Muoviosien ehostusta

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Muoviosien ehostusta

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Tervehdys!

Puolivahingossa huomasin, että asetonilla varovasti penslaten saa vanhan muovin näyttämään lähes uudelta!? Mitään vastuuta en ko. toimenpiteestä ota...

Timo
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Kannattaa vaan varoa että ei sula koko paska. :shock:
Avatar
Pekka.A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 440
Liittynyt: Ti 29.04.2003 12:38
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Pekka.A »

Hieman asiaa sivuten, niin Asetoni on kumille silkkaa tuhoa ja kuolemaa :twisted: ,joten ei kannata roiskia sitä sitten ihan joka paikkaan... :wink:
" Fidldee" W202 C200 -94
W124 230kat-88
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

jotku kumit ja muovit kovettuu ajanmyötä moisten aineiden käytöstä ja alkavat halkeilla...
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Mika.T kirjoitti:jotku kumit ja muovit kovettuu ajanmyötä moisten aineiden käytöstä ja alkavat halkeilla...
Samaa mieltä, kokemusta työnpuolesta väreistä ja erilaisista ohentimista.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
mertzi60
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 226
Liittynyt: Ma 30.06.2003 11:29
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja mertzi60 »

Kuumailmapistoolilla kun lämmittelee varovasta vanhoja muoviosia niin ne alkaa näyttää uusilta. Ilmeisesti se lämpö pukkaa öljyä tai jotain sellaista muovin pintaan , mutta muistakaa VAROVASTI ainakin aluksi et saa siihen sen paljon puhutun "statsin"
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Isäukko osti kerran ruotsista jotain Glyserolia, sitä kun suihkuttaa kumiin niin se imeytyy ja pehmenee. Alkuperäinen käyttötarkoitus oli tosin suihkuttaa sitä koristejäkäliin jotta ne pysyvät pehmeinä. Ei toimi muoville.
Äärimmäisen pehmeällä rättilaikalla voisi kokeilla kiillottaa muovia, esim muoviset mittariston lasit. Koulussa me kiilloitetaan semmoisella noita kellon muovilaseja.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Muffler kirjoitti:Isäukko osti kerran ruotsista jotain Glyserolia, sitä kun suihkuttaa kumiin niin se imeytyy ja pehmenee. Alkuperäinen käyttötarkoitus oli tosin suihkuttaa sitä koristejäkäliin jotta ne pysyvät pehmeinä. Ei toimi muoville.
Äärimmäisen pehmeällä rättilaikalla voisi kokeilla kiillottaa muovia, esim muoviset mittariston lasit. Koulussa me kiilloitetaan semmoisella noita kellon muovilaseja.
tavallinen autovaha käsipalillä käytettynä ajaa saman asian...ei tietenkään hiova vaha :D
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Itse tilasin USA:sta muutaman lampun, jonka muovipinta oli hiekkamyrskyissä mennyt piloille ja sameaksi. Teräsvillalla hinkaten muovi rupesi hitusen kirkastumaan, mutta minulta loppui inspiraatio kesken.

Mutta se on yksi keino kokeilla kanssa.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Tuc
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 443
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Tuc »

Autoglymillä on todella hyvää tavaraa ko. tarkoitukseen, pieni pyyhkäisy riittää. En rupeaisi millään liuotinaineilla leikkimään, parin euron säästö ja satasen vahingot helposti...
Avatar
Antti L.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 371
Liittynyt: To 08.04.2004 11:13
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Antti L. »

mertzi60 kirjoitti:Kuumailmapistoolilla kun lämmittelee varovasta vanhoja muoviosia niin ne alkaa näyttää uusilta. Ilmeisesti se lämpö pukkaa öljyä tai jotain sellaista muovin pintaan , mutta muistakaa VAROVASTI ainakin aluksi et saa siihen sen paljon puhutun "statsin"
Joskus on tullut tuotakin harrastettua, mutta se ei ole kovin pitkäikäinen ratkaisu. Ainakin haalistuneiden puskureiden 'mustaaminen' kuumailmapuhaltimella onnistuu, mutta se palaa harmaaksi aika nopesti. Mutta hyvä kikka myyntifiksaukseen! :D
Ihan vain näin mersumiesten kesken...

w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Mutta hyvä kikka myyntifiksaukseen! :D[/quote]


Eikä tietysti pidä myydessä unohtaa, kuinka hienoa jälkeä jarrunesteellä pyyhkäisy tekee kumiosille :wink:
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
Sivonen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2344
Liittynyt: Pe 21.05.2004 08:26

Viesti Kirjoittaja Sivonen »

Timo999 kirjoitti:Eikä tietysti pidä myydessä unohtaa, kuinka hienoa jälkeä jarrunesteellä pyyhkäisy tekee kumiosille :wink:
Ja jos joku ei vielä tiedä, niin pitää varoittaa jarrunesteen vaikutuksesta maalipinnassa. Tulee meinaan maalipintaankin ihan "uusi lookki".

Kumi kyllä kiiltää todella komeasti kun vähän jarrunesteellä sipaisee.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Muoviosien ehostusta

Viesti Kirjoittaja BHN »

Nostetaas vanha aihe. Onko kokemuksia hyvästä aineesta haalistuneiden kylkilistojen entisöintiin. Vai onko maalaus ainut keino?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Muoviosien ehostusta

Viesti Kirjoittaja EVO X »

BHN kirjoitti: Ti 16.08.2022 07:26 Nostetaas vanha aihe. Onko kokemuksia hyvästä aineesta haalistuneiden kylkilistojen entisöintiin. Vai onko maalaus ainut keino?
Gtechniq C4
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Muoviosien ehostusta

Viesti Kirjoittaja BHN »

Kiitos vinkistä. Hyvä aine. On vaan niin auringon karheaksi polttamat kylkilistojen yläpinnat ettei uudenveroista saa
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Muoviosien ehostusta

Viesti Kirjoittaja EVO X »

BHN kirjoitti: La 20.08.2022 11:51 Kiitos vinkistä. Hyvä aine. On vaan niin auringon karheaksi polttamat kylkilistojen yläpinnat ettei uudenveroista saa
Sitten hionta fine karhuntassulla, muovitartunta ja Maston 121. Jos siis kyseessä musta muovilista.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin