No niin; W108:sin moottori on paikallaan, mutta nyt kun sain sen autoon paikalleen ja laatikkoon kiinni, niin alkoi vuotaa.
Turbiini oli tuettuna moottorin poissaollessa hieman alaviistoon, siitä ei vuotanut öljyä. Asentaessani en murjonut sitä mitenkään, asensin paikalleen ja kiristin pultit.
Mutta nyt kun laatikko on taas vaakatasossa, vuotaa öljyä..kone ei ole ollut käynnissä.
Rikoinkohan turbiinin asentaessani..
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3080
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Rikoinkohan turbiinin asentaessani..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5730
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: Rikoinkohan turbiinin asentaessani..
oliskohan turbiinin ja oljypumpun välinen stefa vaurioitunut
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3080
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Rikoinkohan turbiinin asentaessani..
Se on otettava irti moottori ja laatikko..
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3080
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Rikoinkohan turbiinin asentaessani..
Jahs. Tulee laatikosta, ei turbiinilta.
Helposti kyllä saa rikki, näköjään. Kuinkahan paha vaurio voikaan olla kyseessä..
Helposti kyllä saa rikki, näköjään. Kuinkahan paha vaurio voikaan olla kyseessä..

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3080
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Rikoinkohan turbiinin asentaessani..
Mitähän mahtoi mennä pieleen; turbiini on varmaan ollut väärässä asennossa tai sitten sen laippa on ottanut itseensä moottori poistettaessa.
Jos turbiini on ollut väärässä asennossa eli tuon turbiinin hampaat eivät ole kohdallaan, niin eikö sen silloin tulisi jäädä liian ulos? Tuo meni kumminkin ihan kohdalleen ja sisään, kiristin pohjaan ruuveilla mikä vissiin oli sitten huono juttu, eli olisi pitänyt mennä kiristämättä..
No, huomenna tuo selviää. Korjausohje suosittelee muuten moottorin poistamista laatikon kanssa, mitä en nyt ihmettele. Toisaalta taas vanhempi korjausmanuaali kertoo laatikon irroittamisen ja asentamisen..
Jos turbiini on ollut väärässä asennossa eli tuon turbiinin hampaat eivät ole kohdallaan, niin eikö sen silloin tulisi jäädä liian ulos? Tuo meni kumminkin ihan kohdalleen ja sisään, kiristin pohjaan ruuveilla mikä vissiin oli sitten huono juttu, eli olisi pitänyt mennä kiristämättä..
No, huomenna tuo selviää. Korjausohje suosittelee muuten moottorin poistamista laatikon kanssa, mitä en nyt ihmettele. Toisaalta taas vanhempi korjausmanuaali kertoo laatikon irroittamisen ja asentamisen..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3080
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Rikoinkohan turbiinin asentaessani..
Tavarits, huomenta!
Heräsin viideltä ilman herätyskelloa syvään ja voimakkaaseen haluun irroittaa moottori vaihdelaatikosta välittömästi ja tutkia vauriot. Näin teinkin, mikä oli helppoa, kun on tuon kanssa jumpanna muutaman kerran.
Vaurioita ei näkynyt; turbiini on ehjä ja samoin tiiviste. Öljyn tihkuttaminen loppui heti kun otin koneen pois. Ei tihkuta yhtään kun asensin turbiinin takaisin. Hmm, jos öljypumppu olisi vaurioitunut, niin eikö tuon pitäisi tihkuttaa edelleen?
Mitähän tässä tekis? Spagaatin ehkä, mutta taidan kuitenkin ottaa vaihdelaatikon irti ja asentaa sen moottoriin irtonaisena ja tarkkailla tihkuttaako enää..
Heräsin viideltä ilman herätyskelloa syvään ja voimakkaaseen haluun irroittaa moottori vaihdelaatikosta välittömästi ja tutkia vauriot. Näin teinkin, mikä oli helppoa, kun on tuon kanssa jumpanna muutaman kerran.
Vaurioita ei näkynyt; turbiini on ehjä ja samoin tiiviste. Öljyn tihkuttaminen loppui heti kun otin koneen pois. Ei tihkuta yhtään kun asensin turbiinin takaisin. Hmm, jos öljypumppu olisi vaurioitunut, niin eikö tuon pitäisi tihkuttaa edelleen?
Mitähän tässä tekis? Spagaatin ehkä, mutta taidan kuitenkin ottaa vaihdelaatikon irti ja asentaa sen moottoriin irtonaisena ja tarkkailla tihkuttaako enää..
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3080
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Rikoinkohan turbiinin asentaessani..
Joo, nyt on loota ja moottori molemmat pihalla (sic!)
Olen tullut siihen tulokseen, että moottorin asentaminen tuon K4A025 -automaatin kanssa edellyttää joko moottorin & vaihteiston asentamista pakettina tai sitä, että ensin otetaan vaihdelaatikko pois, asennetaan moottori ja sitten vaihdelaatikko takaisin. Se on ihan hirmuista millimetripeliä painavan moottorin kanssa saada se yhtymään tismalleen samassa linjassa laatikon kanssa, eikä korjaamokäsikirjoissakaan ei ole ohjetta moottorin asentamiseen vaihdelaatikkoon.
Olen tullut siihen tulokseen, että moottorin asentaminen tuon K4A025 -automaatin kanssa edellyttää joko moottorin & vaihteiston asentamista pakettina tai sitä, että ensin otetaan vaihdelaatikko pois, asennetaan moottori ja sitten vaihdelaatikko takaisin. Se on ihan hirmuista millimetripeliä painavan moottorin kanssa saada se yhtymään tismalleen samassa linjassa laatikon kanssa, eikä korjaamokäsikirjoissakaan ei ole ohjetta moottorin asentamiseen vaihdelaatikkoon.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966