200 cdi, piristystä+teoriaa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
MakeNsr
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 28.06.2019 13:05

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja MakeNsr »

Minkälaista vaikutusta olis jos heittäis 270 cdi:n ahtimen tuommoseen valmiiksi ohjelmoituun 220 cdi vai vaatiiko uudelleen ohjelmoinnin. Auto taitaa olla Om611 vuosimalli 2002 (uitettu jostain ulkomailta tänne,ei ole minkäänlaisia lämmittimiä :D )

edit. Niin ja tämä on automaatti, miten nuo ruukaa kestää pienen piristyksen?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

MakeNsr kirjoitti:Minkälaista vaikutusta olis jos heittäis 270 cdi:n ahtimen tuommoseen valmiiksi ohjelmoituun 220 cdi vai vaatiiko uudelleen ohjelmoinnin. Auto taitaa olla Om611 vuosimalli 2002 (uitettu jostain ulkomailta tänne,ei ole minkäänlaisia lämmittimiä :D )

edit. Niin ja tämä on automaatti, miten nuo ruukaa kestää pienen piristyksen?
Hyvin,
Kestää paremmin kuin manuaali

ja muuhun löytykkin vastuas jo tästä ketjusta,
sekä monesta muusta
Mökkillä
'
MasterArab
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 21.03.2006 13:09

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja MasterArab »

Moi.

Ostin tuossa paljon ajetun s203 OM646 200cdi:llä. Moottori on mielestäni aika kovaääninen ja kalkattaa jonkin verran. Autoon on edellisen omistajan toimesta laitettu optimoiautosi.fi ohjelma. Voisiko tuo ohjelma aiheuttaa tuota poikkeuksellisen kovaa käyntiääntä, ennakot pielessä tms.? Hyvin tuntuu kulkevan, eikä savuta, ei kuluta liikoja, mutta käyntiääni on rankka.


Ilkka
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No joo, periaatteessa kyllä.
Esim polttoaineen lämpötilan korjauskartan näpelöinti aiheuttaa tuollaista käyttäytymistä.
Ruiskutksen ajoitus menee silloin pieleen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
pulismi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ma 26.10.2009 22:36

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja pulismi »

:) Vähän vanhaa asiaa,mut selvisikö ikinä se mikä sitä ahtoo rajoitti siinä 3000kieppeillä näin 15 vuoden jälkeen
Liibalaaba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 02.10.2019 15:39

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Liibalaaba »

Om646 kone, 647 turbo, 646 säädin (vipu muokattu). Onko tälle viritelmälle ominaista kauhea compressor surge, kun päästää kaasun nopeasti? Miten eroon tästä?

(Muokattu kysymystä, aiempi selvisi ahtovuodon tilkitsemällä)
Viimeksi muokannut Liibalaaba, Pe 17.06.2022 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Laita se 647 säädin myös, sillä on toiminut ohjelmoinnin kanssa ihan jees.
Avatar
Eestiläinen
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Su 30.10.2022 15:48
Paikkakunta: Riihimäki
Viesti:

Re: 200 cdi, piristystä+teoriaa

Viesti Kirjoittaja Eestiläinen »

Niin, Terveisä tälle porukalle.
Ylläpito on vissiin talvi unissa jo, piti nyt erikseen tehdä tili tänne... s-postin kautta ei näköjään saa yhteyttä.

Mutta asiaan, E270 ( Väyrynen ) turbo ja korkeapainepumppu on onnistuneesti laitetut Sports Coupe'n. ( W203 2001v C220 cdi/ Om611 )
Tämä tiedo sit näille ketkä tulevaisuudessa halusivat tehdä sama asia. Molemmat meni "heittämällä" ilman probleemeja.

Pientä päivitystä nyt ekan kunnon ajon jälkeen. ( Lauantaina kasatut, maanataina pitempään ajoon)

Vie viisarin mukan enemmään polttoainetta, verrattuna näytöllä olevaan kulutukseen. ( On toki tallatut, koskaan pitää testata )
Jaksaa hyvin vääntää kaupungin ajossa.
Käynnistyy kylmänä nopeammin.
Max paine mitä nähnyt- 1,4bar ( 0.8-1.4 väli käy suht nopeasti )
Ei savuta.
Vastaa Viestiin