S211 642 viritys

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
janneja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: To 21.05.2009 18:17

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja janneja »

Moro,
Mistäs sen nyt ottaa selvää, onnistuuko tuohon mun 280cdi:n ohjelmointi portin kautta vaiko purkamalla ecu?
Auto on S211, 280 cdi, -08
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei tartte purkaa , korkeintaan reikä.
Nelivedot aina portista.
Takavetokin silloin, jos tekijöillä on jo bdm-luku ko ohjaimesta valmiina, yksi kaapeli, cmd kirjoittaa se sitten portista, mutta ei siis lue kokonaan.
Varmin tapa on pieni reikä pohjaan ja luku sitä kautta piirilevyltä suoraan.
Ei ehken kannata välittää siitä, miten ohjelma laitetaan, ecu menee kyllä hyvään piiloon, ei se paikka näy.
Tunterinen, ei sen kauempaa.

Minullakin on kyllä ko kaapeli, mutten ole yhtäkään tällaista 280,ä tehnyt sillä.
Bdm luvussa kun tulee bacuppi tiedosto ikäänkuin automaattisesti, ongelmatilanteessa se varmistaa kuitenkin onnistumisen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

janneja kirjoitti:Moro,
Mistäs sen nyt ottaa selvää, onnistuuko tuohon mun 280cdi:n ohjelmointi portin kautta vaiko purkamalla ecu?
Auto on S211, 280 cdi, -08
Jep, ei tarvi enään aukaista / reijittää poxia.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja S202 »

Kuinkas tää uudempi korimalli eli 350, 231hp versio?
S124 300TE
S211 E500
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Siinä on EDC17xx - ohjainlaite, jotka täytyy irroittaa aukaista, mersussa kaikki.versiot.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
jopi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 30.09.2009 10:53
Paikkakunta: keminmaa

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja jopi73 »

Olikos kellään tarkkaa tietoa että mistä löytyy om642 koneeseen jäykempää venttiilinjousta sellaista mallia että voi ilman koneistuksia vaihtaa paikalleen? Tai edes alkuperäisen mittoja että vois kysellä vaihtoehtoja?
W221 320 CDI
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

jopi73 kirjoitti:Olikos kellään tarkkaa tietoa että mistä löytyy om642 koneeseen jäykempää venttiilinjousta sellaista mallia että voi ilman koneistuksia vaihtaa paikalleen? Tai edes alkuperäisen mittoja että vois kysellä vaihtoehtoja?
Heps, täälläkin voisi olla kiinnostusta joskus jouset vaihdella omaan om642:een, eli onko jousinumeroita millä niitä tilailla tiedossa?? :shock:

Vai haluaako joku myydä ja asentaa sellaiset jouset paikoilleen ??

Ja liekkö niistä mitattua faktaa kenelläkään paljonko tehoa on jemmassa niiden takia :wtf:

Omasta autosta romahtaa ahdot n. 3700 rpm jälkeen, löysät pakojousetko sen voisi tehdä???
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
jopi73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ke 30.09.2009 10:53
Paikkakunta: keminmaa

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja jopi73 »

Tuntuu olevan salaista tietoa tai sitten sitä vain ei ole ja huhupuheita!
W221 320 CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Entäpä, jos näkisi itse vähän vaivaa.
Vakion jousen saa malliksi vaikka ihan Veholtakin.
Ja loppuviimein tarvikemotista sitten tilaa satsin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
pete k
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 25.11.2011 14:17

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja pete k »

Onko kukaan tutustunut tämmöisen pajan turboihin AVD turbo http://www.turbo-upgrade.com/categorii/ ... -vklr/114/" onclick="window.open(this.href);return false;
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
En koskisi tikullakaan.
Kompurasiipiä on vaihdeltu ihan päin honkia.
Ei saa kukaan kunnolla pelaamaan.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Natunen76
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: To 28.02.2019 13:57

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja Natunen76 »

Oliko kukaan vielä modannut downpipea?
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Monikin ja esim nimimerkki ptracing tekee tilauksesta :thumbup:
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
maxxon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 26.06.2012 19:48

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Moro

Tämä oli kyllä yksi foorumin parhaita viestiketjuja! Kiitos ja kumarrus kunnon säätäjille!

Takana on itsellä Eemeli ja Ärrä tuolla 642 vV6 koneella ja niissä menty softalla/DPF poistolla.. hyvin pelannut.

Nyt tuli Italian ässä palelemaan pohjanmaalle. W221 2009 4 matic 320 CDI ja siihen laitetaan sopivat modaukset..
Tavoite n 300hv ja herkkyyttä/nopeutta kaasuvasteeseen.

Seuraava koontia noista ketjun tiedoista tähän pakettiin... korjatkaa/neuvokaa kiitos

Jos aloittaa imusarjasta niin Y-haaralle eikä filttreille ei tarvitse tehdä mitään. >OK

Turbo tässä 235hv mallissa on nyt mikä malli? ja mitä eros siihen 224hv versioon? ymmärsin että vakiolla pääsee n 300hv kunhan ei pakopuolella ahista. OK ?

Imusarjan läppämoottori on poistettu eli auki koko ajan > OK ?

EGR on poistettu softalla nyt. Tuolla puhuttiin EGR putken sahaamisesta pois?? Tulppaaminen eri asia kuin softalla poisto?

Pakopuolella oli juttua että ML ja S malleissa olisi vähän paremmat putkistot? Onko? DPF on nyt pois.. Muita helpohkoja muutoksia?
Miten Catin mahdollisen ahistuksen saisi tietää ? Ottamalla. pois tietty.. Muita?

Parempi välijäähdin tuntuu olevan kaikissa tapauksissa pelkkää plussaa.. OK Onkohan tietoa mikä sopisi tuohon w221 helposti?

Eli kun putkesta pois DPF/ ja muut ahdistukset + parempi välijäähdytin + softa niin mihin pääsee ?

Pakosarjan hapertumisista oli myös juttua.. Onkohan tässä mallissa millainen versio?

Tähän vinkkiä ja neuvoa kiitos!

Kiitos hyvästä keskustelusta!

t Max

ps. myös alustaa saisi laskea jos Vaasan lähistöltä löytyisi siihen apua..
maxxon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 26.06.2012 19:48

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja maxxon »

Ei oikein lähtenyt keskustelu liikkeelle mutta Vaasassa sain erinomaista palvelua Carpowerilta + Tuikun softaa + Turbon vaihdon kera on edetty savutuksen rajoille ja ihan vähän ylikin... Sopiva intercooleria edelleen hakusessa... Wagner vähän kallis jos edullisempi löytyisi? Auto on kuitenkin sen verran painava ettei niskat vielä pauku.. lisää haetaan. Herkkyyttä on selvästi enemmän normiajossa! Kiitokset vaan Carpowerin poijille ja Tuikulle! Hyvää työtä!
Avatar
nix0n
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ma 02.07.2012 18:10
Paikkakunta: Kymi

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tuollainen istutettiin omaani, palkkia tosin joutui hieman leikkelemään.
S204 350cdi 4matic amg -11
W124 300D -91
Ex Pappa S211 320cdi -07
Ex VW Golf Variant GTD -16
Ex S204 350cdi amg -10
Ex W124 300E Sportline -91
Ex Saab 9-5 Aero -02 Biopower
Ex BMW E61 530dA -05 Stage2 DPF 0ff
Ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05
tomppa-90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.08.2016 21:32

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja tomppa-90 »

Omasta w211 om642 poistettiin dpf pari päivää sitten, mutta nyt antaa tietyn resonointiäänen. Onko porukka tehnyt sinne sisälle minkälaisia virityksiä, vai hitsataanko sinne ihan suora rosteri ettei anna ääntä? vai onko minulla jäänyt joku liitos vaan huonosti? Tekisi mieli vaan jättää tuo pöntön ulkokuori kiltisti paikallee koristeeksi.

Auto on nyt lastutettu jonnekkin luokkaan 290hp, kulkine siis ihan jokapäiväisessä työmatka käytössä, tuo tehotaso riittää liikkumiseen, mutta kannattaako tuonne tehdä vielä jotain muutoksia että olisi huolettomia kilometrejä tiedossa. coolerikin tekisi mieli vaihtaa, mutta ei kehtaisi ruveta isommin purkamaan, eli pitäisi mennä melkein suoraan vakio coolerin tilalle...
Pihasta löytyy myös w164 samalla koneella ja periaatteessa mieli tekisi sitäkin vielä piristää :) siihen on laitettu ihan normaali 264hp lastu, kun kärrin vetoautona säännöllisesti, siellä on myös kaikki normaalit lisälaitteet paikallaan.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

tomppa-90 kirjoitti:Omasta w211 om642 poistettiin dpf pari päivää sitten, mutta nyt antaa tietyn resonointiäänen. Onko porukka tehnyt sinne sisälle minkälaisia virityksiä, vai hitsataanko sinne ihan suora rosteri ettei anna ääntä? vai onko minulla jäänyt joku liitos vaan huonosti? Tekisi mieli vaan jättää tuo pöntön ulkokuori kiltisti paikallee koristeeksi.

Auto on nyt lastutettu jonnekkin luokkaan 290hp, kulkine siis ihan jokapäiväisessä työmatka käytössä, tuo tehotaso riittää liikkumiseen, mutta kannattaako tuonne tehdä vielä jotain muutoksia että olisi huolettomia kilometrejä tiedossa. coolerikin tekisi mieli vaihtaa, mutta ei kehtaisi ruveta isommin purkamaan, eli pitäisi mennä melkein suoraan vakio coolerin tilalle...
Pihasta löytyy myös w164 samalla koneella ja periaatteessa mieli tekisi sitäkin vielä piristää :) siihen on laitettu ihan normaali 264hp lastu, kun kärrin vetoautona säännöllisesti, siellä on myös kaikki normaalit lisälaitteet paikallaan.
Jos cooleri on vakio niin ei ole mitään syytä tyhjentää pöntöäkään
Mökkillä
'
tomppa-90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.08.2016 21:32

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja tomppa-90 »

no siis pönttö on jo tyhjä, ja oli liki kokonaan tukossa. autosta laukesi aikaisemmin turbo ja päästi runsaasti öljyä läpi, eli varmaan se on tuon vähän pilannut.
Eli siis itse asiaan, millainen tuonne sisälle kannattaa laittaa?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja S202 »

Vaikkei olisi cooleria ollenkaan niin pöntön tyhjäys on hyväksi. Oikeastaan vaikka olis mikä mitenkäkin niin dpf:än tyhjäyksestä on hyötyä. Auton katsastus ja tieliikennekelpoisuus on sitten ihan asia erikseen.
S124 300TE
S211 E500
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Virtauksen kannalta olisi hyvä olla putki siellä tyhjän dpf:n sisällä.
Taikka reikäputki ja villat ympärille, hyvä virtaus ja ääni hiljenisi ja katsuri ei huomaisi tyhjäksi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5261
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Semoisiakin nähty tehtävän että putki sisään kipsiä valettu tyhjäväli täyteen,
koputelessa kuulostaa samalta kuin täysi pönttö, sitähän sekään ei poista että putken päästä pyhkäistessä
nokea tulee
Mökkillä
'
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

No mut ainahan sitä sormeen nokea jää oli dpf tai ei. Eikä sitä pönttöä pakko ole tyhjätä kun ei käytä takaisinkierrätystä, ei täyty pönttö niin äkkiä.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Minun mielestäni ehjää ei kannata korjata.
Miettii sitten, mitä tekee, kun/jos on sen aika.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja S202 »

MJPfin kirjoitti:No mut ainahan sitä sormeen nokea jää oli dpf tai ei. Eikä sitä pönttöä pakko ole tyhjätä kun ei käytä takaisinkierrätystä, ei täyty pönttö niin äkkiä.
Kyllä dpf auton pakoputkenpää on ihan kirkas sisältä
S124 300TE
S211 E500
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja shade_z »

MJPfin kirjoitti:No mut ainahan sitä sormeen nokea jää oli dpf tai ei. Eikä sitä pönttöä pakko ole tyhjätä kun ei käytä takaisinkierrätystä, ei täyty pönttö niin äkkiä.
eikös se juurikin täytä sitä pönttöä jossei takaisinkierrätystä ole käytössä koska kaikki menee sinne suoraan eikä uudelleen poltettavaksi
tomppa-90
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ti 30.08.2016 21:32

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja tomppa-90 »

No omalla kohdalla ratkaisu oli lopulta se että laitoin tuohon reikäpellistä lieriön sisälle ja puolisen kiloa vaimennus villaa. Kaikki ongelmat poistuivat.
volfram
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 13.07.2010 10:17
Paikkakunta: Vantaa

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja volfram »

Itselläni tulossa juurikin operaatio DPF tyhjennys ihan huvin ja urheilun vuoksi, laitan vaikka kuvia kun valmis.

COOLERI; itselläni w219 ja nyt olen mittaillut että Golf R mallin cooleri olisi paras (upgrade siis, ei mikään alkuperäne) . paksu pidempi ja sitä rataa. Katsotaan kun tulee ebaystä. Laitan vaikka kuvia miten istuu.

Kaiken tämän jälkeen softelia. :thumbup:
Jamppai
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:59

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja Jamppai »

Heips! Laitellaas tänne ketjuun.. Onko tietoa meneekö tuosta uudemmasta LS moottorista suuttimet tähän vanhempaan Om642 versioon? Pumppua alunperin kaavailin vaihdettavaksi kun soppa loppuu kesken, mutta ilmeisesti jossakin suuttimessa myös vikaa kun savuttaa kitkerästi niin sais tämän ongelman samalla kuntoon. Onko nuossa suuttimissa edes eroja, saako nuosta uudemmista enemmän soppaa läpi? 350hp ja ei savua, ilmeisesti olisi vielä potentiaalia kovemmalla pumpulla kuin vakio 1600bar
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4658
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: S211 642 viritys

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Pumppu ja suuttimet riittää kyllä neljään sataan, mihin moottorikin.
350 tasosta edetään vastakun on vaihdettu jäykemmät venttiilin jouset.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Vastaa Viestiin