C200 CDI "ensimersuksi" ?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

C200 CDI "ensimersuksi" ?

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Tervehdys.

Mitähän mieltä raati on ajoneuvosta MB C200 CDI automaattifarmari?

Meillä ei ennen ole Mercedestä ollut, joten kokemukset niistä ovat vähäisiä.
Nyt kuitenkin olisi tarjolla tuollainen, entinen taksi, jolla ajettu 300 000 km.
Vuosimalli on 2000, mutta käyttöönottovuosi on 2001.
Verhoilultaan virheetön yksilö (paitsi ne taksivarusteiden pari reikää).

On ilmastointi, Webasto (ilman kelloa), ym. vakiokalut.
Jostain syystä radio puuttuu, lieneekö ollut sitten uutenakaan?

Koeajoimme autoa viikonloppuna n. 1300 km ja mukavasti kulki.
Aurauskulmissa lienee säädettävää, samoin alustassa jossain kohdassa (tai kahdessakin) löysää, näin tuli pääteltyä.
Moottoriöljyn pinta ei tuolla ajolla vielä mainittavasti laskenut, jos ollenkaan (ei mitattu samassa paikassa).

Auto on luonnollisestikin säännöllisesti huollettu, jotain puslia on vaihdeltu ja mm. jarrulevyt uusittu, samoin vaihteiston elektroniikkayksikkö n. 160 000 km lukemassa.

Alustaan siis joutunee tekemään pikapuoliin puslien uusintaa yms. "normaalia" huoltoa, jota tuollainen 300 tkm ammattiajohistoria edellyttää.

Pitääkö paikkansa asia, että ns. "taksimalleissa" olisi tuhdimpi alusta kuin siviilikäyttöön tarkoitetussa?

Auton hankintamme tähtää siihen, että sillä olisi "elinaikaa" meillä viitisen vuotta ja siitä vielä vähän saisi vaihdossakin sen jälkeen.

Kertokaapa ammattilaiset, alan harrastajat ja omistajat kokemuksianne tällaisesta menopelistä.
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

C 200 Cdi

Viesti Kirjoittaja samip »

Itse olen ollut reilun viikon tuollaisen 2000 vm. 300tkm ajetun vanhan taksin omistaja. Olin hieman kahden vaiheilla että otanko enempi ajetun Cdi:n vai vähempi ajetun C220D:n mutta päädyin siihen että kyllä tuo Turbo antaa niin paljon mukavamman suorituskyvyn että sai perinteinen ahtamaton malli jäädä liikkeen riviin.

Oma Cdi noilla kilometreillä tuntuu vielä tosi tukevalta, menee suoraan eikä alustasta kuulu mitään kolinoita tms. ylimääräisiä ääniä. En sitten tiedä onko tuohon jo kuinka paljon tehty puslaremonttia. Hiukan tuntuu sivutuuli ottavan, mutta se taitaa olla enempi C-mallien ominaisuus eikä vika.

Ainoat viat ovat Webasto joka ei käynnisty, lämmön säätö apumiehen puolelle puhaltaa aina kuumaa ja mittaristosta matkamittarista on ensinmäinen numero kateissa. Kaksi ensinmäistä korjaantuu tällä/ensiviikolla myyjäliikkeen piikkiin ja mittariston ajattelin vilkaista itse ensi kesänä. Tuo webasto muuten kuuluu olevan noissa aika usein viallinen, ja monesti se sitten joudutaan vaihtamaan kokonaan... kustantaa noin 700€ joten kannattaa kaupanteon yhteydessä varmistaa että myyjäliike vastaa korjauksesta mikäli siinä vikaa on. Nämä Cdi:t ovat pakkasilla melko vilpoisia ilman tuota webastoa, ja itselläni se hoitaa myös esilämmityksen kellolla eikä sähkölämmitintä ole edes backup:ina. Saatan kyllä vielä asennuttaa sellaisen...

Olen kyllä kuullut kaikenlaisista vioista näissä Cdi-malleissa mutta en tiedä kuinka niihin suhtautua. Kuvittelisin kyllä ettei 300tkm ole Mersulle, vielä kovin iso lukema, vaihdoinhan itsekkin n.200tkm vähemmän ajetun Saksalaisen Turbodieselin tähän tähtikeulaan ja luulisin että varmempaa kyytiä saan nykyisellä menopelilläni.

Jälleenmyyntiarvoa vuosien päähän on vaikea ennustaa oikeastaan millekkään Auto merkille/mallille nykytilanteessa kun Autoja tuodaan ympäri Eu:ta. Mutta jos saat hyvän yksilön kohtuu hintaan niin osta pois, suurin hinnan pudotus näillä tämän ikäisillä Mersuilla on joka tapauksessa jo takanapäin.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
JPS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: Ma 25.08.2003 20:13
Paikkakunta: Heinola

Re: C 200 Cdi

Viesti Kirjoittaja JPS »

samip kirjoitti: Ainoat viat ovat Webasto joka ei käynnisty...
Tuo webasto voi ryttyillä jos ajaa lyhyitä matkoja ja se kerkiää vain "esilämmittää", tai mitä tekeekään, ja muutaman tälläisen kerran jälkeen se voi kytkeytyä itsestään pois päältä (melko lopullisen tuntuisesti). Vikaan auttaa jos ottaa vaan (webaston) sulakkeen pois, käynnistää auton ja antaa käydä jonkun minuutin.
Pahoittelen jos tämä nyt on turha neuvo ja olet jo sitä koittanut, hetki tuota piti ihmetellä isän autossa (C200 CDI -00) tuollaista vikaa kun oli, huoltoonkin oli jo menossa mutta mekaanikko sitten neuvoi vaan tälläsen vinkin sensijaan että olisi kyninyt jonkun sikamaisen hinnan...
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

webasto

Viesti Kirjoittaja samip »

Joo, kokeiltu on... eli ei ollut ihan noin pikku vika. :)
Mersun liikkeen tuomio oli että koko keksintö menee uusiin puihin... saa nyt nähdä ensi perjantaina kun vien valtuutettuun webaston asennus/myynti liikeeseen onko tuomio sama.
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Olikos kellään tietoa siitä alustan eroavaisuudesta taksimallin ja siviilimallin välillä?

Entäs vielä muita kommentteja?
Tuo Webastohomma oli hyvä kuulla, pitää siis siihenkin kiinnittää huomiota kun autoa "katsastaa".
Avatar
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Ke 16.07.2003 09:05
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Tuli tuossa Webastosta mieleen että voiko sitä huoltaa ja onko mitenkä arvokasta? Onko kellää tietoo? Kuulostaa meinaan aika pahalta 700€, jos tilttaa täysin. :(

En usko että taksin alusta olis sen kummempi, paitsi jos joku on valmiina tilannut sportti alustalla. ( ehkä normaalia 20 mm matalempi )

En yhtään epäröi kehua cdi:tä. :D Potkua riittää ja alustan saa kyllä korjattua mieleisekseen. Jousia, iskareita ja renkaita vaihtamalla. Meijän Mesessä on huomattu että ei kannata mitään romurenkaita alle laittaa. Hienot ajoominaisuudet saa pilattua huonoilla renkailla. :?

Vikoja ko. autossa tuskin on enempää kuin muissakaan. Meillä yksi tukeva syy laittaa Mersu oli arvonsäilyminen. :D
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Hmm.... parikin taksinkuljettajaa on puhunut "taksialustasta" ja Vehollakin puhuttiin "taksivarustuksesta".

Mitähän nämä nyt lienee...?
samip
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 257
Liittynyt: Ma 29.09.2003 15:43

Re: webasto

Viesti Kirjoittaja samip »

samip kirjoitti:Joo, kokeiltu on... eli ei ollut ihan noin pikku vika. :)
Mersun liikkeen tuomio oli että koko keksintö menee uusiin puihin... saa nyt nähdä ensi perjantaina kun vien valtuutettuun webaston asennus/myynti liikeeseen onko tuomio sama.

No niih... nyt webasto pöhisee. Koko kapistus uusittiin ja kysyin että mikä niistä yleensä menee. Vastaus oli että ohjainlaite ja pelkän sen uusiminen periatteessa kyllä onnistuu muttä tulee käytännössä yhtä kalliiksi kuin vaihtaa koko paketti kerralla, eli siihen n.700€ laskuun saa varautua mikäli lämmitin lakkaa toimimasta eikä pelkkä resetointi auta. Omasta Autostani oli mennyt lisäksi vielä kiertovesipumppu... ihmeteltiin aluksi kun uusi webasto pöhisi minuutin ja sammui itsekseen. Eipähän toi muutaman desilitran lämmittäminen 5Kw:lla tosiaan kauaa kestä... :lol:

Nyt tarkenee... :)
Nykyinen Auto: C180 -99

Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Re: webasto

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

samip kirjoitti:No niih... nyt webasto pöhisee. Koko kapistus uusittiin ja kysyin että mikä niistä yleensä menee. Vastaus oli että ohjainlaite ja pelkän sen uusiminen periatteessa kyllä onnistuu muttä tulee käytännössä yhtä kalliiksi kuin vaihtaa koko paketti kerralla, eli siihen n.700€ laskuun saa varautua mikäli lämmitin lakkaa toimimasta eikä pelkkä resetointi auta.
Poikkesin tänään taas Veholla "norkoilemassa" sopivaa uhria alle valittavaksi, oli viime käynnistä tullut vain yksi potentiaalinen vaihtoehto C-kakssataselle eli 41 000 euron E -korinen farkku, 2002 -mallia.
Komee peli olikin.

Kyselin siinä samalla näistä Webastoista täältä "mersukeskusteluista" viisastuneena ja myyjä rehdisti totesi, että onhan niissä vikoja ollut.
Totesi, että sitä laitetta pitäisi käyttää ajoittain myös kesällä.
Lienee se Webastokin siis samanlainen kuin ilmastointikin.
Pitää välillä pyörittää, muuten ei toimi kunnolla.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3071
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jysi »

kilpivar kirjoitti:Olikos kellään tietoa siitä alustan eroavaisuudesta taksimallin ja siviilimallin välillä?
Enpäs ole C-sarjasta varma mikä on tilanne, mutta ainakin E-sarjalaiset Vehon tuomat taksit ovat itseasiassa lisävarustekoodilla 965 "Mietwagen International" eli vuokra-auto, eikä 450 "Taxi International".

Erona tavalliseen on molemmissa integroidut lastenistuimet ja erilainen verhoilu. Taksipaketissa tulee lisäksi kaikenlaista sähkötavaraa kuten taksamittarivalmius ja radiovalmius (mikrofoni, tangentti, antenni ja kauko-ohjattu hälytin). Noilla ei Suomessa ole paljonkaan käyttöä kun mittarit ja radiot on erilaiset.

Joskus (w210) taksipakettiin on kuulunut vahvempi perä sekä tehonalenus (Tuosta lienee aika harva autolla itse ajava 200 D:n omistaja mielissään).

www.mercedes-benz.de ja sieltä PKW / Sonderfahrzeuge / Taxi löytyy tarkka lista ja PDF-tiedosto jossa nuo on lueteltu jos Korkeajännityssaksa on vielä hallussa.

Jyrki
Avatar
C220CDI A
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: La 12.04.2003 19:42
Paikkakunta: LOHJA
Viesti:

webastosta...

Viesti Kirjoittaja C220CDI A »

Hankin itse pari kuukautta sitten myös C200 CDI w203 ja mulla webasto kyllä pyöritti, mutta ei puhaltanut sisälle lainkaan... No kysehän on jälkiasennetusta webastosta ja sitä ei kuulemma saakaan puhaltaamaan kaikista suuttimista vaan ainoastaan jalkatilaan.
Käytin kuitenkin huollossa ja kaveri purki melkein koko järjestelmän kunnes huomasi, että vastus oli palanut! No vastus sitten vaihtoon (hinta 4,90€...) ja taas pelittää.

KYSYMYS!!!:
Toimiihan tehdasasenteiset kuitenkin syöttäen ilmaa kaikista suuttimista????

NIMIM. Haaveena uusi...joskus 2009 :D
Tommi
w126 500 SE -89
w203 220 CDI A Elegance-00
ex
w203 200 CDI A -00
w168 -01
Vastaa Viestiin