Tarinointia tuontiautoista

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

pema kirjoitti:
karra kirjoitti:Jaaha viissatku-kuume on kova :mrgreen: just eilen katsoin että tuo Vette oli hävinnyt. Olisin ehdottanut vaihtoa 6.9:iin :D . Ei tosin mahdoton ajatus myydä tuo 500E jos hinta olisi sopiva :P
Taas tarttis neuvoja tähän kuumeeseen olisko ajatuksia jollain miten skoteista olis paras tai helpoin konsti tuoda auto rahtina tai laivalla tai ajamalla mikä ei oikein innosta tai mistä kuljetusta kannattais kysellä.
Viittiskö joku katella tietoja ID1282048786
Kiitoksia etukäteen.
Millä saitilla tuo on myynnissä? id ei kelpaa nettiautoon eikä eebayhynkään...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

karra kirjoitti:
pema kirjoitti:
karra kirjoitti:Jaaha viissatku-kuume on kova :mrgreen: just eilen katsoin että tuo Vette oli hävinnyt. Olisin ehdottanut vaihtoa 6.9:iin :D . Ei tosin mahdoton ajatus myydä tuo 500E jos hinta olisi sopiva :P
Taas tarttis neuvoja tähän kuumeeseen olisko ajatuksia jollain miten skoteista olis paras tai helpoin konsti tuoda auto rahtina tai laivalla tai ajamalla mikä ei oikein innosta tai mistä kuljetusta kannattais kysellä.
Viittiskö joku katella tietoja ID1282048786
Kiitoksia etukäteen.
Millä saitilla tuo on myynnissä? id ei kelpaa nettiautoon eikä eebayhynkään...
Gumtree.com
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Kysy tarjousta vaikka Turusta http://www.mannlines.com/shipping.html" onclick="window.open(this.href);return false; onistuisiko heidän kauttaa hoitaa koko kuljetusrevohka?
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13268
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja karra »

https://www.gumtree.com/p/mercedes-benz ... 1282048786" onclick="window.open(this.href);return false;

Tästä siis kyse. Auto vaikuttaa siistiltä ja toimivalta, pikku juttujahan tuossa on. Isoin ehkä takaikkunan samentuminen vai tarkoittaako tuo että se huurtuu koska takalasin lämmitin ei toimi.

Toki jos aikoo ajaa tuohon kilometreja kovasti niin alustan osaa ja pakoputkea ym saattaa alkaa kulua.

Veroahan Suomi edelleen perii eli se pitää laskea päälle jos auton haluaa rekisteriin.

Minulla on kaveri Tallinnassa joka voisi tuon noutaa. Hän laskuttaa suorat kulut ja jonkinverran tuntipalkkaa päälle, kuitenkin Tallinnan hintatason mukaan. Auto tulisi joko Tallinnaan tai Helsinkiin.

Lauttojahan kulkee, työhommissa aikaisemmin käytiin kuorma autolla briteissä mutta en koskaan mennyt auton mukana...hain auton vaan satamasta sillä ja ajoin työmaalle.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

pema kirjoitti: Taas tarttis neuvoja tähän kuumeeseen olisko ajatuksia jollain miten skoteista olis paras tai helpoin konsti tuoda auto rahtina tai laivalla tai ajamalla mikä ei oikein innosta tai mistä kuljetusta kannattais kysellä.
Viittiskö joku katella tietoja ID1282048786
Kiitoksia etukäteen.
Rahdeista en tiedä, joskus olen Skotlantiin ajanut siten, että menin Göteborgista laivalla Newcastleen. Sitä melkein suosittelisin, jos ajamista miettii.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja jysi »

Aiemmin Superfastilla pääsi Edinburghista Norjaan mutta reitti näytti olevan lopetettu. DFDS:llä pääsee Newcastlesta Amsterdamiin jos aikoo ajaa itse.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Taitaa olla tosiaan niin, että kaikki Englannin/Skotlannin ja Skandinavian väliset suorat yhteydet on lopetettu. Joskus käytin myös Esbjerg-Harwich -lauttayhteyttä, eikä sitäkään enää ole. Eikä Newcastlen ja Norjan (Bergen, Stavanger) väliä.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
Silakka_E500
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 86
Liittynyt: La 29.09.2012 21:27

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Silakka_E500 »

Suomestakin näköjään löytyy yksi myytävänä, mutta verojenkin jälkeen tuo skottiversio jäänee halvemmaksi?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/8246938" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW X7 M50D
X166 500
X166 350
Audi Q7 4.2
BMW X5 3.0sd
W211 E500
Volvo V70 T5
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

Silakka_E500 kirjoitti:Suomestakin näköjään löytyy yksi myytävänä, mutta verojenkin jälkeen tuo skottiversio jäänee halvemmaksi?

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/8246938" onclick="window.open(this.href);return false;
Kävin viikolla kattomassa ja on kyllä ,,, mutta, verhoilu sama kuin skotin autossa ja aika hyvät historiatiedot ja väri ei niin yleinen ja jos vaan pari satkua??mennyt niin ei se ihan mahdoton ole ja päärnerin verot ehkä 4-5 välillä tänään pistetty spostia eikä vielä myyty ja mikä hyvä kun noi hörökorvat englannissa oikein arvosta muita kuin omia tekeleitään eikä oikeita autoja.
Tai oikeestaan minäkin olen tollanen siipimutteri-hörökorvien kaukanen jälkeläinen kun on jossain sukututkimuksessa on kuulemma selvitetty että mutsin suku on 1550 luvulle skotteihin joku forbesin suku mikä alkujaan on 160 mailia päässä paikasta missä tämä auto on niin olis kiva käydä hakeen auto ja käydä kattomassa "sukulaisia"
Onkohan Karra katellu Corvetteja kun tota faijavainaan sukua olis tuolla venäjän rajalla vähän ylempänä tai oikeestaan paljon lähempänä kuin toi skotlanti.
Onneks on vielä muutaman kuukauden talvi täällä.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Sumu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 17.12.2003 22:05

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Mites Belgia tai Hollanti? Millaiset toimenpiteet noissa maissa pitää tehdä jos ostaa auton ja ajaa sen Suomeen vaikkapa Tanskan ja Ruotsin kautta?
'13 W212 Hybrid
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Täältä voit katsella;

https://www.ecc.fi/Teemat/auton-ostamin ... et-tiedot/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
tuomo salo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 30.01.2018 13:46

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tuomo salo »

Huhujen mukaan nämä japsituontiset autot on ihan täyttä paskaa. Iskarit ja moottori ihan kuraa.
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

tuomo salo kirjoitti:Huhujen mukaan nämä japsituontiset autot on ihan täyttä paskaa. Iskarit ja moottori ihan kuraa.
Ei ku se koski näitä SUOMI-AUTOJA.
S212 250CDI
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

S205 tuli myytyä pois joulukuussa, ja talouteen lähdettiin kolmen peräkkäisen AMG-paketillisen C-farkun jälkeen etsimään ensimmäistä ihan oikeaa perheautoa eli E-farkkua.

Hakukriteerit olivat seuraavat:
- S212, tai sopivan yksilön osuessa kohdalle myös S213
- 9G vaihteisto (= 2015 tai uudempi)
- AMG-paketti
- ILS-valot
- Sporttipenkit + musta sisäkatto
- Peruutuskamera
- Ulkoväri Valkoinen, Hyasintinpunainen tai Harmaa (Seleniitti- tai tenoriitti)
- Night-paketti
- Hyvä historia

Katselin autoja Saksasta ja Ruotsista, ja muutaman yksilön hylkäämisen jälkeen silmiin osui itselle oikean näköinen yksilö Ruotsista. Kyseessä polarvalkoinen S212 220 Bluetec, vuosimallia 2016. Otin Mercedes merkkiliikkeeseen yhteyttä tunti sen jälkeen kun ilmoitus tuli nettiin. Selvisi, että autolla oli yksi aikaisempi omistaja - ollut Ruotsin Mercedes-pääkonttorin työntekijän autona. Käytiin autoliikkeen myyjän kanssa läpi auton kunto, huoltohistoria ja muut itselleni tärkeät yksityiskohdat, lisäksi toki kaivoin tarkan varustelistan netistä. A-huolto oli edessä 2000km päässä ja talvirenkaita ei ollut, joten sovittiin että liike suorittaa huollon tarvittavine lisätöineen sekä hankkii autoon sopivan talvirengassarjan. Tällä perusteella sovittiin kaupat autosta. Liike siirsi auton toimipisteestä toiseen (= siihen toimipisteeseen jossa ko. myyjä töissä). Samalla sovittiin, että noudan auton seuraavan viikon lauantaina.

Siirtokilvet ja vakuutus:
Edellisellä viikolla tuli ilmoitus että liike ei voi antaa minun ajaa Suomeen heidän rekisterikilvillään, vaan autoon on tehtävä tilapäinen rekisteröinti vientiä varten. Tämä tuli itselleni hieman yllätyksenä, muutaman auton Ruotsista viime vuosina tuoneena kyseessä oli ensimmäinen kerta kun edellisillä kilvillä ei saanut ajolupaa. No, hetken asiaa pyöriteltyäni löysin tiedon, että Suomen siirtokilvet saa nykyään hankittua laillisesti niin, että matkan alkupiste on Suomen ulkopuolella (mutta Pohjoismaiden alueella). Otin valmistenumeron perusteella vakuutusyhtiöstäni liikennevakuutuksen sekä täyskaskon (halvemmat kuin siirtokilpien mukana myytävä liikennevakuutus), ja kävin 2 päivää ennen hakureissua hakemassa katsastuskonttorilta siirtokilvet mukaan matkalaukkuun.

Hakumatka:
Matkaan lähdettiin lauantai-aamuna lennolla Helsingistä Kööpenhaminaan, josta junalla sillan yli Skåneen autoa noutamaan. Automyyjä tuli sovitusti hakemaan juna-asemalta meitä uudenkarhealla E200d farkulla. Autoliikkeeseen päästyämme heidän hallistaan löytyi sovitussa kunnossa oleva eemeli, jossa Skånen ilmaston (+7) edellyttämät 18" Hakkapeliitta 8 nastarenkaat alla. Tarkastimme auton ulkoa ja sisältä, ja tarkistimme että A-huolto oli sovitusti suoritettu lisätöineen. Kävimme koeajolla, jonka jälkeen lastasimme AMG-paketin 18" kesärengassarjan takakonttiin, kiinnitimme myyjää huvittaneet Suomen tarrakilvet etu- ja takaikkunoihin ja lähdimme 550km siirtymälle kohti Tukholmaa. Tukholmaan saavuttiin sopivasti iltaseitsemän aikaan keskikulutusmittarin näyttäessä 5.0ltr/100km kulutusta 96km/h keskinopeudella. Pidimme lukemaa kohtuullisena moottoritiepätkälle levein nastarenkain. Tukholmasta hyppäsimme Turkuun vievään iltalaivaan, ja sunnuntai-aamuna ajoimme Turusta kotiin. 28h pikareissun yhteenvetona näimme 3 pääkaupunkia ja kuljimme n. 2000km neljällä eri kulkuvälineellä (Lento, Juna, Auto, Laiva).

Veroilmoitus (ja yllättävä päätös):
Jätin autoveroilmoituksen tiistai-iltana klo 17.00. Edellisvuoden veropäätöksiä olin tottunut odottelemaan 1-3kk, joten yllätys oli melkoinen kun veroilmoituksen jättöiltaa seuraavana aamuna klo 07.00 avasin sähköpostin ja huomasin viestin "Autoveröpäätös on valmis". Verotuksen siirtyminen Tullilta verottajalle vaikuttaa tehostaneen (=automatisoineen) toimintaa melkoisesti, jos yksityishenkilönä veropäätöksen saa 14 tunnissa. No väliäkö tuolla, verot maksuun verottajan palvelun kautta ja vahvistus rekisteröintiluvasta saapui sähköpostiin välittömästi.

Seuraavaksi varaillaan rekisteröintikatsastus ja etsitään sopiva kirjainyhdistelmä rekisterikilpeen. Hakupäivästä Suomenkilpiin alle viikossa - ei paha.
FullSizeRender 2.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Wyfell
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 13.09.2014 10:03

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

HJP kirjoitti:S205 tuli myytyä pois joulukuussa, ja talouteen lähdettiin kolmen peräkkäisen AMG-paketillisen C-farkun jälkeen etsimään ensimmäistä ihan oikeaa perheautoa eli E-farkkua.

Hakukriteerit olivat seuraavat:
- S212, tai sopivan yksilön osuessa kohdalle myös S213
- 9G vaihteisto (= 2015 tai uudempi)
- AMG-paketti
- ILS-valot
- Sporttipenkit + musta sisäkatto
- Peruutuskamera
- Ulkoväri Valkoinen, Hyasintinpunainen tai Harmaa (Seleniitti- tai tenoriitti)
- Night-paketti
- Hyvä historia

Katselin autoja Saksasta ja Ruotsista, ja muutaman yksilön hylkäämisen jälkeen silmiin osui itselle oikean näköinen yksilö Ruotsista. Kyseessä polarvalkoinen S212 220 Bluetec, vuosimallia 2016. Otin Mercedes merkkiliikkeeseen yhteyttä tunti sen jälkeen kun ilmoitus tuli nettiin. Selvisi, että autolla oli yksi aikaisempi omistaja - ollut Ruotsin Mercedes-pääkonttorin työntekijän autona. Käytiin autoliikkeen myyjän kanssa läpi auton kunto, huoltohistoria ja muut itselleni tärkeät yksityiskohdat, lisäksi toki kaivoin tarkan varustelistan netistä. A-huolto oli edessä 2000km päässä ja talvirenkaita ei ollut, joten sovittiin että liike suorittaa huollon tarvittavine lisätöineen sekä hankkii autoon sopivan talvirengassarjan. Tällä perusteella sovittiin kaupat autosta. Liike siirsi auton toimipisteestä toiseen (= siihen toimipisteeseen jossa ko. myyjä töissä). Samalla sovittiin, että noudan auton seuraavan viikon lauantaina.

Siirtokilvet ja vakuutus:
Edellisellä viikolla tuli ilmoitus että liike ei voi antaa minun ajaa Suomeen heidän rekisterikilvillään, vaan autoon on tehtävä tilapäinen rekisteröinti vientiä varten. Tämä tuli itselleni hieman yllätyksenä, muutaman auton Ruotsista viime vuosina tuoneena kyseessä oli ensimmäinen kerta kun edellisillä kilvillä ei saanut ajolupaa. No, hetken asiaa pyöriteltyäni löysin tiedon, että Suomen siirtokilvet saa nykyään hankittua laillisesti niin, että matkan alkupiste on Suomen ulkopuolella (mutta Pohjoismaiden alueella). Otin valmistenumeron perusteella vakuutusyhtiöstäni liikennevakuutuksen sekä täyskaskon (halvemmat kuin siirtokilpien mukana myytävä liikennevakuutus), ja kävin 2 päivää ennen hakureissua hakemassa katsastuskonttorilta siirtokilvet mukaan matkalaukkuun.

Hakumatka:
Matkaan lähdettiin lauantai-aamuna lennolla Helsingistä Kööpenhaminaan, josta junalla sillan yli Skåneen autoa noutamaan. Automyyjä tuli sovitusti hakemaan juna-asemalta meitä uudenkarhealla E200d farkulla. Autoliikkeeseen päästyämme heidän hallistaan löytyi sovitussa kunnossa oleva eemeli, jossa Skånen ilmaston (+7) edellyttämät 18" Hakkapeliitta 8 nastarenkaat alla. Tarkastimme auton ulkoa ja sisältä, ja tarkistimme että A-huolto oli sovitusti suoritettu lisätöineen. Kävimme koeajolla, jonka jälkeen lastasimme AMG-paketin 18" kesärengassarjan takakonttiin, kiinnitimme myyjää huvittaneet Suomen tarrakilvet etu- ja takaikkunoihin ja lähdimme 550km siirtymälle kohti Tukholmaa. Tukholmaan saavuttiin sopivasti iltaseitsemän aikaan keskikulutusmittarin näyttäessä 5.0ltr/100km kulutusta 96km/h keskinopeudella. Pidimme lukemaa kohtuullisena moottoritiepätkälle levein nastarenkain. Tukholmasta hyppäsimme Turkuun vievään iltalaivaan, ja sunnuntai-aamuna ajoimme Turusta kotiin. 28h pikareissun yhteenvetona näimme 3 pääkaupunkia ja kuljimme n. 2000km neljällä eri kulkuvälineellä (Lento, Juna, Auto, Laiva).

Veroilmoitus (ja yllättävä päätös):
Jätin autoveroilmoituksen tiistai-iltana klo 17.00. Edellisvuoden veropäätöksiä olin tottunut odottelemaan 1-3kk, joten yllätys oli melkoinen kun veroilmoituksen jättöiltaa seuraavana aamuna klo 07.00 avasin sähköpostin ja huomasin viestin "Autoveröpäätös on valmis". Verotuksen siirtyminen Tullilta verottajalle vaikuttaa tehostaneen (=automatisoineen) toimintaa melkoisesti, jos yksityishenkilönä veropäätöksen saa 14 tunnissa. No väliäkö tuolla, verot maksuun verottajan palvelun kautta ja vahvistus rekisteröintiluvasta saapui sähköpostiin välittömästi.

Seuraavaksi varaillaan rekisteröintikatsastus ja etsitään sopiva kirjainyhdistelmä rekisterikilpeen. Hakupäivästä Suomenkilpiin alle viikossa - ei paha.
FullSizeRender 2.jpg
Miten auton maksu tapahtui? Joutuuko valuutan muutoksesta maksamaan?

Edit: On muuten todella hieno auto. Paljon Onnea!
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

Wyfell kirjoitti:Miten auton maksu tapahtui? Joutuuko valuutan muutoksesta maksamaan?

Edit: On muuten todella hieno auto. Paljon Onnea!
Tällä kertaa maksu suoritettiin tilisiirrolla. Olen käyttänyt Ruotsissa tilisiirtoa ja debit-korttia. Valuutanmuunnos maksaa aina jotain(tilivaluutan myyntikurssi), tilisiirrossa maksu tulee hieman halvemmaksi kuin kortilla. Valitettava tosiasia Ruotsissa asioidessa on se, että tämäkään liike (tietääkseni Ruotsin suurin autoketju) ei ota maksua vastaan enää edes kortilla, vaan ainostaan tilisiirrolla. Ja koska tilisiirto on valuuttamaksu, ei rahat edes Suomen Nordean ja Ruotsin Nordean välillä siirry yhtä nopeasti kuin SEPA-maksuna esim. Saksaan (jonne maksu menee nykyään samana tai seuraavana pankkipäivänä).

Edit: Kiitos kehuista. Nuo nastarenkaiden tarvikevanteet heikentävät ulkonäköä hieman, kesäksi onneksi löytyy hieman tummempaa vannetta.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

1."No, hetken asiaa pyöriteltyäni löysin tiedon, että Suomen siirtokilvet saa nykyään hankittua laillisesti niin, että matkan alkupiste on Suomen ulkopuolella (mutta Pohjoismaiden alueella). Otin valmistenumeron perusteella vakuutusyhtiöstäni liikennevakuutuksen sekä täyskaskon (halvemmat kuin siirtokilpien mukana myytävä liikennevakuutus), ja kävin 2 päivää ennen hakureissua hakemassa katsastuskonttorilta siirtokilvet mukaan matkalaukkuun.

2.Tällä kertaa maksu suoritettiin tilisiirrolla. Olen käyttänyt Ruotsissa tilisiirtoa ja debit-korttia. Valuutanmuunnos maksaa aina jotain(tilivaluutan myyntikurssi), tilisiirrossa maksu tulee hieman halvemmaksi kuin kortilla. Valitettava tosiasia Ruotsissa asioidessa on se, että tämäkään liike (tietääkseni Ruotsin suurin autoketju) ei ota maksua vastaan enää edes kortilla, vaan ainostaan tilisiirrolla. Ja koska tilisiirto on valuuttamaksu, ei rahat edes Suomen Nordean ja Ruotsin Nordean välillä siirry yhtä nopeasti kuin SEPA-maksuna esim. Saksaan (jonne maksu menee nykyään samana tai seuraavana pankkipäivänä).

Pari tarkennusta yllä oleviin;


1.Missä tästä muutoksesta on tietoa, sillä aiemmin auton piti olla jo Suomessa, että tälläiset kilvet saa..?

2. Kyllä iban tilisiirto toimii ihan Ruotsiin ihan yhtänopeasti kuten esim Saksaankin. Ruotsalaiset vain ei tunne oikein tietävän iban systeemiä tai edes iban tilinumeroaan. He käyttävät mielellään puhelinnumeroon siirrettävä siirto maksusysteemä. Käteistä rahasta vaativat useat vielä kuitin mistä raha on nostettu, joten käteismaksu ei oikein enää onnistu.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Wyfell
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 13.09.2014 10:03

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Tällä kertaa maksu suoritettiin tilisiirrolla. Olen käyttänyt Ruotsissa tilisiirtoa ja debit-korttia. Valuutanmuunnos maksaa aina jotain(tilivaluutan myyntikurssi), tilisiirrossa maksu tulee hieman halvemmaksi kuin kortilla. Valitettava tosiasia Ruotsissa asioidessa on se, että tämäkään liike (tietääkseni Ruotsin suurin autoketju) ei ota maksua vastaan enää edes kortilla, vaan ainostaan tilisiirrolla. Ja koska tilisiirto on valuuttamaksu, ei rahat edes Suomen Nordean ja Ruotsin Nordean välillä siirry yhtä nopeasti kuin SEPA-maksuna esim. Saksaan (jonne maksu menee nykyään samana tai seuraavana pankkipäivänä).

Edit: Kiitos kehuista. Nuo nastarenkaiden tarvikevanteet heikentävät ulkonäköä hieman, kesäksi onneksi löytyy hieman tummempaa vannetta.[/quote]


Tuommosen auton hintaluokassa valuuttamuunoksen hinta lienee yli 400€.
HJP
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.11.2008 13:27
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja HJP »

sportsman kirjoitti:Pari tarkennusta yllä oleviin;


1.Missä tästä muutoksesta on tietoa, sillä aiemmin auton piti olla jo Suomessa, että tälläiset kilvet saa..?

2. Kyllä iban tilisiirto toimii ihan Ruotsiin ihan yhtänopeasti kuten esim Saksaankin. Ruotsalaiset vain ei tunne oikein tietävän iban systeemiä tai edes iban tilinumeroaan. He käyttävät mielellään puhelinnumeroon siirrettävä siirto maksusysteemä. Käteistä rahasta vaativat useat vielä kuitin mistä raha on nostettu, joten käteismaksu ei oikein enää onnistu.
1. Trafin sivuilla

Siirtomerkeillä varustetun ajoneuvon käyttö ulkomailla
Pohjoismaisen sopimuksen perusteella siirtomerkeillä varustetulla ajoneuvolla voi käydä Tanskassa, Norjassa ja Ruotsissa. Tämä kuitenkin edellyttää, että ajoneuvo on liikennekelpoisessa kunnossa ja täyttää vierailumaan määräykset ajoneuvolle asetetuista mittarajoista sekä veromääräykset.

Siirtolupa voidaan myöntää Suomessa, jos lähtöpaikka on Suomi tai jokin muu Pohjoismaa. Siirtoluvan voi siis myöntää esim. välille Helsinki–Kööpenhamina, tai Kööpenhamina–Helsinki.


2. Kyllä IBANin olen Ruotsista saanut ihan yhtä helpolla kuin Saksasta, ja suomalainenkin osaa sen perinteisestä ruotsalaisesta tilinumerosta konvertoida. Haastetta Ruotsin suhteen luo tosiaan se, että pankkien antamien tietojen mukaan ainoastaan euromääräiset maksut välittyvät SEPA-alueella varmuudella samana tai euraavana pankkipäivänä saajan tilille. Tämän vuoksi Ruotsiin rahan siirto kestää hieman kauemmin. Isoimmat autoliikkeet (esim. HedinBil, VehoBil jne) eivät hyväksy käteistä rahaa maksuvälineenä.

Wyfell: Mitä tarkoitat valuuttamuunnoksen hinnalla? Itse kun katson autoja Ruotsista, lasken auton hankintahinnan jo lähtökohtaisesti sillä kurssilla millä tilisiirto suoritetaan. Valuutanvaihto maksaa kuitenkin aina, tekee sen sitten kortilla, tilisiirrolla tai käteisellä. Auton kokonaishinta kotipihassa on se mikä ratkaisee.
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja simosami »

HJP kirjoitti:
Wyfell: Mitä tarkoitat valuuttamuunnoksen hinnalla? Itse kun katson autoja Ruotsista, lasken auton hankintahinnan jo lähtökohtaisesti sillä kurssilla millä tilisiirto suoritetaan. Valuutanvaihto maksaa kuitenkin aina, tekee sen sitten kortilla, tilisiirrolla tai käteisellä. Auton kokonaishinta kotipihassa on se mikä ratkaisee.
Vaikka kysymys ei ollutkaan minulle, vastaan silti.
Valuutan vaihto ei ole ilmaista. Esim. Käteisen Ruotsin Kruunun osto saattaa maksaa esim. 600€, 10000€ kohti, eli 6%. Ja jos palautat Kruunut takaisin, niin taas maksaa sen 6%. Tilisiirto on siis varmasti edullisin. Mutta ottavat pankit siitäkin
Paras olisi, jos myyjällä on €-tili. Silloinkin pitää löytää oikea kurssi, että siitä ei joudu liikaa maksamaan.
Asiaa sivuten, monesti ulkomailla (ei euro maissa, esim lentokentillä) ostaessa luottokortilla, myyjän maksupääte ehdoittaa "kohteliaasti" maksua euroilla. Tässä piilee pieni miina, saattaa valuutanvaihdolle kertyä ylimääistä 10%. Kannattaa valita vaan alkuperäinen valuutta siihen. Kurssi tulee sitten päivän edullisimman tarjouksen mukaan, jonka korttiyhtiö saa.

Itse jätin auton etsimisen Ruotsista juuri tämän takia, ja siirsin katseet Saksaan.
Jopa Volvon saattaa Saksasta natsata paremmin
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Wyfell
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 13.09.2014 10:03

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Itse taas luulen meidän seuraavan auton löytyvän Ruotsista. Olen katsellut W166 ML Mersuja ja Ruotsin autoissa olisi valmiiksi kahdet renkaat ja aika usein myös Webasto tai lohkolämmitin. Istuimen lämmittimet monesti myös takana. Ja niin kuin HJP totesi loppuhintahan se on mikä ratkaisee. Sen lisäksi matka Ruotsista Suomeen tuntuu helpommalta. Tuota valuutanmuunnosta olen miettinyt, että voisiko siinä millään systeemillä saada säästöjä... Harvoin varmaan myyjällä on eurotiliä Ruotsissa. Mitenkähän onnistuisi sopia Kamuxin tai Vehobilin kanssa maksusta Suomen konttorille? Kummassakaan ei kyllä ole ollut mieleistä autoa myytävänä Ruotsin liikkeissä.
sportsman
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2612
Liittynyt: Ke 10.08.2005 12:46
Paikkakunta: Lahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja sportsman »

Wyfell kirjoitti:Itse taas luulen meidän seuraavan auton löytyvän Ruotsista. Olen katsellut W166 ML Mersuja ja Ruotsin autoissa olisi valmiiksi kahdet renkaat ja aika usein myös Webasto tai lohkolämmitin. Istuimen lämmittimet monesti myös takana. Ja niin kuin HJP totesi loppuhintahan se on mikä ratkaisee. Sen lisäksi matka Ruotsista Suomeen tuntuu helpommalta. Tuota valuutanmuunnosta olen miettinyt, että voisiko siinä millään systeemillä saada säästöjä... Harvoin varmaan myyjällä on eurotiliä Ruotsissa. Mitenkähän onnistuisi sopia Kamuxin tai Vehobilin kanssa maksusta Suomen konttorille? Kummassakaan ei kyllä ole ollut mieleistä autoa myytävänä Ruotsin liikkeissä.
Tuskin liikkeitä kiinnostaa olla ilmaisena rahanvaihtajana.

Itse ostin suoraan yksityiseltä moottoripyörän ja maksoin sen Nordean kautta iban tilisiirtona. Pystyin etukäteen laskemaan Norden valuuttalaskurista mitä homma maksaa. Ei sen kummenpaa. Jos olisi nostanut Suomesta kruununa, niin se olisi ollut 10 %:a kalliimpaa verrattuna tuohon tilisiirtoon.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Wyfell
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: La 13.09.2014 10:03

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

sportsman kirjoitti: Tuskin liikkeitä kiinnostaa olla ilmaisena rahanvaihtajana.

Itse ostin suoraan yksityiseltä moottoripyörän ja maksoin sen Nordean kautta iban tilisiirtona. Pystyin etukäteen laskemaan Norden valuuttalaskurista mitä homma maksaa. Ei sen kummenpaa. Jos olisi nostanut Suomesta kruununa, niin se olisi ollut 10 %:a kalliimpaa verrattuna tuohon tilisiirtoon.
Niinpä. Ei tuossa taida olla oikotietä onneen. Tuo on pakollinen kaupankäynnin kulu, mutta on kuitenkin huomioitava, kun vertailee auton hankintahintaa esim. Ruotsin ja Saksan välillä.
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja pema »

Onko jollain tietoa tai kokemusta tietoa englannista kioskista Freewheelers.com kun olen aiemmin kyselly täältä yhtä autoa mikä oli jo myyty ja tänään tuli sieltä sp että on tulossa yksi joka kiinnostaisi.
Onko jollain tietoa esim suomalaisesta välittäjästä tai kohdetta tarkistavasta henkilöstä(ei feija) joka touhuaa briteissä.
Apuja taas tarvittais.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Simo M. A.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
Paikkakunta: Kouvola

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja Simo M. A. »

Luottokortti on helpoin maksutapa, kunhan kortissa ei ole ennalta määrättyä käyttörajaa. (esim. American Express tai Diners Club). Toki soitto ensin luottokorttiyhtiöön että olen tekemässä esim. 25.000€ kertaostosta. Näin saa vielä ilmaista korotonta maksuaikaa jopa 45vrk. Tosin vaatii hyvän luoton luottokorttiyhtiöltä ja ajoissa maksetut aiemmat laskut.
Platinaisella Amexilla voi ostaa ilmeisesti vaikka yksityisen piensuihkukoneen.
Talvella ja sadepäivinä:

Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020

Kesällä:

R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray

Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 577
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Auton myyjä ei välttämättä tuosta ilahdu, se luottokorttiyhtiä vie välistä oman siivunsa ja se saattaa olla ishko myyjän mielestä. Joskus hain pyörän Saksasta niin BMW tehtaan omistama liike ( Dresdenissä) ei hyväksynyt pankkikortti/luttokortti maksua koska siitä olisi mennyt liikaa komissiota. Käteinen kelpasi. Nyt kun uudet määräykset rajoittaa käteiskauppaa ( rahanpesun esto) niin käteinen taas saattaa olla hankalaa (kaveri lensi Saksaan rahapinkan kanssa, joutui palaamaan Suomeen jotta sai talletettua rahat tillille ja maksettua pankin kautta).
Etukäteen kannattaa selvittää maksutavat myyjän kanssa. Saahan sen iban siirron tehtyä netin kautta vaikka ulkomailta, viettää pari päivää vaikka museoita kierrellen :-)
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Mikä juttu tää käteisen kanssa ongelmia on? Eikö EU:n sisällä nyt saa kulkea rajaton määrä käteistä? 24k kelpas ainakin mukisematta käteisenä viime keväänä liikkeessä Saksassa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja simosami »

MouTine kirjoitti:Mikä juttu tää käteisen kanssa ongelmia on? Eikö EU:n sisällä nyt saa kulkea rajaton määrä käteistä? 24k kelpas ainakin mukisematta käteisenä viime keväänä liikkeessä Saksassa.

Rahan pitoa taskussa ei kait kielletä,
mutta talletus tai ostaminen käteisellä ei onnistu enää, Suomessa, Ruotsissa, ja yhä huonommin Saksassa. Koskee ihan kaikkia, EU:ssa

https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/ ... letusrajat" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuulustelu on tiedossa, jos viet käteistä pankin tiskille
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

simosami kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Mikä juttu tää käteisen kanssa ongelmia on? Eikö EU:n sisällä nyt saa kulkea rajaton määrä käteistä? 24k kelpas ainakin mukisematta käteisenä viime keväänä liikkeessä Saksassa.

Rahan pitoa taskussa ei kait kielletä,
mutta talletus tai ostaminen käteisellä ei onnistu enää, Suomessa, Ruotsissa, ja yhä huonommin Saksassa. Koskee ihan kaikkia, EU:ssa

https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/ ... letusrajat" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuulustelu on tiedossa, jos viet käteistä pankin tiskille
Viittaamasi sivu liittyy automaatteihin.

Kyllä isompiakin summia pystyy tallettamaan tiskillä, mutta toki pankit joutuvat täyttämään AML-velvoitteensa (= "kuulustelu"). Ei luulisi olevan autokaupalle vaikea selittää mistä käteinen on peräisin (eikä toki yksityisellekään).

AML-velvoitteet ovat sinänsä olleet jo kauan olemassa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 577
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Tarinointia tuontiautoista

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

MouTine kirjoitti:Mikä juttu tää käteisen kanssa ongelmia on? Eikö EU:n sisällä nyt saa kulkea rajaton määrä käteistä? 24k kelpas ainakin mukisematta käteisenä viime keväänä liikkeessä Saksassa.
Taitaa olla liike kohtaista tuo käteisen kelpaaminen. Rajalla pitäisi kai ilmoittaa kaikki yli 10k€ käteissummat, juurikin rahanpesusäännösten takia. Kuinka moni tuon säännön muistaa ? Tuntuu että rikollisten takia määrätyt uudet säännöt vaikuttaa enemmän rehellisen ihmisen lämään, ei ne nilkit niistä välitä. Ihan kuin lentokoneen nestesääntö. Heti turvatarkastuksen jälkeen voit ostaa vahvaa alkoholia ja viedä koneeseen niin paljon kuin haluat. Sillä pystyy aika paljon ikävää tekemään yläilmoissa. Koetappa viedä oma deodorantti(spray) käsimatkatavaroissa koneeseen.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Vastaa Viestiin