W123 250 Mersu tuli taloon JOUSIHÄSLINKIÄ

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Mielenkiintoinen vastaus tuo Classic Cenetrin vastaus. Vai käy mm 30-50- luvun koneeseenkin lyyjytöntä ja suosittelevat vielä 98 oktaanistakin :roll: .
Taitavat kalastella asiakkaita korjaamolle ja osamyyntiin :oops:
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

adenauer300 kirjoitti:Taitavat kalastella asiakkaita korjaamolle ja osamyyntiin :oops:
Empä usko, että tehtaalla tarvitsee ruveta niin alhaisiin temppuihin osamyynnin takia...

Eiköhän DaimlerAG:n väki ole senverta suoraselkäistä että mainetta ei noin typerillä asioilla pilata.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Henry V.
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1639
Liittynyt: To 13.03.2003 14:57
Paikkakunta: Espoo

lisää

Viesti Kirjoittaja Henry V. »

Saksassa on pitempään ajettu lyijyttömällä, eli kokemustakin on kertynyt.
Saksalaiset kaverit ajoivat jo 90-luvulla käyttöautojaan lyijyttömällä,
eikä ongelmia ollut. Siksi en ole koskaan käyttänyt näitä lisäaineita.

MB alumiinikansissa on venttiili-istukoissa kovametallirenkaat, joten Classic Centerin vastaus perustuu tähän.

Aikoinaan kun lyijytöntä alettiin myydä, niin silloin maahantuojat suomessa suosittelivat erilaisia vuorotankkauksia (lyijytön/ lyijyllinen).
Arvelen, että tässä oli kysymys vain turhien (= muusta syystä johtuvien)
takuu/valituskäsittelyjen välttämisestä.

Toisaalta esim. Englannissa näyttävät edelleen paljonkin käyttävän näitä lisäaineita, koska siellä on paljon harrasteautoja joissa on rautakannet (eli venttiili-istukka on vain koneistettu kanteen). Tämä rakenne vaatii
lyijyä kestääkseen.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Mesedesi kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:Taitavat kalastella asiakkaita korjaamolle ja osamyyntiin :oops:
Empä usko, että tehtaalla tarvitsee ruveta niin alhaisiin temppuihin osamyynnin takia...

Eiköhän DaimlerAG:n väki ole senverta suoraselkäistä että mainetta ei noin typerillä asioilla pilata.
No uskokon kukin mitä haluaa :wink: .
Mersun oman huolto ohjeistuksen mukaan "ohjellinen" rajapyykki lyyjyttömän bensiinin sopivuuteen on 124 koppasen esittely 80-luvulla, eli kaikki 124 bensakoneet toimivat lyyjyttömällä, mutta esim 126 sarjassa 5.0L V8 koneissa (M117.963) rajapyykki on 10/83 jälkeen valmistuneet, jotka toimivat lyyjyttömällä.
Esim 123 250 moottorit ( 76 - 84 ) ovat kaikki pehmillä istukoilla varustettuja ja tarvitsevat lisäaineen.
Huolto ohjeen mukaan, jos vanhoissa mersuissa ( 123 ja vanhemmat mallit ) käytetään lyyjytöntä bensaa, pitää ventiilien välysten mittaus väliä lyhentää puolella normaalista, koska istukat kuluvat nopeammin :roll:
Että sillen.......

Vielä tuosta oktaanista....
Ennen 2 maailmansotaa oktaaniluku on ollut n 50-60 ja sen jälkeen 70 luvun loppuun vielä yleisesti alle 90. Niin 98 oktaanisen käyttämisestä ei ole vanhoissa ( esim W108 )ei ole mitään mitään todellista hyötyä
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

adenauer300 kirjoitti: Vielä tuosta oktaanista....
Ennen 2 maailmansotaa oktaaniluku on ollut n 50-60 ja sen jälkeen 70 luvun loppuun vielä yleisesti alle 90. Niin 98 oktaanisen käyttämisestä ei ole vanhoissa ( esim W108 )ei ole mitään mitään todellista hyötyä
Sotahan aina vie eteenpäin teknistä kehitystä :D . Eihän ennen sotaa ollut mitään lyijyä, jenkithän sen taisi keksiä sodan aikoihin kun tarvittiin lisää oktaaneja. Ja sitten huomattiin että kappas vaan venttiilien istukat kestää pitempään. Eiköhän 30-luvulla venttiilirempppa ollut sellainen määräaikaishuoltoon rinnastettava toimenpide :lol: .

Venäjällä ei essonbaarin mukaan koskaan ole lyijyä bensan seassa ollutkaan, siksi ladat/mosset ym. kulkee hyvin lyijyttömällä. Puristuskestävyyttä on nostettu jollain muulla kemikaalilla.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Ite ajan ilman lisäainetta, ja taitaapa ohjeissa lukeakin ettei saisi edes käyttää jos auto ei sitä erikseen edellytä, Ite kans uskon tuohon että nämä lisäaineet sopii parhaiten valurautasille kansille, ja että mersussa olisi kunnon ohjurit. Katotaan mitä käy, hyvin on nyt toiminut 8tkm ilman myrkkyä ja kone on vuodelta 79 :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Madallus

Viesti Kirjoittaja manfredR »

Sanokaapa onko aivan pyhäinhäväistys jos laittaisi 123:sta vähän enempi tonttiin. On aika maasturin näköinen ilmestys tällä hetkellä keulasta....
peräpää on jo sitten eri asia (älkää laittako letkallista tiiliä konttiin, isoisä kokeili ja nyt roiskeläpät viiltää maata)

Olisihan se aika erinäköinen kuin tehtaalta lähtiessään. Oliko W124 malli eka joita madallettiin jo tehtaalla valmiiksi? ns. sportalustoja.
Homma vasta lapsenkengissä
Avatar
unski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3008
Liittynyt: To 14.10.2004 16:08
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja unski »

usein edessä on väärät jouset ja väärät "korokekumit". Etujousia on muistaakseni Mersulla 4:ää mallia ja korokekumeja samoin. Tarvikkeena myyvät vain paria mallia. Tällöin saadaan tuo niin monessa w123:ssa oleva tractor look. Oikein valituilla alkuperäisillä jousilla ja välikumeilla saadaan jo inhimmillisempi olemus Mersuun.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Re: Madallus

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

manfredR kirjoitti: Olisihan se aika erinäköinen kuin tehtaalta lähtiessään. Oliko W124 malli eka joita madallettiin jo tehtaalla valmiiksi? ns. sportalustoja.
No tehtaalta ja tehtaalta...miten sen nyt ottaa...

Kyllä W123 AMG versioihin oli saatavana matalempia vietereitä, mutta siihenaikaan AMG oli Mercedeksen ulkopuolinen yritys, joten sellaisia sarjoja tarkalleenottaen ei tullut Sindelfingenin liukuhihnalta.

Mutta W124:n aikaan oli näitä Sportline-varustepaketteja, joihin kuului normaalia matalampi olemus. Ne taas on ihan tehdasasenteisia juttuja.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

madallus

Viesti Kirjoittaja tuti »

Itse olen miettinyt tuohon omaan 280E:hen H&R:n 50mm tiputtavia jousia ja GTS sport iskunvaimentimia. Varaosavarastolta kysytty tarjous, bayermannilta sais kans H&R:n jouset, siellä sanoivat että etujousia löytyy tuohon 280E:hen kahta eri vahvuutta, riippuen ajoneuvon varustuksesta(ilmastointi, kattoluukku yms massaa kasvattavat.)

hakusessa tämän tyyppinen tyyli:
http://img.photobucket.com/albums/v333/ ... austa3.jpg
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Re: madallus

Viesti Kirjoittaja manfredR »

tuti kirjoitti:Itse olen miettinyt tuohon omaan 280E:hen H&R:n 50mm tiputtavia jousia ja GTS sport iskunvaimentimia. Varaosavarastolta kysytty tarjous, bayermannilta sais kans H&R:n jouset, siellä sanoivat että etujousia löytyy tuohon 280E:hen kahta eri vahvuutta, riippuen ajoneuvon varustuksesta(ilmastointi, kattoluukku yms massaa kasvattavat.)

hakusessa tämän tyyppinen tyyli:
http://img.photobucket.com/albums/v333/ ... austa3.jpg
Viitsitkö laittaa tietoa noista madallussatsien hinnoista tai ainakin yhteystietoja mistä kyselit niitä.

Itelläkin ruvennut polttelee tuon röntän madallus.

Kyselin tarvikeosia niin taakse saisi iskarit ja jouset alta parinsadan koko satsi. Liekö madallussatsit paljon kalliimpia
Homma vasta lapsenkengissä
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja tuti »

PAKETTITARJOUS: H&R(50mm) + GTS-iskunvaimentimet 569 Euroa Sis.alv ja rahti
VARAOSAVARASTO by Quantum Motoris Oy Y-tunnus 2108700-2
Palvelevaa verkkokauppaa autoharrastajille ja -ammattilaisille
Puhelin ma-pe 10-18 puhelin: 045 1295 000 & 045 1295 003

bayermann:ilta saa pelkät jouset, hinta tais olla 50mm jousille 350€.

Bilsteinin iskarit taitais olla parhaat, mut ei taida onnistua ku maksimi tiputus niiden kans olis toi 40mm... H&R:ltä toki saa 30mm tiputtaviakin jousia.
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Viesti Kirjoittaja manfredR »

tuti kirjoitti:PAKETTITARJOUS: H&R(50mm) + GTS-iskunvaimentimet 569 Euroa Sis.alv ja rahti
VARAOSAVARASTO by Quantum Motoris Oy Y-tunnus 2108700-2
Palvelevaa verkkokauppaa autoharrastajille ja -ammattilaisille
Puhelin ma-pe 10-18 puhelin: 045 1295 000 & 045 1295 003

bayermann:ilta saa pelkät jouset, hinta tais olla 50mm jousille 350€.

Bilsteinin iskarit taitais olla parhaat, mut ei taida onnistua ku maksimi tiputus niiden kans olis toi 40mm... H&R:ltä toki saa 30mm tiputtaviakin jousia.
Kyselin DR Wheelgoodilta tuohon 250:seen

-Bilsteinin sport iskunvaimentajat ympäri auton 314,- euro sarja
-Cobra madallusjouset -40mm 230,- euroa sarja

Onko kyseessä asiallinen satsi?

*it*ttaa kun ei tiedä mistään mitään näistä asioista mutta poltot olisi kovat oppia. Toivottavasti joku jaksaa vastailla.
Homma vasta lapsenkengissä
dundar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 15.12.2008 22:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja dundar »

Jaahas, taas tarvittais viisaanpien apua. Mitäs eroa on -78 ja -79 vuosimallin kaks viiskymppisellä? Eli olin ostamassa pakoputkistoa tohon merssuun ja taas kerran törmäsin siihen että, ei löydy kun seitenysiin saakka ja vanhemmissa on sitten jotain eroja. Mitähän ne mahtaa olla?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Laitappas auton valmistenumero, niin katsellaan...
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Iskareiksi toki Bilsteinit, mutta "halpis"-madallussarjoihin en ota kantaa, kun en ole vielä tavannut W123:ssa toimivaa sellaista. Suosittelen alkuperäisjousia, joskin ovat nykyään hinnoissaan :?
dundar kirjoitti:Jaahas, taas tarvittais viisaanpien apua. Mitäs eroa on -78 ja -79 vuosimallin kaks viiskymppisellä? Eli olin ostamassa pakoputkistoa tohon merssuun ja taas kerran törmäsin siihen että, ei löydy kun seitenysiin saakka ja vanhemmissa on sitten jotain eroja. Mitähän ne mahtaa olla?
Uudemmassa mallissa on tuplaputkisto. Kannattaa kysellä esim. KL-varaosista. Saattaa löytyä orginal-putkisto asialliseen hintaan vaikkei kaksviiskymppisen osia näy nettisivuilla.
dundar
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 15.12.2008 22:46
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja dundar »

Mesedesi kirjoitti:Laitappas auton valmistenumero, niin katsellaan...
Jep jep, tässähän sitä: 12302610065585. Niin nythän se putki alkaa kahdella putkella ja ennen taka-akselia olevasta pöntöstä se tulee ulos yhdellä. Kyseisessä putkistossa on kohtalaisen erikoisia hitsauksia joten sen alkuperäisyys hieman epäilyttää...
Viimeksi muokannut dundar, Ti 20.01.2009 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tuti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 178
Liittynyt: To 04.03.2004 16:47
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja tuti »

Itse pädyin spax:in madallus-sarjaan, RallyRace:sta sain hyvän tarjouksen.
Siellä kuulemma olis hyllyssä poistossa neloskoneiseen w123:seen 40mm tiputtavat jouset sopohintaan...
linkki:
http://www.rallyracefin.fi/
Skoda Octavia 1.4tsi 2010, Volvo amazon farkku -66 (projekti), VW bus REIMO-matkailuauto 1981, Honda cb900 F2 bold'or 1981.
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Viesti Kirjoittaja manfredR »

tuti kirjoitti:Itse pädyin spax:in madallus-sarjaan, RallyRace:sta sain hyvän tarjouksen.
Siellä kuulemma olis hyllyssä poistossa neloskoneiseen w123:seen 40mm tiputtavat jouset sopohintaan...
linkki:
http://www.rallyracefin.fi/
Pitääpä kysästä itselläkin tarjousta sieltä suunnasta. Ei vaan ole minun autoon sopiva se neloskoneen sopuhinta alusta....250 = 6-syl
Homma vasta lapsenkengissä
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

dundar kirjoitti:
Mesedesi kirjoitti:Laitappas auton valmistenumero, niin katsellaan...
Jep jep, tässähän sitä: 12302610065585. Niin nythän se putki alkaa kahdella putkella ja ennen taka-akselia olevan pöntöstä se tulee ulos yhdellä. Kyseisessä putkistossa on kohtalaisen erikoisia hitsauksia joten sen alkuperäisyys hieman epäilyttää...
Eli -78 pakoputken loppuosa on sama kuin nakuissa ( 1 ulostulo ) ja uudemmassa versiossa loppuosa on sama kuin 280:sessä ( tupa ulostulo ).
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Viesti Kirjoittaja manfredR »

Vihdoinkin kuvia.

Kävin katselemassa viikonloppuna että mikä vekotin se tuli ostettua loppujen lopuksi :D

Aika paljon työmaata näköjään kehittelin itselle, mutta siinähän sitä oppii kun rupeaa tolskaamaan.

Sergey oli hommannut näköjän kans hienon kulkupelin. Onnittelut siitä hänelle.

http://s596.photobucket.com/albums/tt45/manfredraitala/
Homma vasta lapsenkengissä
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

manfredR kirjoitti:Vihdoinkin kuvia.

Kävin katselemassa viikonloppuna että mikä vekotin se tuli ostettua loppujen lopuksi :D

Aika paljon työmaata näköjään kehittelin itselle, mutta siinähän sitä oppii kun rupeaa tolskaamaan.

Sergey oli hommannut näköjän kans hienon kulkupelin. Onnittelut siitä hänelle.

http://s596.photobucket.com/albums/tt45/manfredraitala/
Ihan kuin oma auto mutta barokit alla
:lol: Mikä värikoodi tuossa on? On siisti peli, komiat nuo lampunsuojat, mullaki on tollaset yhdet tallessa, vähä vaa seistessä ottaneet pienen pintaruosteen päälle, olis aika hauskat laittaa paikalleen 8)
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

manfredR kirjoitti:Vihdoinkin kuvia.

Kävin katselemassa viikonloppuna että mikä vekotin se tuli ostettua loppujen lopuksi :D

Aika paljon työmaata näköjään kehittelin itselle, mutta siinähän sitä oppii kun rupeaa tolskaamaan.

Sergey oli hommannut näköjän kans hienon kulkupelin. Onnittelut siitä hänelle.

http://s596.photobucket.com/albums/tt45/manfredraitala/
Päällepäin näyttää kuitenkin varsin siistiltä ja terhakkaalta pirssiltä. Pistähän projektikertomusta ilmoille, jahka työt alkavat :)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Viesti Kirjoittaja manfredR »

Jussi L. kirjoitti:
manfredR kirjoitti:Vihdoinkin kuvia.

Kävin katselemassa viikonloppuna että mikä vekotin se tuli ostettua loppujen lopuksi :D

Aika paljon työmaata näköjään kehittelin itselle, mutta siinähän sitä oppii kun rupeaa tolskaamaan.

Sergey oli hommannut näköjän kans hienon kulkupelin. Onnittelut siitä hänelle.

http://s596.photobucket.com/albums/tt45/manfredraitala/
Ihan kuin oma auto mutta barokit alla
:lol: Mikä värikoodi tuossa on? On siisti peli, komiat nuo lampunsuojat, mullaki on tollaset yhdet tallessa, vähä vaa seistessä ottaneet pienen pintaruosteen päälle, olis aika hauskat laittaa paikalleen 8)
Värikoodi on 940 eli marine blue

Aika nostalgiset nuo teerisuojat tosiaan lampuissa. Ne lähtee mäkeen välittömästi. Vanteet tekisi mieli puhaltaa ja maalata ennen kesää.
Muuta ei mahda keritä tehdä jos sitäkään. Pelleissä näkyi olevan ihan tarpeeksi ruostetta.
Auto saa nyt seistä lämpimähkössä ja kuivassa tallissa. Pitää tässä ruveta kartottamaan auton kunto ja ajella eka kesä nykykuntoisena.
Sitten kun löytyisi mielenkiintoa ja paikka jossa sitä rassata niin ottaisi ruosteet kunnolla pois ja ylimaalaisi koko kapineen.
Homma vasta lapsenkengissä
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MercMan »

No sama väri sitten, eli 940, marine blue/hansablau 8) Onnea kunnostushommiin .
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Yhä lintassa

Viesti Kirjoittaja manfredR »

Auto on vihdoinkin saatu liikenteeseen. Työnteko meinaa haitata harrastuksia.
Ensimmäiseksi tempaisin teerisuojat pois lamppujen edestä :D

Takajouset oli niin finaalissa että neljästään ajellessa pakoputki meinasi hipoa maata ( ei mahtunut kaljatölkki auton alta pyörimään)

Jouset vaihdettiin ja laitettiin 14mm korkeat säätökumit, mutta silti perä jäi alemmas kuin keula??!! Mikä siinä oikein on vikana? Onko keulalla liian pitkät/väärät jouset? Traktor-look on vieläkin tallella ikävä kyllä. Ostin jouset MB-osasta oulusta.

Korttelirallia ajaessa huomasin koneen hieman katkovan kun vaihtaa ykköseltä kakkoselle ja painaa sopivan vähän kaasua eli veto häviää miltei tyystin jos ei runttaa kunnolla kaasua. Osaako kukaan sanoa onko vika kaasarin säädöissä vai virtapuolella? Muuten kyllä tyhjäkäynti on tallessa ja tenkuakin löytyy ihan kivasti noin vanhaksi autoksi ja ne kuutosen sulosoinnut on kuin musiikkia korville :)

Autoa ei ole paljon säädelty lähivuosina joten onko tarpeellista esim. kaasarin säädätys vai onko niissä mitään säädettävää?
Venttiilien säädöt voisi olla myös asiallista tehdä. Mittarissa on kuitenkin yli 300tkm

Huhhuh, siinäpä muutapa kysymys näin alkuun
Homma vasta lapsenkengissä
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

sun ois pitäny laittaa eteen 8mm kumit, eli ykköset, olisit saanu etupäätä vielä sentin, pari alaspäin...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Viesti Kirjoittaja manfredR »

Sergey kirjoitti:sun ois pitäny laittaa eteen 8mm kumit, eli ykköset, olisit saanu etupäätä vielä sentin, pari alaspäin...
Unohtui kertoa että jouset vaihdettiin pelkästään taakse. Etupään jousista ei ole tietoa mitkä ne on.
Homma vasta lapsenkengissä
manfredR
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 31.05.2005 17:04

Viesti Kirjoittaja manfredR »

Katsastusmies valitteli, että liian rapea alkaa mersu olemaan, eli ei muuta kuin hylsy tuli ja kuukausi armonaikaa.
Mukavasti alkanut kesäkausi tyssäsi alkuunsa.
Takana oli tunkireijän viereen tullut toinen reikä, vissiin w123 perussettiä?
Takana jousen yläpään viereltä jokin palkkihöpötys läpi ruostunut ja pala roikkui irti.

Pitää tehdä perushuolto (öljyt yms. vaihto) ja ajella se kuukausi, katsoo jos on intoa talven aikana sitä hieroa sen verran että saa katsastuksesta läpi.
Homma vasta lapsenkengissä
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

tänään juuri hitsasin täysin uudestaan itse pellistä vääntämällä tuon pohjaanlyöntikumin paikan. Haastetta siinä kyllä oli.

Samalla kannattaa katsoa se korin runkopalkki, löytyy yleensä pehmosta sieltäkin suunnalta kulmista.

Varo hitsatessa, tankki on ainakin dieseleissä kohtalaisen lähellä siellä :shock:
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Vastaa Viestiin