Mikähän ois semmonen diiseli kone tuon 2.0 litran ruisku koneen tilalle mikä kävisi pienellä muokkaamisella tilalle? Mitäs kaikkea tarvii vaihtaa ? Alustalle ja jarruille tuskin tarvii tehä mitään kun tehot ei ainakaan nousee tuleeko katsastuskonttorilla eteen jotain esteitä?
Ja sitten vielä semmonen kysymys kun mittari valot ei toimi, keskikonsolissa palaa mutta mittaristossa ei oo elon merkkiäkään. Vaivahan tuli sen jälkeen kun käytin mittaristoa irti korjatakseni trippi mittarin. Mittaristo käytetty 3 kertaa sen jälkeen irti ja tarkastettu vielö että kaikki sähköjohdot on paikallaan. Kaikki sulakkeet moottoritilan puolelta tarkistettu ehjät on. Himmennyspotikkaa putsattu ja juotettu ei vaikutusta. Ideoita?
Vajaa kakskymmentä vuotta sitten dieselöin kaasari 190:en. Eipä tuossa mitään ihmeitä ole. Hehkurele ja dieselin virtalukko, että saa alipainesammuttimen toimimaan. Sammuttimen voi rakentaa toki muutenkin, magneettikytkimellä. Kaikki käy suoraan kiinni. Bensoissa on aika paljon pienempi jäähdytin yleensä, liekkö ongelma.
Mikä tahansa noissa käytetty dieselmoottori; 200D, 250D, 250 turboD. Haluttaessa mahdollisesti myös uudemmat moniventtiilikoneet.
Katsastuskonttorilta kannattaa varmistaa mm. painoihin liittyviä asioita jos painavaa moottoria ajattelee.
Helpointa olisi ostaa koko auto ja ajella sitten sillä, mutta tässä tapauksessa lienee kyseessä niin poikkeuksellisen hyvä tai erikoinen yksilö ettei siitä haluta luopua ?
Tekniikkaa vaihtaessa mielestäni paras tie olisi siinäkin hankkia koko auto osien luovuttajaksi.
Joo koko auton hankkimista olen ajatellutkin. Katsastuskonttorilla pitää käydä ensin kyselemässä tuleeko ongelmia esim tuon 250D kanssa .
Kiitoksia vastauksista
Mielestäni kaikkein paras vaihto ehto olisi 250-monivena vapari..tehoa ja pirteyttä on ja kulutus pieni..sinne vaan toi 602 pumppu.
Halvin keino taas ihan perus 200d mutta aika mopedi.
Toki jos ostat kokonaisen auton jossa olisi kaikki samanlaisessa korissa niin saat alusta osatkin kaikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor