W 903 etulevyjen vaihto
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: La 30.06.2018 15:15
W 903 etulevyjen vaihto
Onkos w903 316 sprintterissä vm. 2004 mitään ihmeempää etujarrulevyjen vaihdossa ? Pystyykö jokainen huoltokorjaamo ne vaihtamaan vai onko mentävä veholle ettei esim abs valot rupea palamaan ? Kannattaako siihen motonetin levyjä laittaa , miten niiden laatu ?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: W 903 etulevyjen vaihto
Nuo nyt vaihtaa kuka tahansa vaikka parkkipaikalla, jopa pakkasella.
Iskumeisseliä saattaa tarvita keskitysruuvin irrottamiseen, vai mikä sen nimi on.
Kaikkein halvimmat jostain nettiliikkeestä osoittautui hyväksi, ja tietenkin uudet jarrupalat kiinni.
Jarrupalat tietää kun katsoo mitkä siellä on. Purkki jarrucleaneriä myös.
Onko kyse Hymeristä? Onko se integroitu?
Katselin tuollaista Stadis parkkipaikalla ja vannekoko oli mielestäni aika pieni. Noh, kai se 15 tuumaa kuitenkin oli.
Iskumeisseliä saattaa tarvita keskitysruuvin irrottamiseen, vai mikä sen nimi on.
Kaikkein halvimmat jostain nettiliikkeestä osoittautui hyväksi, ja tietenkin uudet jarrupalat kiinni.
Jarrupalat tietää kun katsoo mitkä siellä on. Purkki jarrucleaneriä myös.
Onko kyse Hymeristä? Onko se integroitu?
Katselin tuollaista Stadis parkkipaikalla ja vannekoko oli mielestäni aika pieni. Noh, kai se 15 tuumaa kuitenkin oli.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: La 30.06.2018 15:15
Re: W 903 etulevyjen vaihto
Juu integroidusta hymeristä on kyse , levyissä on millin verran vielä matkaa hylkyrajaan , tämänvuoden katsastukseen ne vaihdetaan . Siinä on 15 tuumaset vanteet , en tiedä saisko isompana
Re: W 903 etulevyjen vaihto
Tollaseen vehkeeseen kantsis kyllä purkaa jarrut atomeiks ajan kanssa, purkaa satulat, puhdistaa hyvin ja vaihtaa uudet männän tiivisteet. ATE:n tai vastaavan laatuvalmistajan palat ja levyt niin ei sitten harmita vähän ajan päästä. Ja tietenkin uudet puhtaat jarrunesteet.
Ei tollaset Hymerit taida kuitenkaan olla tuon ikäisenäkään mitään tonnin romuja mihin pistetään halvimpia osia..
Ei tollaset Hymerit taida kuitenkaan olla tuon ikäisenäkään mitään tonnin romuja mihin pistetään halvimpia osia..
W295 EQE 350+ -22
C207 E250 cdi -14
W906 310 cdi -10
ex S205 C350e -16
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
C207 E250 cdi -14
W906 310 cdi -10
ex S205 C350e -16
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: La 30.06.2018 15:15
Re: W 903 etulevyjen vaihto
Kyllä juu , takajarrulevyt ja satulat uusittiin jo , samoin kaikki jarruputket . Nyt otetaan tapetille etupään jarrut , sinnekin tulee uudet satulat jos vähänkään vanhoissa sanomista , en halua alkaa rassaileen niitä jossain ulkomailla. Ajattelin just tätä että ei varmaan kannata säästää näissä jarruosissa niinkuin ei yleensäkään missään osissa jos meinaa että homma pelaa . Täytyypä muistaa tuo ATE kun etupään jarruja aletaan laittaan
Re: W 903 etulevyjen vaihto
Ton ikäsessä varmasti on sanomista. Jos on laiska tai teettää työn jossakin niin tehdaskunnostetut tietenkin on hyvä vaihtoehto. Toisaalta, eipä sitä kuntoa purkamatta tiedä ja samaan vaivaan sit jo vaihtaa männät ja tiivisteetkin, eipä siinä enää sitten eroa tehdaskunnostettuun ole kuin ulkonäkö. Toki jos tuntipalkkaa korjaamolle maksaa niin sillon varmaan ei kannata kuin suorilta kiikuttaa sinne tehdaskunnostetut tilalle.
W295 EQE 350+ -22
C207 E250 cdi -14
W906 310 cdi -10
ex S205 C350e -16
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
C207 E250 cdi -14
W906 310 cdi -10
ex S205 C350e -16
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 307
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: W 903 etulevyjen vaihto
Uudet satulat ja purkaa osiksi. Kaikkea sitä kuuleekin.
Ei tuo nyt mikään keraamisilla osilla varustettu pommikone ole.
Mulla on paljon vanhempi ja pirusti ajettu, ei noihin tule muuta kun jarruletkut ja putket uusia.
Ei tuo nyt mikään keraamisilla osilla varustettu pommikone ole.
Mulla on paljon vanhempi ja pirusti ajettu, ei noihin tule muuta kun jarruletkut ja putket uusia.
Re: W 903 etulevyjen vaihto
Taisin kirjoittaa epäselvästi, ei, en tarkoittanut että uusia satuloita alkaa purkamaan, vaan että ei niistä vanhoista oikeen purkamatta voi sanoa ovatko kunnossa vai ei.
W295 EQE 350+ -22
C207 E250 cdi -14
W906 310 cdi -10
ex S205 C350e -16
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
C207 E250 cdi -14
W906 310 cdi -10
ex S205 C350e -16
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 9
- Liittynyt: La 30.06.2018 15:15
Re: W 903 etulevyjen vaihto
Hymerillä on ajettu 190tkm ja ainakin takimmaisissa työsylintereissä esiintyi heikohkoa palautumista eli tahtoivat jäädä laahaamaan , siksi ne uusittiin , etupäässä ei laahausta esiinny mutta katsotaan nyt kun uudet levyt tulee. Itse en niitä asenna kun ei ole tiloja/haluja/taitoa vaan luottokorjaamo hoitaa homman
Re: W 903 etulevyjen vaihto
Puolasta saa jarrusatuloita edullisesti www.autonvaraosat24.fi. Jos ei löydy tai haluaa huoltaa, niin irroittaa satulan kiinnikkeistään ja käy painamassa jarrupoljinta niin paljon, että sylinteri liikkuu reilusti, jos painaa liikaa niin sylinteri irtoaa. Jos kaksi sylinteriä niin yleensä toinen liikkuu ennen toista, tällöin voi laittaa hylsyn toisen sylinterin eteen ettei se pullahda ulos ennenkuin toinen sylinteri liikkuu. Takaisin painaminen käy helpommin kun ilmausruuvin löysää. Joskus sylinteri on kierteellä, silloin painaminen ei onnistu vaan sylinteri painetaan sisään kiertämällä sitä, näin on usein silloin kun käsijarru on integroituna satulaan.
Satuloiden liukujen pitää toimia, ne pitäisi rasvata ja tarkistaa vuosittain, tämä on se syy miksi satulat lakkaavat toimimasta.
Halpoja jarrupaloja kannattaa välttää, ne pölisee ja tukkii pölyllään satulat, myös kestävyys on heikkoa. Paras jarrupalamerkki on Jurid, toinen suositeltava on Ferodo.
Satuloiden liukujen pitää toimia, ne pitäisi rasvata ja tarkistaa vuosittain, tämä on se syy miksi satulat lakkaavat toimimasta.
Halpoja jarrupaloja kannattaa välttää, ne pölisee ja tukkii pölyllään satulat, myös kestävyys on heikkoa. Paras jarrupalamerkki on Jurid, toinen suositeltava on Ferodo.