Auttakaa tulevaa mersumiestä hädässä.
-Elikkä paljonko tommosen 320cdin pitäminen maksaa. Verot ja vakuutukset.
-onko om648 luotettava +500000km ajettuna.
-ilmaalustan hyvät ja huonot puolet.
-mielipiteitä yms asiaa näistä vehkeistä.
s211 320cdi silmässä
Re: s211 320cdi silmässä
Kaikkiin löytyy täältä vastaus. Keitä pannu kaffia tms. Ja alat vain selaileen topikkeja.
Star
Re: s211 320cdi silmässä
Itsellä kokemusta vastaavasta autosta vajaa kymmenen vuotta, mutta jotain voin varmasti tähän kommentoida.
- Liikennevakuutus noin 250 €/vuosi
- Kasko 350...1000 €/vuosi (riippuen yhtiöstä ja lisäturvista)
+ Tien kunnosta ja kuljettajan mieltymyksistä riippuen voi jousien ja iskunvaimentimien jäykkyyttä muuttaa nappia painamalla
+ Korotetun maavaran asento "pahoihin" paikkoihin nappia painamalla
- Suureen osaan vanhoista autoista vaihdettu jotain muuta kuin Bilstein:in osaa (Arnott), jolloin alustan jäykkyyssäätö menetetään osittain. Sama homma kuluneiden iskareiden (Bilstein) kanssa.
- Vaatii enemmän huoltoa (suodatin, imuletku, kuivainryynit)
- Osat melko kalliita
Jos auto on mieleinen ja hinta kuntoon nähden kohdillaan, niin anna palaa. Muista kuitenkin samalla, että kyseessä on lähes 20 vuotta vanha auto...
SBC-yksiköiden vaihto menee näissä nykyään melkein aina (vikakoodista riippuen) 100% tehtaan GW:n piikkiin, joten näitä ei kannata pelätä.
- Verot noin 850 €/vuosi
- Liikennevakuutus noin 250 €/vuosi
- Kasko 350...1000 €/vuosi (riippuen yhtiöstä ja lisäturvista)
Yleisesti ottaen kyseistä moottoria pidetään luotettavana. Etenkin niitä versioita, joissa ei ole hiukkassuodatinta. Puoli miljoonaa on tietenkin jo kohtuu paljon... Suuttimille ja turbolle (sekä jakoketjulle) tuo on jo tietysti sen verran, että näiden vaihto voi tulla eteen melko pian, jos ei ole jo aiemmin vaihdettu.
+ Alusta aina ryhdissä kuormasta riippumatta
+ Tien kunnosta ja kuljettajan mieltymyksistä riippuen voi jousien ja iskunvaimentimien jäykkyyttä muuttaa nappia painamalla
+ Korotetun maavaran asento "pahoihin" paikkoihin nappia painamalla
- Suureen osaan vanhoista autoista vaihdettu jotain muuta kuin Bilstein:in osaa (Arnott), jolloin alustan jäykkyyssäätö menetetään osittain. Sama homma kuluneiden iskareiden (Bilstein) kanssa.
- Vaatii enemmän huoltoa (suodatin, imuletku, kuivainryynit)
- Osat melko kalliita
Ehkä suurin ongelma näiden, kuten muidenkin vanhojen mersujen kanssa, on ruoste. Ehdoton edellytys näiden autojen kanssa on se, että työkalut pysyvät omissa käsissä. Muuten voi omistaminen tulla kalliiksi... Ja Star olisi hyvä löytyä läheltä.
Jos auto on mieleinen ja hinta kuntoon nähden kohdillaan, niin anna palaa. Muista kuitenkin samalla, että kyseessä on lähes 20 vuotta vanha auto...
SBC-yksiköiden vaihto menee näissä nykyään melkein aina (vikakoodista riippuen) 100% tehtaan GW:n piikkiin, joten näitä ei kannata pelätä.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989