s211 320cdi silmässä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
sandels22
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 10.09.2022 14:47

s211 320cdi silmässä

Viesti Kirjoittaja sandels22 »

Auttakaa tulevaa mersumiestä hädässä.

-Elikkä paljonko tommosen 320cdin pitäminen maksaa. Verot ja vakuutukset.
-onko om648 luotettava +500000km ajettuna.
-ilmaalustan hyvät ja huonot puolet.
-mielipiteitä yms asiaa näistä vehkeistä.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1747
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: s211 320cdi silmässä

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kaikkiin löytyy täältä vastaus. Keitä pannu kaffia tms. Ja alat vain selaileen topikkeja.
Star
S.S.S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 173
Liittynyt: To 13.01.2011 20:32

Re: s211 320cdi silmässä

Viesti Kirjoittaja S.S.S »

Itsellä kokemusta vastaavasta autosta vajaa kymmenen vuotta, mutta jotain voin varmasti tähän kommentoida.
sandels22 kirjoitti: La 10.09.2022 15:00 -Elikkä paljonko tommosen 320cdin pitäminen maksaa. Verot ja vakuutukset.
- Verot noin 850 €/vuosi
- Liikennevakuutus noin 250 €/vuosi
- Kasko 350...1000 €/vuosi (riippuen yhtiöstä ja lisäturvista)
sandels22 kirjoitti: La 10.09.2022 15:00 -onko om648 luotettava +500000km ajettuna.
Yleisesti ottaen kyseistä moottoria pidetään luotettavana. Etenkin niitä versioita, joissa ei ole hiukkassuodatinta. Puoli miljoonaa on tietenkin jo kohtuu paljon... Suuttimille ja turbolle (sekä jakoketjulle) tuo on jo tietysti sen verran, että näiden vaihto voi tulla eteen melko pian, jos ei ole jo aiemmin vaihdettu.
sandels22 kirjoitti: La 10.09.2022 15:00 -ilmaalustan hyvät ja huonot puolet.
+ Alusta aina ryhdissä kuormasta riippumatta
+ Tien kunnosta ja kuljettajan mieltymyksistä riippuen voi jousien ja iskunvaimentimien jäykkyyttä muuttaa nappia painamalla
+ Korotetun maavaran asento "pahoihin" paikkoihin nappia painamalla
- Suureen osaan vanhoista autoista vaihdettu jotain muuta kuin Bilstein:in osaa (Arnott), jolloin alustan jäykkyyssäätö menetetään osittain. Sama homma kuluneiden iskareiden (Bilstein) kanssa.
- Vaatii enemmän huoltoa (suodatin, imuletku, kuivainryynit)
- Osat melko kalliita
sandels22 kirjoitti: La 10.09.2022 15:00 -mielipiteitä yms asiaa näistä vehkeistä.
Ehkä suurin ongelma näiden, kuten muidenkin vanhojen mersujen kanssa, on ruoste. Ehdoton edellytys näiden autojen kanssa on se, että työkalut pysyvät omissa käsissä. Muuten voi omistaminen tulla kalliiksi... Ja Star olisi hyvä löytyä läheltä.

Jos auto on mieleinen ja hinta kuntoon nähden kohdillaan, niin anna palaa. Muista kuitenkin samalla, että kyseessä on lähes 20 vuotta vanha auto...

SBC-yksiköiden vaihto menee näissä nykyään melkein aina (vikakoodista riippuen) 100% tehtaan GW:n piikkiin, joten näitä ei kannata pelätä.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Vastaa Viestiin