettuna paikoillaan. Vaihto katittomaan vaatii auton tunkkaamisen ylös ja 6 pulttia irti (plus happianturit). Joten noin tunnin päästä leimalla käytöstä on vapaammin virtaava putkisto paikoillaan. :)

Ongelmiakin tuli. Uudet happianturit antaa jatkuvasti vikakoodia lämmityksestä, joten ei mene läpi. Takuuseen menee ja uutta anturiparia odotellaan ehkä tälle viikolle. Vai onko tuossa jotain erikoista kun ne vaihtaa?

Koko putkisto tuli tiputettua pois ja tutkittua mutta ei sieltä mitään tukkoja löytynyt, joka selittäisi tehon puutteen. Ideoita? Kunnolla tuli hakattua koko putkisto läpi eikä mitään kilinöitä tai merkkiäkään irtonaisista osista tai räjähtäneen katin palasista. Takapönttökään ei ole mielestäni tukossa, koska hiekka ihan ok liikkui ulostulon puolella kun sisäänmenosta paineilmaa lykkäsin sisään.

Lainaus omasta tekstistä, josko jollain olisi jotain lisättävää mitä voitaisiin vielä tutkia:
amgenter kirjoitti:Auto toimii loistavasti ei häiriöitä, ahtopaineet ok, sytytys ok, turbiinin lukko ok, imuilmat ok, seokset ok, bensapaine ok mutta silti ei tuon enempää voimaa. 8 vetoa tehtiin.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

No niin, lambada-ongelmat katsastuksen osalta selvitetty. Tulee oikein kunnon famepalm itelle.

Parit lambdat kokeiltu paikoillaan ja kaikki antoi lukijalle koodia No Activity sekä Heating Circuit. Sitten vasta katsoin tarkemmin koodeja ja nehän näytti ongelmaa Sensor 2:lle. No ilmankos kun ne makasi koko ajan tallin lattialla pahvilaatikossa. :shifty:

Minä kun luulin, että ne oli kokonaan poistettu ohjelmasta mutta sähköpiirin pitää näemmä olla ehjä. Liittimet kiinni ja nippusiteillä anturit pohjaan kiinni -> ei enää vikakoodeja ja leimalle.

No 100 kilsaa ajettu ja sitten tulee taas moottorinvikavalo, jotta signaali pois kohdiltaan sensoreilta 2. Oisko ollut 136 ja 156 koodit. Nuo ei mitenkään haittaa ajoa eikä tulevia leimoja kun eivät ilmesty heti.

Saako nuo toiset lambdat (katin jälkeiset) oikeasti jotenkin pois käytöstä niin, että saa ottaa kokonaan pois?
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Tänään sitten laukesi ensimmäinen Walbro 255. Tankki tietysti melkein täynnä ja penkin alta auki. Valuihan sitä sitten vähän maahan. Walbro ei nosta lainkaan, pyörittää vain kupin pohjalla. Huomenna uusi pumppu paikoilleen.

Tämäkään ongelma ei olisi heti selvinnyt ilman bensapaineenmittaria, sillä 24 tuntia aikaisemmin auto kävi ilman ongelmia.
wc124
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 26.12.2012 00:36

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja wc124 »

Ilmastoinnin lauhdutin vuotaa elikkä kylmäaineet, öljyt ja värit laitettiin viime viikolla. 1½ vrk toimi ja nyt hönkii taas lämmintä. Lauhduttimen alaosan liitoskohta on märkä, vihreää öljyä tiputtelee pohjalevylle. Onnistuuko uuden laittaminen tilalle kuinka simppelisti peruspertiltä? Ajamiseenhan tuo ei kai vaikuta?
W124, W202, C32 AMG ja mitä niitä nyt onkaan ;)
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

wc124 kirjoitti:Ilmastoinnin lauhdutin vuotaa elikkä kylmäaineet, öljyt ja värit laitettiin viime viikolla. 1½ vrk toimi ja nyt hönkii taas lämmintä. Lauhduttimen alaosan liitoskohta on märkä, vihreää öljyä tiputtelee pohjalevylle. Onnistuuko uuden laittaminen tilalle kuinka simppelisti peruspertiltä? Ajamiseenhan tuo ei kai vaikuta?
Ei vaikuta ajamiseen. Vaihtaminen... riippuu miten peruspertistä puhutaan. Vähän joutuu purkamaan ja sen alaosan putkien kanssa pitää olla vähän varovainen ettei riko mitään. Eihän tuossa muuten mitään ihmeellistä ole. Mekaanisia osia kaikki. Rauhassa ja ajan kanssa niin ei ongelmia.

Onkos Pansu vielä hengissä? Mihin ja milloin tullaan kattomaan 12 alitusta? :lol:
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ohhoh walbro rikki, itsellä ollut noita useammassa autossa ja ei koskaan mitään ongelmaa.

Te seisotatte talvet autoja, minä kesät :lol: On nyt vähän toisenlaiset projektit työn alla, niin enpä ole autoon nykäissyt kohta pariin kuukauteen...
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Ohhoh walbro rikki, itsellä ollut noita useammassa autossa ja ei koskaan mitään ongelmaa.
Tarkemmin tutkailtiin tuota ja vika oli pumpun takaiskuventtiilissä. Vuotaa takaisin tankkiin. Tartatessa piti jättää avain asentoon 1 ja odottaa, että painemittari kerkes mukaan. Sitten tarpeeksi monta kertaa käyttöä asennossa 2, että sai sinne 3 baariin paineet nousemaan ja sitten vasta kärsi kääntää käyntiin. Ajossa ei ollut mitään ongelmaa.

Onneksi oli toinen hyllyssä heittää plug'n play, joten nyt lähtee ilman kikkailuja käyntiin.

Oli muuten yllätys katsastuksessa kun jarrujen heitto oli vain 3 % ja kaikki iskarit vieläkin 75+. Koko omistusaikana olen yhden narinanivelen vaihtanut. Katsuri mainitsi, että kun on tyyppihyväksytty auto niin pitäisi olla se keskimmäinen äänenvaimennin paikoillaan. Vastasin, että siellähän on tyyppihyväksyttyä suoraa putkea tilalla. Ja katsuri vain nauroi. :lol:
Avatar
Susiraja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 27.10.2004 22:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

Yritin etsiä nopeasti ulkomaan foorumeiltakin tietoa, mutta en nopeasti löytänyt. Nettiautossa on jobbarilla myynnissä 300tkm ajettu C32 farkku. Uskaltaako tuon verran ajettuun laitteeseen koskea vai onko loputon rahareikä? Sattuisiko jopa olemaan jollekulle tuttu laite, kun ei noita c32 älyttömästi Suomessa ole. Onko mitään tietoa missä välissä tekniikka alkaa olla niin sanotusti matkansa päässä? Auto olisi tulossa lähinnä matka-ajoon kesäharrastelaitteeksi ja kilsoa ei vuodessa tule kuin 3-5tkm. Yksi mäntä autoon on veholla vaihdettu 160tkm kohdalla ja tarkemmin erittelemättä "laatikkoa on jotenkin huollettu jossain välissä". En ole auto edes käynyt koeajamassa joten sen tarkempia kysymyksiä tekniikan toimivuudesta ei tähän hätään ole.

Alunperin ajattelin jonkun -99 500 s-sarjalaisen hankkimista, mutta niissäkin on omat ongelmansa. Kevyt auto aina kiinnostaa kyllä enemmän ja nuo mekaaniset ahtimet on kyllä itselle sydäntä lähellä käytettävyyden puolesta.
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

No itseäni huolettais se ahdin noilla kilsoilla. Siinähän on toisessa päässä kestovoidellut laakerit. Siinä etupäässä on se ahtimen ratasvälitys, eikö nekin öljyt ole ikuiseksi tarkoitettu, saa vaihdettua ja paljonhan noita vaihdellaankin mutta kuinka tuohon yksilöön on vaihdettu :roll: Ei niitä kuitenkaan taida olla vielä keltään hajonnut. Laatikko ei tässäkään mersussa ole ongelma, muutakuin siten että se on täysin väärä tähän autoon. Sais olla manuaali.

Nää mersut on vähän sellaisia, että kun ikää alkaa olemaan ja omistajia liuta takana niin ne ei oikein hyvällä pidolla enää ole ja vähän joka paikkaa on rassattu ja tuunattu. Ei toi kyllä hirveän kallis ole.
S124 300TE
S211 E500
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

About tonnin maksaa käytetty ahdin, joskus allekin ja joskus vähän yli. Tuosta en hirveän huolissani olisi.
Avatar
Susiraja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 27.10.2004 22:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

Emännän mielestä mersut on pappa-autoja ja idea ei kovin hyvin mennyt kotosalla läpi. Toisaalta ymmärrän hänenkin näkökantansa. Ei nuo tuon ajan mersut mitään muotoilun ihmelapsia ole ja kuljettajien keski-ikä on hivenen yli 30v...
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja S202 »

No ennemmin sitä ajaa autolla joiden kuljettajien keski-ikä on 30v, kuin niillä joiden kuskien keski-ikä on 19 vuotta ja äö jotain 75 pintaan :roll:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
Susiraja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ke 27.10.2004 22:41
Paikkakunta: Helsinki

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Susiraja »

Tarkoitin tuolla hivenen yli 30v kommentilla enemmänkin w203 kuskien olevan tätä perinteistä +50v ikähaitaria :wink: Kolmekymmentä hurahti iteltäkin ohi jo ajat sitten. Hallituksen mukaan ei olla vielä kuitenkaan niin vanhoja, jotta käyttikseksi hankittaisiin perinteisempää mersun farkkua. Yksi vanha C36 kyllä löytyy kotitaloudesta. Niiden kuskitkaan eivät kovin nuoria ole, mutta kovinkaan montaa ei ylipäätään pääkaupunkiseudulla näe niin siksi sillä ajaminen ei aiheuta kotona hameväellä keski-iän kriisiä :)
http://finnishcodriver.blogspot.fi/
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Ruottalainen vaihtoi E55:en koneen C32:een. Näyttäs ihan hyvin mahtuvan.

mbworld, C32 113k engine swap
Vastaa Viestiin