MB GLC 350 e 2017 latauksen ajoittaminen

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
57pannu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 10.01.2018 17:07

MB GLC 350 e 2017 latauksen ajoittaminen

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Näinä ankeina aikoina, jolloin jokaisen pitää kantaa kortensa kekoon. Onko kenelläkään tietoa, miten saisi tuohon vanhempaan malliin ajoitettua latauksen. Auton omassa valikossa ei minun taidoilla löydy sopivaa kohtaa, jolla asian voisi hoitaa. Sähkön kulutuksen huippuja voisi omakohtaisesti tasata lataamalla kulkine yöllä.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB GLC 350 e 2017 latauksen ajoittaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Taitaa olla tehtaalla vakiomäärä bittejä per auto. Eikös tuossa sinun autossa saa säädettyä maksimi latausvirran kun uudemmassa taas ei saa. Lataustaukoa taas saa uudemmassa asetettua.

Ei taida auttaa muu kuin wallbox jossa ajastusmahdollisuus?
57pannu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ke 10.01.2018 17:07

Re: MB GLC 350 e 2017 latauksen ajoittaminen

Viesti Kirjoittaja 57pannu »

Niin se on, pitää tyytyä kohtaloonsa. Minulla on Webaston latausasema, siinä ei tietenkään ole ajastus mahdollisuutta.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB GLC 350 e 2017 latauksen ajoittaminen

Viesti Kirjoittaja DBFI »

57pannu kirjoitti: Ti 20.09.2022 20:25 Niin se on, pitää tyytyä kohtaloonsa. Minulla on Webaston latausasema, siinä ei tietenkään ole ajastus mahdollisuutta.
Tuohan on vielä yhdestä vaiheesta lataava auto. Hyvästä shuko-pistokkeesta voisi ladata erillisellä ajastimella? Ei kauhean kätevää jos aikaa pitää muutella vai löytyykö nykyään etäohjelmoitavia ajastimia?
Tahtooglcn
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 81
Liittynyt: Su 22.10.2017 10:05

Re: MB GLC 350 e 2017 latauksen ajoittaminen

Viesti Kirjoittaja Tahtooglcn »

Minä kannan oman kevyen korteni kekoon saman auton kanssa siten, että käyn vaan panemassa piuhan kiinni viimeiseksi illalla ennen nukkumaan menoa. Kun vielä säädän latauksen vain kuuden ampeerin virralle, venyy pienenkin akun lataus yön vähäisen kulutuksen tunteihin. Rahaa tällä en säästä, koska voimassa on edullinen määräaikainen sopimus. Mutta kaikki pikkuruisetkin keinot vaan pitää käyttää Putinin vastaisessa sodassa.
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: MB GLC 350 e 2017 latauksen ajoittaminen

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

DBFI kirjoitti: Ti 20.09.2022 21:13
57pannu kirjoitti: Ti 20.09.2022 20:25 Niin se on, pitää tyytyä kohtaloonsa. Minulla on Webaston latausasema, siinä ei tietenkään ole ajastus mahdollisuutta.
Tuohan on vielä yhdestä vaiheesta lataava auto. Hyvästä shuko-pistokkeesta voisi ladata erillisellä ajastimella? Ei kauhean kätevää jos aikaa pitää muutella vai löytyykö nykyään etäohjelmoitavia ajastimia?
Tollanen Wlan pistorasia on kätevä moneen juttuun, voi ajastaa appilla miten haluaa. Tälläisen ostin joskus tokmannilla 20 eurolla ja ainakin 7 vuotta on toiminut appi. Mitäänhän tällä ei tee kun sovellus lakkaa toimimasta jossain vaiheessa jokatapauksessa, mutta palvelin on vielä ainakin pystyssä.

Tässä yksi:
https://www.tilavahti.com/product/995/a ... h1EALw_wcB

Kalleemmilla malleilla voi sitten mitata virrankulutuksenkin ja tuijotella kaavioita näytöltä :)
2007 R 320cdi
Vastaa Viestiin