W140 museokeskustelut

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
mikaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 03.04.2011 22:17

W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja mikaman »

Selailin foorumia ja en tällaista keskustelua löytänyt, joten ajattelin tehdä pelinavauksen.

Tosiaan 30v tulee näille helmille paraikaa täyteen ja ensimmäiset -91 vuosimallin laitteet on voinut jo tänä vuonna museoida. Näin ollen aihe on hyvinkin ajankohtainen.

Omani on -95 S350, joten käsittääkseni 2026 vuoden alusta voisin museoinnin tehdä. Auto oli 2002-2017 perheessä käyttöautona ja jäi uuden käyttiksen tullessa talliin säilöön. Nyt museointi taka-ajatuksena fiksailen laitetta loistoon.

Onko kanssakärsijöitä, tai onko kenties joku jo ehtinyt w140 museoinnin suorittaa?

Sellainen kysmys myös, kun omassa laitteessa olisi etupuskurin uudelleenmaalaus ajankohtainen ja entisöintikunto vaatisi myös helmojen maalauksen. Onkohan puskuria ja kylkien alaosia saanut uutena jo korinvärisenä? Tämä yksilö on muualta metallimusta, mutta puskurit ja kylkien alaosat harmaat. Omaan silmään miellyttäisi musta auto kauttaaltaan. Jos sitä optiota olisi saanut jo tehtaalta, niin olisikohan värimuutos ok museoinnin kannaltakin?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja EVO X »

https://oudemercedesbrochures.nl/W140_0395engels.html

1995 esitteessä näkyy pari sävyä jossa korinväriset panelit.

https://oudemercedesbrochures.nl/W140_R ... r0995.html

Mutta sitten kun saman vuoden maalitarjontaa katsoo, niin selkeästi vain osa on ollut ns. korinvärisillä helmoilla. Luulen että täysin korinvärinen maalaus on ollut vasta ihan loppupään mallien optio.

Pikkasen kakspiippuinen juttu. Mun mielestä tuossa autossasi (lienee 199 Blauschwartz) se menisi tuunauksen puolelle, eikä se ole Museoauton idea. Itse kyllä hyväksyn alustan ja vanteiden päivitykset, mutta tuo maalaus on kyllä sellanen asia mitä en missään muodossa tekisi omalla autolleni. Se yksväristen juna meni 20-vuotta sitten. Silloin itsekin ne maalasin W124:sta aina korinväriin. Annat olla vaan alkuperäisenä Altograu 7700 värissä ja uusi siisti pinta, niin se autosi pysyy arvokkaana ja ennenkaikkea alkuperäisen näköisenä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
mikaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 03.04.2011 22:17

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja mikaman »

Kiitos tiedoista! Noiden varjolla taitaa pysynee alkuperäisen kaksivärisenä.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Zac »

Museoautoissa (eli orggis-kuntoisissa) monesti olleet väriltään "dual tonet" arvostetumpia kuin "kokonaan valkoiseen purkkiin kastetut":)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Omassa tallissa seisoo 500SE Japanin tuonti. Ajettu n. 40 000km, vastaa kunnoltaan uutta autoa. Ajattelin ensi vuonna sitä katsastaa ja tarjota museomiehelle kun auto on 1993 vuosimallia.

Museointiin en usko autossa olevan ongelmia. Vanteet olen päivittänyt kasireikäisistä kaivonkannen malliseksi ja heti alkoi kaduttaa. Olisi pitänyt samantien teräsvanteet etsiä ja niihin UFO-pölärit. Sopii mielestäni mustaa autoon mallikkaasti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
mikaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 03.04.2011 22:17

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja mikaman »

Ere866 kirjoitti: To 08.12.2022 18:03 Omassa tallissa seisoo 500SE Japanin tuonti. Ajettu n. 40 000km, vastaa kunnoltaan uutta autoa. Ajattelin ensi vuonna sitä katsastaa ja tarjota museomiehelle kun auto on 1993 vuosimallia...
Hienosti säilynyt yksilö! Taitaa olla tismalleen sama väritys kuin omassa.

Dieselissä muuten tippuu ajoneuvovero museoinnin kannalta mukavasti, hieman vajaasta 1000€ --> 0€.
lotus-evo500
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 28.03.2021 20:24

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja lotus-evo500 »

Ere866 kirjoitti: To 08.12.2022 18:03 Omassa tallissa seisoo 500SE Japanin tuonti. Ajettu n. 40 000km, vastaa kunnoltaan uutta autoa. Ajattelin ensi vuonna sitä katsastaa ja tarjota museomiehelle kun auto on 1993 vuosimallia.

Museointiin en usko autossa olevan ongelmia. Vanteet olen päivittänyt kasireikäisistä kaivonkannen malliseksi ja heti alkoi kaduttaa. Olisi pitänyt samantien teräsvanteet etsiä ja niihin UFO-pölärit. Sopii mielestäni mustaa autoon mallikkaasti.

Vielä joudut odottelemaan autosi kanssa 2024 puolelle että sen saa museorekisteriin. Autosi valmistunut 10/1993.
Mutta hieno ja vähän ajettu peli sinulla👌
lotus-evo500
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 28.03.2021 20:24

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja lotus-evo500 »

Kyllä kannattaa pitää puskurit alkup sävyisenä jos tarkoitus meseotarkastaa auto.
Kuten jo tuolla aiemmin mainittiin niin se Tuning meni silloin 20v sitten näissä. Itsellin tuli silloin syyllistyttyä vaihtelemaan vuosituhannen vaiheessa valkoisia vilkkuja porkkanoiden tilalle ym ym. Nyt niitä saa etsiä sitten mistä löytää tarpeeksi hyviä aikakauden osia näihinkin w140:siin.

Itse museorekisteröin kesällä 2kpl w140:siä. Tallissa odottelee myös useampi uudempi w140 oikeaan ikään pääsyä.
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Zac »

Missä hintaluokassa tälläinen "museokuntoinen" W140 liikkuu? Onko hinnat lähteneet jos laskusta takaisin nousuun?
(Jos putsaa tämän hetken energiakriisin ym. aiheuttaman selvän kuopan veks...)
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Ensinnäkin Suomessa näitä on hyvin, hyvin vähän myynnissä tällä hetkellä. Hinnat ovat liikkuneet aika lailla 15-30 000€ välillä. Kesällä oli pari kolmisatasta huokeammalla, 10 000€ pintaan. Tosin eivät olleet museoautoja, mutta siistejä kuvien perusteella.
En ota hintoihin kantaa, sillä en yhtään myytävänä ollutta autoa käynyt katsomassa.
Nyt jos nettiautoa katselee, niin halvimmat "siistit kuvien perusteella" on sen 8000€ ja ylöspäin. sitten on muutamia alle tuon, mutta kunto onkin sitten kysymysmerkki.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/13140390
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/13140476
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/13155653
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/600/12095053
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/12966954
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/12992639

Toiseksi sitten, eri asia on menevätkö pyyntihinnalla kaupaksi. w140 saattaa olla jo osalle ihmisistä vähän erityisempi malli. Sen ulkonäkö ei ehkä houkuttele tusinaostajaa ja osa pelkää auton tekniikkaa sen vanhetessa. Mutta toisaalta selkeästi hyvät ja suht edulliset vaihtavat kyllä omistajaa.

Itselle on 300-tekniikalla käyttöauto hakusessa. Mutta varusteita saisi olla enemmän kuin useimmissa näissä Suomi-vehkeissä on.

EDIT: autolöytöjä kotimaasta-ketjuun postasin viime viikolla. Sopii tähänkin ketjuun.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/13330263

Kävin tätä katsomassa paikan päällä.
Niukkavarusteinen tuontiässä (varsinkaan kun varusteista kaikki eivät toimi).

Havaintoja
- Jalopuiden lakat heikossa kunnossa
- Takalasit eivät toimineet (toinen takelteli, toinen ei sanonut mitään)
- Kattoluukku ei toiminut
- Vain yhdet renkaat
- ikkunoiden tiivisteet alkaneet hapertua ulkopuolelta
- ovien ikkunakoristelistat päässeet naarmuille (ulkopuoli)
- kojetaulun apukuskin lokerot eivät istuneet täysin
- verhoilun osalta ainakin kuskin penkki ja kyynärnoja kannattaisi pestä
- takalasin sisällä (alaosassa) kosteutta eli maitomaista vaalentumista

Perussiistissä kunnossa kuitenkin. Ei outoja hajuja tms. Ensivaikutelmaltaan siisti. Museoleimassa. Huoltokirja löytyi ja sitä oli myös täytelty. Takakaarissa valitettavasti ruosteenalkuja. Pohjaan en päässyt katsomaan.
Jotenkin kokonaisuus sai luopumaan ajatuksesta lähteä koeajolle. Kilometrit tuskin pitävät paikkaansa.

Vähän hankala auto kun harrastemielessä varusteet ovat riittämättömät ja käyttöautoksi esim. penkinlämmittimet puuttuvat.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Nyt on edullinen S600L

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/13340327

Pisti vähän kyllä hymyilyttämään tuo historia. Lisäksi kun noita kuitteja lueskelee niin hymyttää vielä enemmän.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Ti 03.01.2023 09:13 Nyt on edullinen S600L

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/13340327

Pisti vähän kyllä hymyilyttämään tuo historia. Lisäksi kun noita kuitteja lueskelee niin hymyttää vielä enemmän.
Mua ei hymyilytä ollenkaan. :? Ihan vammaista mennä tuommoista värinvaihtoa tekemään. Rauchsilberin nyt vielä jotenkin sulattaisi, mutta hopeaksi kun sisusta on beige. Muistan tuon auton hyvin. Satuin näkemään sen Pitskun Vehon myymälässä. Oli punaisena kerrassaan upea kokonaisuus! :evil:
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Just tässä kattelin että olispa mahtava jos olis W140 Almandinrotina :shock: (En itselleni) Sit joku pallinaama menee värittämään sellasen raukkishopeaksi, voi munaton ja silmätön sanon mä. Mobilessakin oli tasan 1kpl myynnissä W140 Almandinrot värissä, ja toi olis vielä 600:n :crazy:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Niin, onhan tuossa melkoisia käänteitä autolla ollut.
Tuohan oli Vantaalla mynnissä viime kesänä, oli muistaakseni aika kauan myynnissä. Lienee edullisesti lähtenyt uudelle omistajalle joka selkeästi nyt yrittää vähän tienata.

Herra Paulowlla lienee kuitenkin ollut myös toinen punertava 600?

Iski silmään tämä juttu. Auton rekkari on eri, vai lieneekö nyt sama auto kyseessä? Jos tuo kuva on otettu 2009 ja AGV on lähtenyt 1999 uudelle omistajalle niin tuo lienee eri 600.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Zac
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1092
Liittynyt: Su 19.10.2014 21:41
Paikkakunta: Lempäälä

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Zac »

Siinä ollut jo sellainen autotalli että hattu päästä kun astuu sisään.... :shock:

Mutta käsittämätöntä tosiaan tuo värin vaihto... nykypäivänä ei ees ilmainen temppu... :eh:
Viimeksi muokannut Zac, Ti 03.01.2023 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Toi W221 on Villen Automyynnissä myynnissä. Sitä ei oltu koskaan pesty ennen kuin se tuli sinne. Samoin tuo W109 on Villellä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/13342725

Siitäpä toinen 500:nen kympillä.
Lienee jonkun harrastajan kun ei ole aiemmin tullut vastaan. Kuntohan vaikuttaa ihan siistiltä kuvien perusteella, väri ei miellytä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ere866 kirjoitti: Ke 04.01.2023 08:10 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/13342725

Siitäpä toinen 500:nen kympillä.
Lienee jonkun harrastajan kun ei ole aiemmin tullut vastaan. Kuntohan vaikuttaa ihan siistiltä kuvien perusteella, väri ei miellytä.
Väri toimii yllättävän hyvin W140:ssa. 6-0 mielummin tämä kun musta tai hopea.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... /101526827

Saa noita kuussatasia näköjään vieläkin edullisemmin Suomesta.
Vaan mikähän tarina tuolla on. Helpolla museoon? Tuskinpa.
Viimeksi muokannut Ere866, Pe 06.01.2023 14:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Ke 04.01.2023 13:21 https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... /101526827

Saa noita kuussatasia näköjään vieläkin edullisemmin Suomesta.
Vaan mikähän tarina tuolla on. Hepolla museoon? Tuskinpa.
Tuollaista rattia ei möhkössä koskaan ollut. 90-luvun lopulla oli muotia nuorentaa näitä uudemman mallin hiluilla.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
merzuE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 12.09.2017 16:02

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja merzuE »

Karel kirjoitti: Ke 04.01.2023 13:28
Ere866 kirjoitti: Ke 04.01.2023 13:21 https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... /101526827

Saa noita kuussatasia näköjään vieläkin edullisemmin Suomesta.
Vaan mikähän tarina tuolla on. Hepolla museoon? Tuskinpa.
Tuollaista rattia ei möhkössä koskaan ollut. 90-luvun lopulla oli muotia nuorentaa näitä uudemman mallin hiluilla.
Kyllä tuo minun silmiin ihan orkkisratilta näyttää :D
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Karel »

merzuE kirjoitti: Ke 04.01.2023 13:54
Karel kirjoitti: Ke 04.01.2023 13:28
Ere866 kirjoitti: Ke 04.01.2023 13:21 https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... /101526827

Saa noita kuussatasia näköjään vieläkin edullisemmin Suomesta.
Vaan mikähän tarina tuolla on. Hepolla museoon? Tuskinpa.
Tuollaista rattia ei möhkössä koskaan ollut. 90-luvun lopulla oli muotia nuorentaa näitä uudemman mallin hiluilla.
Kyllä tuo minun silmiin ihan orkkisratilta näyttää :D
Orkkis hyvinkin, vaan ei W140-mallin.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

126:sen bägiratti.

Tuo auto on vähintäänkin epäilyttävä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
JyrkiA
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Ma 16.05.2022 22:55

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja JyrkiA »

Juu, ratti näyttää samanlaiselta kuin mun w 126:n - vm -86 ratti. Mutta oli mulla kysymyskin. Tuossa yhdessä w 140 myynti-ilmossa sanottiin, että on tupla lasit. Jossain muuallakin törmäsin tähän samaan. Se tarkoittaa siis mitä?

T.

Jyrki
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Macc »

JyrkiA kirjoitti: La 07.01.2023 18:22 Juu, ratti näyttää samanlaiselta kuin mun w 126:n - vm -86 ratti. Mutta oli mulla kysymyskin. Tuossa yhdessä w 140 myynti-ilmossa sanottiin, että on tupla lasit. Jossain muuallakin törmäsin tähän samaan. Se tarkoittaa siis mitä?

T.

Jyrki
Sitä, että on kerroslasit

Kuva
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Niillä on vähennetty ulkopuolelta tulevaa melua ja huurtumista. Käsittääkseni W140 oli ensimmäinen sarjatuotettu auto, joissa niitä käytettiin? Oli siis vakiona.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Eivätkä ole panssarilasit.
N. 20%-30% w140 koristen myynti-ilmoituksissa kerrotaan autossa olevan PANSSARILASIT!!!, jopa joissain autoliikkeiden ilmoituksissa.

Kysymyksessä on tuplalasit, eli kaksi normaalia lasia. Hieno varuste, mutta kallis hajotessaan. Lisäksi lasi on syntisen painava.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Timo L. kirjoitti: La 07.01.2023 22:17 Niillä on vähennetty ulkopuolelta tulevaa melua ja huurtumista. Käsittääkseni W140 oli ensimmäinen sarjatuotettu auto, joissa niitä käytettiin? Oli siis vakiona.
Siis vakiona jossakin 140-mallissa. Tutulla oli uudenkarhea kuussatanen ja siinähän nuo lasit oli vakiona. Vähän kuin linja-auton sivulasit. Huurtumisesta vaan tuli mieleen kun omistaja valitti ettei sivulasit helpolla puhdistu ulkopuolen huurteesta jos vaikka talvella ulos parkkeerattu. Lämpöhän ei helpolla johdu auton sisäpuolelta ilmavälin yli ulkopintaan. Eipä noita ole tarkoitettukaan Suomen talveen ulos parkkeerattaviksi.

Onko nykyiset IR/äänieristyslasit vaan halvempia tehdä ja siksi niihin siirrytty. Samaan kauppaan ratkaistu lasien sulattamisongelma josta mersun insinöörit ei varmaan mitään tienneetkään.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Kaikissa w140 korisissa on tuplalasit. Tämä käsitys minulla asiasta on.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Macc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 262
Liittynyt: Su 07.01.2007 21:21

Re: W140 museokeskustelut

Viesti Kirjoittaja Macc »

Ere866 kirjoitti: Su 08.01.2023 09:22 Kaikissa w140 korisissa on tuplalasit. Tämä käsitys minulla asiasta on.
Onko niistä eri versioita, kun mielestäni olen nähnyt sivuikkunoita "normaalin" näköisillä reunuksilla?
Vastaa Viestiin