C 3,0 cdi AMG virittelystä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

Osmo Isokungas ja Markus Mäki
ja Kivimäen Mika Ramilla jos sitä nyt lasketaan henkilöautoks

ei oo dieselillä ihan helppo temppu
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Eli ei ole pahemin muuttunut, kovin on tuttua osan noista
Mökkillä
'
St bertils
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: To 01.03.2018 18:34

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja St bertils »

eikä varmaan tule enää muuttumaankaan,om606 jää pikku hiljaa historiaan vaikka niistä vielä viimeiset hivotaan irti niin siihen ne kellot jää.en usko että cr vehkeet tulee menemään ohi ikinä..ja dieselmies tietää miksi.
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

tuikku kirjoitti:.
Oletko Arto koskaan kurkannut sinne coolerin sisään.
Endoskoopilla näkee hyvin.
Sanompa senkin, ettei oikein vakuuta se kyky käsitellä lämpökuormia.

Syötttöjä kun ei voi nyt lisätä, ennenkuin ilmansaantiasia paranee. Eikä ahtojakaan.
Varmaan saisit teetätettyä ahtermarket vesicoolerista entisen paikalle käypäisen, ettei tarvi sitä alkuuperäistä särkeä.
Yhtä tärkeää olisi sen nestettä jäähdyttävän syylärin päivitys.
Syöttömäärä on nyt jo sen verran suuri, että kun savut saa ajettua poikkeen, niin kymmeniä hevosvoimis tulee lisää.

Olikos sulla jos nokka-akselt hiotettuna ?.................
Ei hiottu nokkia. Jouset ja kanavat vain ”korjattiin”

Pitää talvella katsoa jos tuota jäähdytystä tahtoo parantaa. On siellä tilaa vaikka lisätä yksi kenno ahtoputkeen.

Oli niin hurja ajatus mielessä, että koittaisi vähän pienempää ruiskutus määrää :o
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

On se mukavampi ajella kun ei koko tienoo mustana kaasua painettaessa. Voimassa tuskin häviät mitään vaikka puhtaaseen polttoon pyrkisit.
Saa nähdä miten oma savuttaa isoilla suuttimilla.
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Nyt pääsi käymään Kajaanissa ja napattiin ruiskutuksesta oikein reippaasti pois. Loppui savutus, eikä sammuile enää.
Auto toimii nyt joka ajotilanteessa hyvin. Saa nyt olla toistaiseksi rauhassa näin. Otettiin nyt samalla lehot paperille. Näissä C30 on tosi hienot teho käyrät. Teho nousee ihan punarajalle asti. Laihennuksen jälkeen oli vielä 363hv jäljellä.
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Paljonko menee lientä ja ilmaa tuolla teholla? Ihan asialliselta kyllä vaikuttaa!
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Eihän sitä oikein tiedä, kun ei ole tiedossa suuttimien tarkkaa kokoa. AMG:n vakio ahtopaineanturin lukualue loppuu 2,5bariin, se rajaa ahtopaineen siihen.
Ruiskutusaika taitaa olla hyvin lähellä vakio auton ruiskutusta.
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuolle ilmamäärälle 17:1 suhteella jossain 140mm3 nurkilla suattaisi olla. Jos runsaammalla savulla voi olla enemmänkin.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Lambdalla 1.1, joka on savuton, afr on 16,a suhde yhteen.

Syöttömäärän arvioinnissa osuit mielestäni aika hyvin, kuvittelisin, että todellinen max syöttö on noin 150milliä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tuo oli sellainen äkkiä laskettu arvio ahtopaineesta ja koneen tilavuudesta käytän laskuissa yleensä tuota 17:1 kun en jaksa laskea koneen virtaushäviötä mukaan. Ihan kivasti varmaan vetoja ja vielä parempi jos kerran savutta tulee. Saa nähdä mihin oma ropponen sitten pystyy kun ahdin on valmis. Tuo 150-160mm olisi mukava jos toteutuu suht savuitta. Joutuu varmaan ulkoistamaan tasapainoituksen kun ei näytä kaikkia komponentteja omaan tasapainoitus penkkiin löytyvän keneltäkään hyllystä.
Rixa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 29.09.2017 17:42

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Rixa »

Mistä ohjelmaa etelä-suomessa? Vai pitääkö lähteä pidemmälle reissulle? Tekniikka ahtimen kompurasiiven vaihtoa ja katin tyhjennystä lukuunottamatta vakio. Rail-painetunnistinkin toistaiseksi vakio mutta se kannattanee vaihtaa ohjelmoinnin yhteydessä?
C 30
ArtoCDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Su 28.04.2013 12:31

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja ArtoCDI »

Onko olemassa sopiva korvaava ahtopaineanturi, jossa riittäisi lukualuetta vakiota ylemmäksi?
C30 AMG kanssa harrastelua
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

4 bar map anturi itsellä käytössä, en vaan muista ulkoa mistä se oli.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

ArtoCDI kirjoitti: La 28.11.2020 21:30 Onko olemassa sopiva korvaava ahtopaineanturi, jossa riittäisi lukualuetta vakiota ylemmäksi?
Joskus vuosia sitten oli linkiteltynän
läjä tarpeeksi ylös meneviä
alkaen muistin mukaan 5bar-8bar



. .
Mökkillä
'
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 901
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Esimerkiksi 4bar: https://www.tarvikemotti.com/https:/www ... osch-4bar/
ja https://www.finjector.com/fin/map_antur ... 9-p-711978
ja löytyypä tuolla Boschin numerolla Motonetistäkin.
Sopiiko tolla kiinnityksellä ja liittimellä, on sitten toinen asia.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
AMG,ssä on omanlaisensa ahtopaineanturi, yllätysyllätys.
3,5bar
Mutta voihan sen entisen jättää reikänsä tukoksi ja laittaa kokonaan uuden eri paikkaan.
Kun anturia vaihdetaan, täytyy sen jännitekarttaa muokata uuden tilanteen mukaiseksi.
Muuten ei toimi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja tuikku »

Rixa kirjoitti: Ti 11.08.2020 19:38 Mistä ohjelmaa etelä-suomessa? Vai pitääkö lähteä pidemmälle reissulle? Tekniikka ahtimen kompurasiiven vaihtoa ja katin tyhjennystä lukuunottamatta vakio. Rail-painetunnistinkin toistaiseksi vakio mutta se kannattanee vaihtaa ohjelmoinnin yhteydessä?
Ohjelmointipaikkoja löytyy kyllä runsaasti pöökaupunkiseudulta.
Minun ohjelmiani etelässä laittaa Turbotehoa.fi Hämeenlinnassa.

Katin tyhjennys on vähän syntiä, ainoa etu on, että pakokaasut alkaa käryämään.
Vakion anturin saa kyllä lukemaan 1650bar, joka riittää, ellei ahtimessa ole kaikkein viimeisimpiä billettiosia, light weight pakosiipeä ja ~45mm kompurasiipeä. Näillä pysyy pakopainekkin kurissa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

ArtoCDI kirjoitti: To 21.11.2019 22:02 Nyt taitaa taas olla foorumi kunnossa. :clap:

Hetken on jo ollut auto ajossa. Myös katsastus meni kivuttomasti läpi. Savut 2,7 8) isolla marginaalilla läpi ja asiallinen 6100rpm päästölapulle. Moottorin puolesta tuntuisi olevan auto nyt ehjätty.
Säätäessä tuli ongelmaa rail-paineen tippumisen kanssa. Aikomus on laittaa siirtopumppu uusiksi ja mitata suuttimien ohi vuodot. Onko muita ideoita asian korjaamiseksi? Olisiko suositella laitetta/softaa jolla saisi ajon aikana seurattua ja nauhoitettuja moottorin toiminnan, paineet, lämmöt, ruiskutus määrät?

Ensi viikolla on ohjelmassa auton pesu ja sitten menee talvi säilytykseen. Keväällä jatketaan. Talvirenkaiden kanssa on ihan turha kerätä kilometrejä.
Moro arto onko koneessa vakio ahdin ja suutimet ja miten auto on kestänyt 6100 kierosta
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei taida kumpikaan olla vakio, vakiosuuttimet riittää luokille 55-60hv sylinteri. Ja ahdin loppuu samoilla nurkilla vakiona.
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

MJPfin kirjoitti: Ke 28.09.2022 16:08 Ei taida kumpikaan olla vakio, vakiosuuttimet riittää luokille 55-60hv sylinteri. Ja ahdin loppuu samoilla nurkilla vakiona.
Selvä homma. Tuli mieleenettä onko näissä imusarjassa läppämootoria? Ittellä polttaa mootorinohjaus sulaketta ja antaa koodia p0102 ,p0243,p0403. Egr pitäisi olla softattu pois mutta mekaanisesti eiole tulpattu. Sulake palaa aina silloin tällöin ja välillä menee jatkuvasti
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Ei ole läppiä, kannattaa tutkia johtosarja ettei ole oikarissa, noissa alkaa olemaan niin haperoita johdot lämmöstä, öljystä ym johtuen.
Vikakoodeista kannattaa laittaa ne starin antamat selitteet, pelkät koodit ei kerro mitään ja ei kiinnosta alkaa googlella muiden ongelmia selvittämään.
Kukaan ei muista noita ulkoa.
Karvonen Taneli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ke 28.09.2022 14:07

Re: C 3,0 cdi AMG virittelystä

Viesti Kirjoittaja Karvonen Taneli »

MJPfin kirjoitti: Ma 11.09.2023 12:33 Ei ole läppiä, kannattaa tutkia johtosarja ettei ole oikarissa, noissa alkaa olemaan niin haperoita johdot lämmöstä, öljystä ym johtuen.
Vikakoodeista kannattaa laittaa ne starin antamat selitteet, pelkät koodit ei kerro mitään ja ei kiinnosta alkaa googlella muiden ongelmia selvittämään.
Kukaan ei muista noita ulkoa.
Okei.
Vastaa Viestiin