Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Eli hylätty tuli taas katsastuksesta yllättäen (w201), mutta en ole aivan varma mitkä osat minun täytyy vaihtaa. Suora lainaus vikalistasta:
Hylätty: akselistot, pyörät ja jousitus, taka-akselisto, alatukivarsi, nivel välyksellinen, oikealla takana ulompi.
Hylätty: ohjauslaitteet, ohjausnivelet ja - tangot, raidetangon pää, välyksellinen, vasemmalla edessä ulompi.
En viitsi mennä motonettiin vikalistan kanssa, kun antavat kuitenkin väärät osat.
Saako vaihdettua normaali työkaluilla?
Entä mites w201 käsijarrun kiristys? Vaihdoin viime vuonna käsijarrukengät, joten tarvii varmaan vain kiristää.
Mistä kiristys tapahtuu, miten?
Hylätty: akselistot, pyörät ja jousitus, taka-akselisto, alatukivarsi, nivel välyksellinen, oikealla takana ulompi.
Hylätty: ohjauslaitteet, ohjausnivelet ja - tangot, raidetangon pää, välyksellinen, vasemmalla edessä ulompi.
En viitsi mennä motonettiin vikalistan kanssa, kun antavat kuitenkin väärät osat.
Saako vaihdettua normaali työkaluilla?
Entä mites w201 käsijarrun kiristys? Vaihdoin viime vuonna käsijarrukengät, joten tarvii varmaan vain kiristää.
Mistä kiristys tapahtuu, miten?
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Narina nivel alatukivarren ulommassa päässä takana...
Sitten raidetangonpää ulompi eteen.
Käkkäri kiritään niin että pyörä yös,yksi mutteri pois...siis jos pelti vanne..aluvanteella koko vanne pois...käsijarru vapautetaan ja pyörän mutterin reiästä pyöritetään kiristin rullaa meisselillä..jossakin klo2 piti olla se kiristin mutte löydät sen kyllä lampulla...ensin lukkoon asti kirit ja löysäät kunnes pyörä pyörii.
Sitten raidetangonpää ulompi eteen.
Käkkäri kiritään niin että pyörä yös,yksi mutteri pois...siis jos pelti vanne..aluvanteella koko vanne pois...käsijarru vapautetaan ja pyörän mutterin reiästä pyöritetään kiristin rullaa meisselillä..jossakin klo2 piti olla se kiristin mutte löydät sen kyllä lampulla...ensin lukkoon asti kirit ja löysäät kunnes pyörä pyörii.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Olihan tuossa katsurin lapussa melk yksiselitteisesti sanottu, ehkä tuo ensimmäinen on tulkinnanvarainen ja ilmeisesti et pyytänyt häntä näyttämään sitä kohtaa.
1. narinanivel,jos siis sitä katsuri tarkoitti. vanhan saa pois kikkailemalla tai hajottamalla ,mutta ilman sitä kunnollista asennustyökalua voit helposti hajottaa uuden asentaessasi takaisin.
Työkalun voi toki tehdäkin, mutta oikeaan tarkoituksella tehtyyn työkaluun verrattuna asennus hitaampaa.
korjaaMolle, molle ehdottaisin.
2. vastaus on tekstissäsi. Voit vaihtaa itse. Aurauskulmat vaan pitäisi säätää sen jälkeen.
3. helpoin näistä kolmesta.Vanne pois, taskulampulla pultin reiästä tsiikailet hammasrattaan paikan sieltä sisältä ja napsuttamalla testaat mistä kiristyy ja missä löystyy. Osapuille kolmannella naksauksella (kahvasta)pitäisi alkaa jo hiukan ottamaan kiinni. Tämä edellä kerrottu sillä edellytyksellä että käsijarru ei ole jo lähtötilanteessa aivan olematon tai jumittelee/ jää laahaamaan vaikka kahva vapautettu. Muussa tapauksessa hiukan enemmän hommia tiedossa. HAKU-toiminnolla löydät tältä foorumilta ketjuja joissa asiaa käsitelty seikkaperäisemmin.
Interwebbi on myös täynnä kuvia ja videoita tästä.
1. narinanivel,jos siis sitä katsuri tarkoitti. vanhan saa pois kikkailemalla tai hajottamalla ,mutta ilman sitä kunnollista asennustyökalua voit helposti hajottaa uuden asentaessasi takaisin.
Työkalun voi toki tehdäkin, mutta oikeaan tarkoituksella tehtyyn työkaluun verrattuna asennus hitaampaa.
korjaaMolle, molle ehdottaisin.
2. vastaus on tekstissäsi. Voit vaihtaa itse. Aurauskulmat vaan pitäisi säätää sen jälkeen.
3. helpoin näistä kolmesta.Vanne pois, taskulampulla pultin reiästä tsiikailet hammasrattaan paikan sieltä sisältä ja napsuttamalla testaat mistä kiristyy ja missä löystyy. Osapuille kolmannella naksauksella (kahvasta)pitäisi alkaa jo hiukan ottamaan kiinni. Tämä edellä kerrottu sillä edellytyksellä että käsijarru ei ole jo lähtötilanteessa aivan olematon tai jumittelee/ jää laahaamaan vaikka kahva vapautettu. Muussa tapauksessa hiukan enemmän hommia tiedossa. HAKU-toiminnolla löydät tältä foorumilta ketjuja joissa asiaa käsitelty seikkaperäisemmin.
Interwebbi on myös täynnä kuvia ja videoita tästä.
Viimeksi muokannut illinois, Ti 26.05.2015 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Raidepään vaihtoon suosittelen ostettavaksi koko raidetangon, säätäminen sitten helpompaa.
wiimax.fi
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Eli mikä tämä narinanivel on viralliselta nimeltään tai motonetissä löytyy nimellä? Katsastusmies näytti vain että takapyörässä on sivuttaista väljää, rautakangella pyörän urasta käänsi, niin liikkui vähän sivuttain. Eli onko kyseessä silloin narinanivelen vaihto?illinois kirjoitti:Olihan tuossa katsurin lapussa melk yksiselitteisesti sanottu, ehkä tuo ensimmäinen on tulkinnanvarainen ja ilmeisesti et pyytänyt häntä näyttämään sitä kohtaa.
1. narinanivel,jos siis sitä katsuri tarkoitti. vanhan saa pois kikkailemalla tai hajottamalla ,mutta ilman sitä kunnollista asennustyökalua voit helposti hajottaa uuden asentaessasi takaisin.
Työkalun voi toki tehdäkin, mutta oikeaan tarkoituksella tehtyyn työkaluun verrattuna asennus hitaampaa.
korjaaMolle, molle ehdottaisin.
2. vastaus on tekstissäsi. Voit vaihtaa itse. Aurauskulmat vaan pitäisi säätää sen jälkeen.
3. helpoin näistä kolmesta.Vanne pois, taskulampulla pultin reiästä tsiikailet hammasrattaan paikan sieltä sisältä ja napsuttamalla testaat mistä kiristyy ja missä löystyy. Osapuille kolmannella naksauksella pitäisi alkaa jo hiukan ottamaan kiinni. Tämä edellä kerrottu sillä edellytyksellä että käsijarru ei ole jo lähtötilanteessa aivan olematon tai jumittelee/ jää laahaamaan vaikka kahva vapautettu. Muussa tapauksessa hiukan enemmän hommia tiedossa. HAKU-toiminnolla löydät tältä foorumilta ketjuja joissa asiaa käsitelty seikkaperäisemmin.
Interwebbi on myös täynnä kuvia ja videoita tästä.
Kiitos vastauksista!
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=115387" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Eli takatukivarren ulompi hela täytyy vaihtaa?
Minulla ei ole kyllä mitään narinaa kuulunut, mutta kaipa se on kuitenkin väljä?
Minulla ei ole kyllä mitään narinaa kuulunut, mutta kaipa se on kuitenkin väljä?
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
No narisee tai ei mutta yleisesti narisee..voi todeta sen niin että nostat alatukivarresta ylös...vaikka taitaa se koristakin nostettuna sen välyksen löytää...niin ylös pyörä ja kampeat raudalla pyörän alta sivuttain niin pitäisi tuntua.
korjaamolla jossa oikea avain vaihtoon niin nopein ja edullisin kun itse tapeltuna suojakumme sitten hajoaa.
korjaamolla jossa oikea avain vaihtoon niin nopein ja edullisin kun itse tapeltuna suojakumme sitten hajoaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Joo väljää kyllä on kun kangella kampesi.
Tuoko se on?
Millainen se tuohon tarkoitettu työkalu sitten on?
Tuoko se on?
Millainen se tuohon tarkoitettu työkalu sitten on?
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Ei tuo, vaan tässä kuvassa tuon takana.
Eli alatukivarren, jota jousi painaa, ulompi pää.
Työkalu on sellainen, että painaa puslan ulkokoolista paikalleen, ruuvilla vetäen.
Eli alatukivarren, jota jousi painaa, ulompi pää.
Työkalu on sellainen, että painaa puslan ulkokoolista paikalleen, ruuvilla vetäen.
Re: Hylätty katsastuksesta, mutta mitkä osat pitäis vaihtaa
Korjaamolla narinahelan vaihto alle puoli tuntia.
wiimax.fi