Comand sammuu 10sek jälkeen

Kaikki autostereoihin ja oheislaitteisiin liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
petohauki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 31.01.2013 06:56

Comand sammuu 10sek jälkeen

Viesti Kirjoittaja petohauki »

Ongelma on siis seuraavan lainen.
Vilkkuviiksen vaihdon jälkeen lakkasi comand toimimasta. Kun comandin koittaa käynnistää, näkyy näytössä hetken MB-logo, joka kuitenkin sammuu noin 10sek kuluttua. Käyttöautosta saamani tiedon mukaan, ratin takana olevasta piirilevystä (en tiedä mikä piirilevy) on kulmasta lohjennut palanen. Asiasta kertonut nuorimies ei tietenkään ruvennut piirilevyä vaihtamaan, kun ei tienny mikä sen funktio on :wtf: . Voisiko tuo kyseinen piirilevy liittyä jotenkin MOST-piiriin ja siten estää comandin käynnistymisen? Vikakoodeiksi sain tämmöiset:

Kuva

Jos joku osaisi kertoa, mikä piirilevy sieltä ratin takaa oikein löytyy, ja millä varaosanumerolla sellainen löytyisi, niin olisin todella kiitollinen.

Niin ja autohan on W211 E320 Cdi 2003
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13212
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Comand sammuu 10sek jälkeen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Tuo COMANDin käynnistyminen hetkeksi ja sammuminen viittaa kuiturenkaan katkokseen (tai renkaassa olevan jonkin laitteen oikkuiluun).

Onkos tässä Audio 20 CC ja AGW renkaassa vai jotain muutakin?

Eipä se ratin piirilevy, missä se nyt tarkemmin onkin niin voi vaikuttaa itse kuiturenkaaseen.
petohauki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 31.01.2013 06:56

Re: Comand sammuu 10sek jälkeen

Viesti Kirjoittaja petohauki »

Kai siinä renkaassa on navi ja puhelin ainakin. Eikös tuo Audio 20 ole se pelkkä radio... tuo minun on käsittääkseni Comand ntg1 (tai joku semmoinen). Ajattelin tuon piirilevyn liittyvän jotenkin ratissa oleviin radion/puhelimen nappeihin, mutta en tiedä ovatko ne osa MOST:ia vai jotain muuta.
Viimeksi muokannut petohauki, Ke 16.07.2014 19:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13212
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Comand sammuu 10sek jälkeen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

petohauki kirjoitti:Kai siinä renkaassa on navi ja puhelin ainakin. Eikös tuo Audio 20 ole se pelkkä radio... tuo minun on käsittääkseni Comand ntg1 (tai joku semmoinen)
Lisää vikamahdollisuuksia jos kuiturenkaassa on AGW, COMAND, puhelin ja NAVI prosessori (ehkä jotain muutakin, CD-vaihtaja?).

Miltäs se MOST konfiguraatio näytti kun testeri sanoo että tallennettu konfiguraatio ei vastaa havaittua kokoonpanoa?

Tuota voisi kokeilla purkamalla kuiturenkaasta epäilyttäviä osia tai aluksi voisi kokeilla sulakeresettiä eri kuituväylän laitteille.
petohauki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 31.01.2013 06:56

Re: Comand sammuu 10sek jälkeen

Viesti Kirjoittaja petohauki »

DBFI kirjoitti:
petohauki kirjoitti:Kai siinä renkaassa on navi ja puhelin ainakin. Eikös tuo Audio 20 ole se pelkkä radio... tuo minun on käsittääkseni Comand ntg1 (tai joku semmoinen)
Lisää vikamahdollisuuksia jos kuiturenkaassa on AGW, COMAND, puhelin ja NAVI prosessori (ehkä jotain muutakin, CD-vaihtaja?).

Miltäs se MOST konfiguraatio näytti kun testeri sanoo että tallennettu konfiguraatio ei vastaa havaittua kokoonpanoa?

Tuota voisi kokeilla purkamalla kuiturenkaasta epäilyttäviä osia tai aluksi voisi kokeilla sulakeresettiä eri kuituväylän laitteille.
Nyt tulee liian vaikeita kysymyksiä, kun en näistä mitään ymmärrä, eikä testeriä ole ilmaiseksi käytettävissä. Sulakkeita olen nyppinyt irti ja koittanut nollailla noita piirin eri osia, mutta ei ainakaan tähän mennessä ole auttanut.
petohauki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: To 31.01.2013 06:56

Re: Comand sammuu 10sek jälkeen

Viesti Kirjoittaja petohauki »

Tuo CD-changerin luukkuakaan ei muuten saa auki. Nappia kun painaa, niin mitään ei tapahdu... sama juttu itse soittimen eject-napin kanssa.
Vastaa Viestiin