646 turbo asiaa

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Liibalaaba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 02.10.2019 15:39

646 turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja Liibalaaba »

Eli aloitan oman langan, etten kaappaa spämmäämällä toista.

Om646 kone, 647 turbo, 646 säädin (vipu muokattu). Onko tälle viritelmälle ominaista kauhea compressor surge, kun päästää kaasun nopeasti? Miten eroon tästä?

Ahtovuodon korjattuani viimenään sain tuon em. viritelmän koko komeudessaan ensikertaa tulille ja kovan polkaisun jälkeen kun päästi kaasun nopeasti, alkoi äänimaailma muistuttamaan erehdyttävästi tokyo driftiä. Onko kyse vain säätötangon pituuden säädöstä, vai mikä voisi tulla kyseeseen? Vaatiiko tällainen viritys uudelleenohjelmointia? Olen käsittänyt tämän olevan bolt on.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2804
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 646 turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Turbon perus säätö perseellään, ensinnäkin olisi kannattanut laittaa se 647 turbo säätimineen sinne paikoilleen että perus säätö pysyy oikeana.
Pelkästä turbosta ei ole juurikaan iloa ilman ohjelmaa, ohjelman kanssa siitä saa todella kivan.
tuikku
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 4544
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: 646 turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
OM646,n ja OM647,n säätömoottorit toimii toistensa peilikuvina.
Kuten yllä on neuvottu, ahtimen alkuperäinen säädin paikoilleen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Liibalaaba
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 02.10.2019 15:39

Re: 646 turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja Liibalaaba »

Siksi 646 säätimen vipukin on käännetty peilikuvaksi. Olen kuulemani "uhri", sillä minua neuvottiin toimimaan näin, mikäli meinasin ohjelmoida auton. Mielenkiintoisen raikasta kuulla MJPfin näkökulma, että näin ei tarvitse toimia.

No asiaan, 647 säädin paikallaan ja vieläkin kuuluu flutteria, kun päästää kaasun. Signaalijohdossa on jo hapettumaa, mutta en ole havainnut aiemmin kuulevani tällaista ääntä. Että olisiko vaan johtohäikkää vai joko on särki haavissa.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2804
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: 646 turbo asiaa

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Flutteria voi helposti tulla vakio ohjelmalla mitä ei ole tehty tuolle ahtimelle.
Päästät kaasun ja johdesiipien kartta lyö siivet 80-85% kiinni joka kiihdyttää ahdinta ja saa aikaan enemmän virtausta kuin koneesta mahtuu läpi.
Kompressori sakkaa ja ääni on sen mukainen.

Vastaa Viestiin