w203 270cdi kutittelu

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
peevelipoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 10.03.2022 15:08

w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja peevelipoika »

Täytyisi tuota vanhusta vähän piristellä. Aluksi varmaan putkea suoraksi, että vain perävaimennin jää. Sitten imusarjan läppien poisto mielenrauhan takia. Sitten varmaan pitäisi hankkia e320cdi w202 turbo ja kp-pumppu, sitten varmaan isompi välijäähy. Sitten vaan trailerilla säädettäväksi jonnekkin. Manuaali kyseessä siis eli kestääkö kytkin tälläistä ja autolla siis 370tkm ajettu. Millaista tehoa olisi odotettavissa em. osilla? Ja onko tässä mitään järkeä suorittaa :D. Hyviä softaajia sais myös suositella.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Lukaise tuo tuikun viristysthreadi läpi, saattaa löytyä kaikkiin kysymyksiisi vastaus ja kuluu iltakin mukavasti.

viewtopic.php?f=2&t=77668
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Kytkin ja vauhtipyörä on se joka ekana antautuu, om648 pumppu ja ahdin niin saat sen mitä suuttimista irtoaa ~50-55hv sylinteri about.
3bar mappi pakollinen, samoin isompi välijäähdytin, putkistolle ei välttämättä tarvitse tehdä mitään.
Multa löytyisi C30 amg imusarja jos läpätön ja alumiininen kiinnostaa, virtaa paremmin. Löytyy myydään osiosta.
Pimpelipompeli379
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 94
Liittynyt: La 02.10.2021 00:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja Pimpelipompeli379 »

Onko tosiaan niin ettei paksumman ja mahdollisimman suoran pakoputken asennus toisi lisätehoja ollenkaan?
Vai tarkoititko että tehonlisäys olisi niin vähäistä ettei kannata laittaa n.500e:a putkistoon?
Itselläni sama tivoli suunnitteilla...
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ainakin eemelin vakio putkisto virtaa enemmän kuin voimansiirto kestää manuaali vaihteisessa.
Lisäksi se on hiljainen, ääni ei ole voimaa. Mut jokainen voi oman autonsa tehdä niin äänekkääksi kuin haluaa.
Ahdin, välijäähy ja 3 bar map anturi on oikeastaan ainoat pakolliset muutokset. Vanhemmassa koneessa pumpun vaihto joko OM64* sarjan tai 400cdi vastaavan pumppuun on suositeltavaa.
Ahtimeen amg kevyt turbiinisiipi tai vaihtoehtoisesti jäykemmät pakoventtiilien jouset antaa vähän ekstraa.

Ja tietysti oikeasti hyvä ohjelma jolla kaikki osat sitten saa hyötykäyttöön.
peevelipoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 10.03.2022 15:08

Re: w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja peevelipoika »

Eli tiivistettynä pakolliset: om648 ahdin ja pumppu. Sitten 3bar map anturi ja isompi välijäähy? Ja sitten softa ja pitäisi riittää noin 250hv? Minkäslaista kytkintä ja vauhtista kannattaisi laittaa sitten kiinni, että kestää?
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Juu about noin. Kova vauhtipyörä esim sre kytkimelle. Niin ei tarvitse miettiä kaksoismassan hajoamista
peevelipoika
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 10.03.2022 15:08

Re: w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja peevelipoika »

Mistä on muut hommannu noita kytkimiä ja vauhtipyöriä jos sais linkit nii olisi mukava.
Talonki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: To 28.03.2019 17:52

Re: w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja Talonki »

Kannattaa noita voimansiirtoon liittyviä osia kysyä Salmisen mikalta.
Dieselillä tehään voimaa, pensalla pestään pensselit :)
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w203 270cdi kutittelu

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kannattaa se voimansiirtoasia selvittää aivan ensin, siihen se tehonlisäys lopulta fokusoituu.
Jos laittaa 1600baarin kp pumpun, niin samalla vaihtaisin 1600baarin railputken, suutinputket ja suuttimet, Paineenlisäykselle olisi sitten tehtynä aika hyvät perustukset.
Läppiin en koskisi, jos ne vaan pelaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin