Eli aloitan oman langan, etten kaappaa spämmäämällä toista.
Om646 kone, 647 turbo, 646 säädin (vipu muokattu). Onko tälle viritelmälle ominaista kauhea compressor surge, kun päästää kaasun nopeasti? Miten eroon tästä?
Ahtovuodon korjattuani viimenään sain tuon em. viritelmän koko komeudessaan ensikertaa tulille ja kovan polkaisun jälkeen kun päästi kaasun nopeasti, alkoi äänimaailma muistuttamaan erehdyttävästi tokyo driftiä. Onko kyse vain säätötangon pituuden säädöstä, vai mikä voisi tulla kyseeseen? Vaatiiko tällainen viritys uudelleenohjelmointia? Olen käsittänyt tämän olevan bolt on.
646 turbo asiaa
Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 02.10.2019 15:39
Re: 646 turbo asiaa
Turbon perus säätö perseellään, ensinnäkin olisi kannattanut laittaa se 647 turbo säätimineen sinne paikoilleen että perus säätö pysyy oikeana.
Pelkästä turbosta ei ole juurikaan iloa ilman ohjelmaa, ohjelman kanssa siitä saa todella kivan.
Pelkästä turbosta ei ole juurikaan iloa ilman ohjelmaa, ohjelman kanssa siitä saa todella kivan.
Re: 646 turbo asiaa
.
OM646,n ja OM647,n säätömoottorit toimii toistensa peilikuvina.
Kuten yllä on neuvottu, ahtimen alkuperäinen säädin paikoilleen.
OM646,n ja OM647,n säätömoottorit toimii toistensa peilikuvina.
Kuten yllä on neuvottu, ahtimen alkuperäinen säädin paikoilleen.
CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
Minut tavoittaa säännöllisesti myös E Pohjanmaalta.
Olen todella huono vastaamaan minkäänlaisiin viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku (miukumauku) tutka.net
p.ö5Ö 3444öö5
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 22
- Liittynyt: Ke 02.10.2019 15:39
Re: 646 turbo asiaa
Viesti Kirjoittaja Liibalaaba »
Siksi 646 säätimen vipukin on käännetty peilikuvaksi. Olen kuulemani "uhri", sillä minua neuvottiin toimimaan näin, mikäli meinasin ohjelmoida auton. Mielenkiintoisen raikasta kuulla MJPfin näkökulma, että näin ei tarvitse toimia.
No asiaan, 647 säädin paikallaan ja vieläkin kuuluu flutteria, kun päästää kaasun. Signaalijohdossa on jo hapettumaa, mutta en ole havainnut aiemmin kuulevani tällaista ääntä. Että olisiko vaan johtohäikkää vai joko on särki haavissa.
No asiaan, 647 säädin paikallaan ja vieläkin kuuluu flutteria, kun päästää kaasun. Signaalijohdossa on jo hapettumaa, mutta en ole havainnut aiemmin kuulevani tällaista ääntä. Että olisiko vaan johtohäikkää vai joko on särki haavissa.
Re: 646 turbo asiaa
Flutteria voi helposti tulla vakio ohjelmalla mitä ei ole tehty tuolle ahtimelle.
Päästät kaasun ja johdesiipien kartta lyö siivet 80-85% kiinni joka kiihdyttää ahdinta ja saa aikaan enemmän virtausta kuin koneesta mahtuu läpi.
Kompressori sakkaa ja ääni on sen mukainen.
Päästät kaasun ja johdesiipien kartta lyö siivet 80-85% kiinni joka kiihdyttää ahdinta ja saa aikaan enemmän virtausta kuin koneesta mahtuu läpi.
Kompressori sakkaa ja ääni on sen mukainen.
Vastaa Viestiin
5 viestiä
• Sivu 1/1
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Tietoa Mersuforumista
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Koodaukset ja lisävarusteet
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum