S212 renkaiden kulutus
S212 renkaiden kulutus
Onko S212:n ominaisuus takarenkaiden suhteellisen nopea kuluminen? Kuluvat sisäsyrjästään niin, että viime kesän kummitnoli n. 15,000 km jälkeen moro. Toisessa päässä samanlaiset Continentalit on pyörineet jo yli 45,000 km. Takapään kulmat on tarkastettu, mutta siltikin vain kuluivat. Täksi kesäksi taakse uudet ilmapussit. Josko ryhdikkäämpi perän asento muuttaa myös pyörien asennon paremmaksi?
Re: S212 renkaiden kulutus
Onko kulmat säädetty oikein, harva niitä Mersuihin osaa pistää kunnolla. Yleensä esim romess mittari puuttuu säätäjiltä.
Mutta normaaliahan se on että sisäsyrjät näissä kuluu. Kaasujalkaa reilusti kevyemmäks niin ei kulu niin paljoa ja toki kovat kumiseokset auttaa kanssa hieman.
Mutta normaaliahan se on että sisäsyrjät näissä kuluu. Kaasujalkaa reilusti kevyemmäks niin ei kulu niin paljoa ja toki kovat kumiseokset auttaa kanssa hieman.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: S212 renkaiden kulutus
Kulmat säädettiin viime keväänä, kun renkaat oli uudet. Pitänee taas hankkia uudet kummit nyt keväällä ja teettää samat säätörituaalit. Onko kovemmasta kummiseoksesta antaa vihjettä? Nyt on ollut alla Continentalit. Sellainen mielenkiintoinen yksityiskohta viä, että talvikummit ei kulu. Kolmas talvi ja 32,000 km takana eikä mitään vastaavia ongelmia.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 483
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: S212 renkaiden kulutus
Mersuissa ainakin vanhemmissa, siis myös S/W 212 on takana Camberia liikaa. Eli rengas on silminnähden kallellaan sisäänpäin. Sama juttu oli myös minun omassa. Takaan meni sisäreunat usein kudoksiin, vaikka muuten oli vielä pintaa. Rengas merkin vaihdolla lienee vain vähän merkitystä.
Vakiona säätöä ei ole.
Rengaan leveys vaikuttaa myös.
Noilla saa korjattua tilannetta.
Vaatii sitten 4-pyörä säätöä, ja tarkan säätäjän, että osaa säätää takapään Camberia pienemmäksi, ohje arvon minimiin tai vielä siitäkin pienemmäksi. Auraukset minimiin, ihan alarajalle.
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... cedes-Benz
Edit:
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 2600&lang=
"Huom!
Jos autossasi on madallettu ja siinä on ilmajousi alusta tämä tankosarja ei sovi!"
Itsellä on Airmatic. Ja AMG alusta, siis madallettu (säädettävä eri korkeuksille)
Vaatii tehdä ruuvireiät korkeusanturille, sekä joutui työstämään siivun pois uuden tangon sivusta, että ei hangannut korkeusanturin vipuun. Ilmajouset kohdalta, mutta etupuolelta. n. 10 mm verran. Laikalla menee helposti.
Vakiona säätöä ei ole.
Rengaan leveys vaikuttaa myös.
Noilla saa korjattua tilannetta.
Vaatii sitten 4-pyörä säätöä, ja tarkan säätäjän, että osaa säätää takapään Camberia pienemmäksi, ohje arvon minimiin tai vielä siitäkin pienemmäksi. Auraukset minimiin, ihan alarajalle.
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... cedes-Benz
Edit:
http://www.bjorkmotorsport.fi/OrigamiDE ... 2600&lang=
"Huom!
Jos autossasi on madallettu ja siinä on ilmajousi alusta tämä tankosarja ei sovi!"
Itsellä on Airmatic. Ja AMG alusta, siis madallettu (säädettävä eri korkeuksille)
Vaatii tehdä ruuvireiät korkeusanturille, sekä joutui työstämään siivun pois uuden tangon sivusta, että ei hangannut korkeusanturin vipuun. Ilmajouset kohdalta, mutta etupuolelta. n. 10 mm verran. Laikalla menee helposti.