Tarkoitus käyttää w112 puuosat jossakin kunnostettavana (suosituksia otetaan vastaan). Puolasta Octawiana Pryzylowskie tarjosi koko setin fiksaamista 2400e, mutta löytyisikö lähempää tekijää. Riga Master workshop ei vielä ole vastannut.
Mites tuo purkuoperaatio käytännssä tapahtuu, miten mittaritaulujen kehyksen saa helpoimmin irti?
w112 mittariston irroitus kunnostusta varten
Re: w112 mittariston irroitus kunnostusta varten
Ja Riga master workshopin hinta kunnostukselle oli 5000e....
Re: w112 mittariston irroitus kunnostusta varten
Laitapas pari kuvaa noista osista niin saa käsitystä miten paha lähtökohta on...?
Eli joutuuko tekemään ns. uudesta puusta vai onko ne entiset vielä kunnostettavissa?
Ei ole halpaa hommaa tuo, teetti sitten missä hyvänsä.
Lopullinen tavoitetaso myös vaikuttaa, eli mihinkä concours tai classic data -luokkaan tässä on tavoite...
Eli joutuuko tekemään ns. uudesta puusta vai onko ne entiset vielä kunnostettavissa?
Ei ole halpaa hommaa tuo, teetti sitten missä hyvänsä.
Lopullinen tavoitetaso myös vaikuttaa, eli mihinkä concours tai classic data -luokkaan tässä on tavoite...
W111 220SEb 1965 entisöintiprojekti
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
W110 190Dc 1964 lähti toiselle harrastajalle
---
Aiemmin: W108 280S, W115 220D, W123 240D, ...
Re: w112 mittariston irroitus kunnostusta varten
Ensimmäisenä kannattaa avata konepelti ja irroittaa lämpömittarin kapillaari-anturi.
Seuraavaksi siirry ohjaamoon, jossa nykäiset aluksi taustapeilin irti ja pääset käsiksi peilin kantaosan ruuveihin. Jatkat puisen yläkaaren ruuveihin, jotka ovat kaikki näkyvissä. Yläpuiden pitäisi nyt irrota pienellä suostuttelulla.
Nyt sukellat kojetaulun alle, verhoilupahvit on joku edeltävä asentaja todennäköisesti hukannut aikoja sitten. Kojetaulun alla näkyy rivi sinisiä muovimuttereita, jotka pitävät ikkunan puista alalistaa paikallaan. Näiden irrotuksen jälkeen pitäisi alapuiden irrota, joskin aurinko on yleensä laminoinut ne aika tiukasti kojetaulun pehmusteeseen ja osien välissä käytettyyn tervaeristeeseen. Tässä vaiheessa myös kaiuttimen ritilä on helppo irrottaa.
Tuulilasin alapuiden alta paljastuu mittarikotelon etureunan kiinnitysruuvit. Monesti tosin mittarikotelon kiinnitysliuskat (https://www.classicdigest.com/readers-s ... as/33/3222) on edellinen mekaanikko murjonut poikki koska ei ole viitsinyt purkaa ikkunan kehyspuita.
Tässä vaiheessa voikin taas sukeltaa kojetaulun alle. Mittareiden pohjassa on 4/5mm kierretapit, joihin kiinnityshelat kiinnittyvät, itse kotelossa on samoin kaksi kierretappia, jotka kiristävät kotelon kojetaulun pystylaipiota vasten. Näiden muttereiden, nopeusvaijerin ja sähköjohtojen irroittamisen jälkeen mittareiden pitäisi olla irrotettavissa.
Mittareissa on kahdenlaisia koteloita, metallisia ja vaaleaa muovia. Valitettavasti muoviset todennäköisesti murenevat käsiin.
Seuraavaksi siirry ohjaamoon, jossa nykäiset aluksi taustapeilin irti ja pääset käsiksi peilin kantaosan ruuveihin. Jatkat puisen yläkaaren ruuveihin, jotka ovat kaikki näkyvissä. Yläpuiden pitäisi nyt irrota pienellä suostuttelulla.
Nyt sukellat kojetaulun alle, verhoilupahvit on joku edeltävä asentaja todennäköisesti hukannut aikoja sitten. Kojetaulun alla näkyy rivi sinisiä muovimuttereita, jotka pitävät ikkunan puista alalistaa paikallaan. Näiden irrotuksen jälkeen pitäisi alapuiden irrota, joskin aurinko on yleensä laminoinut ne aika tiukasti kojetaulun pehmusteeseen ja osien välissä käytettyyn tervaeristeeseen. Tässä vaiheessa myös kaiuttimen ritilä on helppo irrottaa.
Tuulilasin alapuiden alta paljastuu mittarikotelon etureunan kiinnitysruuvit. Monesti tosin mittarikotelon kiinnitysliuskat (https://www.classicdigest.com/readers-s ... as/33/3222) on edellinen mekaanikko murjonut poikki koska ei ole viitsinyt purkaa ikkunan kehyspuita.
Tässä vaiheessa voikin taas sukeltaa kojetaulun alle. Mittareiden pohjassa on 4/5mm kierretapit, joihin kiinnityshelat kiinnittyvät, itse kotelossa on samoin kaksi kierretappia, jotka kiristävät kotelon kojetaulun pystylaipiota vasten. Näiden muttereiden, nopeusvaijerin ja sähköjohtojen irroittamisen jälkeen mittareiden pitäisi olla irrotettavissa.
Mittareissa on kahdenlaisia koteloita, metallisia ja vaaleaa muovia. Valitettavasti muoviset todennäköisesti murenevat käsiin.
Re: w112 mittariston irroitus kunnostusta varten
Kiitos, olipa seikkaperäinen ja hyvä kuvaus. Puuosien kunnostus jää ensi talveen, viime talvena oli sen verran tekniikan kanssa jumppaa, etten ehtinyt jatkamaan puuosien kanssa.
Re: w112 mittariston irroitus kunnostusta varten
Puuosien kunnostusta kysyin tältä firmalta noin 10v sitten.
https://www.maderaconcepts.com/NewSite/ ... _home.html
Rapakon takana heidän referenssit on kovat.
W123:n vaihdekepin ympäryspanelin kunnostus (viilu + pinta) olisi kustantanut 190USD (+ rahti).
https://www.maderaconcepts.com/NewSite/ ... _home.html
Rapakon takana heidän referenssit on kovat.
W123:n vaihdekepin ympäryspanelin kunnostus (viilu + pinta) olisi kustantanut 190USD (+ rahti).