w202 kompura ei ahda

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
staarlet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:04
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

w202 kompura ei ahda

Viesti Kirjoittaja staarlet »

Mikä mahtas olla vikana kun ei ahdot nouse?,voisko olla esim.ilmamassa/määrämittarissa?Mittari on kyllä oikeaan paikkaan kytketty kun vetää alipaineelle ja kun kiihdyttää niin näyttää 0.Auto toimii muuten moitteettomasti paitsi vetoja on todella huonosti.Ja auto on vm:98 2.3l
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

voisko jostakin olla paine puolella vuotoa?
staarlet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:04
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja staarlet »

Ei ole vuotoja mutta sen verran selvis että kompura ei lähde käyntiin vaikka antaa suoraan virtaa ahtimelta tuleviin 2 johtoon, niin ei mangneettikytkin naksahda.Eli onko kellään korjaus vinkkejä kytkimelle? kun uutta ei saa vaan pitää ostaa koko ahdin.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Voisin olla kiinnostunut ostamaan ton sun vanhan kompuran jos joudut uuden ostaan,.
Viimeksi muokannut Bomber4, Ma 05.03.2007 07:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
staarlet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:04
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja staarlet »

Oisko haittaa jos mangneetti kytkimen unohtaa kokonaan ja hitsinapilla kiinni, niin että kompura mukana kokoajan?
Avatar
mk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 01.02.2004 14:35
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja mk »

kuluttaa matka ajossa enemmän ainetta. ei muuta.
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

mangeettikytkin on purettavissa ja säädettävissä jolloin ehkä pelittää
taas.....ohjeetkin siihen hommaan löytyy....
staarlet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:04
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja staarlet »

Nonii mistähän sais uuden ahtimen?Aukastiin ahdin niin mangnettikytkin puoli aivan sulanut,selvä peli tuntuu olevan pumpunpuoltakin,mistä halvimmalla kompressor?
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

miten meinaat että on selvä peli, onko roottorit pilalla/klohmuilla, vai mikä? voisitko ottaa/ laittaa kuvia rungon sisästä ja roottoreista
Viimeksi muokannut Bomber4, Ma 05.03.2007 07:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
staarlet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:04
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja staarlet »

No se oli juntturissa ei pyöri millään,ja metallin silppua oli roottoreissa,mutta auto on liikkeestä ja se selvisi muutama tunti sitten että saan autoon vähän ajetun kompuran tilalle.Eli kompura ei ole enää mulla.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

perhana.:)
Viimeksi muokannut Bomber4, Ma 05.03.2007 07:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Bomber4 kirjoitti:perhana.olisin halunnut tietoa pinnoituksesta yms.no hyvä et autos tulee kuntoon.uskoisin että saisin tuollaiseen tehtyä uudet erilaiset "kepit" sisälle jolloin ei tarvisi vaihdella hihna pyörää tehojen nostamiseksi.tietysti jos haluis niin vois vaihtaa ja taas lisääntyy.... :)
Näin sivusta osallistun keskusteluun ja kysyn että mimmoseen hintaluokkaan uudet kepit tipahtaa? Jos et viiti tänne laittaa tietoa niin vastaa yv:llä tai meilillä...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

neuvosta otettu vaari! tekstit muokattu :)
staarlet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:04
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja staarlet »

Nyt toinen ahdin paikallaan,ahdin pyörii nyt kokoaika mutta ei nosta vieläkään ahtoja.Ilmanputsarikotelossa semmonen läppä ei sulkeudu puhaltaa sinne kaiken ahtopaineen.Pitääkö vikamuisti nollata aina kun sinne on jäänyt vanhat viat muistiin, vai pitäskö heti toimia?
staarlet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:04
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja staarlet »

Niin ja antoi ennen ahtimen vaihtoa seuraavat vikakoodit 120 Ahtimen kytkin katkos/oikosulku, 003 Toisiopuhallus vika, 117 Ahtimen kiertoilmaventtiili. Sitten nollattiin ja jäi vain toi eka vika.
staarlet
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 17.10.2005 21:04
Paikkakunta: saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja staarlet »

Ja taas sitä kirjoitellaan,nyt auto toimii kylmänä, ahdot nousee,mutta kun pysähtyy ja auto käy tyhjäkäyntiä vähäaikaa,nii sitten ei taas nosta ahtoja vasta kun sitten ku taas on kone jäähtynyt.Eikö kellään muka oo ollu ongelmia näitten kanssa oonko tosiaan ainut?
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

ozzy kirjoitti:mangeettikytkin on purettavissa ja säädettävissä jolloin ehkä pelittää
taas.....ohjeetkin siihen hommaan löytyy....
mistä noi ohjeet löytyy jämähti toi kytkin niin että se ottaa koko ajan hieman kiinni :cry:
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Ohjeet olis mulla EWA netissä tossa nenän edessä mutten saa suoraan kopioitua tänne...enkä nyt kerkiä kirjottaan :( mutta jos soitat niin kerron mielellään...
SL500 R129
CLS 500
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3931
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tomant »

ozzy kirjoitti:Ohjeet olis mulla EWA netissä tossa nenän edessä mutten saa suoraan kopioitua tänne...enkä nyt kerkiä kirjottaan :( mutta jos soitat niin kerron mielellään...
Jos ohjeet näkyvät ruudulla, saat ne kuvana talteen leikepöydälle näppäinkomennolla ALT+PrintScreen.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

ozzy kirjoitti:Ohjeet olis mulla EWA netissä tossa nenän edessä mutten saa suoraan kopioitua tänne...enkä nyt kerkiä kirjottaan :( mutta jos soitat niin kerron mielellään...
ok soittelen heti kun saan auton sisätiloihin. voiko tolla ajaa jos ottaa ahtimen remmin irti vai käynkö lainaamassa kuorma-autoa siirtoa varten?
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
ozzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Pe 09.06.2006 19:37
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja ozzy »

Eipä se ajamista estä...kaverin SLK ajettiin Saksasta asti ahdin pimeänä,vähän oli vaan tehoton...vika oli pieni mutta kiusallinen,rele boksissa tinaus pettänyt...
SL500 R129
CLS 500
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

magneettikytkin oli täysin sökönä.:cry: sain noi ohjeet tulostettuna kaverilta. nyt vaan odotellaan uutta kytkintä.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Kompressorin ahtopaineista olisin kyselly, elikkä itselläni on 98 vuoden c230 kopressori, kiihdytyksessä kun ahdin lähtee mukaan niin ahtaa vain 0,3 bar, kyllä veto tuntuu olevan ihan normaali, mutta paljonko vakio kompessorissa kuuluu olla? Onko normaali että kylmänä kun käynnistää moottorin niin ahdin on hetkenaikaa kokoajan mukana sillon ahtoja löytyy 0,5bar, ja kun moottori lämpenee nii sillon tulee nuo 0.3 barin ahdot vasta vedossa.
Avatar
Macex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: Pe 24.10.2008 05:09

Viesti Kirjoittaja Macex »

Mulla oli sillon vielä, kun oli magneettikytkin kunnossa, niin 0.6bar ahdot. Vakiot taitaa olla 0.5? En tiiä mitenkä töi hihnapyörän muutos vaikuttaa.
C230K - 215HV - 345Nm
Maailma tarvitsee niitä esikuvia
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

jr85 kirjoitti:Kompressorin ahtopaineista olisin kyselly, elikkä itselläni on 98 vuoden c230 kopressori, kiihdytyksessä kun ahdin lähtee mukaan niin ahtaa vain 0,3 bar, kyllä veto tuntuu olevan ihan normaali, mutta paljonko vakio kompessorissa kuuluu olla? Onko normaali että kylmänä kun käynnistää moottorin niin ahdin on hetkenaikaa kokoajan mukana sillon ahtoja löytyy 0,5bar, ja kun moottori lämpenee nii sillon tulee nuo 0.3 barin ahdot vasta vedossa.
mulla oli ahdot 0.6 bar ennen magneettikytkimen hajoamista. hajottuaan 0.4-0.5 bar kylmänä ja 0.2-0.3 bar lämpimänä se piti myös aika kovaa rohinaa tyhjäkäynnillä varsinkin kylmänä. pimeällä kun laitto käymään niin sieltä kytkimestä lensi järjetön kipinäsuihku ihme ettei oo syttyny palamaan koko paska. nyt tarttis vielä saada toi uus mangneettikytkin paikalleen jouluks ja itellä ei oo aikaa eikä paikkaa et taitaa haaveeks jäädä.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jr85 »

Kuulostelin tuossa äsken tuota magneettikytkintä, otin pienen video pätkän, josta varmaa selviää että toimiiko normalisti , kone on lämmin:

Kuva

ahtoja en saanu kun 0,3 baria lämpinä, en tiedä päästäkö joku ne pellolle :lol:
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

ei ainakaan kuulosta mitenkään erikoiselta. oiskohan toi kytkinnapa vaan niin kulunut että irroitusvälys on liian suuri sen pitäisi olla 0.25-0.40mm välystä voi säätää kun irroitat kytkinnavan keskipultin (8mm) merkkaat napaan ja ahtimen runkoon kohdistusmerkit. vedät navan ulos varovasti ettei säätö prikat häviä laske prikat. vähentämällä säätöprikkoja välys pienenee.laita vanha keskipultti napaan aseta uudet säätöprikat pulttiin lykkää napa paikoilleen kiristä pultti 17 Nm:n ja tarkista irroitusvälys. keskipultti pitää uusia lopullisessa asennuksessa (mikrokapseloitu). säätökitti A1110900280 pultti+prikat. mut toi käynnistyksessä ahtaminen viittais kyllä mangneettikytkimen hihnapyöränlaakeriin joka sitten ton kytkimen säätämisen jälkeen alkaa pikkuhiljaa heittämään ja kuluttaa kytkinnavan loppuun ennenkuin nalkkaa kokonaan kiinni ja sit täytyy vaihtaa koko mangneettikytkin tai parhaassa tapauksessa koko ahdin. semmosen uuden laakerin vois löytää jostain laakerikaupasta.
tossa kuva uudesta mangneettikytkimestä laitan kuvan vanhasta kun saan sen vaihdettua siinä on kytkinnapakin kulunut niittejä myöten.
http://www.minunauto.com/files/images/1 ... 180021.JPG
on mulla ollut joskus sellanenkin vika että aluksi auto välillä sammuili liikkeellelähtiessä sitten tyhjäkäynti alkoi seilaamaan sen jälkeen lämmetessä ahdot alko vähenemään kunnes loppujenlopuks ei käyny enää ollenkaan. vikana oli ahtoputken kiristin otti konepeltiin kiinni :!: :?:
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Avatar
jr85
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 112
Liittynyt: Ma 15.12.2008 20:19
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja jr85 »

jpvir kirjoitti:ei ainakaan kuulosta mitenkään erikoiselta. oiskohan toi kytkinnapa vaan niin kulunut että irroitusvälys on liian suuri sen pitäisi olla 0.25-0.40mm välystä voi säätää kun irroitat kytkinnavan keskipultin (8mm) merkkaat napaan ja ahtimen runkoon kohdistusmerkit. vedät navan ulos varovasti ettei säätö prikat häviä laske prikat. vähentämällä säätöprikkoja välys pienenee.laita vanha keskipultti napaan aseta uudet säätöprikat pulttiin lykkää napa paikoilleen kiristä pultti 17 Nm:n ja tarkista irroitusvälys. keskipultti pitää uusia lopullisessa asennuksessa (mikrokapseloitu). säätökitti A1110900280 pultti+prikat. mut toi käynnistyksessä ahtaminen viittais kyllä mangneettikytkimen hihnapyöränlaakeriin joka sitten ton kytkimen säätämisen jälkeen alkaa pikkuhiljaa heittämään ja kuluttaa kytkinnavan loppuun ennenkuin nalkkaa kokonaan kiinni ja sit täytyy vaihtaa koko mangneettikytkin tai parhaassa tapauksessa koko ahdin. semmosen uuden laakerin vois löytää jostain laakerikaupasta.
tossa kuva uudesta mangneettikytkimestä laitan kuvan vanhasta kun saan sen vaihdettua siinä on kytkinnapakin kulunut niittejä myöten.
http://www.minunauto.com/files/images/1 ... 180021.JPG
on mulla ollut joskus sellanenkin vika että aluksi auto välillä sammuili liikkeellelähtiessä sitten tyhjäkäynti alkoi seilaamaan sen jälkeen lämmetessä ahdot alko vähenemään kunnes loppujenlopuks ei käyny enää ollenkaan. vikana oli ahtoputken kiristin otti konepeltiin kiinni :!: :?:
Täytyy tutkia sit tarkemmin tuota magneettikytkintä, Onko sulla mistä otettu ahtopaine mittarille paine? mä oon ottanu ahtoputkesta.
messse
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Ma 12.03.2007 16:29

Viesti Kirjoittaja messse »

Siellä imusarjassa valmis paikka letkulle, ei muutakuin kumitulppa pois ja letku tilalle
Avatar
jpvir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Su 10.02.2008 23:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja jpvir »

noniin tänään vasta pääsin auton kimppuun ja sain vaihdettua mangneetti kytkimen muuten kaikki hyvin paitsi sille ei tuu ollenkaan virtaa täytyy huomen käydä veholla näyttämässä. vanhassa oli käämin runkokin paukahtanut palasiksi ja hihnapyörää ei saanut edes käsivoimin pyörimään :( tuolla kuva siitä http://www.minunauto.com/files/images/P1140023.JPG
ahtomittari on kiinni tuolla messsen mainitsemassa paikassa.
C230K Sport -96
"jos jokin voi mennä pieleen niin se menee"
Vastaa Viestiin