W203 M271 osto?
W203 M271 osto?
Tere.
Kiikaristossa huojuu moinen...jakopääkeskustelusta huolimatta...
Rattaat ja ketju vaihdettu n30tkm. sitten. Mikä olisi valistunut arvaus arvon raadilta:
Paljonko olisi ns. minimissään matkaa edessäpäin, ennenkuin täytyy tarkastella jakovemeet uusiksi?
(Jos kaikki menisi, kuin ruotsalaisilla.)
Ajettu alle 250tkm.
Kiikaristossa huojuu moinen...jakopääkeskustelusta huolimatta...
Rattaat ja ketju vaihdettu n30tkm. sitten. Mikä olisi valistunut arvaus arvon raadilta:
Paljonko olisi ns. minimissään matkaa edessäpäin, ennenkuin täytyy tarkastella jakovemeet uusiksi?
(Jos kaikki menisi, kuin ruotsalaisilla.)
Ajettu alle 250tkm.
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Re: W203 M271 osto?
Itse vaihtaisin ketjun tuosta +50tkm. Ostin taannoin S203 M271 koneella, jakopää hypännyt just sen verran ettei hajonnut mitään. Uudet pyörät ja ketju ja nyt ajettu viitisen tonnia niillä, varsin kiva auto.
oulaistenliikenne.fi
Re: W203 M271 osto?
Eiköhän tuo ole hyvä neuvo.
Varmistaisin kuitenkin kuitista tai huoltoon soittamalla, että se on oikeasti vaihdettu.
Ketjuongelmaa lukuunottamatta, hyvä moottori.
Käy nätisti, vääntävä, taloudellinen.
Osta pois vaan, kun kerran ketjuasian tiedostat!
Re: W203 M271 osto?
Kiitos lohdutuksen sanoista ja vinkeistä.
Kun lukee turinointia tuosta moottorista, niin jää tuntu, että vaikka ketjua vaihtelisi niin moottoririkko on vähintäin 118% varma.
Kun lukee turinointia tuosta moottorista, niin jää tuntu, että vaikka ketjua vaihtelisi niin moottoririkko on vähintäin 118% varma.
S211 220CDI -04.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Exät MB:t:
W211 220CDI -04.
S203 200CDI -02.
W202 200CDI -99.
W124 E200D -94.
S124 300TE -86.
W115 200D -74.
Re: W203 M271 osto?
Minimi voi olla vaikka lähes nolla km. Tärkeämpää on, että käyttää hyviä öljyjä, eikä yksikään vaihto saa mennä pitkäksi. Huonoilla (väärillä) öljyillä kesto voi olla tosi lyhyt, jopa alle 50 tkm. Parhaimmillaan remontiksi (huolloksi) voisi riittää pelkkä ketjun vaihto, joka esim 100 tkm:n välein ei ole mitenkään merkittävä kuluerä. Eihän se koko homma ole rattaineenkaan mahdoton kuluerä 100 tkm:n välein, vaikka kertamaksuna se onkin iso summa. Ja kyllähän se pitää jotenkin huomioida myös ostohinnassa hankintavaiheessa. Esim tuossa tapauksessa voisi sanoa, että 30 % remonttihinnasta on jo kulunut.Hannu V. kirjoitti: ↑Ti 07.06.2022 08:28 Tere.
Kiikaristossa huojuu moinen...jakopääkeskustelusta huolimatta...
Rattaat ja ketju vaihdettu n30tkm. sitten. Mikä olisi valistunut arvaus arvon raadilta:
Paljonko olisi ns. minimissään matkaa edessäpäin, ennenkuin täytyy tarkastella jakovemeet uusiksi?
(Jos kaikki menisi, kuin ruotsalaisilla.)
Ajettu alle 250tkm.
Re: W203 M271 osto?
Onko siinä siis hydraulinen ketjunkiristin, vai mikä siellä huonojen öljyjen myötä menee rikki?
Itse aion näistä M271 koneista pysyä kaukana, ei kovin montaa myönteistä sanaa löydy forumilta..
Itse aion näistä M271 koneista pysyä kaukana, ei kovin montaa myönteistä sanaa löydy forumilta..
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: W203 M271 osto?
Se on totta, että öljynvaihtoväli kannattaa pitää kohtuullisen lyhyenä ja käyttää kunnollista öljyä. Kuitenkaan ei ole voinut yksiselitteisesti todistaa yhteyttä öljynvaihtojen <-> ketjuvaurion välillä, kun on huoltokirjoja katsellut. Tuohon omaan ajattelin vaihtaa moottoriöljyt noin 15tkm välein kuten muihinkin omiin käyttöautoihin.
Kilometreistä alhaisimmat jossa oli jo jakopääkatastrofi lähellä oli alle 90tkm eräässä SLK:ssa. Nämä siis uudesta ajettuja kilometrejä. Kertaalleen vaihdetun ketjun kestoikään vaikuttaa eniten mahdollinen nokkapyörien kuluma, sanoisin että ketjun pettäessä 50tkm ajettuna on edellisessä ketjunvaihdossa ollut jo kulumaa pyörissä. Miksei tietysti jos ajetaan tuo 50tkm samoilla öljyillä, niin voisi uudestakin pettää.
Joskus kuuluu että kampiakselin pyöräkin on ollut kulunut jolloin remontti tietysti korjaamolla tehtynä on niin kallis, ettei enää tällä hetkellä kannata juuri mihinkään autoon jossa tämä vanhempi M271 versio on. Itse en koskaan ole nähnyt kulunutta alapyörää vaikka niitä aina tutkitaan, kun nokkapyörät on olleet lopussa.
M271-koneista ei juuri muita moitteita löydy kuin tuo jakopää, jos sen kanssa pärjää niin oikein hyvä moottori. Johtosarjan öljyyntymisestä on ollut juttua, mutta niitäkään en ole tavannut kuin yhden tapauksen eli ei se niin yleistä ole. Ainakaan siinä mittakaavassa että aiheuttaisi jotain murheita.
Ketju on sikäli helppo vaihtaa, ettei hommassa tarvita nosturia. Kaikki tapahtuu yläkautta.
Tehostimen pumpun ja laturin joutuu irrottamaan että pääsee kiristimeen käsiksi, venttiilikopan tietysti ja jakopään yläsuojakannen.
Erikoistyökaluja ei tarvitse muuta kuin ajoitustyökalusarjan ja pitkä 27 (?) hylsy jolla nokkapyörät irti. Ajoitustyökalusarja maksaa Ebayssa alle 80 euroa rahteineen, jakoketjusarja alle 250 euroa sellaisena että mukana on nokkapyörät, ketju, kiristin ja venttiilikopan tiivisteet + se pieni ylälaaharipalikka joka yleensä hajoaa remontissa. On muutakin, öljypumpun ketju ym, mutta niitä ei tarvitse.
Noita halpoja jakopäitä laitettiin joitain niihin aikoihin kun M271:llä varustettujen autojen arvo alkoi painua niin alas ettei puolentoista tonnin remontti ollut enää vaihtoehto. Yhtään reklamaatioita ei ole tullut, vaikka taatusti tulisi jos jakopää hajoaisi ennen aikojaan kun huoltokirjassa kuitenkin on korjaamon leimallinen merkintä jakopään korjauksesta.
Sitten vielä niittaustyökalu alle satasen ja pääsee tekemään, eli noin 450 euroa osat.
Vähän apukäsiä siihen hetkeen kun vetää uutta ketjua paikalleen. Seuraavaan vaihtoon onkin sitten työkalut valmiina, tai myy edelleen.
Sytytystulpat kannattaa vaihtaa samalla kun ne joutuu irrottamaan, jos alkaa olla aika vaihtaa.
Kilometreistä alhaisimmat jossa oli jo jakopääkatastrofi lähellä oli alle 90tkm eräässä SLK:ssa. Nämä siis uudesta ajettuja kilometrejä. Kertaalleen vaihdetun ketjun kestoikään vaikuttaa eniten mahdollinen nokkapyörien kuluma, sanoisin että ketjun pettäessä 50tkm ajettuna on edellisessä ketjunvaihdossa ollut jo kulumaa pyörissä. Miksei tietysti jos ajetaan tuo 50tkm samoilla öljyillä, niin voisi uudestakin pettää.
Joskus kuuluu että kampiakselin pyöräkin on ollut kulunut jolloin remontti tietysti korjaamolla tehtynä on niin kallis, ettei enää tällä hetkellä kannata juuri mihinkään autoon jossa tämä vanhempi M271 versio on. Itse en koskaan ole nähnyt kulunutta alapyörää vaikka niitä aina tutkitaan, kun nokkapyörät on olleet lopussa.
M271-koneista ei juuri muita moitteita löydy kuin tuo jakopää, jos sen kanssa pärjää niin oikein hyvä moottori. Johtosarjan öljyyntymisestä on ollut juttua, mutta niitäkään en ole tavannut kuin yhden tapauksen eli ei se niin yleistä ole. Ainakaan siinä mittakaavassa että aiheuttaisi jotain murheita.
Ketju on sikäli helppo vaihtaa, ettei hommassa tarvita nosturia. Kaikki tapahtuu yläkautta.
Tehostimen pumpun ja laturin joutuu irrottamaan että pääsee kiristimeen käsiksi, venttiilikopan tietysti ja jakopään yläsuojakannen.
Erikoistyökaluja ei tarvitse muuta kuin ajoitustyökalusarjan ja pitkä 27 (?) hylsy jolla nokkapyörät irti. Ajoitustyökalusarja maksaa Ebayssa alle 80 euroa rahteineen, jakoketjusarja alle 250 euroa sellaisena että mukana on nokkapyörät, ketju, kiristin ja venttiilikopan tiivisteet + se pieni ylälaaharipalikka joka yleensä hajoaa remontissa. On muutakin, öljypumpun ketju ym, mutta niitä ei tarvitse.
Noita halpoja jakopäitä laitettiin joitain niihin aikoihin kun M271:llä varustettujen autojen arvo alkoi painua niin alas ettei puolentoista tonnin remontti ollut enää vaihtoehto. Yhtään reklamaatioita ei ole tullut, vaikka taatusti tulisi jos jakopää hajoaisi ennen aikojaan kun huoltokirjassa kuitenkin on korjaamon leimallinen merkintä jakopään korjauksesta.
Sitten vielä niittaustyökalu alle satasen ja pääsee tekemään, eli noin 450 euroa osat.
Vähän apukäsiä siihen hetkeen kun vetää uutta ketjua paikalleen. Seuraavaan vaihtoon onkin sitten työkalut valmiina, tai myy edelleen.
Sytytystulpat kannattaa vaihtaa samalla kun ne joutuu irrottamaan, jos alkaa olla aika vaihtaa.
oulaistenliikenne.fi
Re: W203 M271 osto?
Omasta mielestä todella mukava luontoinen moottori ajaa, vääntää reilusti kompuran myötä. Itselläni oli omassa johtosarja täynnä öljyä, puhdistus auttoi ja lambdojen vaihto, vikavalo hävisi
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W203 M271 osto?
Siinä on muuttuva venttilien ajoitus, joka toimii öljynpaineella. Jos säätimet kangertelvat, niin voi olla että systeemistä tulee ylimääräinen ketjunkiristin, jolloin ketju alkaa venymään. Tällaisen selityksen olen kuullut, mutta mielestäni on aina järkevää käyttää hyviä öljyjä eikä pitkittää öljynvaihtoja yli. Ainakin tämän moottorin yhteydessä vaihtoväli on ajassa maksimissaan yksi vuosi, kun se monissa on kaksi vuotta, ellei kilometrit tule ennemmin täyteen.
Ehkä M271:n kohdalla (kulu)riskit ovat hieman kasvaneet, mutta ei siitä pelkästään sen takia tarvitse pysyä kaukana. Huollettuna sekin kestää, ja mikäpä auto ei tarvitsisi huoltoa. Ja toisaalta on vähän autoja, joissa ei koskaan olisi mitään vikoja. Uudemmissakin on päästöjen vähentämisen takia jouduttu tekemään joissain kohdissa "melko heppoisia" ratkaisuja.