Sanooko oireet kelleen mitään? Muuten ei auta kun alkaa purkamaan koko laitosta, mikä ei ihan kauheesti himota!
w202 ohjaus jäykistyi yllättäen
w202 ohjaus jäykistyi yllättäen
Viimisen 300km aikana ohjaus muuttunut normaalista helvetin raskaaksi. Simpukkaa ei ole kiristetty, tehostimen säiliössä öljyä hiukan alarajan ali, mutta ei kuitenkaan lähelläkään jotta olisi haukannut ilmaa.
Sanooko oireet kelleen mitään? Muuten ei auta kun alkaa purkamaan koko laitosta, mikä ei ihan kauheesti himota!
Muiden ohjauksen osien vikaantumista ei ole vielä poissuljettu, ehkäpä illalla ehdin käymään alla. Ohjausiskari ja apusimpukka vasta vaihdetut (~1000km sitten), samalla kulmat säädetty.
Sanooko oireet kelleen mitään? Muuten ei auta kun alkaa purkamaan koko laitosta, mikä ei ihan kauheesti himota!
Re: w202 ohjaus jäykistyi yllättäen
Voisiko olla ohjaustehstojanpumppu rikki tai sitten se ei pyöri.
Onko moniurahihna paikallaan?
Onko moniurahihna paikallaan?
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: w202 ohjaus jäykistyi yllättäen
Hihna paikallaan, ei pumpun toimintaakaan taida kokeilla irrottamatta vähintään kierrosta...? Miten pumpun ylipäänsä testaa luotettavasti?
Re: w202 ohjaus jäykistyi yllättäen
Luotettavasta pumpun testaamisesta en osaa sanoa Jos irrottaa letkun paluupuolelta ja laittaa koneen käyntiin, niin näkee, pumppaako se tavaraa systeemin läpi. Silloin pitää tietysti olla heti valmiina täyttämään säiliötä, kun koneen käynnistää, ja sitä pitää tosiaan täyttää ripeästi. Ainakin W124:ssä ja W123:ssa on näin. Mutta sillä saa selville sen, että neste kiertää, eikä linja ole tukossa. Pumpun paineentuottokykyä ei tuolla taideta kummoisesti osoittaa.
Oletko kokeillut nostaa auton etupään ylös ja sitten kääntelemällä varmistaa, että pyörät kääntyvät normaalisti silloin, kun moottori ei ole käynnissä? Ettei esim. alapallot ole totaalisen jämähtäneet? Vaikka sen kyllä kai yleensä huomaa narinana kääntäessä ennen kuin ohjaus jäykistyy.
Oletko kokeillut nostaa auton etupään ylös ja sitten kääntelemällä varmistaa, että pyörät kääntyvät normaalisti silloin, kun moottori ei ole käynnissä? Ettei esim. alapallot ole totaalisen jämähtäneet? Vaikka sen kyllä kai yleensä huomaa narinana kääntäessä ennen kuin ohjaus jäykistyy.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w202 ohjaus jäykistyi yllättäen
Veikkaan ruostuneita alapalloja....ei olisi ensimmäinen tapaus.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re:
Oli niin karvan verran alle rajan, etten suostu uskomaan sitä syypääksiM.K kirjoitti:Ei sitä öljyä siellä pumpussa huvin vuoksi ole.
Anyways, säiliön sisältö pois (suodatin ym), paluuletku irti ja kannuun, säiliö yläreunaan asti uutta lientä ja kone käyntiin. Imaisee muuten aivan halvatun nopeasti säiliön tyhjäksi





