Lämpöongelmaa w124 230bensa
Lämpöongelmaa w124 230bensa
Tuli hommailtua w124 farkku. 230 bensa koneella. Ei hirveesti oo vielä tuntemusta laitteeseen, mutta tuli ensimmäiset vastoinkäymiset. Tyhjäkäynnillä/kaupungissa nosti lämpöjä ja sylki ylivuotoletkusta nesteet. Arvelin sit hallilla ollessa huuhella syylärin ja käyttää "pesuaineet" sisällä. Nesteet mitä oli vielä syylärissä oli kuitenki hyvän väristä vihreetä. Tämän jälkee pelas hienosti. Seuraavana päivänä kuitenki teki samat. Nosti lämmöt ja ruikki ylivuotoletkusta ja yks asia mikä kiinnitti huomioo nii öljynpaineetki oli matalammat sillon ennen lämpöjen nostamista/noston aikana, tyhjäkäynnillä putoo akke 1bar. Eilen ku tein ne huuhtelut niin paineet oli mun mielestä korkeemmat ajellessa. Voiko kyse olla pelkästä flektin anturista? en nimittäin äske saanu sitä pyörimään ku nostatti lämpöjä. Neuvokee ammattilaiset amatööriä?
Re: Lämpöongelmaa w124 230bensa
mihkä lämmöt nousee ? jos ne ajossa maantiellä heti rupee laskee niin tod näk se flekti ei tosiaan toimi. Haulla löytyy paljon aiheesta, helpoin tapa testata flekti on pakko-ohjata sitä töpselistä.
Re: Lämpöongelmaa w124 230bensa
vähä alle 120 ennenku sammutin, joo lueskelin noita muitaki tossa ensin, arvelin sit laittaa oman. mites toi öljynpaine homma?
Re: Lämpöongelmaa w124 230bensa
Tänä aamuna töihi ajellessa tuprutti valkosta putkesta melko lailla, oiskoha kansipahvi?
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Lämpöongelmaa w124 230bensa
Yleensä tuo flekti lähtee päälle vasta kun mittari näyttää liki sen 120 astetta, mutta flektin toimivuuden voi helposti testata. Jos flekti toimii kokeilulla mutta ei moottorin ollessa kuumana on anturi siinä tapauksessa sökö, tuo öpn heittely näin kesä kuumalla voi joskus johtua käytetyn öljyn viskositeetistäkin, yleensä kyllä syynä siihen voi olla myös väsynyt öljynpaineanturi!
Muutoin vikakertomus kuulostaa valitettavasti kansipahvi vialta!
Muutoin vikakertomus kuulostaa valitettavasti kansipahvi vialta!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Lämpöongelmaa w124 230bensa
Paisuntasäiliön korkki voi aiheuttaa tuollaista.
Flekti lähtee 105C/115c käyntiin ja lämmöt voi tuonkin jälkeen vielä hieman nousta.
Flektin anturia voi harhauttaa juottamalla pistokkeen napojen väliin 1.2Kohm vastuksen jolloin lähtee käyntiin n.95c.
Öljyn paineet kyllä laskevat jos kone käy oikein kuumana, kriittinen paine on 0,3 bar
Flekti lähtee 105C/115c käyntiin ja lämmöt voi tuonkin jälkeen vielä hieman nousta.
Flektin anturia voi harhauttaa juottamalla pistokkeen napojen väliin 1.2Kohm vastuksen jolloin lähtee käyntiin n.95c.
Öljyn paineet kyllä laskevat jos kone käy oikein kuumana, kriittinen paine on 0,3 bar
Re: Lämpöongelmaa w124 230bensa
Joo tuli tuossa kauppareissu tehtyä ja ajeltiin kaupan pihaan ja ei erikoisemmin lämpöjä nostanu, sitten posi lähtiessä ei meinannu lähtee kunnolla käyntiin, mutta lähti kuitenki. Vähä enne koti pihaa nosti lämmöt tappiin ja sammuttelin. Jäähtymisen jälkeen kahtelin ja nesteet hävinny paisarista ja öljy tikku mössössä. Eikä tuo ees starttaa. Tais olla harhalaukaus tämän mersun osto.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Lämpöongelmaa w124 230bensa
sielon vissii kansipaffi särki kunnolla ja vesilukko
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: Lämpöongelmaa w124 230bensa
Onko minkälaisissa hinnoissa ollu nuo kannen oikomiset ja venttiilihommat pajoilla? Meinasin kuopion venttiilipajalle viiä.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 242
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: Lämpöongelmaa w124 230bensa
ainakaa itellä ei tarttenu ku vaihtaa kannentiiviste
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää