Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Linkkejä Mercedes-Benz-aiheisille sivuille.
Vastaa Viestiin
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Viesti Kirjoittaja pazo »

En aiemmin ole huomannut tätä myyjää. Ei halpaa, mutta kuvissa tiivisteet näyttävät asiallisilta. Myös useisiin muihin malleihin.

Yrittäjä on Marvin Jost, Bochum, Saksa. Itselläni ei (onneksi vielä) ole hänestä kokemusta. Raportoikaa, jos/kun kokemusta kertyy...

https://www.shop.mjprodukte.de/Dichtsat ... Viton.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut pazo, Ke 16.09.2020 09:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Vielä ei ole tullut vastaan myyjiä, joilla olisi myynnissä kaikki neljä tiivistetyyppiä, joita kuhunkin sylinteriin tarvitsee. Tuossa on o-rengas (cap seal) ja varren tiiviste (rod seal), mutta lisäksi sieltä löytyy vielä männän tiiviste (piston seal) ja hydrauliletkujen tiivisteet (port seal). Käännökset äkkiseltään päästä heitettyjä, mutta mm. täältä löytyy kuva ja englanninkieliset selosteet aiheesta: https://mbworld.org/forums/sl-class-r12 ... ost6541697" onclick="window.open(this.href);return false; . Tuollaisella satsilla ostaa lisäaikaa, mutta voi olla että kohta saa tehdä saman jumpan uudestaan. Lisäksi itse työssä pitää olla tosi tarkkana ettei naarmuta varsia. Top Hydraulics tietysti mainostaa omaa palveluaan, mutta eivät he kyllä ole valehtelusta tai huonosta palvelusta kiinni jääneet.

Edit: Kappas! Itse asiassa noilla on näköjään myös muita tiivistetyyppejä. Eipä siinä sitten mitään, jatkakaa. :) Tuolta pitää siis osta jokaiselle sylinterille Stangendichtung (jossa on varren tiiviste ja o-rengas), Kolbendichtung (männän tiiviste) ja lisäksi vielä Dichtsatz Hydraulikzylinder Leitungssystem jossa on 20 o-rengasta hydraulilinjoja varten. En tosin tiedä riittääkö 20kpl, koska vuosimallista riippuen sylintereitä on 11 tai 12. Lisäksi vielä etulukkojen välissä (peilin yläpuolella) on jakaja joka alkaa myös vuotaa aikanaan - en tiedä mitä kaikkea siihen tarvitsee, ehkä vain nuo o-renkaat (6 kpl?).
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Viesti Kirjoittaja pazo »

Kiitos kommentista Juusmo.

Oregonilainen Top Hydraulics tosiaan korjaa monenmoisia autojen hydrauliikkaosia, mutta ei myy tiivisteitä. Tämä on toistaiseksi ainut pongaamani paikka, mistä näyttäisi saavan hyvälaatuisia R129 katon tiivisteitä TI-korjaajalle. Ebayssa on näkynyt lähinnä o-renkaita, jotka eivät vastaa alkuperäistiivisteitä, vaikka kyllä niilläkin joitain vuotoja saa tilkittyä (kokemusta on).

Jos/kun joku tosiaan kokeilee MJProdukten tuotteita, kokemukset kiinnostaisivat.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Näin juuri. O-renkaiden myyjien lisäksi on myös myyjiä, joiden sarjoihin kuuluu tuo varren tiiviste, mutta tätä ennen en ole nähnyt muita tiivisteitä missään erikseen myytävinä. Saksa taipuu vähän kankeasti, mutta nopealla vilkaisulla saksalaisilla foorumeilla tuosta kyseisestä firmasta on kyllä ollut kirjoitteluja ja ilmeisesti ihan hyviä kokemuksia. Olisin varmaankin lähtenyt itse kokeilemaan noita, jos olisin 4 vuotta sitten tiennyt kun asia oli itselleni ajankohtainen :) Mutta eipä siinä, toisaalta maksoin mielelläni Top Hydraulicsille, koska heillä on hyvät ohjeet ja he vastaavat aktiivisesti kysymyksiin mm. foorumeilla.
Avatar
pazo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ke 21.08.2013 17:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Viesti Kirjoittaja pazo »

Uusia toimittajia näyttää ilmaantuvan. Tästäkään itselläni ei ole kokemusta, mutta kuvissa tiivisteet näyttävät asiallisilta.
" onclick="window.open(this.href);return false;
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Edellinen omistaja on laitattanut 600:een juuri tuon RSC:n satsin. Heillä on myös omat nettisivut ja tekevät myös sylinteriremppoja. Kyseinen putka on yhteistyössä Passioncarin kanssa, joka myy paljon varsinkin erikoisempia ja vähemmän ajettuja R129:a ja muitakin Mersuja. Se mikä tuossa sarjassa huolettaa on se, että siinä ei ole kaikkia tiivisteitä. Katsotaan miten kestää.
Avatar
Tonyio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ke 18.07.2007 22:36
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Viesti Kirjoittaja Tonyio »

juusmo kirjoitti:Edellinen omistaja on laitattanut 600:een juuri tuon RSC:n satsin. Heillä on myös omat nettisivut ja tekevät myös sylinteriremppoja. Kyseinen putka on yhteistyössä Passioncarin kanssa, joka myy paljon varsinkin erikoisempia ja vähemmän ajettuja R129:a ja muitakin Mersuja. Se mikä tuossa sarjassa huolettaa on se, että siinä ei ole kaikkia tiivisteitä. Katsotaan miten kestää.

Itsekkin tilasin RSC:n satsin; oli pääosin alkuperäisen kaltaiset, kalliimmat "U-Cup" tiivisteet, mutta ohkasemmat o-renkaat puuttui satsista, tilasin ne jenkeistä kohtuu halvalla ja ohjeet tuli mukana.
Mielenkiintoista että vaihdoin ne -97 malliseen peliini, mutta taas -89 mallinen, jolla olen ajanut jo 18v, ei ole ikinä vaihdettu hyd. sylintereiden tiivisteitä eikä mitään vuodon merkkejä vieläkään :roll:
300-24 SL -89 (2000- >...
SL 320 -97 (2018->...
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Viesti Kirjoittaja juusmo »

Autoon vaihdettiin rätti viime viikolla (siitä lisää tarinaa myöhemmin - ei mennyt ihan nappiin ja pitää viedä vielä vielä uudestaan säädettäväksi) ja tänään huomasin, että pelkääjän puolen takapyörän takana oli hydraulinestettä. Ensin säikähdin, että vuodon lähteenä on ADS, ja suorastaan helpotuin, kun syyksi paljastuikin "vain" kattolokeron kannen nostosylinteri. En tiedä mikä on mennyt pieleen, mutta pitää nyt ainakin tuo yksi sylinteri korjata ja toivoa ettei muiden kanssa tule heti ongelmia. Epäilen että tiivisteiden vaihdossa on tehty jotain väärin. Toinen vaihtoehto on, että rättiä asentaessa on käynyt jotain, mutta en ainakaan silmämääräisesti nähnyt sylinterissä mitään vaurioita ja muutenkin kyseessä oli tosiaan vain kannen eikä katon nostoon liittyvä sylinteri.

Jos ostaa MJ Produkten omien sivujen kautta kaikki tiivisteet tähän sylinteriin parempilaatuisesta Vitonista valmistettuna, hintaa tulee 12,99e (o-rengas + varren tiiviste) + 12,99e (männän tiiviste) + 9,99e (20kpl hydraulilinjojen tiivisteitä) ~= 36e ja päälle kympin verran postikuluja. eBayn kautta ostettuna MJ:n o-rengas ja varren tiiviste maksaa 14,98e + 1,9e postikulut, mutta sieltä ei noita muita tiivisteitä saa. Tilasin nyt vain tämän eBaysta saatavan satsin koska tämän vuodon syynä on pakko olla jompikumpi näistä kahdesta tiivisteestä, jollei kyseessä ole sitten joku mekaaninen vika, kuten vääntynyt varsi tms. Ihan kiinnostava avata tämä yksi sylinteri itse, niin näkee missä kunnossa se männänkin tiiviste on. Tämä on myös niin helppo irrottaa, että ei ole kovin iso konkurssi jos joutuu uudestaan tekemään joskus.

Kyllä tuo Top Hydraulics vaan on aika perhanan kilpailukykyinen hinnoiltaan, jos sattuu asumaan rapakon takana. Tämän kyseisen sylinterin kaikkien tiivisteiden vaihto siellä maksaa $55 + postikulut, joten kovin suuresta hintaerosta ei puhuta siihen että hommaa tiivisteet itse. Jos olisin kaikkia sylintereitä korjaamassa, kääntyisin varmaan uudestaankin TH:n puoleen mutta yksittäisen kanssa ei kannata.
psmaki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 10.05.2020 14:16

Re: Tiivisteitä R129 katon hydraulisylintereihin

Viesti Kirjoittaja psmaki »

Nyt on tilattu RSC:ltä kunnostetut sylinterit (main lift cylinder, molemmin puolin) ja pitäisi tulla tällä viikolla. Saksankielistä kuvausta tulkiten noihin on vaihdettu myös männän tiiviste ja hydraulilinjojen tiivisteet, jotka ilmeisesti monista tiivisteseteistä puuttuu.

Yksi kysymys vaihtoon liittyen olisi tuosta subbarista vasemmalla puolella. Tophydraulicsin videossa se otetaan irti, mutta mainitaan pultin irrottamisen olevan mahdollista ilmankin. Oletteko miten itse kaivaneet tuon vasemmanpuoleisen main lift -sylinterin irti ja miten mahdollisesti kiinnittäneet subbarin takaisin?
Vastaa Viestiin