W124 vakkarin lisäys jälkikäteen
W124 vakkarin lisäys jälkikäteen
Millsinen homma?
Jos joltain löytyy toimivat hilppeet niin saa tarjota.
Jos joltain löytyy toimivat hilppeet niin saa tarjota.
Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen
Käykö tarvike vai pitääkö olla alkuperäinen?
S123 300TDT autom -82 664 tkm viewtopic.php?t=165053
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
C107 350 SLC -72 240tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65233
W123 300D -76 489tkm (MR) http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65243
Fiat 600D -64 64tkm http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f=9&t=41922 ja http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65194
Monark Monarped -61 8tkm http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=777043#777043
Norlett 5000 vm -70-luvulta http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?p=786561
Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen
Orkkisosilla helppo. Mittariston takaa otetaan nopeustieto.
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen
Orkkikset tuntuu hajoavan helpolla, jonkatakia omaan w124 hankkinu tarvikevakkarin, mutta asennettua en vielä oo saanu.
Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen
Orkkistyylissä pitäisi/haluaisin pysyä.
Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen
orkkis viiksen itsekkin hankkinut, ja piilottaa ajattelin itse yksikön jos suinki mahtuu niin kuskin jalkotilaan niin ettei tarvikkeisuus mihinkään näy.
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 109
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen
Laitoin itse aikoinaan 300 TDT:hen muistaakseni KL-varaosista ostamani sarjan. Tein vaan sen virheen, että en lyhentänyt konehuoneeseen menevää suojakuorta, jolloin jossakin vaiheessa vakkari hirti kiinni, enkä heti hoksannut mistäon kyse. Seurauksena pakin kytkiessäni kierroksilla vetoakseli katkesi. Mutta siis ihan omaa tyhmyyttä. Muuten toimi vallan mainiosti, ja oli samanlainen kuin alkuperäinen.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: W124 vakkarin lisäys jälkikäteen
Itse purin vakkarin varaosa-autosta, jolloin kaikki tarvittavat osat oli hyvin saatavilla. Jonkin verran näperreltävää siinä hommassa oli ja aikaa meni. Aluksi irrotetaan koelaudan alaverhoilu, jolloin päästään käsiksi vakkarin boksiin, johtosarjaan ja jarruvalokytkimen liittimeen. Vakkari saa virran nimenomaan jarruvalokytkimen kautta. Ratti pitää irroittaa, että saa viiksen ja rattiakselin suojamuovin irti. Seuraavaksi pitää irrottaa mittaristo, että pääsee käsiksi hall-jakajaan joka puretaan johtoinen pois. Johtosarjaa seuraamalla kaikki tarpeellinen löytyy mukaan. Vakkarin johtosarja menee koelaudan sisältä konehuoneen puolelle konehuoneen sulakerasian alta, jota pitää myös purkaa auki. Vasemman etulokarin vieressä on vakkarin servomoottorin pistoke josta menee johto vakkarin moottorille. 4- ja 6-sylinterisissä bensakoneisissa vakkarin moottori on tosi hankalassa paikassa imusarjan alla, vaatii melkein imusarjan irrottamisen että pääsee käsiksi. Altapäin on myös hankala päästä käsiksi vakkarin moottoriin, kun stratti ja etupalkki on sopivasti tiellä. Servomoottorilta menee tanko suoraan kaasuläpän akselille. Vakkarin bokseissa on monesti kondensaattori- ja juotosvikoja, aiheesta löytyy juttua muualtakin. Bokseja on muutamaa erimallia ja uusimmissa bokseissa on erillinen koodauspistoke. Vakkarin moottorit on nähtävästi kaikki samaa mallia, mutta vivustoissa ja kiinnikeraudoissa on eroa.