220 1969

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Aapo.T kirjoitti:Ei tule virtaa tuhkikseen, mihinhän nämä johdot menevät kiinni jotka tuhkiksesta lähtevä?, nyt on hieman pimeää tutkia :cry:
Vastaan itselleni: Tuhkisen kylessä olevat jousitettu nasta oli hieman lytyssä eikä tullu kontaktia :wink:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
jaskaj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 03.04.2008 19:59
Paikkakunta: Karijoki

Viesti Kirjoittaja jaskaj »

Tipahti tuos uusin mobilisti postilaatikkoon ja sielä oli tutun näkönen pystäri kuvatalkois sivulla 94 :D . Edellisellä sivulla oli kuva mielenkiintoisesta autonosturista ts. kevyen näköinen... siinäkin muuten pystäri päällä.
ei riemulla rajaa ku mersulla ajaa

w115 220b -68
w210 230ea avantgarde -97
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Hehe, juu M. Ouvinen otti kuvan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Vaihdoin Mittarivaijerin, puhdistin mittarivalojen kirkkaudensäätöpotikan, korjasin luistavan matkamittarin rattaan, pesin hyvin myös ne mittarilasit.

Tulos: Nyt kun rapina on poissa ja nopeusmittarin osoitin liikkuu taisaisesti ja kauniisti, valot pelaa, tuntuu kuin sametilla ajelis, tai jollain paremmalla uudella autolla :shock: 8) :wink:

Ruuvattu myös klubimerkki maskiin ja liimattu pari klubitarraa.
Aikaisemmin ostamani kaapeli jäikin sitten ylimääräiseksi, ostin rto-tuonnin kaapelin joka näytti hieman erilaiselta laatikon pään kiinnikkeestä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Nopeusmittarissa on semmoinen vauhtipyörä, jonka päässä on akselinsa päittäisvälin säätö, ennestään väli oli 1mm, säädin päittäisvälin niin että pyörii herkästi mutta ei ota kiinni. Uudenkin vaijerin kanssa oli alunperin semmoista alle millin väpätystä viisarissa, välitilan säädön jälkeen viisari liikkuu taisaisesti alusta lähtien 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Aapo.T kirjoitti:Nopeusmittarissa on semmoinen vauhtipyörä, jonka päässä on akselinsa päittäisvälin säätö, ennestään väli oli 1mm, säädin päittäisvälin niin että pyörii herkästi mutta ei ota kiinni. Uudenkin vaijerin kanssa oli alunperin semmoista alle millin väpätystä viisarissa, välitilan säädön jälkeen viisari liikkuu taisaisesti alusta lähtien 8)
Juuri tätähän mä jossain aiemmassa viestissä muistelin
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Runkopalkissa ja etulattiassa on reikiä, löytyisikö korvausta vastaan vapaita hitsaajia?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Aapo.T kirjoitti:Nopeusmittarissa on semmoinen vauhtipyörä, jonka päässä on akselinsa päittäisvälin säätö, ennestään väli oli 1mm, säädin päittäisvälin niin että pyörii herkästi mutta ei ota kiinni. Uudenkin vaijerin kanssa oli alunperin semmoista alle millin väpätystä viisarissa, välitilan säädön jälkeen viisari liikkuu taisaisesti alusta lähtien 8)
Pystyiskö tuosta ruvista jotenkin "kalibroimaan" mittaria?
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

jari_w123 kirjoitti:
Aapo.T kirjoitti:Nopeusmittarissa on semmoinen vauhtipyörä, jonka päässä on akselinsa päittäisvälin säätö, ennestään väli oli 1mm, säädin päittäisvälin niin että pyörii herkästi mutta ei ota kiinni. Uudenkin vaijerin kanssa oli alunperin semmoista alle millin väpätystä viisarissa, välitilan säädön jälkeen viisari liikkuu taisaisesti alusta lähtien 8)
Pystyiskö tuosta ruvista jotenkin "kalibroimaan" mittaria?
Tuskin, eihän tuo vaikuta kuin sen akselin päittäisvälykseen :shock:
Kuitenkin suurin vaikutus on sillä vaijerilla.
Taitaa ajot jäädä vähiin ellei perän palkkia saa hitsattua leimalle :twisted:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kelpaa ajella kun on Tuplapuskuri ja klubimerkki.



-Ikkunat herkistetty,
-Etulattia hitsattu, pohjaa siistitty
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Tuosta hitsauskesta: eikös Helsingissä ole sellaista mitä ennen kutsuttiin ammattikouluksi. Amis. Mitä ne nykyään on, Ammattioppilaitoksia, Ammattiopistoja tai niin kun Äänekoskella on Poke - Pohjoisen Keski-Suomen OppimisKeskus, Jeesus!

No kumminkin, nehän korjaa/hitsaa/muokkaa ainakin täälä Jyväskylässä paikallisessa oppilaitoksessa oppimistyönä valvotusti ja opettajat on vanhan kansan jääriä.
S213 "Eemeli" E200D 2017, moottorin vikavalo vakiona
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Petteri Kivimäki kirjoitti:Tuosta hitsauskesta: eikös Helsingissä ole sellaista mitä ennen kutsuttiin ammattikouluksi. Amis. Mitä ne nykyään on, Ammattioppilaitoksia, Ammattiopistoja tai niin kun Äänekoskella on Poke - Pohjoisen Keski-Suomen OppimisKeskus, Jeesus!

No kumminkin, nehän korjaa/hitsaa/muokkaa ainakin täälä Jyväskylässä paikallisessa oppilaitoksessa oppimistyönä valvotusti ja opettajat on vanhan kansan jääriä.
Nii, onkohan ne kesällä auki, saahan nuo ruostekorjausfirmassaki laitettua mutta hintaa tulee :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tähän asti kertyneitä kustannuksia:

Etulattian hitsaus 180 e
Pakoputki 200 e
Tuplapuskuri 100 e
Kerhomerkki 38e
Sulat yhteensä ~80e
Takakontin kahva 18e
Takakontin tähti ~15e
Sisävalo 24e
Pölykapseli 0e
Ovivalon kytkin 10e
Mittarivaijeri 29e
Virta-avain 29e
Avaimenperä 7,5e
Maskin listat 15e
Antenni 15e
Becker radio 109e
Kaiutin 25e
Bitumilevyä 14e
Mp3 soitin 20e
Lämppärin vipu 46e
Ratti 56e
Ovivalon kytkin 10e
Rek.kilven valot 22e

1062,5 euroa

Lisäksi lamppuja ja huolto osia...


Tänään löytyi rompetorilta Original Teile helmakotelo oikealle 20e :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Katsastettu, seisontajarru korjattava/säädettävä ja raidetangonpäät vaihtoon, ruosteita ei pistäny hitsaamaan mutta kuntoonhan neki on laitettava ennenpitkää.

250:sen takakaari hiottu kiteistä veke:
http://farm4.static.flickr.com/3236/259 ... 8d8b_o.jpg

Original teile helmakotelo:
http://farm4.static.flickr.com/3065/259 ... 5e44_o.jpg
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Uusittu raidetangon päät, ohjausiskunvaimennin ja kiristetty simpukka.
Kulkee sataviiskytämarkkaa lasissa ihan kuin junalla ajais :shock:
Ero oli todella suuri vaikka alunperinkin kulki hienosti.

Vaihdettu käsijarrukengät, jarruputki, jarrupalat, säädöt.



Vois käydä näyttämässä katsastuksessa taas :oops:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Jee, katsastettu, tosin laittoivat otteeseen merkinnän virtalukosta.
Saakohan veholta tilattua lukkoa kantakortin avainnumerolla?

Tunnelmakuvia:

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »



Kelpaa ajella. Tänään vaihdettu takapuskurin oikea puolisko parempaan, edellisessä oli alapinnalla puhkiruostunut. Hommattu etu ja takaripustus varaosiksi, jos niistä saisi parit tukivarret käyttöön.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No nyt on keulassa mersuklubin plakaatti ja 500.000km laatta,
Myös tähti ja tähden jalusta on uusittu, edellinen oli korjattu ruuvilla ja oli tuhannen hakatun näköinen joten piti vaihtaa molemmat. Uudet vilkunlasit olisi hakusessa, viistoreunaiset mallit.



Hommasin myös kampiakselin tiivisteet jotta saisi öljyvuodot loppumaan.
Mimmonen homma on vaihtaa m115 moottorin etutiiviste :?: :idea:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
jusa82
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2229
Liittynyt: Ti 14.09.2004 21:50
Paikkakunta: Koski TL

Viesti Kirjoittaja jusa82 »

tiivisteiden vaihdossa voin auttaa. aja koskelle ja aletaan hommiin.
203 cdi
123 200 d mr

+ n. 20 muuta mb autoa ja pari kontio-sisua

w115/123 osia coupesta farmariin-JATKUVASTI TARJOLLA
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

jusa82 kirjoitti:tiivisteiden vaihdossa voin auttaa. aja koskelle ja aletaan hommiin.
Joo mutta aikasintaan huhti-toukokuussa, auto on nyt tallissa.
8) Öljyä menee noin 1l/500km ja kone on märkä tuosta alimman pyörän kohdalta. Oisko niin ettei ole suodatintakaan vaihdettu aikoihin kun on vuotanu ties miten kauan 8)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

http://www.youtube.com/watch?v=Crg8AsFONW0

Kohti kesää mennään :lol:
Tarve olisi uusia moottorin tiivisteitä, kytkin ja ruosteita paikata :roll:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Hieno video. Tulee äkkiä pystärikuume kun tollasia kattelee :)
c203 180K -05
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Kytkin ravistaa kun liikkeelle lähtiessä nostaa kytkintä ylös.
Häiriö katoaa kun autolla ajaa hetken. Erityisesti sateella ja kylmällä ilmalla esiintyy aina. Onko todennäköisimmin kyse kuluneesta kytkinlevystä? Kytkimen luistattaminen ei tunnu parantavan asiaa :?
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Joel S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 363
Liittynyt: Pe 16.05.2003 23:17
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Joel S. »

Sillä kytkimellä ajelee kyllä vielä pitkään, jos se ravistelu ei liikaa häiritse.
c203 180K -05
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Aapo.T kirjoitti:Mersuja ei näy liikenteessä, miksi on näin?
Vappuaattona ja -päivänä ainakin MarkoV ja minä kannoimme kortemme kekoon Coupeillamme :) . Jackien mb oli Linnoituksessa parkissa ja sen takana olleeseen farkkulankkuun oli pintapölyyn piirrelty auto täyteen molempien edustajien sukupuolielimiä... eihä noita uskalla jättää yksin, ei edes vanhoja...

Pari CLS:ää näkyi täälläpäin, suomen kilvissä vielä :P . No huomenna Lahdessa mersukeskittymä :) .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
pforsell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 456
Liittynyt: Ti 19.09.2006 15:15
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja pforsell »

Todella hieno auto Aapo T ja hyviä valokuvia.

Offtopiccina haluaisin kommentoida yhtä kielikukkasta Flickr-saitillasi, jos sallit. Kukkanen ei edes ole Sinun syytäsi vaan ruotsalaisten syy ja yli tuhat vuotta vanha kaiken lisäksi.

Eli, itse luomasi käännös Helsinki Doom Church luo englanninkielisen mielessä kuvan lapsiuhreista, pääkalloista ja saatanallisista riiteistä. Oikea termi on Helsinki Cathedral.

Sana tuomiokirkko on huono suomennos huonommasta ruotsinnoksesta. Kyse ei ole koskaan ollut mistään tuomitsemisesta, vaan sana tulee latinan sanasta dom, domus, eli koti. (Ruotsalaiset mokasivat, ja ottivat suoraan latinan dom-sanan käyttöön, jolloin se ei enää ollutkaan koti vaan tuomio).

Tuomiokirkko on hiippakunnan keskuskirkko, eli oikeammin piispan kotikirkko. Helsingin hiippakunnan pomon, eli Helsingin piispan kotikirkosta on kyse. Jos oltaisiin uskollisia alkuperäiselle latinalle, pitäisi nimen olla suomeksikin Helsingin Kotikirkko. Suomessa on muutama hiippakunta, jokaisen pomona piispa, ja jokaisen keskuspaikkana tuomiokirkko.

Ruotsalaisten sijaan monet muut ottivat käyttöön latinan cathedra-sanan (istuin), eli katedraali on siis se kirkko, jossa on piispan istuin.

Ennen kuin kukaan alkaa jeesustelemaan, haluan huomauttaa, että en ole kirkon miehiä, en edes uskovainen, paremminkin ateisti enkä puhu sujuvaa latinaa. Sen sijaan tykkään kielikukkasista yli kaiken. :D

Mutta hemmetin hieno auto ja hienot kuvat.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)

ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Juu Ateisti olen joten en noista uskonnoista perusta. :lol:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

http://koti.welho.com/aaptervi/220/Lahtimbklubi.jpg

Matkalla huomasin että oikeanpuolen etuoven tuuletusikkunan tiiviste on aivan finiitto, tarjotkaa jos löytyy ehjää. :cry:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2796
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Ensi vuonna Jerusalemissa, tervehtivät vanhan euroopan juutalaiset aikanaan toisiaan. Minä voisin tervehtiä muita mersumiehiä, että ensi vuonna tien päällä, sen verran pitkän tuon oman kanssa on keskusteltu.

No, ens perjantaina lähdemme kesäreissuun pystärillä, se on varma :twisted:.

Enää ei ole kun radion asennus, johtojen ja vahvistimen piiloasennus takakonttiin, takapenkki paikalleen, tuulilasinpyyhinten asennus ja sekalaiset kromilistat paikalleen. Ja peitelevyt kojelaudan alle on kaivettava erittäin sekaisen työhuoneiston nurkista. Oikeasti, kaaos on kamala, elävästi muistan Sergeyn järkyttyneen ilmeen kun kävi osia hakemassa. :roll:
S213 "Eemeli" E200D 2017, moottorin vikavalo vakiona
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Vastaa Viestiin