Saksan taksien väri, maalia vai muovinen kalvo?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jari V
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 05.04.2003 21:10
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Saksan taksien väri, maalia vai muovinen kalvo?

Viesti Kirjoittaja Jari V »

Tuli tuossa "Esson baarissa" pientä väittelyä tästä Saksan taksien väristä ja eräs henkilö väitti tuon olevan vain kalvo jonka saa poistettua jonka jälkeen alta paljastuu alkuperäinen väri. Itse taas olin sitä mieltä, että kyseessä on ihan oikea maali.. :?

Kumpikaan ei ole ko. autoja livenä nähnyt joten kysynkin arvon raadilta lisätietoa asiaan. :D
Avatar
kimmo l
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 19.10.2003 16:58
Paikkakunta: 300km turusta Onneksi!

Re: Saksan taksien väri, maalia vai muovinen kalvo?

Viesti Kirjoittaja kimmo l »

Jari V kirjoitti:Tuli tuossa "Esson baarissa" pientä väittelyä tästä Saksan taksien väristä ja eräs henkilö väitti tuon olevan vain kalvo jonka saa poistettua jonka jälkeen alta paljastuu alkuperäinen väri. Itse taas olin sitä mieltä, että kyseessä on ihan oikea maali.. :?

Kumpikaan ei ole ko. autoja livenä nähnyt joten kysynkin arvon raadilta lisätietoa asiaan. :D
:wink: Vanhemmat ovat maalattuja tai "pohjamaalin" värisiä ja väyrysistä lähtien käyttäneet teippiä! :lol:
Kuva

Hyvät on perät.......
Auti
Avatar
Tommi M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 208
Liittynyt: La 05.04.2003 15:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tommi M »

Onhan nykyään kaikki mahdollista, jos vetäistään auto mainosteippiin kokonaan. Äkkiä katsottuna Mobilesta löytyi 6kpl mersun taxia jotka olivat eri värisiä kuin virallinen taxi väri. Luulisi kuitenkin tunnistavan taxit jo tyyppikilvestä jossa on maininta taxi varustuksesta Jos jollain on parempaa tietoo saksan taxi käytänöstä niin tietoa jakoon.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?


W201
ex-W123 240td (Parts for sale)
HD
Avatar
enska
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti 17.06.2003 23:21
Paikkakunta: stadi ja sisäkehä

Viesti Kirjoittaja enska »

Mäkin oon kuullu näistä teippi takseista jotain kautta.

Eli w124 ei oo teipattuja saksassa?!
Käytössä: W204 220CDI ja satunnainen pösö...
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3071
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Saksan taksien väri, maalia vai muovinen kalvo?

Viesti Kirjoittaja jysi »

Jari V kirjoitti:Tuli tuossa "Esson baarissa" pientä väittelyä tästä Saksan taksien väristä ja eräs henkilö väitti tuon olevan vain kalvo jonka saa poistettua jonka jälkeen alta paljastuu alkuperäinen väri. Itse taas olin sitä mieltä, että kyseessä on ihan oikea maali.. :?

Kumpikaan ei ole ko. autoja livenä nähnyt joten kysynkin arvon raadilta lisätietoa asiaan. :D
Morjens,

Molemmat on oikeassa - kumpaakin malia löytyy. Suurin osa takseista on alunperin tilattu siihen käyttöön jolloin niissä on taksipaketti-optio ja väri 623 "Hellelfenbein" maalattu jo tehtaalla, mutta myös jälkikäteen takseiksi muutettuja teipattuja on liikkeellä (usein ent. vuokra-tai leasingautoja imeisesti ALV-palautuksen takia). Ilmeisesti teippi pysyy huonosti puskurin kumilistassa koska se on usein jätetty alkuperäisväriseksi.

Varmistukseksi voi tutkia käytettyjen taksien tarjontaa vaikka tuosta:
http://www.taxi-much.de


Jyrki
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 551
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Oon lukenut jostain juttua ettei saksalaiset osta käytettynä valkoista autoa? Kuulemma näyttää akvaariolta. Voisko tuo olla syynä teippailuun?
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Vastaa Viestiin