w210 ei starttaa.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Eli potilas 320cdi -00 w210.

Autolla ajoin äsken 200m ja toimi hyvin... 30min päästä menin autoon ja auto oli rikki eli ei lähtenyt käyntiin. ???

mittaristoon tulee teksti "Battery alternator, Visit Workshop!

jännite autossa oli 11,93 ja ei startannut.

auton hehkuvalo palaa kokoajan.

Oma epäilys foorumin mukaan olis akku tai vaihteen valitsin?
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Akku oli yön yli latauksessa. 2 avaimella koitettu käyntihin. . Ei lähde. Pieni pieni ääni kuuluu mutta ei starttaa. Uusi vikakin havaittu eli tuuletin pitää ääntä vaikka ei ole avainta virtalukossa.
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Lisää havaintoja. Kun yrittää starttaa niin tuuletin hyytyy. Avaimet kun poistaa virtalukosta niin virrat jää päälle vähäksi aikaan, eli tuuletin sammuu n.10s kuluttua ja samalla se ajon esto menee päälle(mekaaninen ääni virtalukossa luona).
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Koita ensimmäiseksi tarkistella maadoitus moottorin ja rungon välillä. Noissa ollut sellaista vikaa, että startti laukeaa vaikka auto olisi just pihaan ajettu ja tunnin päästä ei enää inahdakkaan.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Jos tuo tuuletin on sähköinen moottorin flekti niin selvittäisin ensimmäiseksi miksi se pyörii itsekseen. Yleinen vika sinänsä (foorumilta löytyy paljon aiempia keskusteluja aiheesta) ja saattaa mennä ECU jos korjausta pitkittää.
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

arska10 kirjoitti:Koita ensimmäiseksi tarkistella maadoitus moottorin ja rungon välillä. Noissa ollut sellaista vikaa, että startti laukeaa vaikka auto olisi just pihaan ajettu ja tunnin päästä ei enää inahdakkaan.

Viikoittain vaihdoin yhden maadoitus johon tuonne lähelle vaihteisto. Mm. Pitääpä lykätä auto montulle ja tarkastaa liitokset.

Startin vaihdoin käytettyyn hyvään:) puolivuotta sitten. mm. En haluis uudestaan vaihtaa.

Pitää huomenna palata asiaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

DBFI kirjoitti:Jos tuo tuuletin on sähköinen moottorin flekti niin selvittäisin ensimmäiseksi miksi se pyörii itsekseen. Yleinen vika sinänsä (foorumilta löytyy paljon aiempia keskusteluja aiheesta) ja saattaa mennä ECU jos korjausta pitkittää.
Tähän vaivaan toisiaan kannattaa suhtautua vakavasti
jos ei halua että ECU:ule tule käyntiä kuusenalle... :) remontiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Vika löyty. Eli se maajohto tällä kertaa. Mitään vikaa silmämääräsesti en nähnyt. Varmuuden vuoksi puhistin kontaktipinnat viilalla. Ja auto lähti käyntiiin. Samalla tais loppua ne viiveet virtalukon toiminnassa. Kiitos neuvoista..
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja arska10 »

YOUgo kirjoitti:Vika löyty. Eli se maajohto tällä kertaa. Mitään vikaa silmämääräsesti en nähnyt. Varmuuden vuoksi puhistin kontaktipinnat viilalla. Ja auto lähti käyntiiin. Samalla tais loppua ne viiveet virtalukon toiminnassa. Kiitos neuvoista..
Mikä maadoitus johto oli kyseesä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Nyt en osaa tarkalleen sanoa. Mutta muistaakseni se oli vaihteiston ja rungon välistä. Sellanen abaut 20cm sormenpaksuinen vaijeri. Eli auton alapuolelta vaihteiston etupäästä. Saatto olla ,että tuli moottoriin kiinni, en miettiny asiaa. Kuvia kyseisestä johdosta "vaijerista" en löytänyt. VAijeri on minulla puoliksi poikki niin siksi olin siihen lisännyt toisen maadotusjohdon, mutta nähtävästi kosketuspinnat eivät olleet kunnossa ...
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 ei starttaa.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

YOUgo kirjoitti:Nyt en osaa tarkalleen sanoa. Mutta muistaakseni se oli vaihteiston ja rungon välistä. Sellanen abaut 20cm sormenpaksuinen vaijeri. Eli auton alapuolelta vaihteiston etupäästä. Saatto olla ,että tuli moottoriin kiinni, en miettiny asiaa. Kuvia kyseisestä johdosta "vaijerista" en löytänyt. VAijeri on minulla puoliksi poikki niin siksi olin siihen lisännyt toisen maadotusjohdon, mutta nähtävästi kosketuspinnat eivät olleet kunnossa ...
Elikäs rungon ja moottorin välinen maa johto,
(hyvää turia mukana melko usein yritää maadotella jotain toista kautta jos tuo on rikki)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Vastaa Viestiin