Keskustelua NG ja SK mallin autoista.

Raskaan (+3500 kg ja työkoneet) MB-kaluston oma osio.
wese500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Su 17.06.2012 20:53
Paikkakunta: Lahti

Keskustelua NG ja SK mallin autoista.

Viesti Kirjoittaja wese500 »

Moi olen ajatellut hankkia vakavasti tuollaisen lähes museoikäisen kuorma-auton kevyeeseen työ ja harrastus käyttöön ja olen kiinnostunut onko foorumilla ketään kuka on ajanut tai korjannut työkseen noita tai muuten vaan ollut moisten laitteiden kanssa tekemisissä.
Kaikenlainen kommentti ja kokemus kiinnostaa, tekniikka ilmeisesti aika ikiliikkuja mallia vielä tämän ikäisissä. Itse tykkään korjailla ja rassata tällasta raskaampaakin rautaa, mutta tämän mallin autot ei ole kovin tuttuja.
Rahti-, puu ja maansiirtoautoina näitä taisi aikanaan olla paljonkin Suomessa.

Mulla olisi tarkoitus hankkia 2-akselinen auto ja mielellään vielä vetävällä etuakselilla varustettuna, manuaalivaihteistolla, sitä viimeistä SK sarjaa ja V6 koneellahan nämä taisivat järjestään olla. Suomessa ei hirveästi enää ole näitä tämän ikäisiä autoja tarjolla mutta Saksasta saa vielä ihan valkata, taitavat olla olleet melko yleisiä autoja siellä tienhoidossa yms. kunnalisessa käytössä ja suht vähillä kilometreilläkin. Laitetaan vielä komea kuva perään :)

Kuva
190E 2,6 -89
190D 2.5 Turbo -91
300D Turbo -92
SK 1824 4X4 -96
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1520
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Keskustelua NG ja SK mallin autoista.

Viesti Kirjoittaja illinois »

Virossa olen törmännyt vesi ja puhelinlaitosten pihoilla vanhoihin MB 4-veto ja 2-akselisiin joko avokuormalavalla tai vesi/lokasäiliö päällä.
Josko sieltä katsoisi kans ,jos ei Saksaan lähde.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Keskustelua NG ja SK mallin autoista.

Viesti Kirjoittaja atlas »

On tullut ajettua ja korjailtua ...vertaisin näitä w124 laatuun ja kestävyyteen...monethan ei enää noteeraa näiden jälkeen tulleita atcros malleja enää mersuina vaan sk on viimeinen kuorma-auto mersulta....eihän afrikkaankaan kelpaa kuin sk mallit....näkyy kyllä hinnoissakin.....atcrosseja ei huolita.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin