600 AMG W124

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Jeremias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ti 05.08.2003 16:23

600 AMG W124

Viesti Kirjoittaja Jeremias »

Onko joku bongannut Turun/Naantalin/Raision suunnalla hopeanharmaata
W124 korista 600 AMG mersua, vuosimalla jotain -92.

Onko tuollaista autoa olemassakaan; E60 AMG löytyy mutta onko sama malli?
Ne muutamat kuvat mitä netistä löysin eivät täsmänneet livenä näkemani yksilön kanssa. Kaveri sanoi autoja rakennetun vain n. neljäkymmentä kappaletta. Puhuikohan palturia.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

E 60 AMG on oikea malli, Turun suunnalla sellainen liikuskelee. Jos en väärin muista, näin auton siellä jo 2004. Kuva autosta oli myös foorumilla, linkitetty joistakin viime kesän kiihdytyskisoista.

Rekisterissä auto liikkuu E 500:n nimellä, vain iskutilavuus paljastaa. Kyseessähän on siis AMG:n porattu V8, ei V12. Vuosimalli kyseisellä autolla on 1994.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Niin, E60 AMG mallia on tosiaan rakennettu noin 30kpl! (siis tehty heti uutena AMG:n toimesta jolloin VIN koodikin antaa valmistuspaikaksi AMG:n) Mutta näitä jälki AMG malliahan on sitten enemmänkin jotka on tehty joko itse tai jossain pajalla valmiiseen 124 036 koriin jolloin mallimerkintäkin voi olla lähellä tuota E600:sta :wink: Mutta juu, tuosta suomen autosta en tiedä sen tarkemmin kuin että 6litr. kone on ja kuviahan oli täälläkin joskus kesällä kun omistaja oli sillä jossain kiihdytys kisoissa rykäisemässä(motopark???)

ps. suomessa on tiettävästi myös yksi W124 E63 Brabus! Mutta rekisteröinti suomeen oikeastaan mahdotonta tehojen yms. puolesta :(
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Jeremias
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 186
Liittynyt: Ti 05.08.2003 16:23

...

Viesti Kirjoittaja Jeremias »

Oli aika erikoisen näköinen peli. Etulyhtyjen alla oli ilmanottoritilät ja kuulemma ihan originaalia designia.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

http://tsimaging.pp.fi/gallery/alastaro/000451.htm

Missään pressifotossa en ole tuollaisia aukkoja nähnyt, mutta mistäpä sitä tietää erikoisauton ollessa kyseessä.

Lehtijuttu aiheesta: http://home.arcor.de/mschmer/Site%2002/AMG.htm
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Re: ...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Jeremias kirjoitti:Etulyhtyjen alla oli ilmanottoritilät ja kuulemma ihan originaalia designia.
Tuo on ainakin monelle 500e miehelle tuttu juttu. Ilmanottoaukkoihin löytyy useampikin tekoohje netistä. Sieltä lyhtyjen takaa kun se ottaa ilman ja jos noita aukkoja ei ole niin ilma kiertää maskin läpi sinne valojen taakse. Yksi mutka vähemmän :wink: :idea: kun ottaa siitä valon alta suoraan sen ilman. Voi jopa saada hieman ram-air ilmiötäkin aikaan...
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Jep, juurikin niinkuin Aki H. tuossa sanoi niin ritilät ovat ihan "perus juttu" näiden keskuudessa, mutta alkuperäisenä ei ole mielestäni ollut kuin Brabuksen tekeleissä?

Ja kaipaa tuo oma edellinen viesti hieman tarkennusta, elikkä se mikä oli todella harvinainen versio on tietenkin sarja joka on valmistettu tuosta Limited sarjasta E60 AMG joten vanhempien AMG mallien valmistusmääristä en menekkään mihinkään takuuseen ja perun sanani :wink: :)

Elikkä tuosta, ollos hyvä :arrow: http://www.rakuten.co.jp/garagecurrent/465585/685493/ ja niinkuin näkyy, on hieman hintaakin kehittynyt (jos oikein tulkkasin niin yli 96 000€ pyynti)
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3401
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

En tie mutta kalliita ovat jokatapauksessa..
http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1236698636&
220.128 Black Mirror
Eldorado
Mersumies
Mersumies
Viestit: 973
Liittynyt: Ke 14.06.2006 16:52
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Uuden E60 AMG mallin hinta Saksassa syksyllä 1993 oli DM 179 860.
Suomen hinnastossa ei lienee ole tätä mallia ollut. E500 maksoi tuolloin Suomessa n. 1,2 milj. mk.

Eli kalliita olivat silloin ja näemmä vieläkin.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Timo L. kirjoitti:E 60 AMG on oikea malli, Turun suunnalla sellainen liikuskelee. Jos en väärin muista, näin auton siellä jo 2004. Kuva autosta oli myös foorumilla, linkitetty joistakin viime kesän kiihdytyskisoista.

Rekisterissä auto liikkuu E 500:n nimellä, vain iskutilavuus paljastaa. Kyseessähän on siis AMG:n porattu V8, ei V12. Vuosimalli kyseisellä autolla on 1994.
Jep, olin paikalla itsekin ajamassa ja tuo E60 meni muistaakseni jotain 12.8 eli varsin hienosti.

OT: olisko mitää ideaa kerätä johonki kohtaan tänne foorumille Suomessa ajettuja varttimaili aikoja mersuille? Pohjathan taitaa olla yhdellä riiseelillä alle 12s.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
meze1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1323
Liittynyt: La 06.11.2004 15:44
Paikkakunta: Kempele/koti

Viesti Kirjoittaja meze1 »

Oikein mukava käyttöauto suomessa näillä bensanhinnoilla....... :twisted: Mutta kuten enoni sanoi, että se on ihan sama meneekö bensaa 15l/100km vai 25l/100km, jos kilometrejä vuodessa kertyy autolle 5000km. :wink:
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Ahti kirjoitti:Jep, olin paikalla itsekin ajamassa ja tuo E60 meni muistaakseni jotain 12.8 eli varsin hienosti.
Ainakin se E60 minkä minä olen nähnyt ajelevan kulkee korkeita kolmetoistasia vartilla. Loppunopeus on hiukka reilut 170. Eikä se 381 hv kovin paljon kiihkeempään kyytiin riitäkään.
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Hmm..täytyypä tarkistaa, pysyn kyllä toistaiseksi kannassani.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

FHRA tuloksia

Viesti Kirjoittaja Ahti »

MB AMG 60 6.0 l Jouni XXXXX Masku 13.076 176.69 oli tänä vuonna

mutta mielestäni toi ajoi viime vuonna 12.8, en vaan löytäny enää 2005 V8/GTI tuloksia fyyran sivuilta. Tänä vuonnahan tuolla oli ihan pirun kuuma joten se ehkä vei monilta parhaat ajat.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Yllättävän hyvin kelaa noinkin vaatimattomilla tehoilla. Tosin paikaltaan lähti tosi mainiosti ja luistonesto pelasi radalla tosi hyvin.

Edit: nojoo, erään mainion laskurin mukaan tuolla painolla ja teholla (1800/381) pitäiskin mennä 12.72 / 168

Tuo 176 loppunopeus vaatii jo 434 hv, joten lienekö tehot sitten alakanttiin pajalla arvioitu. Tuohon kun vielä laskee sen 10% kuumanilmanlisää niin on paukkua.
Avatar
piippu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 491
Liittynyt: Ke 08.12.2004 00:59
Paikkakunta: Härmä/Forssa

Viesti Kirjoittaja piippu »

Mauri H. kirjoitti:Yllättävän hyvin kelaa noinkin vaatimattomilla tehoilla. Tosin paikaltaan lähti tosi mainiosti ja luistonesto pelasi radalla tosi hyvin.

Edit: nojoo, erään mainion laskurin mukaan tuolla painolla ja teholla (1800/381) pitäiskin mennä 12.72 / 168

Tuo 176 loppunopeus vaatii jo 434 hv, joten lienekö tehot sitten alakanttiin pajalla arvioitu. Tuohon kun vielä laskee sen 10% kuumanilmanlisää niin on paukkua.
Cool :D Laskeppas mullekkin paljonko tuon laskuopin mukaan pitäis omani vakio viissatanen ponnistaa varttimailin (1780/320) tehdas lupaa jotain ja epävirallissa tuloksissa heittoa rajusti puoleen jos toiseen :wink: Ja onko tuolla kaavalla lasketut heittäneet kuinkapaljon käytännöstä?
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

eikös tuo laskuri oo jossain netissä, muistan joskus laskeskelleeni omalle jotain arvoja..
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
mike66
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 30.10.2005 01:46
Paikkakunta: keskinen Suomi

Viesti Kirjoittaja mike66 »

Tuo kyllä kiinnostais muakin.. mistähän löytyisi apua tuollaisen arvion tekemiseen :shock:
W211 E55 AMG 2004
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Mites tuo laskuri ottaa huomioon autossa olevan väännön? Sillähän se auto liikkuu kuitenkin :roll: :? .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=1%2 ... haku&meta=


vaatii kg->lbs muunnoksen tietoihin !
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

Ei kai täällä kukaan oikeasti usko tuollaisen laskurin tuloksiin? :roll:

- Ilmanvastus?
- Rengastus?
- Sää (Tuuli jne.)?
- Reaktioajat?

Kyllä ne tehtaan arvotkin varttimailille jostain revitään ja silloin nuo yllä olevat vallitsevat olosuhteet tulee ottaa huomioon. Tuskin niitä ilmoitetaan tuloksella gg jaettuna hv jaetaan piillä.
eeviiskyt
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kyllä noi laskurit aika hyvin suuntaa antaa, mitä on dynotetuilla autoilla ajettu virallisia varttituloksia. Loppunopeuteen ei nimittäin lähtö kuitenkaan niin paljoa merkkaa kuin voisi kuvitella.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

piippu kirjoitti:Laskeppas mullekkin paljonko tuon laskuopin mukaan pitäis omani vakio viissatanen ponnistaa varttimailin (1780/320) tehdas lupaa jotain ja epävirallissa tuloksissa heittoa rajusti puoleen jos toiseen :wink: Ja onko tuolla kaavalla lasketut heittäneet kuinkapaljon käytännöstä?
Käytännössä hämmästyttävän tarkka laskuri, monella autolla mennyt tehot ihan muutaman hevosen sisään mitatuista

tulos:

13.43 s / 160 km/h

Ja laskuri löytyy: http://www.wallaceracing.com/et-hp-mph.php

Ja auto ei muuten kiihdy väännöllä mihinkään vaan teholla.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Mauri H. kirjoitti:
Ja auto ei muuten kiihdy väännöllä mihinkään vaan teholla.
Juurikin näin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2152
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

painona 1800kg, jos oikeen muistan painon tuolle väykälle ja tehot 345hp pitäs mennä 12.73sek. Ei näytä paperilla pahalta :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
mackj
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 127
Liittynyt: Ti 29.03.2005 18:02
Paikkakunta: Kauhajoki/ Senegal

Viesti Kirjoittaja mackj »

tovayryn kirjoitti:painona 1800kg, jos oikeen muistan painon tuolle väykälle ja tehot 345hp pitäs mennä 12.73sek. Ei näytä paperilla pahalta :D
[Provo]Ei paha 0.5 sec paremmin ku mun Uno :lol: [/provo]

Tosin Uno ei mee nyt mihinkää ku metsähallituksen puolella kävi :cry:

toi 0.5sec on ton laskurin mukaan sit..Eihän se etuvetoinen todellisuudessa noihin aikoihin pääse..Ikinä en kyllä päässyt koittamaan :(
2006 E280cdi 4matic
1996 Toyota Supra
ex. 1999 S 500
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Herneitä tarjolla...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

pt kirjoitti:
Mauri H. kirjoitti:
Ja auto ei muuten kiihdy väännöllä mihinkään vaan teholla.
Juurikin näin.
Erimieltä pitää olla :idea: :lol: . Kiihtyvyyden väännöstä en puhunut mitään.
Oma mielipide on tosta laskurista :lol: . Laskeskelin vanhojen autojeni teholappujen ja painojen perusteella varttimailiaikoja verraten todellisiin. Aika paljon laskee nopeammaksi tuo laskuri. Suunnilleen sekunnin verran... Sekuntti on paljon minusta jos muka tarkaksi voi tuota laskuria väittää. Suuntaa tuo ehkä antaa, mutta... kohtahan noita kisoja ajetaan tolla laskurilla :wink: . Uskoahan saa, vaikka joulupukkiin :idea: .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Kameleontti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: La 20.05.2006 11:03

Viesti Kirjoittaja Kameleontti »

tovayryn kirjoitti:painona 1800kg, jos oikeen muistan painon tuolle väykälle ja tehot 345hp pitäs mennä 12.73sek. Ei näytä paperilla pahalta :D
Tuohon tosiaan sekunti lisää niin aletaan olemaan oikeilla lukemilla.

Väyrysen kokoiselta lahnalta on turha odotella 12:lla alkavaa 350:llä hevosella. Se on fakta.
eeviiskyt
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Tehoja onkin laskurilla laskettu loppunopeudesta ja painosta, ja aina tuntuu menevän todellä lähelle. Ajat nyt on mitä on, loppunopeus sen tehon kertoo.
Avatar
m4rcuz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: To 23.10.2003 22:58
Paikkakunta: Jyväskylän kulmilla

Viesti Kirjoittaja m4rcuz »

MUTU: loppunopeuteen vaikuttaa varmasti aika paljon myös ilmanvastus, koska ilmanvastus kasvaa nopeuden neliössä.
Vastaa Viestiin