Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No niin.

Tuommonenhan se tuli hankittua, kerta oivallinen itänaapuri ja oma valtiovaltamme tekivät pitkäkattoklassikolla ajamisesta melko kannattamatonta. Ei rahat riitä enää kohta töissä käymiseen, jospa tällä pääsis vähän halvemmalla... Ei tarvinnu ihan ylenkyläläiseltä ostaa, dealerin pihasta minä tämän kävin hakemassa, kiitoksia vaan oikein sujuvista kaupoista Jarille. :)
Historia aika hyvin tiedossa, kuitteja tehdyistä huolloista tuli paksu pino auton mukana. 347tkm oli mittaristossa Haapavedeltä lähtiessä. Saattaa jopa pitää paikkansakin.

Tästä ei mikään hirmunen projekstiketju tule, tälle ei tehä muuta kun ajetaan ja huolletaan. Toivottavasti korjailutkin jää vähiin. Samaten; kuvien laittaminen Säästösiasta ei hyövää mitään, kaikki tietää minkä näkönen on S202:n jonka pääväri on tummanvihreä, ruskeilla laikuilla höystettynä. Saatan minä kiusallani jonkun kuvan tästä tänne joskus laittaa, mutta muutenhan tämä tulee olemaan tympeää turinointia ja kysymysten esittelyä ja tehtyjen toimenpiteiden kirjailua. Niin, eikä pidä unohtaa typerien kysymysten esittämistäkään. Ohjelmoituhan tämä on jo valmiiksi, ihan kivasti tuntus olevan henkeä 200cdi:ksi.

Tähän asti havaittua / tehtyä:
-termostaatti menee vaihtoon perjantaina, lämmöt ei nouse 80kmh:n vauhdilla viileähköllä kesäkelillä kun 60c.
-takakontissa joku perkele rämisee erittäin ärsyttävästi tyhjäkäyntikierroksilla. Rekisterikilpi rämisi alustaansa vasten, sen sain hiljaiseksi, mutta vieläkin siellä joku resonoi. Pitää pakata tuo kompaktin kokoinen rouvasihminen takakonttiin kuulostelemaan ja sormella tökkimään, että mistä tulee. Vahva veikkaus luukun sisäverhoilulle.
-oikeassa takatassussa oli ruuvi, paikkasin koiranpaskapaikalla, ei oo vajunu sen jälkeen.
-poistin takaroiskeläpät.
-tein audioasennuksia, otin Beckerin pois ja kytkin Pioneerin tilalle. Nostin subbarin takapenkin paikalle.
-ryöväsin sen rouvasihmisen S211:n raadosta tähtäimen konepellille.
-pari kertaa on virtalukko temppuillut: virrat kytkeytyy, mutta ei starttaa. Avaimen poistaminen virtalukosta ja uudelleen yritys on herättänyt vehkeen henkiin. Tänään jätti starttauksen jälkeen hehkuvalon palamaan, sammutus ja uudelleenkäynnistys poisti valon palamisen. Virtalukko näyttää aika paskaiselta, pitänee maltillisesti kostutetulla pumpulipuikolla sitä vähän koittaa siistiä josko auttaisi.
-samaten pari kertaa on käynyt niin, että vilkut ei oo pelannu ajoon lähdettyä. Muutaman kilometrin ajo ja kas, vilkut herää henkiin. Olisko tässä dealer syy, miksi viiksi on vaihdettu...? :roll:

Vaan semmosta. Tästä jatketaan.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tuoshta kiinnostuneille:


FIN WDB2021941F977241
Model C 200 CDI
Engine 611960 30 231259
Transmission 722699 02 165506
Order Number 0 9 219 73107
Order Location HAMBURG BRANCH
Interior FABRIC "BRIGHTON" - BLACK (781A)
Paint 1 ALEXANDRITE GREEN- METALLIC PAINT (891U)
Delivery Date 2000-05-15

Mercedes Benz VIN decoded at https://www.lastvin.com/vin/1eQm3AV4Np0E9GW6N
240 OUTSIDE TEMPERATURE INDICATOR
260 TYPE DESIGNATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
273 TELEPHONE PRE-INSTALLATION D-NET MOBILE
292 SIDEBAG
304 ELIMINATION OF FRONT ASHTRAY
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
414 ELECTRIC TILT/SLIDE SUNROOF IN GLASS VERSION
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
550 TRAILER COUPLING
551 ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
561 REINFORCED DRIVER SEAT, LEFT
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
584 ELECTRIC WINDOW LIFTERS (FRONT AND REAR DOORS)
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
753 RADIO MB AUDIO 10 CC WITH VK/RDS
780A FABRIC "BRIGHTON"
800 CHANGE OF MODEL YEAR, THE LAST FIGURE SHOWING THE NEW MODEL YEAR
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
921 OM 601/604 FOR RAPE SEED FUEL OIL
959 EQUIPMENT PACKAGE ESPRIT
988 REG. DOC. AND COC CERTIFICATE WITH EC TYPE LABEL
P12 ESPRIT SELECTION - SPECIAL MODEL W/S 202

Tuo viimeinen on aika mielenkiintoinen: Esprit Selection, Special Model. Ja totta tosiaan, lokasuojissa ja vaihekepin nupissa sanotaan: Esprit Selection. Mitähän sitten lie mahtaa meinata...? :roll:

Lasinen kattoluukku lie kait aika harvinainen varuste näissä 202:ssa, vai kui...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja karra »

EIkös ne varustelupaketit olluna nämä: Classic, Elegance, Esprit, Sport?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Joo, olihan ne.

Se on tämä Selection vissiin vähän samaa laatua, kun oli aikonaan Volkkarilla se Rolling Stones -malli. Ei juurikaan mitään muuta erikoista, paitsi vähän hienompi mallimerkintä. :lol:

Tältä foorumilta löytyykin joku vanha keskustelu, jossa puhutaan Esprit Champion -mallista joka oli tehty jonkun maalimanmestaruuden kunniaksi. Timo L sitten toteaa viimesessä viestissä, että:

"W202 Esprit Champion tuli maaliskuussa 1998 saataville. Erikoisväri aquagrünin sai halutessaan. Varusteina ilmastointi, kyynärnoja edessä, 6-reikäiset alut ja MB Audio 10. Valmistusmäärästä ei tietoa.

Varusteet samat kuin -99 julkaistuissa Selection-malleissa."

Että ei tästä Siästösiasta yksisarvista tule... :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Säästösika (veronkiertopaku202, 200cdi, vm. -00)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Säästösika alkaa ansaita nimeään. Ensimmäinen tankillinen ajettu: 5,94/100km muodostui kulutukseksi. Väyrynen olis kenties menny vielä n. puoli litraa vähemmällä, mutta kun se (farkku etenkin) on niin vistottavan ruma häkkyrä autoksi... :sick:

Seon poijjaat sillä lailla, että se on noin 2,5 litraa/100km vähemmän kun klassikolla. Tarkoittaa siis käytännössä sitä, että joka kolmas tankillinen on lähes ilmainen. Ite asiassa verosäästöjen myötä taitaa mennäkin ilmaiseksi.

Nyt sika on termostaatin vaiholla, sillä saa kenties vielä ihan pikkuhippusen kulutusta alas, nekun nuo cdi:t ei tiemmä tykkää alilämmöstä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin