Saksassa myydään S-mersuja 3,5 litran turbodieselillä, vuosimallit 1993 - 1995. Onko kone tuttu, sukua 3 litran turbodieselille? Olisiko tuollaisesta käyttöautoksi, kilometrejä tulee melkoisesti. Nykyinen 300 TDT vm -84 ansaitsisi jo eläkepäivät.
Matti
MB S 350 TD
Tästä on ollut puhetta aiemminkin, täällä sekä Suomi24:llä. Suosittelen hakutoimintoa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 350+diesel
http://www.mercedesproblems.com/
-valitse mallit 350 SD,L tai S 350 ja lue
Kannattanee välttää moottoria, vaikka ihan varmuuden vuoksi, ja hankkia ennemmin S 300 Turbodiesel.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 350+diesel
http://www.mercedesproblems.com/
-valitse mallit 350 SD,L tai S 350 ja lue
Kannattanee välttää moottoria, vaikka ihan varmuuden vuoksi, ja hankkia ennemmin S 300 Turbodiesel.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jep, ja 300:nen on vielä huomattavasti pirteämpiTimo L. kirjoitti:Tästä on ollut puhetta aiemminkin, täällä sekä Suomi24:llä. Suosittelen hakutoimintoa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 350+diesel
http://www.mercedesproblems.com/
-valitse mallit 350 SD,L tai S 350 ja lue
Kannattanee välttää moottoria, vaikka ihan varmuuden vuoksi, ja hankkia ennemmin S 300 Turbodiesel.
Re: MB S 350 TD
Eli kysymyksessä on 3.5 litraiseksi porattu W124:stä tuttu OM 603. Kansivikoja ja kiinnileikkautumisia (llian isoksi porattu sylinteri ?) saattaa olla odotettavissa.vamjs kirjoitti:Saksassa myydään S-mersuja 3,5 litran turbodieselillä, vuosimallit 1993 - 1995. Onko kone tuttu, sukua 3 litran turbodieselille? Olisiko tuollaisesta käyttöautoksi, kilometrejä tulee melkoisesti. Nykyinen 300 TDT vm -84 ansaitsisi jo eläkepäivät.
Tuttavapiirissä on 2 kpl 350:siä joista toisen kone on remontoitu sadantonnin paikkeilla, nyt mittarissa 300t. Toisessa ei ole ollut ongelmia, ajomäärä tällä hetkellä sadantuhannen paikkeilla.
Em. syistä päädyin itse 300 Turbodieseliin. Lähinnä logiikkana oli se että hinnanerolla kyllä tekee yhden koneremontin, mutta senkään jälkeen hinnat (=maine=kestävys) eivät ole samalla tasolla. Jos osaa/tykkää tehdä remonttia ja pitää autoa pitkään niin 350:kin saattaa olla järkevaä valinta.
Jyrki
Re: S 350 TD
Kyllä minulla on ykkösvaihtoehtona ollutkin 300 TDT, sattui vain vahingossa silmään tuollainen limousine-mallikin. Muuten varmaan olisi hieno peli, varusteitakin tuntuu olevan vaikka kuinka.
__________
vamjs
__________
vamjs
Ettei tulisi väärinkäsitystä niin varmuuden vuoksi:
S 350 (tyyppi 140.134) on ollut tuotannossa 1996 asti
S 300 TD (140.135) on seuraaja, tuotannossa 1996-1998 ja on muuten sama auto mutta siinä on moottorina 24-venttiilinen OM 606 (sama kone kun E300 Turbodieselissä 1997-1999) ja vaihteistona 5-vaihteinen sähköohjattu automaatti. Eli ei tämäkään ole farmari.
Valmistusmäärät 21 000/ 7 000 ja Mobilesta löytyy n. 60 kpl / 30 kpl tällä hetkellä
EDIT: menipäs sitten nuo koodit väärin, korjattu.
Jyrki
S 350 (tyyppi 140.134) on ollut tuotannossa 1996 asti
S 300 TD (140.135) on seuraaja, tuotannossa 1996-1998 ja on muuten sama auto mutta siinä on moottorina 24-venttiilinen OM 606 (sama kone kun E300 Turbodieselissä 1997-1999) ja vaihteistona 5-vaihteinen sähköohjattu automaatti. Eli ei tämäkään ole farmari.
Valmistusmäärät 21 000/ 7 000 ja Mobilesta löytyy n. 60 kpl / 30 kpl tällä hetkellä
EDIT: menipäs sitten nuo koodit väärin, korjattu.
Jyrki