w204 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Kiilto
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 24.09.2009 16:15

w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Kiilto »

Tervehdys!

Seuraavaksi olisi tehtävä c-farkun madallus.

Auton tilasin tehtaalta urheilualustalla ja vielä olisi tarkoitus saada koria hiukan alaspäin.

Onko arvon tietäjillä ajatuksia siitä kenen valmistajan jouset kannattaisi asentaa ja kuinka ko. sarja toimii (madaltaa) tehtaan urheilualustaista autoa?

Vastauksista kiittäen
JJ
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kiilto kirjoitti:Tervehdys!

Seuraavaksi olisi tehtävä c-farkun madallus.

Auton tilasin tehtaalta urheilualustalla ja vielä olisi tarkoitus saada koria hiukan alaspäin.

Onko arvon tietäjillä ajatuksia siitä kenen valmistajan jouset kannattaisi asentaa ja kuinka ko. sarja toimii (madaltaa) tehtaan urheilualustaista autoa?

Vastauksista kiittäen
JJ
Oletko kysellyt foorumin sponsorilta mitä niillä olisi tarjottavana?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=92214
Kiilto
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 24.09.2009 16:15

Viesti Kirjoittaja Kiilto »

Oletko kysellyt foorumin sponsorilta mitä niillä olisi tarjottavana?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=92214

Kiitos, on tiedusteltu.

Hinnat aika hurjat verrattuna Eibachin tai H&R:n jousiin puhumattakaan asennushinnoista. Ei kuulemma neuvotella annetuista hinnoista...ei varmaan kallista, mutta huomattavasti arvokkaampaa kuin em. jousimerkit asennettuna.

Muilla mitään muita hyviä ajatuksia?
teggiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 25.04.2011 15:25

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja teggiz »

En löytänyt muuta topiccia kyseisestä aiheesta, joten nostetaas tätä. Mitäs madallusjousia porukat laitellut w204 alle ? Itsellä tarkoitus keväämmällä laittaa oman w204 C 320 cdi:n alle H&R:n Super Sportit. Varmaa puolitalvea mennyt selaillessa MBWorldia. Eibachin Pro-Kitti omasta mielestä ei tiputa kuin aavistuksen, samoin ei tiputa H&R:n Sport jousetkaan. Itsellä Avantgarde -varustelutaso, jossa jo valmiina -15mm jouset (?), joten muutos jäisi tod. pieneksi. Näin ollen siis itse päädyn tilamaan noi ed. mainitut H&R:n Super Sportit :thumbup:
Avatar
karikuuva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: Su 30.04.2006 17:35

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja karikuuva »

Mbworldia kun lukee, niin vaikuttais että siellä on vähintään joka toisen autossa nuo h&r ss-jouset.niillähän se tippuu sen 30-40 mm.Avantgarden jousitus on muuten ihan sama kuin classikin ja elegancen, mutta jos autossa on lisävarusteena amg-paketti, niin silloin jousitus on 15 mm. matalampi,sekä jäykemmät jouset+iskarit+paksumpi kallistuksenvaimennin.
w 211 e55 amg kompressor
teggiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 25.04.2011 15:25

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja teggiz »

karikuuva kirjoitti:Mbworldia kun lukee, niin vaikuttais että siellä on vähintään joka toisen autossa nuo h&r ss-jouset.niillähän se tippuu sen 30-40 mm.Avantgarden jousitus on muuten ihan sama kuin classikin ja elegancen, mutta jos autossa on lisävarusteena amg-paketti, niin silloin jousitus on 15 mm. matalampi,sekä jäykemmät jouset+iskarit+paksumpi kallistuksenvaimennin.
Ai, olen luullut, että Avantgardessa -15mm jouset. Muistaakseni ainakin w203 oli näin. No eipä mittään, ihan sama, keväällä sitten tipahtaa :D Roiskeläppiä saa todennäköisesti samalla hieman puukottaa lyhyemmiksi. Noihin normitakapuskuriin ja helmaan sopivia, lyhyempiä läppiä ei taida olla saatavilla ? Mahtaakohan ihan lämpö + mattopuukko noihin muovisiin purra ? Jos tosiaan olisi toi AMG-styling paketti, niin noihin saa helmoihin ja takapuskuriin istuvia, lyhyempiä korinväriin maalattuja läppiä -->

http://www.ukcarmats.co.uk/media/catalo ... -sport.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja cali »

onko kukaan madaltanut amg paketilla varustettua, jossa iskareihin menee sähköpiuhat ja ohjaamossa on sport nappi, joka muuttaa alustaa jäykemmäksi?
mahtaakohan sillä olla jotain väliä, ja kuinkakohan on toteutettu? eihän sen sähkösäädön pitäisi auton (jousien) korkeudesta olla kiinnostunut..??
-20mm amg korkeudesta lupasivat pudotusta ja hinta oli tuplat, koska iskarit sähkösäätöiset. merkki h&r ja tuningstudiosta kyselin.
Avatar
Trex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: To 12.06.2008 20:08
Paikkakunta: lpr

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Trex »

Toimiikohan h&r:n -30mm jouset vielä vakio classicin iskareiden kanssa? FK high tec sportia (iskarit+jouset) sarjaa saisi 320€:lla mutta laatu epäilyttää..onko täällä kokemuksia mikä olisi paras ratkaisu saada 204 väh. 30mm lähemmäs tienpintaa?
C22
tenzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Su 02.03.2008 18:43
Paikkakunta: Kemi

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja tenzo »

Trex kirjoitti:Toimiikohan h&r:n -30mm jouset vielä vakio classicin iskareiden kanssa? FK high tec sportia (iskarit+jouset) sarjaa saisi 320€:lla mutta laatu epäilyttää..onko täällä kokemuksia mikä olisi paras ratkaisu saada 204 väh. 30mm lähemmäs tienpintaa?
Vakio iskarit toimii vielä ihan hyvin 30-40mm madalluksella. H&R on aina hyvä vaihtoehto.
Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Tekna+ -19 Black (J11B)

Nissan Micra 1,0 16V -00 Intense Blue (K11)

MB CLK230K A Elegance -98 Brilliant Silver (w208)

MB C200 Sport -95 Aspen Green (w202)

EX. Nissan Qashqai 1.2 DIG-T Xtronic Design pack -17 Black (J11)

EX. MB E280 CDI TA Elegance -04 Tanzanite Blue Metallic (S211)

EX. BMW 520i -97 Schwarz II (E39)

EX. MB 190E 1.8 Sportline -91 Bornit (W201)
v-maxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 07.10.2013 21:00
Paikkakunta: Raisio

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja v-maxx »

Onko kukaan asentanut noita FK:n, HR:n tms. 30-40mm madaltavia jousia W204:een?

Mikä on mitta pyörännavasta lokasuojan reunaan ennen ja jälkeen asennuksen?
nahkis
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 12.08.2013 20:04

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Onko sedanin ja farkun jousilla eroa? H&R:n supersportit olisivat kivat, mutta eivät taida mennä farkkuun? Garaget.org:issa oli kyllä kuvia yhdestä farkusta ainakin missä luki jousien kohdalla H&R Supersport mutta voi olla virhekkin.
S204 C63 -09 *eurocharged*
Avatar
_-wiltsu-_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 30.03.2010 16:44
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja _-wiltsu-_ »

Jos en ihan väärin muista niin w204 oli kans etu tolpis säätösokat millä saa laskettua jonkin verran ja takaa löytyy säätö palat mitä vaan oman mielen mukaan pois.. ja jos ei muuta niin rinki rälläkällä pois ajettavuuskin paranee samalla :)
Hymy kilosta, ilo kahdesta, Hauskaa on vasta 3bar ;)
(W201 om605 ST) (S211 280cdi) (W211 200cdi/E500 Ex) (W210 Ex) (W204 Ex)
Avatar
JHJ
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 28.02.2013 21:48

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja JHJ »

Säätösokat?? Saako niillä myös keulaa nostettua hieman?
Avatar
_-wiltsu-_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 30.03.2010 16:44
Paikkakunta: Koskenkorva

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja _-wiltsu-_ »

JHJ kirjoitti:Säätösokat?? Saako niillä myös keulaa nostettua hieman?

Justiin omaan w211 vaihdoin etu iskaria niin siinäkin oli etupääs sokat.. elikkä iskaris ala lautanen mitä vasten jousi tulee niin sitä kun nostaa ylöspäin niin löytyy sokka :)
Siitä ei oo tietoa paljoko toi vaikuttaa korkeuteen mutta niin ainakin kuvittelis jotta jotakin merkitystä olis :?
ja ainakin kannattaa tarkastaa ku uutta iskaria laittaa että tulee molemmat puolet samaan :D
Hymy kilosta, ilo kahdesta, Hauskaa on vasta 3bar ;)
(W201 om605 ST) (S211 280cdi) (W211 200cdi/E500 Ex) (W210 Ex) (W204 Ex)
teggiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 25.04.2011 15:25

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja teggiz »

Tossa meikäläisen vanha w204 320cdi Avantgarde. Pelkät H&R:n 30mm madaltavat jouset. Pyörät oli 225/40/18 ja ET 44. Tosi hyvä oli, mielestäni muuttu paremmaks ajaa, vetelyys poistu. Suosittelen. Saksasta tilasin, himaan kannettuna n. 170€ . . . eikun Ebay laulamaan :wink:

Kuva Kuva Kuva Kuva
Avatar
Tähtipete
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 09.11.2010 22:35

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Tähtipete »

Moni on innostunut madallushommeleista. Itselläni on Eibachin sarja alla ja ei oikein miellytä minua. Haluaisin vakiojouset hieman madallettuna. Ongelmana on se että en tiedä millaiset jouset W204 320 cdi sedanissa pitäisi olla. Auton valmistenumerolla tulee 7 eri varianttia. Kiinnostaa muuten vanhat jouset, jos joku haluaisi myydä.
S205, X204, W204, W212, W211, S211, W210, S203, W126, S124, W123, W116
teggiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 25.04.2011 15:25

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja teggiz »

Tähtipete kirjoitti:Moni on innostunut madallushommeleista. Itselläni on Eibachin sarja alla ja ei oikein miellytä minua. Haluaisin vakiojouset hieman madallettuna. Ongelmana on se että en tiedä millaiset jouset W204 320 cdi sedanissa pitäisi olla. Auton valmistenumerolla tulee 7 eri varianttia. Kiinnostaa muuten vanhat jouset, jos joku haluaisi myydä.
Sait sähköpostia ! :)
samitsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 23.07.2012 12:15
Paikkakunta: kannus

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja samitsi »

W204 sedanissa etu päässä eibachin madallus jouset, takapäässä alkuperäset ja sit ne 17mm tassut jousien päällä. Mielestäni hyvä ajaa ja näyttää mielestäni hyvältä kesä vanteet 19" ja talvi 18". :D
W204 c200 cdi sedan awantgarde

Common rail voimaa
http://www.uusitalogroup.fi/pulling-team-uusitalo/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Tähtipete
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ti 09.11.2010 22:35

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Tähtipete »

Tuli vaihdeltua vakio jouset ja iskarit. Kyllä nyt on hyvä ajaa kun ei tarvii pelätä joka monttua tai töyssyä. :D Kiitti Teggiz jousista!
S205, X204, W204, W212, W211, S211, W210, S203, W126, S124, W123, W116
v-maxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 07.10.2013 21:00
Paikkakunta: Raisio

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja v-maxx »

onko noi w204 jouset alusta loppuun samalla kehällä vai onko jousin päissä viimeinen lenkki pienemmällä kehällä?


olisko jollain laittaa kuvaa w204:n etu- ja takajousista....
teggiz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Ma 25.04.2011 15:25

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja teggiz »

Tähtipete kirjoitti:Tuli vaihdeltua vakio jouset ja iskarit. Kyllä nyt on hyvä ajaa kun ei tarvii pelätä joka monttua tai töyssyä. :D Kiitti Teggiz jousista!
Ole hyvä. Hyvä, että sopi alle :)

Tossa vielä v-maxx:lle kuvat 320 cdi:n vakiojousista

Kuva Kuva

Vähän huonot kuvat, toivottavasti auttaa :think:
v-maxx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Ma 07.10.2013 21:00
Paikkakunta: Raisio

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja v-maxx »

onko kukaan koittanut lyhentää vakio etujousia. Niiden päätysilmukat kiristyy jonkinverran eli miten ne istuu sen jälkeen jousilautasiin? Jousilautasissa näyttäis kyllä olevan uraa laajenevaa päätysilmukkaa varten.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja eerola »

S204-korin C-Mersu tuntuu vähän vaappuvan. joten epäilen iskarien olevan taipaleensa ehtoopuolella. Samalla kun vaihdan iskarit, mieleeni on tullut, että joskopa vaihtaisin jousetkin hitusen lyhyempiin.

Aikaisemmin valintani matalampiin autoihini on ollut Bilstein B8 Sprint, mutta Bilstein B12 Pro-Kit olisi nähtävästi tänä päivänä mielekkäämmän hintainen. Ilmeisesti kyseessä on sama tuote joka on myynnissä myös nimellä Eibach B12 Pro-Kit.

Olen ymmärtänyt että Bilstein B12 olisi käytännössä Eibach Pro-Kit -jouset ja Bilstein B6 Sport-iskunvaimentimet? Toisaalta vähän minua hämmästyttää kun Tässä tuote-esitekuvassa olevien iskarien kyljessä olevan osanumero osoittaa Sprintteihin.

Kysymykseni ovat:

1. Menetänkö jotain jos hankin B12-sarjan verrattuna siihen että hankkisin Eibachin Pro Kitin ja Bilstein B8 Sprintit?

2. Hommaanko tuollaisen B12:n, vai suositteletteko harkitsemaan jotain muuta?

Ja "bonuskysymyksenä":

3. Onko B12-sarjassa B6:t vai B8:t?
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

_-wiltsu-_ kirjoitti:Jos en ihan väärin muista niin w204 oli kans etu tolpis säätösokat millä saa laskettua jonkin verran ja takaa löytyy säätö palat mitä vaan oman mielen mukaan pois.. ja jos ei muuta niin rinki rälläkällä pois ajettavuuskin paranee samalla :)
Osaako joku sanoa varmuudella löytyykö kyseiset säätösokat w204 sport-alustan etuiskareista? Takana ilmeisesti on kumityynyt millä hienosäätää korkeutta niinku vanhemmissa?
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Jos jaksat venata huomiseen, niin käyn varastosta kurkkaamassa. Mulla on siellä amg paketin alusta, kun tilalle vaihtui kw variantti.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja eerola »

eerola kirjoitti:...Hommaanko tuollaisen B12:n, vai suositteletteko harkitsemaan jotain muuta?

Ja "bonuskysymyksenä":

3. Onko B12-sarjassa B6:t vai B8:t?
Päädyin lopulta hankkimaan B12-sarjan. Ja vaimentimet olivat B8:t.
_-wiltsu-_ kirjoitti: Jos en ihan väärin muista niin w204 oli kans etu tolpis säätösokat millä saa laskettua jonkin verran...
Ainakaan minun autossani ei ollut. Etutolppa oli mallia kiinteä.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Lynx racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Pe 16.04.2004 11:07
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja Lynx racing »

Joo kiinteää mallia on etutolpat tuossa omassaki.

Perän ois tuosta sporttialustasta saanu pelattua ohuella jousikumilla sopivan korkuiseksi mutta keulalle ei sitten ole mitä tehdä, kun ei tässä iässä enää viitti rälläkkään tarttua. :D

-> jouset tilaukseen.
W204 220 cdi -09
W639 115 cdi -06
tome75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ke 17.09.2014 23:11
Paikkakunta: Kuopio

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja tome75 »

Pistätkö eerola kuvia kun saat setin alle...
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2998
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja eerola »

tome75 kirjoitti:Pistätkö eerola kuvia kun saat setin alle...
Tässä on kuva helmikuun alulta. Keula on ihan pikkiriikkisen matalammalla kuin alkuperäisessä AMG Sport-alustassa. Perä on suhteessa hitusen enemmän alhaalla kuin alkuperäisessä alustassa, mutta ei kuitenkaan "roiku".

Instagram

Voin ottaa fiksumpia kuvia jossain välissä. Nyt ei ole keväällä vain ollut oikein semmoista väliä että olisi ollut a. sekä valoisaa, että b. auto puhdas, että c. valokuvauslaite kädessä. Ja kuka sitä nyt viitsii pimeässä likasesta autosta otettuja kuvia (ks yllä oleva) katsella.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
XUH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ma 21.01.2013 22:25
Paikkakunta: Tornio

Re: w204 madallus

Viesti Kirjoittaja XUH »

Onko kokemuksia konin FSD vaimentimista http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo- ... aimentimet
Vaihtoehtohtoina iskereiksi on konin fsd, koni sport tai bilstein b8
Eibach Pro-Kitin jouset on jo alla.
W164 ML 320cdi käyttiksenä
R230 SL 55 AMG ~600hp
W114 ce250 museorekisterissä
Ex. W204 Avantgarde v6 320cdi -tuikutettu
Vastaa Viestiin