Foorumilaisten autoja udeltas.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Vilenin Herttua kirjoitti: VW Jetta 1.6 D -87: Luotettava, luotettava, luotettava. Ainoa vika huonohkot pellit. Etuina helppo ja halpa korjattavuus (3 liikkuvaa osaa, joista kallein 12 €). Vei naftaa kuulemma joskus, en pahemmin huomannut.
:lol: :lol:
Kävi huvittamaan tuo luonnehdinta.

Taitaa Jettan nokalla tuo 1,6-litran dieselikin kestää tosiaan, toisin kuin Transporterin voimanlähteenä... :oops:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Aku P kirjoitti:Taitaa Jettan nokalla tuo 1,6-litran dieselikin kestää tosiaan, toisin kuin Transporterin voimanlähteenä... :oops:
Hyvä jos Jetan nokalla.
Golfissa kolmesataatonnia ja vainaa... :roll:
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Boss
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1491
Liittynyt: Pe 04.04.2003 11:06

Viesti Kirjoittaja Boss »

Lista on pitkä, kaikenlaisia romuja ollut ja harmia kärsitty....mitä nyt muistaa niin ainakin: mazda 323 -85, bmw 316 -87, opel pascona- 85, ford pascort -85, toyota corolla -87.....ei millään muista kaikkia laatuvehkeitä, tai sitten alitajunta koettaa syrjäyttää huonoja muistoja :lol:
MB W210 200cdi -01
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Kaikki omistamani autot näkyvät allekirjoituksessa 8)
230 C 1978
MarkusV
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ma 29.08.2005 15:56
Paikkakunta: Äetsä/Tre

Viesti Kirjoittaja MarkusV »

Nykyiset pelit:

-BMW 320/6 -81 (se eka ja ikuisesti)
-Toyota Corolla 1.6 se -88 (aj.140tkm ei kilvissä odottelee parempia aikoja)
-Opel Astra 1,7 DTL -96 (Farkku 2+3 paku pienellä verolla sis. alv firman paku)
-MB 200d -91 autom. (matala käyttöauto säädetyllä pumpulla)
-Volvo Amazon -68 (rojekti)

-Ja nippu työkoneita.

EX:ät

-Toyota Corolla 1,3 -87
-BMW 518i -87
-Ford Sierra 1,6 -87
-Toyota Carina 2,0D -87
-Ford Mondeo 1,8 -94
-Opel Vectra 2,0 aut -96
-Opel Corsa 1,4 -90
-Toyota Corolla 1,6 xl -88
-BMW 316i (318 IS)-89
-Toyota Cololla 1,3 xl -90
-MB 190 2,5D -86 (se joka aloitti MERSU kuumeen)
-Honda Accord 2,0 -91
Vito 110D -97
EX.200D autom. -91
Avatar
Tarmo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: To 27.10.2005 07:46
Paikkakunta: Alphyddan

Tässäpä ne...

Viesti Kirjoittaja Tarmo »

1. -62 Ford Anglia Deluxe
2. -73 450SL
3. -76 Aston Martin V8 (on yhä)
4. -87 Range Rover
5. Renault Twingo (kokonaisen viikon)
6. -96Chevy K3500 Crew cab
7. -96 E420 (on yhä)
W463
Karju
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 12.07.2005 15:10
Paikkakunta: Pelkosenniemi

Viesti Kirjoittaja Karju »

1. cherry 1,5 -82 260-310tkm
2. cherry 1,3 -82 250-345tkm. Vaihdoin melkein heti koneen edellisestä..
3. toyota carina coupe 1.6 -83 248-340tkm
4. toyota camry 1.8 -84 468-580tkm. möin auton naapurille, nyt mittarissa yli 700tkm alkuperäinen kone+laatikko. on huollettu pilkuntarkasti uudesta lähtien.
5. toyota camry 2.0 xli -90 289-385tkm. möin auton työkaverille..
6. toyota carina e 2,0 diesel -94 336-392tkm. eka diesel...

Tällä hetkellä 200d -92 ja mazda 323f -90. Kortti ollut vuodesta -95. :roll:
W124 -92
Avatar
BrFC
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 224
Liittynyt: To 08.04.2004 09:49
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja BrFC »

1. Mitsu Lancer -84
2. Mitsu Lancer -86 (tai jotain, ainakin oli takaveto 8) )
3. Peugeot 405 Gli -91 Ensimmäinen ikioma...
4. MB C180 Esprit -94
5. Nykyinen (ja saa hävetä) Toyota Carina -87 (maksoi muuten 400€)

Seuraava eli 6´s auto tulee olemaan MB. Tällä hetkellä mielessä pyörii kaksi eri vaihtoehtoa (täysin ääripäitä). MB E290TDT -97-98 tai sitten MB C230 Kompressor 96-97.
Toisessa miellyttää isonauton ihanuus, toisessa sporttinen olemus ja sopivan mukavat tehot...
MB E 550 4 Matic Avantgarde 2007
ex MB E 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB C 250 Avantgarde CGI 2009
ex MB E 320 A Avantgarde 2004
ex MB E 220 CDI Elegance 2007
ex MB E 500 V8 Avantgarde 2002
ex MB E 240 V6 Classic 2001
ex MB C230 Kompressor Classic 1996
ex MB C180 Esprit 1994




-Pääsis jo kalaan-
Avatar
jooseppi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Su 20.11.2005 21:58

Viesti Kirjoittaja jooseppi »

Ikää on kertynyt 22vuotta, eli kortti ollut rapeat 4vuotta taskussa ja seuraavanlaisia nelipyöräisiä on käynyt omistuksessa:
Volvo 142 -73 -pirteä vanhus
Mazda B2200 D -85 -aika karmea peli, kolinat joka nopeudelle (max 80km/h)
Opel Kadett -86 -käyttöauto, vei lähes aina perille
Volvo 240 GLT -86 -varma ja helppo
Ford Escort RS -87 - vaihdelaatikko hajosi, siis kaksi
VW Golf D -79 -kylmä, todella kylmä
Volvo 245 -83 -varma, vieläkin tallessa
Volvo 745 TIC -86 -ensi rakkaus, reipas takavetotankki
Volvo 240 -81 -kulkuneuvo
Volvo 850 GLT -92 -hieno peli ajaa ja omistaa
VW Passat TD -91 -unohti kattoa välillä pellin alle, ku ei vaa tarvinu
VW Golf TDi -97 -oikelta ohjattava, ei muuta
Opel Manta Gsi -87 -helmi, rakkaus syttyi jälleen
Opel Omega 3000 -88 -mukava ajella, ku ei olis aina tarvinu ajella Nesteelle...
VW LT 35D -80 -pitäähän kaikilla nyt yksi kuorma-auto olla
MB W126 500 SE -88 -dieselöity, ei muuta
MB W126 280 SE -84 -mahtava auto ajaa tankille
MB W124 250 TD -88 -erittäin miellyttävä peli

Nyt tuntus mersujen kiehtova maailma vievän mukanaan, paluuta entiseen ei taida ollaa!!!
Elämä on hienoa, kun sen oikein oivaltaa!!
Avatar
0090463
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 417
Liittynyt: La 15.11.2003 19:10
Paikkakunta: kalajoki

Viesti Kirjoittaja 0090463 »

Kaikenlaosta peli on tullut kokeiltua, tässä osa kulkuneuvoista

VW kupla - 67,
Volvo Amazon -68,
Ford Taunus -73,
Toyota Corolla Liftback -78,
Toyota Celica 2.0 Gti -87,
Toyota Celica 2.0 turbo 4 WD - 88,
Toyota Camry 2.2 Gli -92,
MB W124 300E -89.
mike69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Pe 22.10.2004 09:18

Viesti Kirjoittaja mike69 »

. 73 KE20 Corolla
- 75 Kadetti
- 86 Kadetti
- 91 Nissan 200 SX (tykkäs)
- 84 Nissan Sunny Diesel
- 87 Nissan Sunny Diesel
- 88 Nissan Blebird 2.0 + Opel Kadett -84
- 96 Ford Mondeo (farkku) + Nissan King Cab 4x4 V6
- 03 Nissan Primera + Nissan King Cab 4x4 V6
- 97 Volkswagen CaravelleTDI

Tällä hetkellä
-98 MB 300 TDT
-03 Toyota Coirolla D4D (farkku)
-89 Matkaaja 8004
-09 Honda Accord Tourer tiisseli (laiska)
-07 Volkswagen Touran 1,4 TSI
Jari Haikara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 351
Liittynyt: To 22.09.2005 20:47

Viesti Kirjoittaja Jari Haikara »

.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, La 29.09.2012 08:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Jamppi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Pe 08.04.2005 23:24
Paikkakunta: Keuruu

mitä autoja

Viesti Kirjoittaja Jamppi79 »

Kortti jo vuodesta -98
1.. Mazda Savanna vm. tais olla -74 ostin 1000mk:lla myin neekereille 2000.
sit syrjäytin pyhän hengen valtaistuimelta, istun herran oikealla, vai oliko se vasemmalla puolella........
2. Ford Escort 1.6 LX-85 Brasilian ihme, ei löytyny varaosia mistään
3. Ford escort 1.6 -85 ajoin vähän aikaa sit vaihdoin tekniikan ylläolevaan.
4. ford escort-1.3 -83 cosworth look. ihan kuin olis traktorilla ajanu....otin kori sarjan tuohon edeltävään, elikkä näistä kolmesta tuli yksi auto. 3 päästin rälläkällä katki ja kaatopikalle. 4 myin mustalaiselle.
5. Ford escort 1.6 kent vm-76 Jumalauta takaveto tuuppari F-ryhmäläisen koneella, aivan mahtava viijä hiekalla, hieno peli....omistan tän vieläkin!!!!!
6. Peugeot 205 GTI -85 kaverilta ostin , voimakas kone, käyntiin säällä kuin säällä
kytkin tuli määränpäähän, samoin pakoputki joka tipahti parkki hallissa ja vaihdelaatikko joka porsi...pösöt ei ole tehty korjattavaksi.
7. Peugeot 405 GL- 89 farkku ostopäätös. halpa, ruosteeton, siisti. noh....pösö mikö pösö, bensan kulutus kohtuuton 10l/100km matka ajossa, tästäkin porsi kytkin, muuten oli lämmin auto ja välille ei jättäny sen puolenvuoden aikana mitä se oli omistuksessa!
8. MB 124 250D -88 Farkku appiukolta ostin, työmatkaa oli se 80km päivä, kävi pöjöllä kalliix, en ollu autoa hankkimassa mutta kun tiesin mitä olin saamassa ni menin ostamaan, en ole katunu ja mersumies minusta tuli!!!!
Vanhassa vara parempi
Avatar
laxmarin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: La 03.12.2005 23:48
Paikkakunta: Espoo

Re: mitä autoja

Viesti Kirjoittaja laxmarin »

Kortti on ollut vuodesta 1992, mutta autoja ei niin kauheasti ole kerennyt käsien läpi kulkemaan:

1. Seat Ibiza 1.5 GLX -85 (51-183tkm): Kauhea pommi, joka ei ehjää päivää nähnyt. Oli kuitenkin minulla 4 vuotta. Vaihdoin askin porsittua.
2. Nissan Sunny 1.3 GL -85 (225-330tkm): Huoleton opiskelijan käyttöauto, joka tosin päivitettiin yks-pilkku-vitoseksi vaihdelaatikon hajottua. Ongelmana oli hillitön hapettuminen. Tämä oli niin ikään nelisen vuotta.
3. Renault Clio 1.4 RN Aut. -93 (99-180tkm): Tässä oli taas kaikkea "pientä" eteläeurooppalaiseen tapaan. Omistuksessa 3,5 vuotta, kunnes oli niin lohduton, että taas oli aika vaihtaa.
4. Renault Megane Classic RT Aut. -99 (56-94tkm): Hyvä käyttöauto, josta en keksi mitään valittamista. Oli halinnassa vajaa 2 vuotta.
5. Nissan Almera Sedan 1.8 Aut. -03 (0-->): Ajetaan kai vielä ainakin 3 vuotta. Nyt vaimolla käytössä.
6. Seat Ibiza 1.4 CLX -96 (57tkm-->): Ostettiin vaimon työmatka-autoksi samaan aikaan Almeran kanssa. Nyt mittarissa 95tkm. Kohta myynnissä.
7. MB 190 E 2.6 Aut. -93 (151tkm?-->): "Kesäauto" tai jotain... 8)
Avatar
takope
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 138
Liittynyt: To 14.10.2004 22:51

Viesti Kirjoittaja takope »

Jaa-has. Kekkosen aikaan se mun kortti on myönnetty. Ajotavasta kyllä huomaa.

Semmoinen periaate, että yhtä en vaihda, meninaan vaimoa. Autoista siteen exiä löytyykin.
Nykyiset ajoneuvot:

MB 260 SE Automatic -1990, Varsinainen paijauksen kohde. Seisonnassa ainakin talvisin, jos mahdollista.

BMW 330 XDA -2001. Perheen käyttöauto. Tuskin koskaan enään pystyn vastaavaa hankkimaan!!! Perheenjäsen, josta en luovu...

Mitsubishi Pajero 2.5 td -1988, huoltoauto. Paras työkaveri mitä on ollut.

Opel Vectra 1.8i -1997. Nuorten käytössä, mitä nyt välillä lainaan.

Honda 1100 CBR Blackbird -2000. Vapaa-aikaan/irti arjesta.

Näillä oon yrittäny pärjätä :) .
hessut32
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 401
Liittynyt: Ke 08.12.2004 23:41

Viesti Kirjoittaja hessut32 »

kortti vuodesta 1999

mb w123 300d -81
ww-jetta 1.6d -85
toyota carina 1,8d -84
peugeot 505 2,5d -86
bmw 524td -81/85
opel ascona 1.8 -86
toyota hiace 2,2d -82
toyota hiace 2,4d -85
toyota carina 2.0d -87
mb w123 240d -85
mb w124 200d -88
mb w124 300d -85
mb 190 2,0d -85
mb w124 2,5d -85
mb w124 2,0d -86
bmw 525tds -92
ww golf 1,6d -87
mb 190 2,0d -85
mb w124 200d -90
mb w124 300d -88
mb w124 200e -89
mb w124 200d -95
mb w124 300 turbo d -90
mb w124 300d -86
nissan brimera 2.0 td -97
mb w124 300 d farm. -89
mb väyrynen 290td -97
mb w124 2,3e farm -89
ww golf 1,6b -86
mb w124 300 turbo d -91(nykyinen auto)
mb w124 300d -87
mb 190 1,8e -92(emännän)
jannekoo
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ke 02.11.2005 11:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jannekoo »

Onpas pitkiä listoja ihmisillä... :shock:

Kortti on ollut vuodesta 1993 ja lista on lyhykäisyydessään:

1. Porsche 911SC. Ekaksi autoksi hankin unelmieni auton, ja tästä ei luovuta
2. SAAB 96 V4. Huippukuntoinen Suomi-klassikko. Nyt jo myyty.

Mersua ei ole vielä, mutta W108/109 tulee toivottavasti ensi kesänä! Taidan siis keskittyä autoissa pelkästään Stuttgarttilaisiin tästä eteenpäin.. :wink:
Janne
Avatar
juppepuputti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Ma 03.11.2003 21:10

Viesti Kirjoittaja juppepuputti »

hessut32 kirjoitti:kortti vuodesta 1999

mb w123 300d -81
ww-jetta 1.6d -85
toyota carina 1,8d -84
peugeot 505 2,5d -86
bmw 524td -81/85
opel ascona 1.8 -86
toyota hiace 2,2d -82
toyota hiace 2,4d -85
toyota carina 2.0d -87
mb w123 240d -85
mb w124 200d -88
mb w124 300d -85
mb 190 2,0d -85
mb w124 2,5d -85
mb w124 2,0d -86
bmw 525tds -92
ww golf 1,6d -87
mb 190 2,0d -85
mb w124 200d -90
mb w124 300d -88
mb w124 200e -89
mb w124 200d -95
mb w124 300 turbo d -90
mb w124 300d -86
nissan brimera 2.0 td -97
mb w124 300 d farm. -89
mb väyrynen 290td -97
mb w124 2,3e farm -89
ww golf 1,6b -86
mb w124 300 turbo d -91(nykyinen auto)
mb w124 300d -87
mb 190 1,8e -92(emännän)
Kahta en vaihda ....Sukat ! :lol:
Avatar
Vilenin Herttua
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: To 27.05.2004 10:29
Paikkakunta: Tampere / Pohjois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Vilenin Herttua »

Aku P kirjoitti:
Vilenin Herttua kirjoitti: VW Jetta 1.6 D -87:
:lol: :lol:
Kävi huvittamaan tuo luonnehdinta.

Taitaa Jettan nokalla tuo 1,6-litran dieselikin kestää tosiaan, toisin kuin Transporterin voimanlähteenä... :oops:
No mutta :) Minä olen luullut että se olisi kestävän maineessa. Mun naksulla oli mittarissa 430 000 km kun myin pois, ja oikeasti ne vähäiset vaivat mitkä siinä ilmeni, oli aina tyyppiä "Jahas, siis ilmanvaihtolaitteisto koostuu näemmä kytkimestä, etuvastuksesta ja itse puhaltimesta. Mikäköhän näistä on vian syy, vaiko peräti johdotus? Katotaanpa." Koneelle en tosin joutunut mitään tekemäänkään, tiedä sitten miltä se sisältä näytti. Transporterissa saattaa olla vähän liikaa massaa tuolle 1.6:lle, varsinkin lasti päällä.

Ari66, kaasupoljin kannattaa nostaa välissä lattiasta jos noin pitkän pätkän ajaa :D

Tosi pitkiä listauksia osalla porukasta kyllä.
W124 300 Turbodiesel -92
Avatar
Boogie
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: To 01.09.2005 10:46
Paikkakunta: Kaarina - Piispanristi

Mun wagonit

Viesti Kirjoittaja Boogie »

Sain kupongin taskuun vuonna -88 marraskuun 18.pv ja tosiaan eipä ole monellakaan kärryllä tullut ajeltua kun niitä tässä nyt listaa .

:arrow: 1. Ford Taunus 1.6 -78 ( -88 - 91 ) :!:
-ukkon vanha , söi öljyä jos lähti vähänkin pidemmälle junttaamaan
maantielle . Mukavaa oli kyllä sladitella talvisin . Mainio ensiauto !

:arrow: 2. Opel Ascona 1.8 i , Exlusive -86 ( - 88 - 98 ) :!:
- ensimmäinen vähän "parempi" auto , tästä jäin kaipaamaan ennekaikkea
mielestäni pirun hyviä penkkejä ja puhti oli ihan mukava

:arrow: 3. MB 190D , w201 , 2.0 D -87 ( 98 - 2005 ) :!:
- ukkolta ostin pois kun se taas osti tutulta sen w124 korisen . Tällä
ajoin 2005 kesään asti eli runsaat 7 vuotta . Olin auton 3. omistaja ja
ukkon kanssa kimpassa ruuvattiin sillä about 300tkm . 350tkm:n kohdalla
meni virtalukkoa , alipainepumppua , vuoristorataa jne jne mutta ne kun
laitettiin kuntoon niin taas meni upeesti . Varmaan ne seuraavaks sitten
menee siitä 700tkm kohdalla :wink:


:arrow: 4. MB 200D , w124 , -91 ( 2005 - 2005 ) :!:
- no , möin tuon pikkumersun ja ajattelin josko hommattaisiin perheeseen
joku suht uus , esim Ford Focus farmari tai vastaava eli tuollainen parisen
vuotta vanha 15 000 eur hintaluokassa oleva . No, tutkiskelin hieman
nettiautoa ja totesin että kolmen vuoden päästä sellaisesta saisi 3000 eur
ei perkele kiinnostanu :evil: . Ostettiin muijalle Ford Ka ja se oli onnesta
soikea edelleen ja itselleni ostin taas uuden vanhan mersun eli tämän .


:arrow: 5. MB 560SEC -89 / kv-dieselöinti 3.0 D -80 tekniikkaan :!:
- aina olen SECciä halunnut , mutta ei ole sitten enää kiinnostanut kun
tietää että pellin alla on bensa V8 :? . ...tai siis , ei ole kiinnostanut sen
tankkaaminen . Minä kun en harrasta autoja siten että niitä olisi nurkissa
enemmän vaan tosiaan mulla on kerrallaan yksi kärry ja ajan vähintään
25tkm vuodessa . Koska tämä oli dieseli ja tuntui toimivan osapuilleen
mukavavasti niin halusin itselleni edes palasen majesteettisuutta
toivottavasti järkevin ylläpitokustannuksin :wink: . No , sen tulevaisuus
näyttää mutta nyt tuntuu sillä että tuolla ajan maailman tappiin :D
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Kortti vuodesta -84 ja kilsojakin jokunen tullut, autot eivät missään kronologisessa järjestyksessä:

Opel
-Kadett B ja C useita
-Rekord B,C,D useita
-Admiral B
-Corsa B Diesel
-Commodore A GS Coupe
-Ascona C

Vauxhall Cavalier SRI

Ford
-17M piilofarmi 2,3 V6
-Faikku 65
-Falcon 68 (yhä)

Chevy Impala (rakensin kokonaan uusiksi), 406 cid
GMC Wrangler 6.2D
Plymouth Custom Suburban 360 cid, vanha arkkuauto
Dodge Dart 66 2D
Cadillac Flattop -60 hieno
Dodge Aspen kutosella

Alfa Romeo Alfetta 2.0 (tätä tuli rakennettua myös aika paljon)
Fiat 127 muutama
Fiat 128
Fiat 131

Range Rover -72 lievä offis

Talbot 1510GLS

Vovo 142 pari kpl
Saab 96

Viimeisimmän uuden Opelin jälkeen päätin siirtyä Mersuilemaan, ostin tuon 123:n ja sille tiellle ollaan jääty, Mersut allekirjoituksessa.

Mp:t
Honda CB350 Twin -73
Suzuki 550GT -72
Kawasaki 750 Zephyr -92
Yamaha FZ6S -04

Lista koostettu ihan muistinvaraisesti ja kaikissa on ollut oma nimi otteessa.
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
jameri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1059
Liittynyt: Pe 25.03.2005 23:14
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja jameri »

Moi
Ajeltu on 23 vuotta .-) monenmoista on ollu, pisimpään 6 vuotta
MB 200D 550tkm, ainoa lisävaruste sävylasit, oi niitä aikoja :-) , ei elektroniikka renannut.

Nykyään pihalla arvoa nousemassa :lol:
W201 MB 2.3-16 / -85
W220 S500 / -01
ja tallissa
Cadillac Eldorado Convertible / -72
V-Max / -02

T: Jari
Hummer H2
W203-C32AMG
ex VMax
ex 190E 2.3-16
ex W220 S500 full loadet
Naapurin puolella ruoho on aina vihreämpää mutta meillä se on pidempää.
-loesje-
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

1. Ford capri 2.8 -78 Teinirassi
2. Skoda 1.3 (tai joku) Rahat ei riittäny pitämään fordia.ei ollu kauaa..
3. ww passat 1.6 -80 Hätäratkaisu
4. Mazda sportsaloon 2.0 -86 Tyylikäs, kaikilla mausteilla
5. Mitsu galant 1.8 -89 Japanin bemari.. Juuh..
6. Mazda 626 1.8 -92 Ok mazda. Mittarissa 420000
7. BMW 2.5 ix -89 Täys pommi.
8. Toyota carina 1.8 -89 Bemarin rinnalle, kun bemu oli pajalla aika paljon..
9. Mazda 626 1.8 -92 Bemu ja toitsu meni vaihtoon. Mittarissa 360000!
10. Opel omega 2.2 -00 Sähköt reistaili ja pajalla muutenkin vähän väliä.
11. Nykyinen MB E320 coupe -94 Paras kaikista ehdottomasti. Tästäkin pojasta tuli isäntä ja tulevat autot tulee olemaan mersuja.
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

waarin autohistoriaa

Viesti Kirjoittaja waari »

AB AJOKORTIN SAIN KESÄLLÄ 1972
C vasta v.2000,kun keksin ,että tarttis sittenkin.

1.1972. Anglia 1000 -63,aj alle 100tuh., känniläinen ajoi perään viikkoa ennenkuin sain kortin,kaverini ajoi sitä KELJUTTI :evil: käräjillä tavattiin.

2.1972-1973. Cortina 1200 -63,pelasi muuten,mutta pakki ei pysynyt päällä pitämättä.

3.1973-1975.Anglia 1000 -65,tällä kierrettiin Norjat ym.Lucas laatusähköt,muuten O.K

4.1975-1980.Cortina 1600-70,myyty,mutta tällä "löydetty" vaimo tallessa.

5.1980-1981.Peugeot 404 D -71 Familiale rek. pak. autoksi,ajettu paljon ehkä 600-800tuh,ihan sökö.

6.1981-Renault 4 847cc -75,siitä remppasin kaikenlaista,köyhälle asuntovelalliselle silti O.K kulkine.

7.Opel 2,1D Rekord-76,perä hajosi,ei kestänyt asuntovaunun vetoa kauaa.

8.Nissan Sunny Farm.1,5B,käytiin Italiassakin tällä,paras japsi.

9.Mitsubishi Galant 2,0-85,Varaosahintojen Mersu :shock: ,"ei ikinä enää japsia" auto,no eihän tuo ihan ole pitänyt.

10.300GD pitkä-81 oli 7vuotta,vaimo ei tykännyt,liian macho vehje kai.

11.Toyota timangi,talven yli kun GD:n kone laukesi,paras toyota(ainoa)

12.123 240D-84 7vuotta,220 tkm.kerran jätti tielle,joo, loppui löpö :oops:
legenda,olisi pitänyt säilöä,ei tiloja :cry:

13.300GD lyhyt,aika huonokuntoinen,ajoa liikaa,nafta kallista n.13l/100km

14.2003- 250D-92 tallella ,vaimo ajaa sillä päivittäin.

15.Volkkari Passat D Farm.-82,hirveä raato,halpa ajaa.

16.Passat D sedan-85,pari kuukautta,ajoin D-verot loppuun :arrow: varaosia.

17.Nissan Pick-up 2,5 TDi 2002,ripeä pick-up 137hepoa,elektroniikkavika,
jota ei merkkikorjaamolla löytynyt,korjasin ja myin pois,oli turhan kallis.

18.2004-Fiat Ducato Solifer,asuntona työmaalla toistaiseksi.

19.2004-2006.Volkkari Passat D Farm.-85,muuten käypänen,mutta muita tiellä liikkuvia tuntuu keljuttavan tällainen iloisesti kulkeva wanha ropponen.Kun tämä laukeaa lopullisesti se vaihtuu erään tunnetun merkin D farmariin.

20.2006- 250TD-91, nyt se volkkari vaihtui,ei lauennut :arrow: kyllästyin, kun selkä kipeytyi.

Lisäksi 2-autoina Renault 4,Datsun 1000,Lada 21013-86,Fiat Uno.

Niin joo! olihan Skoda Felicia-99 farmaripaku 1,9 D,uusi,mutta masentava paska,vaihdelaatikkokin hajosi 85tkm(takuu ohi),ja monenmoista muuta :evil: ,olisipa tämän hinnalla ymmärtänyt ostaa Mersun,sillä ajaisi iloisena vieläkin
Viimeksi muokannut waari, Ti 17.01.2006 15:43. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 815
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Viesti Kirjoittaja Wade »

Hjellou !


Kortti vuodesta 1989 (ajettu opetusluvilla isän kanssa käyttäen äidin Maranellon punaista FIAT 127:aa vm. 1972 :lol: ).

1. BLMC Mini 1000, Inkakeltainen vsta 1988 (omistan edelleen, en myy koskaan, nykyään patana viritetty 1380 cc, ollut vain pois liikenteestä vuosia -huoh :cry: - mutta jonakin kauniina päivänä vielä... :) )

2. Toyota Carina 1600 vm. 1973 vuonna 1990 jonkin aikaa, 2-ovinen sportti... :roll:

3. Opel Ascona 1.8 E 2-ov vm. 1985. Omistin 1998-2001. Kiva ajaa, oli kevyt (1030 kg) ja suht. tehokas (115 hv). Ei vain juuri ehjää päivää nähnyt, ympyrä ja nuoli = enenevä huoli.

4. VW Polo Classic 1.3 vm. 86. 2001-2003. Halpa perusrämpylä, suht huoleton peli.

5. Peugeot 307 1.6 Wagon työsuhdepelinä 2003-2004 puolisen vuotta. Ihan asiallinen ajettava, mutta perusperustalous-mallina aika muovinen värkki.

6. Vuonna 2004 VW Jetta 1.6 D 4-ov vm. 1984. Hilpeä tapaus, alunperin oli ollut bensa 1.3, jonka joku oli dieselöinyt 14-vuotiaana vuonna 1998. Voi herttinen tätä länsi-Siperiaa... Mielestäni moisen uroteon tekijä olisi oikeutettu jonkinmoisen mitalin saamaan. Tekniikan puolesta olisi varmaan vielä mennytkin, mutta koppa loppui totaalisesti. Oli kyllä ostettukin lyhytaikaiseen ajoon. Halpaa ajoa, kulautus oli sen 5.2 l/100 km riippumatta yhtään mistään !

Sitten näin valon - tähden valon :)

7. M-B W123 200 D vm 79. Hommasin idealla ostetaan taas halpa käyttöauto. Todella pienellä ropaamisella 21 000 vajaassa vuodessa 2004-2005. Oli päältä melko väsyneen näköinen, mutta OM615hän on (lähes) täysin kuolematon. Hyvää kyytiä ! Tuli vain mieleen, että jos olisi 1. siistimpi 2. hiljaisempi ja 3. tehokkaampi...

Kunnes

8. Heinäkuussa 2005 ostin nykyisen W123 300 D:n ja nyt on alla siistikuntoinen legenda ja hymy korviin asti :) :) :) . 88 jyräkkää hevosvoimaa kuljettavat väkevän jämäkästi ja 5-vaihde pitää mölyt kurissa (ainakin auton). Sisäänajokin loppui juuri (500 000 km täynnä), joten meno senkun paranee. 8) Enpä usko vaihtavani piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittttkäään aikaan autoa enää. En nimittäin keksi, mitä muuta autolta tarvitsisin. Vaatimattomana miehenä pärjään ilman ABSeja, SIPSejä, KUPSeja, HYKSejä ja ROPSeja ym...

Vielä kun joku kaunis päivä sais Minin vielä laitettua liikenteeseen, niin a´vot !

T; Wade
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
marko135kg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 177
Liittynyt: Su 21.08.2005 09:48
Paikkakunta: HKI/Pietari

Paksunpojan lista

Viesti Kirjoittaja marko135kg »

Kortti 1991.

-Toyota DX 1982 (ukko osti väkisin, kun lähdin opiskeleen) Ihan jees

-Lada 1200 L 1985 (kopeikka),eka omalla rahalla ostettu, helvetin hyvä auto (40 000 km/ v)

- Samara 1994 ,vaimolla kikkelimyrkytys, isompi auto. Että osaa auto olla paska, ei juma raha riittänyt moiseen koslaan vaikka osat ja suurin osa rempoista hommattiin Venäjällä.

- MB 123 200 D 1979 , rupes raha riittää

-MB 123 300 D autm 1980. mammalle kans diisseli mersu...

-MB 124 200 D autm 1986, ostin syksyllä 1500 €, ja leimakin tuli lauantaina melkein...

Eli vaikka aatteen vuosi pitäis olla Lada, mut kun talous ei kestä:)
Tenox
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 20.12.2005 09:20
Paikkakunta: Nakkila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tenox »

1991 Opel Ascona A 1.6 (1975) Ei ikinä ajossa, meni peltoautoksi, kun oli niin mätä.
1991-1994 Opel Ascona A 1.9S (1972) Tyylikkäästi laitettu siisti peli, jolla vetäsin nokkakolarin. (Korjattiin vielä kolmiväriseksi.)
1994-1995 BMW 316 (1978) OK sen vähän aikaa mitä mulla oli.
1995-1996 Mini 1000 (1978) Hemmetin kiva ajaa ja aina rikki.
1996-2000 Opel Kadett 1.2S (1976) Opiskelijan ajopeli. Ajoin 45tkm tällä!
2000-2002 BMW 525E (1984) 2,7l kutonen + automaatti ja bensapihikin vielä. Hiljainen ja miellyttävä ajaa, yksi parhaista autoistani.
2002-2003 Honda Civic 1.3 (1985) Käyttis. (2002 kesä Yamaha FZS600)
2003-2004 Nissan 200SX 1.8t (1992) Ihan kiva lelu, ripeäkin.
2004-2005 Opel Vectra B 1.8i CD (1996) Yllättävän kiva ja hiljainen perusauto.
2005 Plymouth Fury 6,7 (1976) Kesän harrastepeli.
2005 Chevrolet Sportside 5,7Efi (1989) Tuli vaihdossa, ihan ok, mutta bensaa paloi aika paljon /100km. (Eli 15l - tosin Plymari vei 24l / 100km) :shock:
2005- Mercedes-Benz 300CE (1989) Minttukuntoinen ja varusteltu yksilö, joka on tarkoitus pitää itsellä. (2019 voisi museoida sitten...)

Siinäpä nuo.
Viimeksi muokannut Tenox, Ti 10.01.2006 22:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-A-J-
Avatar
Henri Junkkala
Perustaja
Perustaja
Viestit: 1290
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
Paikkakunta: Pitkäjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Henri Junkkala »

Jaa-a, mahdanko muistaa puoliakaan. Onneksi ette kysyneet työpaikkoja (21kpl so far, en muista enää ulkoa)...

lapsuus
1) Lokari-auto 80-luvulla, uusi. Ensimmäisiä valmistettuja. Kullanvärinen. Oli muuten jumalattoman hauska peli :-D

2) Solifer, moderni pappamopo vm -78 tai -82 tai jotain. Karmee raato mikä tuli ostettua jostakin kuolinpesästä ja joka söi parin takapyöränlaakereita per viikko kun akseli oli vino...

3) Suzuki PV50->73cc, vm -88, uusi. Kun tuli 15 ikää niin sain upposen uuden Suizan. Kaksi päivää ja viritin sen... Malossin tehopytty oli tosi tehokas myös vakiputkella ja -kaasarillakin mutta sain sen joka tapauksessa leikkaamaan muutaman kuukauden välein. Sama "rauhallinen" ajotyyli on yhä käytössä.

4) Suzuki R 50cc, varastettiin ennen kuin olin sisäänajoa ehtinyt suorittamaan.

5) Suzuki X-4, 1982, hirvee pommi. Ajoin äidin kauhistukseksi kevarikortin mutta moottoripyörävalintani ei mennyt ihan nappiin, Äksväljää sai ajaa päivän ja korjata viikon. Olis PITÄNYT ostaa se Laverda Custom.

6) Cherry -70-luku, monttuauto, kesti kai alle tunnin kun levis kytkin.. Vaihdettiin päittäin jonkun kylähullun kanssa autoon 7) mikä oli hyvä kauppa jos joku.

7) Lada 70-luku, kilvissä ja katsastettu, työleirinvihreä. Toimi 100% ja oli ihan kiva ajellakin. Kaveri ajoi poissaollessani montulla puuhun, syyläri paskaksi, jatkoi ajamista ja kone leikkasi. Kiitti vaan v**usti.

8) Fiat 127 70-luku. Joltain "Häjyt" -elokuvan pääosan esittäjien oloisilta rapajuopoilta linnakundeilta ostettu aivan käsittämättömän hirveä pommi jossa mm. kuskin penkki oli paikalla edellisten omistajien varastamalla betonipossulla (jumitettu kuskin penkin taakse) etc... Vaihdekeppi jäi käteen joten ryömin auton alle, runnoin kolmosen silmään ja lähdin aina liikkeelle kytkintä huomattavasti kusettaen... Tuli eksyttyä monttujen sijasta yleisille teille ja jäätyä kiinni katsastamattoman auton ajamisesta kevarikortilla joten ajelut jäikin sitten pitkäksi aikaa...

Ajoin autokortin ensin 1991 jenkeissä, sitten hain kuivumasta kevarikorttini ja näillä kahdella sain ajokortin pelkillä kirjallisilla ja inssillä 1991. Joku väittäisi että näkyy ajotyylissä sekin :-D

Ajokortin jälkeiset vehkeet:
9) Ford Taunus 1.6L 2d -78, tosi virheetön vinyylikattoinen kullanvärinen kaunotar joka sai kenkää aivan hullun lailla, onneksi 1.6 Tane ei kovin kovaa mene. Vuoden päästä oli aika piipussa.

10) VW Passat 1.8 -88, tosi siisti wanhan papan masiina jossa kytkin ja renkaat finaalissa. Myin pois ennen talvea (yök sanoi henkka etuvetoisista). Ergonomia saksalaisittain hyvä.

11) Volvo 244DL -80 B19 kaasarikone automaatilla. Pidin tätä pitkään ja rakensin hartaasti, mmm. täys koneremontti mäntiä myöten, tupla dellortot, Marteliuksen pakosarjat ja 2,5" vapaavirtaussuodattimin varustettu putkisto, automaatti pois ja manuaali tilalle, madallussarja, Gabrielin kaasuiskarit, poppikoneita lisämittareja kuppipenkkejä sun muuta mitä nyt teini autoonsa tunkee. Maalasin Fordin värikartasta Hawaijinsiniseksi. Myin sen 4 vuoden päästä ihan vain kyllästyttyäni ko. autoon.

12) Nissan Cherry -78 kakkosautona. Yök. Silloinen appiukko ajoi rotiskon moottoritiellä katolleen ja se oli molemmille ihan oikein.

13) Honda Accord -81, läpi ruosteessa, kakkosautona. Ostin kiinalaisilta puoli-ilmaiseksi. Jännää kyllä kaikki mittarin valot (Tokio by night) toimivat vaikka oikein mikään muu ei. Ainoa omistamani auto jonka kaikki iskunvaimentimet yhtä tyhjän kanssa. Jätti kerran tielle kun irti ruostunut tankin kyljessä ollut bensapumppu (roikkui johtojen varassa) irtosi johdonkin ruostuttua poikki... Vaihdoin lopulta appiukon kanssa autoon 14)

14) Renault 5 about -78, kakkosauto. Ulkoa mansikkaisen näköinen vihreä ranskatar johon piti olla "just ruostetyöt tehty". Niin varmaan olikin muttei alustaan. Oli katsastettu näkemättä kossupullolla. Mikroautomaisen hauska ajaa mutta katsastuksessa havaittiin että toinen takapyörä oli käytännössä ruostunut irti. Erikoislupa ajaa suurta varovaisuutta noudattaen 30km/h romuttamolle...

15) Ford Escort 1.0 -69, kakkosauto. Rumpujarrut ilman tehostajaa. Ei olisi varmaan lukinnut jarruja jäälläkään. Söpö kuin mikä mutta ruosteongelmia ja mm. vaihteisto levisi. Myin pois kun silloisen vaimokkeen kanssa tuli ero, mulle riitti pelkkä Volvo.

16) Yamaha Virago 250cc -91, 8000km. Ostin lahjaksi itselleni ensimmäisen "oikean" työpaikan kunniaksi armeijan jälkeen. Ajoin kesänja myin pois. Hajuton ja mauton ehkä mutta tosi kiva kaupunkirassi halvoilla vakuutuksilla.

17) Ford Taunus GT Coupe 1973 2.3 V6. Pitihän munkin saada tämmöinen kun isälläkin oli ollut. Tämä oli rakennettu käytännössä kokonaan uusiksi peltejä ja vinyylikattoa (ja konetta) myöten 80-luvulla, törmäsin sattumalta sen rakentajaan jossakin vaiheessa. Kyllästyttyäni Volvoon kurvailin Coupélla pitkän aikaa, siirtyi myöhemmin vaimon käyttöön joka tykkäsi siitä kovin. Hirveä bensarosvo viritetyllä V-koneella, aavikkovälitetyllä vaihteistolla kulki päälle 200km/h (joka olikin hurjaa kyytiä vanhalla Taunuksella vaikka vaihdoin siitä kaikki liikkuvat osat alustasta ja jarruista). Eukon kolarin jälkeen myin kaikki harrasteautot pois ja tämä meni jollekin amisklopille joka ensi töikseen rikkoi specialvaihteiston kytkintä vaihtaessaan... huoh.

17) BMW 316 1.8 4d -88, 125tkm. Aivan mielettömän siisti wanhan papan silmäterä, viimeinen kaasarikoneella varustettu vuosimalli. Pidin kuin silmäterääni, laitoin keskuslukot, hälyt, poppikoneita, orggisaluvanteita yms, verhoilin hattuhyllyn ja ties mitä vielä, kunnes 10-tiellä Loimaan risteyksessä lumimyrskyssä poikittain vastaan tullut puoliperävaunullinen rekka tappoi auton ja melkein tappoi autolla ajaneen vaimoni ja syntymättömän esikoiseni. Oli tuuria mukana reippaasti. Toinen takavalo jäi ehjäksi.

18) Ford Consul STW 2.6 V6 Automatic 1973. Sininen superharvinaisuus. Vei bensaa 20 litraa satasella virittämättä mutta olipahan tilaa ja näköä ja upeat äänet. Oikein sydämestä otti myydä tämä pois, melkein yhtä paljon kuin Coupé-Taunusta mutta kun 17) kanssa oli kolaroitu, en halunnut kolariturvattomia autoja taloon.

19) Kawasaki LTD 450->500cc 1987? Muuten mukava pyörä mutta ajoin työmatka-ajoa 160km päivässä ja tämä lyhyesti välitetty tuplakaasarinen juoppo ryysti kahdeksan litraa sadalla tasaisessa matka-ajossa satasen vauhdilla ja kaahaillessa vielä enemmän. Ajoin sitkeästi työmatka-ajoa kaksi kesää säässä kuin säässä kunnes riitti ja myin sen pois farkkua hankkiessani.

19) BMW 324d Touring (=farkku) 1988, 240tkm. Tehdas ei ole koskaan valmistanut tällaista mallia, oli Marttilalaisen harrastajan taidolla itselleen 325i Touring -farkusta rakentama. Ruosteeton, virheetön, viaton, taloudellinenkin jossakin määrin, nahat ja kattoluukku löytyi. Rakensin taas hälyt ja keskuslukot, verhoilin koko katon, rakensin aivan älyttömät poppikoneet (2x12" isobarik-subbarit sun muuta) joilla sai heiluteltua hiuksia etupenkillä istujien päässä. Toisen korvan tärykalvo rutisee vieläkin kovista äänistä... Ajoin tällä useamman vuoden kunnes alitehoinen diesel alkoi kyllästyttää ja myin auton Ouluun kotiinkuljetuksella :-D Palvelee varmaan uskollisesti edelleen, tätä ei olis pitänyt myydä pois.

20) Ford Sierra 2.0iS, tuli vaihdossa Coupeen. Hirmu heposet (no 140) eikä mitään pitoa ja löysä alusta. Hengenvaarallinen peli mutta pirun siisti ja ruosteeton. Myin Kurikkaan jollekin nuorelle miehelle joka toivottavasti vaihtoi iskarit. Sain vaihdossa 21) käytännössä ilmaiseksi.

21) BMW 316 1.8 2d -84. Surullinen autonraato joka oli jo poistettu kilvistäkin. Fiksailimme about purukumilla katsastuskuntoon ja kilpiin. Palveli kakkosautona pitkään ja oli tosi hyvä ajaa vaikka olikin ruma ja kamala. Kun ei enää mennyt läpi katsastuksesta niin vaihdoin sen Mersuun 23) kaverini kanssa ja vaikka maksoin rutkasti väliä ja kerroin kaikki viat niin kaverini vaihtaa yhä väriä aina kun mainitsen ko. Bemarin. Hirveä helvetinkone kerta kaikkiaan. Mikään osa koko autossa ei enää näyttänyt siltä kuin tehtaalta tullessa saati sitten toiminut siten kuin tehtaalta tullessa, silti kaikki toimi jollakin tavalla kun vähän nitkutti tuolta tai kiepsautti täältä... Oi voi.

22) BMW 750i 5.0 V-12 Automatic 1991. Seksikäs helmiäishopeamaalattu korinvaihto-ökyauto jonka ylettömän tasaisesti käyvän moottorin päälle voi tasapainottaa kolikon lappeelleen. Kaikki herkut mitä olla saattaa. Tosi ristiriitainen kärry: toisaalta aivan taivaallisen mukava ajaa, toisaalta helvetillinen huoltaa. Ajoin 1,5 vuotta päivittäin kunnes hermostuin tolkuttomiin varaosahintoihin ja jatkuviin pikkuvikoihin ja myin pois. Pelkkiin varaosiin meni noin 40,000 markkaa vaikka tein työt itse vaihteistoremonttia lukuunottamatta.

23) MB W123 200D -82, mittarissa jotain puoli miljoonaa ja mannet ruuvanneet jo pari miljoonaa pois. Eka mersu. Ajoin tätä kotia Turusta keskellä yön pimeyttä mutkaisia pikkuteitä Paimion kautta ja ihmettelin itsekseni että miten tällainen ruma ja ruosteinen pilalle poljettu vanha taksinraato VOI OLLA näin älyttömän mukava ajaa. Auto oli aika finaalissa ja ajoimme sillä vain 8kk kunnes päätin etten enää ala maksamaan dieselveroa tämän sortin rakkineesta, myin koneen ja jotain nippeleitä ja lahjoitin auton Tähtiklubin Mellilän miitissä ilmaiseksi purkuun :-D

24) Mitsubishi Colt -99, 21tkm. Oli pakko ottaa pikkumitsu vaihdossa isobemukkaan. Coltti oli täysin pakasta vedetty ja ihan mukava auto, talven tullen kyllä vähän pelotti ajaa etuvetoisella. Ai miksikö ajoin sillä talvella? Koska sitä ei saanut millään ilveellä kaupaksi mihinkään hintaan. Ilmankos jamppa väkisin tuppasi sen vaihdossa Bemuun. Lopulta kyllästyin kun ei kukaan edes soittanut lukuisiin ilmoituksiin ja vaihdoin sen tamperelaisella jobbarilla Lumikkiin eli kärryyn numero 25)

25) MB W124 300D Automatic 1986, nyt 620tkm. Lumikki on ollut minulla jo pitkään, vuodesta 2001 tai 2002 tai jotain, ja ensi metreiltä on istunut käteen kuin vanha rukkanen. Koska se alkoi näyttääkin vanhalta rukkaselta, tein koko viime kesän ruostetöitä. Nyt ilme on härskin mattamusta kunnes keväällä vaihtuvat vielä ovet ja ei kun kiiltävä hauturin musta päälle. Kilvet viety kerran maksamattomien dieselverojen ja kaksi vuotta myöhästyneen katsastuksen takia... Ei sitä voi kaikkea muistaa... Auto on ollut tosi vaivaton ja luotettava, olen vaihdellut lähinnä huolto-osia. Ainoat isommat rempat kaikkien alustan puslien ja nivelien uusiminen ja viime talvena tehty täysi jarruremontti (tekee kunnolla remppaa sitten kun kerran tekee niin ei tartte samaa hommaa tehdä ensi vuonna). Sisusta on jo aika räjähtänyt kiitos iän ja jälkikasvuni, myös kevään projekteissa. Kunhan saan valmiiksi myyn varmaan pois ja vaihdan bensakoneiseen langiin tai Sprinteriin tms. koska ei tule tarpeeksi kilometrejä dieselillä ajamiseen ja tuota perhettäkin on..

26) BMW 518i -84. Vikatikki. Ruiskukone oli tosi hyvä ja kävi mainiosti. Siksi auton ostinkin, ja alle koneen hinnalla vieläpä. Sisältäkin se oli suht siisti siinä missä tuollainen jeesuksen vanha Bemukka nyt yleensä onkin. Muuten ei autossa kyllä ollut kehumista, helmat läpi ruosteessa ja etuiskarit aivan piipussa yms yms. Ajoaikaa oli 8kk joten ostin pois kuljeksimasta. Meinasin ensin tehdä siitä auton mutta meni sisu kaulaan katsastuksen vikalistan saatuani ja myin sen jollekin hampuusille Koskelle joka ei laittanutkaan sitä omiin nimiinsä. Olin hukannut luovarin enkä voinut poistaa sitä rekisteristä ja jouduin ilmoittamaan kilvet varastetuiksi että lakkasi käyttömaksu juoksemasta... Voi elämän kevät mitä byrokratiaa.

27) Harley-Davidson Sportster XLH883 Hugger 1995, 8tkm, nyt 25tkm. Hain saksasta. Rakenneltua on tullut aika tavalla ja ajettua samaten, työmatkat päivittäin jo kahtena kesänä. Poliisit tykkäsivät syksyllä ylinopeusratsiassa kovasti pahaa kun olin kaksi vuotta ajanut vaan tyynen rauhallisesti siirtokilven vanhennuttua, pitää varmaan pikku hiljaa maksaa se %#& autovero ja lopulta hakea ne Suomi-kilvetkin konttorilta... HD:n myyntikin on välkähdellyt mielessä mutta en tiedä miten hennoisin luopua siitä.

27) Mazda E2200 van 2.2D 4x4. Että sitten PITI mennä päästämään se halpa ja hyvä MB 207 muille sillä aikaa kun mietimme että ostaisko vai eikö... Se meni muille ja minä hullu erehdyin ostamaan japanilaisen pakun. Vuosi ja lukemattomia isoja, kallita remontteja takana, vaimo ajoi auton viime talvena kyljelleen eikä enää suostu ajamaan sillä ollenkaan joten MINÄ joudun pärräämään tällä paskakasalla silloin kun lapsilla on leikkikoulupäivä (2 kertaa viikossa). Edes tuulilasi ei pysy puhtaana huurusta ja sivulaseista ei näe läpi, talviautojen aatelia NOT. Neliveto alennusvaihteineen ja sähköisine napalukkoineen on kyllä kiva mutta muuten aivan turha vehje ja poistuu muonavahvuudesta kesällä.

28) MB C123 280C, 1982, jonka rekisteriotteessa lukee W123 200D 4d sedan vuodelta 1978. Kunnon korinvaihdoskukkanen ja ihan laillinen vieläpä. Twincamin nokka-akseli nakuttaa ja kesällä sellaisen myydä luvanneesta tyypistä ei ole vieläkään kuulunut mitään. Yhtä kaikki sairaan hauska vehje ja meikäläisen oma hotrod-lelu. Alusta ja jarrut ja kone ja vaihteisto kaipais pientä laittoa mutta on ainakin ruosteeton kori ja nahkasisusta. Joku Tuninghörhö on svetsannut tohon 3 tuuman putkenpään, ei todellakaan mikään sleeper :-D

29) Saab 90 -88. Nyt voi sanoa että on tällaisenkin omistanut. Ostin satasella, korjasin ja katsastin toisella. Pistin nettiautoon ilmoituksen johon fotoshoppasin puolialastomia misuja ja kas kummaa myin sen viidellä sataa seuraavalla viikolla. Köyhän on pakko yrittää... No tunnustetaan, mulla ei ole koskaan ollut saabbia niin pakkohan se oli ostaa kun halvalla sai niin sai pari viikkoa körryyttää aidolla Suomi-autolla (made in Uusikaupunki) menemään. Ei tule ikävä mutta hienosti se meni matka-ajoa, suoraan ja eleettömästi kuin juna kiskoilla. Että miten niin saabismi on sairautta? Kahden viikon annoksina ihan terveellistä.

Siinäpä niitä. Lumikki on yhä perheessä ja myyn kesällä jos enää ilkeän kaiken tämän vaivannäön jälkeen. Coupe on perheessä ja varmaan pysyykin, joskin en tiedä missä hiton välissä ehdin sitä laittamaan. Mazda tekisi mieli polttaa tuohon pihalle mutta vaimo ei varmaan tykkäisi joten myydään pois keväällä.

Mitä tulevaisuus tuo on nähtävissä. Coupe 124 olis kiva, tuon 123 coupen perinpohjainen käyttökunnostus olis houkuttelevaa, perheelle olis mainio Sprinter k-a bussisisustalla tai vastaava, itselle voisi kelvata myös pirteä mersun moottorinen smart roadster jos vain hennon myydä Harley-Parkinsonin pois.

Vaan tulipas sitä listaa paljon ja varmaan unohdinkin jotain kakkosautosektorilta.

Henkka

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build

EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne

"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

itsellä on ensimmäinen auto :lol: Mercedes-benz W124 200 vm.88 projektina.
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Kortti vuodesta 1986

Ja Autoina
1974 Ford Escort 1.1
1983 Peugeot 305 SRD
1990 Volkswagen Golf 1.6D
1994 Volkswagen Polo 1.4 Variant
1995 Volkswagen Vento 1.8
2000 Volkswagen Golf 1.4 Variant
2000 MB 270 CDI A Touring
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Vastaa Viestiin