Vakionopeudensäädin
Vakionopeudensäädin
200 cdi w202 vm.2000 kyseessä...Vakionopeudensäädin menee välillä ikäänkuin yli.Alamäessä kun auton nopeus kiihtyy niin jotain mystistä tapahtuu,ei pidä nopeutta vaan ulvahtaa yhtäkkiä kierrokset tappiin eikä lopu ennenkuin polkaisee jarrua ???????????? Mikä se tällaisen aiheuttaa ?????????
Re: Vakionopeudensäädin
Minkälainen rengastus? Onko pyörimisnopeusanturit kunnossa? Onko ABS ongelmia?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: Vakionopeudensäädin
Normaali rengastus!pyörimisnopeusanturi uusittu kuin myös koko johdinlevy vaihdelaatikosta!Ei mitään ABS ongelmia !!
Re: Vakionopeudensäädin
Olen huomannut ihan samaa, vuosien ajan. Ei siinä vakkarissa mun ymmärtääkseni mitään vikaa kuitenkaan ole. Liian jyrkässä alamäessä se vaan yrittää kans pitää yllä annettua nopeutta, tavallaan "moottorijarrutuksella", jolla se ei sitten kuitenkaan pysty sitä pitämään ja kierrokset nousee.tarkiitti kirjoitti:200 cdi w202 vm.2000 kyseessä...Vakionopeudensäädin menee välillä ikäänkuin yli.Alamäessä kun auton nopeus kiihtyy niin jotain mystistä tapahtuu,ei pidä nopeutta vaan ulvahtaa yhtäkkiä kierrokset tappiin eikä lopu ennenkuin polkaisee jarrua ???????????? Mikä se tällaisen aiheuttaa ?????????
Itsellä kanssa joillain reiteillä (kylläkin kaupunki alueella) muutama paikka joissa jo tottunut heittämään vakkarin pois päältä, mäen päällä.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vakionopeudensäädin
Jotain vikaa on,Unique387 kirjoitti:Olen huomannut ihan samaa, vuosien ajan. Ei siinä vakkarissa mun ymmärtääkseni mitään vikaa kuitenkaan ole. Liian jyrkässä alamäessä se vaan yrittää kans pitää yllä annettua nopeutta, tavallaan "moottorijarrutuksella", jolla se ei sitten kuitenkaan pysty sitä pitämään ja kierrokset nousee.tarkiitti kirjoitti:200 cdi w202 vm.2000 kyseessä...Vakionopeudensäädin menee välillä ikäänkuin yli.Alamäessä kun auton nopeus kiihtyy niin jotain mystistä tapahtuu,ei pidä nopeutta vaan ulvahtaa yhtäkkiä kierrokset tappiin eikä lopu ennenkuin polkaisee jarrua ???????????? Mikä se tällaisen aiheuttaa ?????????
Itsellä kanssa joillain reiteillä (kylläkin kaupunki alueella) muutama paikka joissa jo tottunut heittämään vakkarin pois päältä, mäen päällä.
kierokset tosiaan nousee kun vakkari pienetää vaihdetta jaarutellakseen(mikä on normaalia)
mutta ei pitäis jarrutus vaikutuksen loppua ja kierosten mennä tappiin
(laatikoa, turbinia tukailemaan, saman suuntist esintyy
myös jollakin tuhobxoseilla"niisä usein puuttu moottori jarru lähes kokonaan")
E: kannatta tarkistella myös jarru valon piiri, nopeus tiedo
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vakionopeudensäädin
Jotain vikaa on,CDI203 kirjoitti:Unique387 kirjoitti:Olen huomannut ihan samaa, vuosien ajan. Ei siinä vakkarissa mun ymmärtääkseni mitään vikaa kuitenkaan ole. Liian jyrkässä alamäessä se vaan yrittää kans pitää yllä annettua nopeutta, tavallaan "moottorijarrutuksella", jolla se ei sitten kuitenkaan pysty sitä pitämään ja kierrokset nousee.tarkiitti kirjoitti:200 cdi w202 vm.2000 kyseessä...Vakionopeudensäädin menee välillä ikäänkuin yli.Alamäessä kun auton nopeus kiihtyy niin jotain mystistä tapahtuu,ei pidä nopeutta vaan ulvahtaa yhtäkkiä kierrokset tappiin eikä lopu ennenkuin polkaisee jarrua ???????????? Mikä se tällaisen aiheuttaa ?????????
Itsellä kanssa joillain reiteillä (kylläkin kaupunki alueella) muutama paikka joissa jo tottunut heittämään vakkarin pois päältä, mäen päällä.
kierokset tosiaan nousee kun vakkari pienetää vaihdetta jaarutellakseen(mikä on normaalia)
mutta ei pitäis jarrutus vaikutuksen loppua ja kierosten mennä tappiin
(laatikoa, turbinia tukailemaan, saman suuntist esintyy
myös jollakin tuhobxoseilla"niisä usein puuttu moottori jarru lähes kokonaan")
Kaikkihan tietysti riippuu mäen pituudesta/jyrkkyydestä. Ei ole koskaan tullut vastaan ,että se sitten lopulta itse heittäisi vakkarin pois päältä. Liekö siinä edes sellaista toimintaa? Noin se on"itseään ilmaissut" viitisen vuotta ja vakkari toimii muutenkin ihan normaalisti. Enemmän tasamailla ja motareillahan noita tietysti käytetään/tulis käyttää. Mutta esim. etelästä Messilää lähestyvässä, pitkähkössä alamäessä kun vauhti vähän hitaammin nouseen n. 10km/t yli "lukitun" nopeuden syttyy koetaulussa varoitusvalo ja jotain tekstiä nopeuden ylityksestä. jyrkemmässä mäessä se ei ole sitä valoa sytyttänyt/ ei ole kerennyt sytyttää. Nostaa vaan kierroksia. Kunnes muistaa taas itse heittää sen pois päältä.
PS. Testailkaas, kellä n. samanvuotisia, samanlaisia. Jäädään kuuntelemaan.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Vakionopeudensäädin
Kuinka jyrkä/pitkä mäki että voi vertailla,Unique387 kirjoitti:Kaikkihan tietysti riippuu mäen pituudesta/jyrkkyydestä. Ei ole koskaan tullut vastaan ,että se sitten lopulta itse heittäisi vakkarin pois päältä. Liekö siinä edes sellaista toimintaa? Noin se on"itseään ilmaissut" viitisen vuotta ja vakkari toimii muutenkin ihan normaalisti. Enemmän tasamailla ja motareillahan noita tietysti käytetään/tulis käyttää. Mutta esim. etelästä Messilää lähestyvässä, pitkähkössä alamäessä kun vauhti vähän hitaammin nouseen n. 10km/t yli "lukitun" nopeuden syttyy koetaulussa varoitusvalo ja jotain tekstiä nopeuden ylityksestä. jyrkemmässä mäessä se ei ole sitä valoa sytyttänyt/ ei ole kerennyt sytyttää. Nostaa vaan kierroksia. Kunnes muistaa taas itse heittää sen pois päältä.CDI203 kirjoitti:Jotain vikaa on,Unique387 kirjoitti:Olen huomannut ihan samaa, vuosien ajan. Ei siinä vakkarissa mun ymmärtääkseni mitään vikaa kuitenkaan ole. Liian jyrkässä alamäessä se vaan yrittää kans pitää yllä annettua nopeutta, tavallaan "moottorijarrutuksella", jolla se ei sitten kuitenkaan pysty sitä pitämään ja kierrokset nousee.tarkiitti kirjoitti:200 cdi w202 vm.2000 kyseessä...Vakionopeudensäädin menee välillä ikäänkuin yli.Alamäessä kun auton nopeus kiihtyy niin jotain mystistä tapahtuu,ei pidä nopeutta vaan ulvahtaa yhtäkkiä kierrokset tappiin eikä lopu ennenkuin polkaisee jarrua ???????????? Mikä se tällaisen aiheuttaa ?????????
Itsellä kanssa joillain reiteillä (kylläkin kaupunki alueella) muutama paikka joissa jo tottunut heittämään vakkarin pois päältä, mäen päällä.
kierokset tosiaan nousee kun vakkari pienetää vaihdetta jaarutellakseen(mikä on normaalia)
mutta ei pitäis jarrutus vaikutuksen loppua ja kierosten mennä tappiin
(laatikoa, turbinia tukailemaan, saman suuntist esintyy
myös jollakin tuhobxoseilla"niisä usein puuttu moottori jarru lähes kokonaan")
E: kannatta tarkistella myös jarru valon piiri, nopeus tiedo
PS. Testailkaas, kellä n. samanvuotisia, samanlaisia. Jäädään kuuntelemaan.
jyrkempi kuin vaikkapa tällä välillä
https://www.google.fi/maps/dir/60.42280 ... 6923?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
tai tällä
https://www.google.fi/maps/dir/47.66189 ... !3e0?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: korjaile lainaukset kuntoon... tai älä lainaa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: Vakionopeudensäädin
Mäen jyrkkyys/pituus selviää tietysti vaan testaamalla.CDI203 kirjoitti:Kuinka jyrkä/pitkä mäki että voi vertailla,Unique387 kirjoitti:Kaikkihan tietysti riippuu mäen pituudesta/jyrkkyydestä. Ei ole koskaan tullut vastaan ,että se sitten lopulta itse heittäisi vakkarin pois päältä. Liekö siinä edes sellaista toimintaa? Noin se on"itseään ilmaissut" viitisen vuotta ja vakkari toimii muutenkin ihan normaalisti. Enemmän tasamailla ja motareillahan noita tietysti käytetään/tulis käyttää. Mutta esim. etelästä Messilää lähestyvässä, pitkähkössä alamäessä kun vauhti vähän hitaammin nouseen n. 10km/t yli "lukitun" nopeuden syttyy koetaulussa varoitusvalo ja jotain tekstiä nopeuden ylityksestä. jyrkemmässä mäessä se ei ole sitä valoa sytyttänyt/ ei ole kerennyt sytyttää. Nostaa vaan kierroksia. Kunnes muistaa taas itse heittää sen pois päältä.CDI203 kirjoitti:Jotain vikaa on,Unique387 kirjoitti:Olen huomannut ihan samaa, vuosien ajan. Ei siinä vakkarissa mun ymmärtääkseni mitään vikaa kuitenkaan ole. Liian jyrkässä alamäessä se vaan yrittää kans pitää yllä annettua nopeutta, tavallaan "moottorijarrutuksella", jolla se ei sitten kuitenkaan pysty sitä pitämään ja kierrokset nousee.tarkiitti kirjoitti:200 cdi w202 vm.2000 kyseessä...Vakionopeudensäädin menee välillä ikäänkuin yli.Alamäessä kun auton nopeus kiihtyy niin jotain mystistä tapahtuu,ei pidä nopeutta vaan ulvahtaa yhtäkkiä kierrokset tappiin eikä lopu ennenkuin polkaisee jarrua ???????????? Mikä se tällaisen aiheuttaa ?????????
Itsellä kanssa joillain reiteillä (kylläkin kaupunki alueella) muutama paikka joissa jo tottunut heittämään vakkarin pois päältä, mäen päällä.
kierokset tosiaan nousee kun vakkari pienetää vaihdetta jaarutellakseen(mikä on normaalia)
mutta ei pitäis jarrutus vaikutuksen loppua ja kierosten mennä tappiin
(laatikoa, turbinia tukailemaan, saman suuntist esintyy
myös jollakin tuhobxoseilla"niisä usein puuttu moottori jarru lähes kokonaan")
E: kannatta tarkistella myös jarru valon piiri, nopeus tiedo
PS. Testailkaas, kellä n. samanvuotisia, samanlaisia. Jäädään kuuntelemaan.
jyrkempi kuin vaikkapa tällä välillä
https://www.google.fi/maps/dir/60.42280 ... 6923?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
tai tällä
https://www.google.fi/maps/dir/47.66189 ... !3e0?hl=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
ps: korjaile lainaukset kuntoon... tai älä lainaa
Joo toi lainaaminen ollu koko ikäni niin vastenmielistä niin ei näköjään oikein onnistunut. Joiltain ei onnistu oikein kirjoitus. Ei sitten millään.
Re: Vakionopeudensäädin
Kokemäeltä (missä on pelkkää tasamaata) lähdettiin Varkauteen ja kun pitkä matka edessä niin vakkari päällä tultiin......No,Ennen Jyväskylää oli sitten sellainen pidempi alamäki missä ajattelin matkanteon päättyvän niihin kierroslukemiin. Ei tässä autossa ainakaan ole mitään tehoboxia eikä muitakaan virityksiä joten jossain muualla se vika sitten lienee....Toisaalta, taas palataan kohta kotimaisemiin niin ei tästä vaivasta sitten suurempaa haittaa ole.Kuitenkin mielenkiinnollla jään seuraamaan aloittamaani keskustelua !!
Re: Vakionopeudensäädin
Mulla kans tuo uudempi ei osaa vaihtaa takas isommalle jos alamäkijarrutus on käskenyt pienemmän vaihteen sisään... tai sitten ei oo vaan hermo pitänyt odotella että loota keksis väärän tilansa...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Vakionopeudensäädin
Ymmärtääkseni se loota ei just ole "väärässä tilassa" jos vakkari on päällä ja se pidättää pienempää vaihdetta alamäessä. Jos se vaihtais isompaa niin juuri mitään moottorijarrutustahan se ei sais aikaiseksi. Mäen jyrkkyydestä riippuen, laatikko ei vaan jaksa vastustaa vierintä voimaa. Ei ole tullut tosiaan just nyt ajettua niin pitkää ja jyrkkää mäkeä, että lyökö se lopulta itse vakkarin pois päältä, aikansa huudettuaan.
Kun nää kaiken maailman komponentteja on pullollaan niin vois kyllä kuvitella. Vai oiskohan ne insinöörit nukahtanu tossa kohtaa.
Kun nää kaiken maailman komponentteja on pullollaan niin vois kyllä kuvitella. Vai oiskohan ne insinöörit nukahtanu tossa kohtaa.